• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rejoice: Aston Martin Vantage met handbak op komst

Auteur: Loek, gepost 19 juli 2018 om 20:14 – 14 Reacties

" title=


Puristen opgelet: hij komt eraan.

Aston Martin verblijdde ons eind vorig jaar met de nieuwe Vantage. Na zo’n 15 jaar stuurt hij zijn voorganger met pensioen, wat eigenlijk niet eens zozeer hoefde. Met de tijdloze styling, ondersteund door onder meer V12-versies en gave speciaaltjes had de oude Vantage het wellicht nog wel even volgehouden.

Dat alles neemt echter niet weg dat de nieuwe Vantage wederom een geslaagde auto is. Het design is typisch Aston Martin, ware het niet dat de kans op tijdloos zijn lager is dan bij zijn voorganger. Gelukkig hoeven we niks te vrezen: de nieuwe Vantage zal ook om de zoveel tijd bijgehouden worden door speciale versies. Zo meldde de Aston Martin-ingenieur Matt Becker aan Road & Track.

Het eerste ‘speciaaltje’ staat al snel op de planning. Er werd bij AM over gepraat als een mogelijke volgende stap, die volgend jaar werkelijkheid wordt. Een simpele doch gewilde versie van de Vantage: een manual. De huidige AMG V8 is momenteel alleen beschikbaar met automatische bakken: de 7G-Tronic en Speedshift van Mercedes (beide zeventraps) en de achttraps bak van ZF. Leuk voor snelheidsduivels maar de puristen onder ons blijven een derde pedaal meer waarderen.

Er komt dus een vierde transmissie bij, een handgeschakelde bak. Details daarover zijn momenteel nog niet bekend. Dat een handgeschakelde bak niet vanzelfsprekend is komt door de vierliter V8 van AMG. Die motor is namelijk nog nooit gebouwd met een handbak, omdat Mercedes en AMG zelf ongeveer compleet om zijn naar automaten. Aston Martin zal dus zelf zowel hard- als software moeten ontwikkelen om een handbak te realiseren. “Maar, wij houden wel van een uitdaging”, aldus Becker.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Coupe, Techniek, vantage

Vorig bericht: « De Nissan Leaf Nismo gaat in productie!
Volgend bericht: Deze 4 Golfjes hadden gewoon moeten komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911targa zegt

    19 juli 2018 om 20:25

    Veel autobloglezers zijn idolaat van een handbak. Er zullen dus wel veel AM’s met een handbak worden verkocht.

    Login om te reageren
  2. smoked zegt

    19 juli 2018 om 20:31

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. baasbenz zegt

    19 juli 2018 om 20:42

    Ik hou van het idee van een handbak, maar ik kan er gewoon niet het maximale uithalen ben ik bang.. dus ik hou het lekker bij de pdk!

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      19 juli 2018 om 21:23

      @baasbenz: Porsche Doppel Kupplung?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        19 juli 2018 om 22:05

        @sanderp: was n goeie verkoper bij benz..

        Login om te reageren
      • baasbenz zegt

        20 juli 2018 om 10:19

        @sanderp: Ik had het over mijn eigen auto, geen AM.. nu ik het zo terug lees snap ik de verwarring haha

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 juli 2018 om 10:04

      @baasbenz: In mijn ogen zit de lol er net in dat je probeert om het maximale eruit te halen. Als je dat niet kan, dan kan je dat leren. Dat zou ik wel bevredigend vinden. Een automaat heeft ook zeker veel voordelen en is rationeel gezien gewoon de betere keuze. Maar een sportwagen koop je niet met je verstand, maar vanuit gevoel toch?

      Login om te reageren
  4. ukbob zegt

    19 juli 2018 om 21:00

    Leuk dat Aston Martin ook wat dat betreft tegen de stroom in gaat!
    Ook het design begint te wennen.. Was bij het zien van de foto’s bij de onthulling niet direct enthousiast over de frutsels aan de achterkant en de ‘maantjes’ aan de zijkant.
    Maar nu, wordt er steeds hebberiger van!

    Toch maar eens over een bestelling dromen;
    Petrol blauw met caramel bruin leer en een paar details van buiten in dezelfde kleurstelling.
    En een handbak natuurlijk!

    Login om te reageren
  5. dare2think zegt

    19 juli 2018 om 21:13

    Een handbak past goed bij de auto omdat het veel tijdlozer is. Nieuwe automaten zullen altijd weer sneller schakelen en daardoor zal de oude automaat traag lijken, terwijl met een handbak de snelheid altijd afhankelijk blijft van de kunde van de bestuurder. Aston Martins zijn ook (bedoeld als) tijdloos.

    Login om te reageren
  6. jansuh87 zegt

    19 juli 2018 om 22:49

    Dacht even dat ik naar de achterkant van een laguna coupe keek

    Login om te reageren
  7. mrB zegt

    19 juli 2018 om 23:01

    Hoezo zijn er nu 3 automaten beschikbaar? De verschillende sport en comfort standen zou dat toch overbodig moeten maken? En welke zou dan het fijnste schakelen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 juli 2018 om 07:57

      @mrb: er zijn bij Mercedes drie verschillende automaten leverbaar in combinatie met de V8 motoren. Dat wil niet zeggen dat je bij de koop van een E-klasse uit 3 automaten kunt kiezen. Het wil zeggen dat er in verschillende modellen verschillende automaten worden toegepast bij dezelfde motoren.

      Login om te reageren
  8. kempenaer zegt

    20 juli 2018 om 09:29

    Wat boeit nou die fractioneel snellere schakeltijd van een automaat. Het blijft een automaat met alle nadelen vandien bij een sportief bedoelde auto.
    Ja, je kunt flipperen via flippers achter het stuur.
    In een race op het circuit heeft dat voordelen, maar dat doe je toch niet met dit soort auto’s.
    De veruit belangrijkste reden dat dit soort auto’s vooral met automaat worden gekocht is omdat de clientèle grotendeels halfbejaard of bejaard is en die willen nu eenmaal liever een automaat.

    Login om te reageren
  9. poes zegt

    20 juli 2018 om 09:51

    Dit is toch helemaal geen nieuws? Heeft AM al direct bij de presentatie gemeld…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North