• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull: “voor eind november motor of anders exit”

Auteur: Dizono, gepost 3 november 2015 om 16:04 – 65 Reacties

Dieter Mateschitz


Huh, dat was toch eind oktober?

Dieter Mateschitz, mede-oprichter en directeur van Red Bull, heeft zijn Formule 1-team tot eind november de tijd gegeven om met een motor voor seizoen 2016 op de proppen te komen. Oorspronkelijk wilde Mateschitz al eind oktober duidelijkheid, maar volgens de Oostenrijker laat de definitieve beslissing over een motordeal nog even op zich wachten. En daarom stelt hij de beslissing of Red Bull en Toro Rosso volgend jaar zal deelnemen aan de F1 of vertrekt eveneens uit.

De vraag is waarop Mateschitz dan precies wil wachten, want hij heeft zelf al verklaard dat de kans op een competitieve motor van Mercedes of Ferrari nihil is. Beide fabrieksteams zijn bang dat ze er een sterke concurrent bij krijgen wanneer ze Red Bull en Toro Rosso van motoren gaan voorzien. Het sterke rijden van aanvankelijk zowel Red Bull als Toro Rosso tijdens de Grand Prix van Amerika, waar Max Verstappen uiteindelijk beslag legde op de vierde plek- bewijst wel dat het zowel met het chassis als met de coureurs wel goed zit, maar dat er simpelweg een tekort is aan motorvermogen.

In dat opzicht lijkt de oplossing om Red Bull volgend jaar met Renault-motoren te laten rijden en Toro Rosso met Ferrari-blokken uit 2015 een halfslachtige. In ieder geval niet zo competitief als Red Bull graag zou zien. Wordt het dan écht een exit? Ome Bernie denkt van niet, en jij?

Ook interessant!

  • Red Bull vindt snelheid nieuwe Mercedes motor alarmerend
  • Red Bull pakt gridstraf
    Red Bull pakt gridstraf GP Zandvoort vanwege nieuwe motor
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Dit verwacht Red Bull van Ferrari in 2022

Nieuwste artikelen

  • AM Rina is moderne Italiaanse klassieker met V8 en klik klak schakelpook
  • Deze BMW X7 is speciaal bedoeld voor de Yakuza
  • Files irritant? Elektrische privé aircraft carrier van XPeng komt eraan!
  • BREEK: Brandstof kost volgend jaar 300 Dollar per liter (ja, echt waar)
FacebookTweetPinLinkedIn

dieter-mateschitz, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, Renault, toro-rosso

Vorig bericht: « Dit zijn de meest inbraakgevoelige auto’s van Nederland
Volgend bericht: Patenttekeningen laten nieuw BMW i-model zien? »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirmustang zegt

    3 november 2015 om 16:06

    -edit: dank, in de war met het geboorteland van Mateschitz, ik bedoelde uiteraard USA-

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      4 november 2015 om 00:19

      Leuk die commentaren, maar t is allemaal geneuzel. Gewoon omdat niemand het weet.

      Login om te reageren
  2. petrolheadnordschleife zegt

    3 november 2015 om 16:13

    Dit verhaal kennen we inmiddels wel… (Niet naar AB maar naar RB bedoeld)

    Login om te reageren
  3. Robbert89 zegt

    3 november 2015 om 16:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. borrelnoot zegt

    3 november 2015 om 16:16

    Het zoveelste loze dreigementje. Je moet wat om de media te halen in een seizoen dat wat moeizamer gaat dan anders.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      3 november 2015 om 16:20

      @borrelnoot: haha, het begin was moeizaam. Als je ziet hoe Max het doet in het B-team mogen ze eigenlijk niet klagen. Dat het A-team minder presteert heeft meer te maken met het ’talent’ van die coureurs.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 november 2015 om 16:30

        @roppp: inderdaad! Max staat gewoon 10e in het eindklassement, dat is gewoonweg erg goed. Alonso en Raikonen waren minder snel in hun eerste jaar.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          3 november 2015 om 16:46

          @gtwillem: alonso had dan ook een minardi onder zijn kont

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            3 november 2015 om 16:55

            @lambo4all: Toro Rosso is van origine toch ook het Minardi team ;-).

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              3 november 2015 om 17:18

              @gtwillem: ja dat weet ik.
              Nog een keer dan: alonso had een minardi onder zijn kont. (Lees: een totaal ondergefundeerde wagen die de langzaamste op de grid is.) hang een Mercedes achterin die TR en je hebt een wagen die de strijd aan kan gaan met Ferrari.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                3 november 2015 om 17:45

                @lambo4all: vandaar mijn ‘;-)’ ??

                Die Toro Rosso doet het heel erg goed. Ik kan mij Jos goed heugen in de Arrows A20. Die auto had een Supertech motor die waanzinnig hard liep, maar het was een ramp op de korte banen. Maar twee keer puntenfinishes voor Verstappen en De La Rosa was het maximale.

              • t1mothys zegt

                3 november 2015 om 18:07

                @gtwillem: aanvullend: daarbij scheen die arrows aerodynamisch zeer sterk te zijn, maar was hun downfall een kleine tank, ergo bijna altijd een extra pitstop.

              • MARS zegt

                3 november 2015 om 22:22

                Jos reed niet met de A20 @gtwillem: hij kwam pas in 2000 bij Arrows. Samen met Pedro reed hij in de A21.

              • gtwillem zegt

                4 november 2015 om 07:51

                @mars: klopt, vond ik wel een gaf ding om te zien. Was de eerste F1 auto helemaal vrij van sigaretten sponsoren volgens mij. En het enige test een redelijke website ;-).

              • CBR600rr zegt

                4 november 2015 om 07:40

                @gtwillem: puntenfinishes gingen ook maar tot en met P6

              • gtwillem zegt

                4 november 2015 om 07:54

                @cbr600rr: klopt, maar die Arrows finishte, als die finishte, achteraan (gemiddeld P14). Of een DNF. Enige plaats waar ze punten haalden: In Brazilië werd Jos 7e en Pedro 8e, en Maleisië was voor Jos een 10e plaats het hoogst haalbare.

      • theracingelf zegt

        3 november 2015 om 17:21

        @roppp: Dus jij trekt het talent van Ricciardo en Kvyat in twijfel? De zelfde Ricciardo die vorig jaar 4-voudig wereldkampioen Vettel naar huis reed…apart.

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          3 november 2015 om 17:43

          @theracingelf: Vettel had in 2014 ontzettend veel moeite om aan de nieuwe F1 te wennen, inderdaad zijn Kvyat en Ricciardo goede coureurs maar zeker geen toekomstige wereldkampioenen, ik schat Sainz en Max hoger in.

          Login om te reageren
        • roppp zegt

          3 november 2015 om 18:18

          @theracingelf: er zijn wel meer coureurs die af en toe zichzelf overstijgen. Zo heeft in een ver verleden Olivier Panis ooit een GP gewonnen, wat theoretisch niet Had gekund. Die twee rijden best leuk, maar ze zullen inderdaad nooit kampioen worden.
          Neem Hamilton. Die feest, drinkt en rookt als hij een paar weken niets te doen heeft en toch wordt hij met twee vingers in z’n neus wereldkampioen. Dan kan Rosberg nog zo z’n best doen, zonder stalorders wint hij zelf geen GP. Ondanks dat hij in dezelfde auto rijdt.

          Login om te reageren
          • theracingelf zegt

            3 november 2015 om 18:23

            @roppp: Ik geef het op, wat Panis zijn overwinning in Monaco waar slechts 4 man over de finish kwamen is me een raadsel… Kvyat kunnen we over discussiëren maar Ricciardo is gewoon een van de toppers!

            Login om te reageren
            • theracingelf zegt

              3 november 2015 om 18:23

              @theracingelf: er mee te maken heeft*

              Login om te reageren
              • carmasterr zegt

                4 november 2015 om 00:11

                @theracingelf:

                Maldonado won ook een GP…
                Een GP waar meer dan 4 auto’s finishten.

          • ronnys zegt

            3 november 2015 om 20:08

            @roppp: Rosberg kan prima zonder stal orders winnen! Dus waar die opmerking op slaat is ook weet ik niet!

            Login om te reageren
            • roppp zegt

              4 november 2015 om 01:25

              @ronnys: alleen als Hamilton is uitgevallen. Anders niet.

              Login om te reageren
          • soes750 zegt

            3 november 2015 om 20:22

            @roppp: Hamilton en Rosberg hebben een Renault Twingo aan pk meer dan de rest. Het is een schande dat ze niet het hele veld op een ronde zetten. Geef ze allemaal dezelfde auto. Dan zie je het verschil. Hamilton, Vettel, Riciardo, Bottas, Sainz en Verstappen zullen dan (naar mijn mening) de strijd met elkaar gaan uit vechten.

            Login om te reageren
  5. HZW zegt

    3 november 2015 om 16:18

    Dieter Mateschitz schuwt de radicale weg niet, en staat er om bekend geen halve maatregelen te nemen.
    Bij Renault blijven (als dat nog mogelijk is) gaat veel meer geld kosten dan tot nu toe, mede door de slechte relatie die ontstaan is tussen beide.
    Honda motoren wordt ook moeilijk omdat McLaren daar tegen is en Honda maximaal in staat is 2 teams/4 auto’s te kunnen beleveren.
    En van Ferrari en Mercedes kunnen ze in het geval, dat het zo ver komt, alleen maar oude 2015 motoren krijgen.

    Dus ik denk dat de kans groot is dat het EXIT F1 kan gaan worden.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 november 2015 om 16:49

      @HZW: haha en hoe had je dat precies gedacht? Hoe zit het met de contracten met:
      – eccelstone
      – onderdelen leveranciers
      – personeel
      – FIA
      uit de formule 1 gaan kost mateschitz een astronomisch bedrag. Vele honderden miljoenen. Dat is wat anders dan de +-100miljoen die hij er nu aan uitgeeft per jaar.

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        3 november 2015 om 18:27

        @lambo4all: Simpel, zonder motor kan een F1 auto niet rijden en ik denk dat daar een opening zit voor mateschitz. Wanneer hun (noodgedwongen) vertrek uit de F1 leidt tot rechtszaken, zal RedBull aangeven dat buiten hun mogelijkheden om, ze zijn immers constructeur en geen motoren bouwers, deelname niet mogelijk is vanwege het ontbreken van een partij die hun motoren wil leveren. De wil van RedBull is er ook echt om verder te gaan maar het wordt ze op deze manier niet makkelijk gemaakt. En zowel Mercedes als Ferrari hebben er belang bij dat TR en RBR blijven want nog minder spanning en actie zal leiden tot een dramatische val in kijkcijfers.

        Login om te reageren
        • ronnys zegt

          3 november 2015 om 20:10

          @wif1: Het probleem is alleen dat ze officeel nog steeds een contract hebben met Renault volgens zeggen, want dat zou helemaal nog niet opgezegt zijn. En anders hebben ze het nog steeds zelf opgezegt. Dan is het natuurlijk lastig om de rechter te zeggen dat niemand je motoren wil leveren als je zelf een leverancier er uit gooid zonder eerst afspraken te maken met een alternatief.
          Het kan zijn dat ze het nu zo spelen om te zorgen dat er volgend jaar meer getest mag worden.

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          3 november 2015 om 21:08

          @wif1: ze hebben echt wel een motor hoor, fabrikanten staan in de rij om 2015 blokjes te leveren. Hahaha

          Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    3 november 2015 om 16:22

    Dag dag Red Bull. Kom ook niet meer terug aub. Jammer dat ze Toro Rosso ook mee slepen in hun gezeik. Ik had heel graag gezien hoe dat team het deed met Ferrari-motoren.

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    3 november 2015 om 16:28

    Ik denk dat het volgende gaat gebeuren:

    Red Bull en Toro Rosso eijden volgend jaar gewoon met de Renault motoren. In een paar maanden tijd kan Renault geen competitief team opzetten en kan Red Bull geen motor bouwen of nieuwe partner zoeken. Om de relatie nog iets van glans te geven/laten behouden, gaan ze nog een jaar verder.

    Renault moet iets meer paardjes bovenin gaan leveren, Red Bull moet wat minder zeuren. Ze zijn ook vier keer wereldkampioen geworden met Renault, dan mag een minder jaartje best wel. En zo slecht was het ook niet. De 111 graden V10 in de Benneton van Button destijds: die was pas slecht.

    Red Bull en Toro Rosso zie ik er echt niet uitstappen. Zeker niet omdat ze het volkomen aan henzelf te danken hebben.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      3 november 2015 om 16:32

      @gtwillem: Het is inderdaad kort dag om nog aan een nieuwe motor te gaan werken. Maar de Ferrari motoren van dit jaar zijn wel aardig sterk. Als ze die motoren in ieder geval voor torro rosso krijgen kunnen ze proberen die te verbeteren met hun eigen updates. Over redbull is het natuurlijk een lastiger verhaal. Maar die zullen gewoon moeten proberen mclaren zo ver te krijgen dat hun motoren van honda kunnen kopen. Anders zullen echt weer terug naar renault moeten gaan. Op hun knieën dan wel.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        3 november 2015 om 16:59

        @clarkson: Ze kunnen beter terug gaan naar Renault en hun Franse billetjes likken dan Mclaren proberen over te halen een Honda-motor erin te lepelen. Honda bakt er vooralsnog helemaal niks van en er zit ook nog geen stijgende lijn in.

        Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        3 november 2015 om 18:07

        @clarkson: van wat ik begreep had honda wel oren naar motoren leveren aan RB dus misschien is daar toch wel ruimte.

        Login om te reageren
        • JMWPvG zegt

          3 november 2015 om 19:01

          @tunefuldjmike: Honda wil wel, maar mag niet van McLaren.
          McLaren heeft zo geregeld in de contract met Honda dat het niet mogelijk is.

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            3 november 2015 om 19:53

            @dreumeltje: ja klopt. Mclaren heeft honda de f1 in gekocht. Ik vind het logisch dat ze het proberen tegen te houden. Maar als ze wel er voor kiezen om redbull te steunen gaat de ontwikkeling van de motor natuurlijk wel veel harder. Dilemmaaas!

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            3 november 2015 om 22:05

            @Dreumeltje: ach als ome Bernie de bijzondere status van McLaren afneemt en aan Renault aanbiedt (met de vele miljoenen die daar bij horen dan kan het snel gaan…..

            Dennis is een lul en een rat maar hij is niet gek genoeg om te denken dat hij dat gevecht gaat winnen…

            Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      3 november 2015 om 20:27

      @gtwillem: Het zal inderdaad lastig zijn om in één jaar een competitief team op te zetten, maar voor 2017 moet dat zeker mogelijk zijn. Zowel Renault als Lotus hebben namelijk een berg ervaring en jennen elkaar al langer dan vandaag. Maar goed, nog een minder seizoen zullen ze wel incalculeren.

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        3 november 2015 om 20:29

        @henkp1: jennen?? Kennen!

        Login om te reageren
  8. jorritgroen zegt

    3 november 2015 om 16:36

    Opzich kan dit best wel de realiteit zijn. Het is niet een democratie waar er tientallen mensen beslissen. Als Dieter het in de kop heeft om ermee te stoppen dan kan dat zo. Hij geeft genoeg andere speeltjes.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 november 2015 om 16:52

      @jorritgroen: ik ben benieuwd hoe jij denkt dat de formule 1 in elkaar steeks. Wel is van “contractbreuk” gehoord?

      Login om te reageren
      • jorritgroen zegt

        3 november 2015 om 17:16

        @lambo4all: Je bedenkt dit woord niet terplekke dus ja, dat is een mogelijkheid.

        Login om te reageren
    • HZW zegt

      3 november 2015 om 16:58

      @jorritgroen: Hij heeft ook al aangegeven dat als ze uit de formule 1 gaan, dat er niemand zijn baan verliest.
      Dit zou aan kunnen geven dat ze al een alternatief voor ogen hebben.
      Beide teams zijn zo in staat om bv een INDY car te ontwikkelen.
      Het voordeel daar is ook nog dat er veel onderdelen conform het reglement gebruikt moet worden.
      Dus een chassis ontwikkelen voor die universele delen is een stuk minder complex dan een Formule 1 auto.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        3 november 2015 om 17:20

        @HZW: volgens mij zijn er budget caps in de indycar. Lullig als hij 80% van zijn mensen thuis op de bank moet zetten. Verder gaan al zijn sponsoren dan zeggen, ehmm denk het niet vriend. Zie je die contracten hier? Die zeggen “formule 1”, geen indycar, ook geen lemans.

        Login om te reageren
  9. HZW zegt

    3 november 2015 om 16:52

    Één ding moet iedereen vergeten, 2 merken motoren bij RB en STR gaat niet gebeuren.
    Denk niet dat een motor fabrikant het risico wil lopen dat een concurrent motor fabrikant via de achterdeur bij de één of ander inzicht in zijn techniek zou kunnen krijgen.
    Ook al zit het ene team in Faenza en de andere in Milton Keynes.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      3 november 2015 om 16:54

      @HZW: ik denk daf je daar toch echt fout zit, een ferrari deal met TR schijnt al rond te zijn, bovendien is het ook pas van de laatste jaren dat Deze teams met dezelfde motoren rijden. Ook ontwikkelen ze allebei een eigen chassis.

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        3 november 2015 om 17:03

        @lambo4all: Dan is de kans groot dat ook Red Bull met dezelfde (2015) Ferrari motor gaat rijden, omdat het ook nog steeds niet zeker is of Renault wel in de Formule 1 blijft.
        Die beslissing is namelijk bij Renault intern ook nog niet genomen.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 november 2015 om 17:01

      @HZW: RB en TR hebben anders een paar jaar met verschillende blokken rond gereden dus die optie is nu niet ondenkbaar. Als RB een motor weet te regelen dan is de kans ook groot dat TR met een Ferrari-motor gaat rijden. Weliswaar een 2015-blok, maar i.c.m. hun chassis moet dat wel goed komen.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        3 november 2015 om 17:16

        @berlinetta: Inderdaad, had ik nog niet eens aan gedacht.

        Login om te reageren
  10. HzR zegt

    3 november 2015 om 17:02

    Renault motor erin, Infinity stickertje erop en klaar is Clara.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    3 november 2015 om 17:17

    TR met een nieuwe betere Renault motor, dan kan onze Max mooi punten pakken.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    3 november 2015 om 17:17

    Over Honda. McLaren wil niet dat RB of STR met Honda motoren gaat rijden. Zou het kunnen, dat de motoren van Honda wel slecht zijn, maar dat dit niet het enige probleem is van McLaren? Is het chassis wellicht minder dan wordt beweerd?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 november 2015 om 17:44

      @pomoek: Ik heb ook al eens gelezen dat het chassis van McLaren niet super is.

      Login om te reageren
  13. mikeveerman zegt

    3 november 2015 om 17:19

    Heb nooit begrepen waarom ze willen overstappen naar een andere motor. Oké Ferrari en Mercedes hebben het nu beter voor elkaar, maar het zijn toch je concurrenten en welk mens met goed verstand zal ooit de concurrentie helpen? Als ze slim zijn blijven ze gewoon bij Renault want Renault zit al jarenlang in de business en ze wisten jaren lang een competitieve motor te maken, dus waarom zou dat in de toekomst weer niet het geval zijn. Kijk maar naar Ferrari die hebben ook nog geen perfecte motor en vorig jaar was die geen snik beter dan die van Renault, maar zij hebben de passie en het vertrouwen om ervoor te zorgen dat het weer allemaal dik in orde komt en zo zal dat bij Renault ook het geval worden.

    Login om te reageren
  14. dracae zegt

    3 november 2015 om 17:37

    Dit rare geneuzel tussen Renault en Red Bul is vooral hun eigen schuld, maar vervelend voor alles wat iets met F1 heeft.

    Ik ben geen fan van Red Bul, wel vind ik RIcardo en nu dus Verstappen interessant als coureur, maar Red Bul, zelf, als merk in de F1 zou ik niet missen. Renault als motorenmerk… ik was in de F1 nooit echt een fan.
    Het probleem is dat F1 alleen interessant is als er voldoende competitie is, zoveel mogelijk sterke teams en een flinke sloot geld voor anderen dan Mercedes en Ferrari, meer dan een paar competitieve motoren.
    Dus hoop ik dat ze er snel uitkomen, dat ze snel weer normaal doen en dat Renault volgend seizoen goede motoren aan deze teams levert..

    Login om te reageren
  15. toniominestrone zegt

    3 november 2015 om 17:45

    Deze man laat niet met zich sollen en trekt zomaar de stekker eruit en gaat met frisse moet op zoek naar een nieuw “speeltje”.

    Login om te reageren
  16. HZW zegt

    3 november 2015 om 17:58

    De Honda V6 motor ziet er toch niet zo slecht uit.

    http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s–OpNtlyH6–/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/acket4vgciye3zb9az0h.jpg

    Login om te reageren
  17. centho zegt

    3 november 2015 om 18:49

    Een Indy 500 motor van Chevrolet er in mischien?

    Login om te reageren
  18. harrie zegt

    3 november 2015 om 18:57

    Stap er maar uit. Kan Ferrari mooi voor een prikkie TR als opleidingsteam opkopen en er 2016 motoren inhangen. Heeft Raikonnen tenminste ook nog een stoeltje als Max volgend jaar in de Ferrari zit.

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    3 november 2015 om 19:04

    @dizono En Force india wordt Aston?

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      3 november 2015 om 19:46

      @norge: Ja, die rijden met Mercedes motoren en Mercedes is mede eigenaar van het slecht draaiende Aston Martin en Aston Martin heeft in een heel ver verleden 2 seizoenen in de Formule 1 gereden.
      Dus goede marketing lijkt mijn.

      Login om te reageren
  20. henkp1 zegt

    3 november 2015 om 20:24

    Tsja, RB heeft zich behoorlijk in de nesten gewerkt. Als al zo vaak gezegd, ze hadden sportiever moeten reageren tegen en over Renault. Dat merk heeft hen 4 mooie zeges geleverd. Vorig jaar toch ook nog een tweede plek bij de constructeurs. De eerste helft van dit jaar was bagger, maar nu zitten ze toch weer redelijk vooraan. Trouwens, nu hoor je ze ook niet meer, die blerders van RB. Zou netjes zijn als ze nu zouden laten weten dat ze zich vergist hebben en toegeven dat Renault toch wel goede motoren maakt. Wellicht dat dat de relatie ten goede kan komen.

    Overigens heeft Renault Lotus nu al overgenomen of nog niet?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 november 2015 om 20:56

      @henkp1: Nee, nog niet. Er is wel een intentieverklaring getekend en Renault heeft 30 miljoen aan openstaande schulden bij de fiscus betaald voor Lotus, maar er is nog niks rond.

      Login om te reageren
  21. Edge zegt

    3 november 2015 om 20:54

    Red Bull heeft gewoon verkeerd gehandeld. Begin juli, toen Mercedes nog tijd genoeg had om de productiecapaciteit voor 2016 te verhogen, heeft er een meeting plaatsgevonden tussen Christian Horner, Toto Wolff, Niki Lauda en Bernie Ecclestone. Mercedes heeft daar aangegeven motoren te willen leveren, maar alleen op voorwaarde dat Renault het zou goedkeuren. Mercedes heeft immers een samenwerkingsverband met Renault en dat wilden ze bij Mercedes niet beschadigen. Daarnaast weet Mercedes ook dat Red Bull met een sterke motor waarschijnlijk gewoon vooraan rijdt, en het wellicht zelfs beter dan Mercedes doet. Mercedes was bereid dat te accepteren, op voorwaarde dat Mercedes qua marketing mee mocht liften op de successen van Red Bull, ook buiten de F1 om. Toto Wolff noemde als voorbeeld gezamenlijke evenementen of een promotiecampagne voor een auto waarbij Red Bull een belangrijke rol speelt. Uiteindelijk is Red Bull niet meer teruggekomen op dat voorstel van Mercedes. Heel erg dom als je het mij vraagt, want dat zijn toch heel schappelijke voorwaarden.

    Verder, het laatste gerucht dat rondgaat is dat Renault topman Ghosn momenteel een voorstel overweegt waarbij Red Bull alsnog met Renault-motoren gaat rijden, alleen dan wel zonder Renault-badge. Wellicht dat ze onder een andere naam verkocht worden, of geheel zonder naam. Dit omdat Renault weet dat het de Red Bull auto’s goed kan gebruiken i.v.m. de data die het oplevert, en omdat het Red Bull voor de sport wilt behouden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North