• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Alpine A110-50 maakt Monaco onveilig [updated]

Auteur: robbie, gepost 27 mei 2012 om 17:15 – 42 Reacties

Renault Alpine A110-50 @ Monaco
Het zal je niet ontgaan zijn dat Monaco dit weekend weer eens is omgebouwd tot een circuit. En die kans kon Renault natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. En dus stuurden ze de gloednieuwe Renault Alpine A110-50 direct het circuit op om de boel een beetje op stelten te zetten daar.

Zoals jullie allemaal inmiddels wel weten is de Alpine A110-50 eigenlijk een soort van kruising tussen de DeZir Concept en de Renault Megane Trophy. Het design is namelijk duidelijk geïnspireerd op de DeZir terwijl de techniek (grotendeels) afkomstig is van de Megane Trophy.

Achterin deze 880 kilo wegende carbonfiber beauty ligt een 3.5 liter V6 die 400 pk/422 Nm levert. En dat staat ongetwijfeld garant voor prima prestaties. Foto’s van de Alpine A110-50 op het circuit kan je hieronder bekijken.

PS Is het jullie ook al opgevallen dat de A110-50 wel heel erg lijkt op de conceptcar die Arseny Kostromin tekende in 2008 toen hij stage liep bij Renault?

En als bonus nog een tweetal video’s. Wat een geluid komt er uit dat ding zeg!

UPDATE – Nog een video, met dank aan Svensson:

Ook interessant!

  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • vernieuwde Alpine A110
    Vernieuwde Alpine A110 is nu nog wat beter

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, blauw, monaco, Renault, Video

Vorig bericht: « Hoeveel kost het om een Ferrari Enzo te bezitten?
Volgend bericht: Ugur Sahin presenteert Alfa Romeo 12C GTS Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. moldauferrari zegt

    27 mei 2012 om 17:19

    ziet er goed uit die Renault

    Login om te reageren
  2. lamborgfan zegt

    27 mei 2012 om 17:21

    Geluid van dat ding vind ik wel vet! maar daar laat ik het ook bij..

    Login om te reageren
  3. heidekonijn zegt

    27 mei 2012 om 17:28

    Proto is nog mooier. Maar als dit het productiemodel is, twee vragen : kan die spoiler er vanaf en wat kost het?

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      27 mei 2012 om 17:35

      @heidekonijn: Spoiler kan er altijd af, desnoods de zaag erbij! Prijs zal aan het aantal liggen. Maken ze er 50 dan hoog, maken ze er 1000 van dan zal de prijs rond 400.000 liggen? Maarja je rijdt dan nog steeds een Renault.

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        27 mei 2012 om 19:41

        @michelyman: Mmh, wie zal het zeggen. Renault heeft eerder de neiging veel pk’s neer te zetten voor weinig geld. Buizenchassis en een V6 lijkt me eerder iets voor tussen de 40 en 80000 -buiten nederland dan.

        Login om te reageren
  4. michelyman zegt

    27 mei 2012 om 17:31

    Klinkt beter dan die Renault Dezir, maarja die was elektrisch. Alleen die spoiler.. hè bah.

    Login om te reageren
  5. TDI-goeroe zegt

    27 mei 2012 om 17:48

    waarom moet dat ding zo’n herrie maken??? jammer…

    Login om te reageren
  6. syliaca zegt

    27 mei 2012 om 18:04

    Lekker geluid bij een lekkere auto, vind dat Renault iets goeds heeft gepresenteerd.

    Login om te reageren
  7. kickass zegt

    27 mei 2012 om 18:05

    Wat heeft iedereen tegen spoilers? Oke, op een Astra of een Golf ziet het er niet uit, maar op een supercar vind ik het wel mooi staan.
    Trouwens, die sideblades zijn wel heel erg één op één over genomen van dat eerdere Alpine concept.

    Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    27 mei 2012 om 18:08

    Wat een geluid komt er uit die V6. En ik had Renault nog wel beschuldigd van het geluid editen van een filmpje van deze auto. Mea culpa.

    Login om te reageren
  9. KEV9 zegt

    27 mei 2012 om 18:23

    wat een ongelooooflijke BRUUT ding

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    27 mei 2012 om 18:25

    zo .. de rest kan wel inpakken ..
    ding is net zo goed gelukt als de Ford GT ..

    alleen snobbisme kan je nog naar een Aston/Lambo/Ferrari dealer drijven ..

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      27 mei 2012 om 19:19

      @lincoln: Ik weet niet hoor, maar het design vind ik niet geslaagd. Veel te bol, kan zo in de nieuwe Cars film…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 mei 2012 om 19:36

        @masterstig:

        ziet er idd wel een stuk plomper uit dan een Lambo met al die scherpe lijnen (maar in het echies 2X zo veel weegt) ..

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      28 mei 2012 om 08:30

      @lincoln: Tja dat is een puur een mening, over persoonlijke smaak valt nu eenmaal niet te twisten ;)

      Als ik het geld had ging ik ongetwijfeld voor een een Alfa Romeo 8C, wat een schoonheid is dat :)
      Ik vind deze Renault zeer bruut, maar ik vind hem persoonlijk over styled te druk etc etc

      Login om te reageren
  11. ds3thp zegt

    27 mei 2012 om 18:28

    Ziet er goed uit.

    Geluid is wel belachelijk trouwens, en zal zeker nog wel aangepast worden voordat hij in productie mocht gaan!

    Login om te reageren
  12. Svensson zegt

    27 mei 2012 om 18:31

    Nog een video:
    http://www.youtube.com/watch?v=W3Gyiu7PjIY

    En het geluid mag geen grote verrassing zijn aangezien het blok rechtstreeks uit de Mégane Trophy-cupauto komt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 mei 2012 om 18:45

      @Svensson:

      zo .. trompet ingeslikt ??

      maar ach .. ding heeft ook geen elegant voorkomen ..
      dus hoeft alleen maar bruut te zijn ..

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      28 mei 2012 om 12:09

      @Svensson: geweldig geluid! Zeker hoe de auto terugschakeld op 1:25!!!

      Login om te reageren
  13. jordy14 zegt

    27 mei 2012 om 18:34

    Mooie auto. Jammer dat Schumi niet beter gepresteerd heeft.

    Login om te reageren
  14. horsepower zegt

    27 mei 2012 om 19:04

    klinkt toch beter dan de Espace van me ouders=)

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      27 mei 2012 om 19:07

      @horsepower: V6? Die vind ik stationair best lekker klinken.

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        27 mei 2012 om 21:08

        @michelyman: Volgens mij was die reply voor hieronder… ;)

        Login om te reageren
  15. Northwestern zegt

    27 mei 2012 om 19:26

    Klink wel een stuk beter dan mijn 3.5 V6 :D

    Login om te reageren
  16. dutchiehd zegt

    27 mei 2012 om 20:25

    Klinkt heel wat beter dan mn vaders 225pk 4 cil diesel :P

    Login om te reageren
  17. breakingpoint zegt

    27 mei 2012 om 20:25

    niet mis, heeft wat mee van het design van een Koenigsegg en een mp4-12c achterkant, al vind ik de zweed mooier. Hopelijk wordt dit een betaalbare supercar?

    Login om te reageren
  18. dennisr zegt

    27 mei 2012 om 20:32

    Vast een boeiender ritje dan 24 (uit eindelijk 18) F1 wagens die keurig achter elkaar aan tuffen daar.. wat een saaie race was dat zeg!!

    Maar goed, OT: geslaagd ontwerp en leuk geluidje!

    Login om te reageren
  19. kickass zegt

    27 mei 2012 om 21:09

    He, waar is die vette oranje streep gebleven in het laatste filmpje?

    Login om te reageren
  20. baasbas zegt

    27 mei 2012 om 21:50

    Login om te reageren
    • valetparker zegt

      27 mei 2012 om 22:48

      @baasbas: IK wilde net zeggen, komt rechtstreeks uit de fabriek van Michel

      Login om te reageren
  21. 4991 zegt

    27 mei 2012 om 22:13

    mooi geluid

    Login om te reageren
  22. terazino zegt

    27 mei 2012 om 22:16

    Ik heb werkelijk waar niets met Renault, maar wat een lekker ding is dit.

    Login om te reageren
  23. speedie zegt

    27 mei 2012 om 22:32

    Design is één ding maar het heel lage radiator rooster roept vragen op waar ander constructeurs al van afgezien hebben. Het zijn stofzuigers voor al het stof, rubber, steentjes dat tijdens een echte race greteig voorhanden is.

    Login om te reageren
  24. Davidov zegt

    28 mei 2012 om 02:32

    Heerlijk geluid :)

    Login om te reageren
  25. fluvioglacialeafzetting zegt

    28 mei 2012 om 09:12

    En nog steeds vind ik t niet meer dan een Dezir met een ander kleurtje en wat overbodig plastic… Lui hoor Renault.

    Login om te reageren
  26. Megakix zegt

    28 mei 2012 om 09:42

    De Aventador zal sneller zijn.

    Login om te reageren
  27. r2d2 zegt

    28 mei 2012 om 09:57

    @Megakix daar zou ik niet zeker van zijn. 400pk/800kg = power to weight (ptw) ratio van 0.5

    Aventador: 700pk/1575 kg = ptw ratio van 0.44

    Wie er sneller is is dan echt volledig afhankelijk van gear ratio’s, ondergrond en hoe/wat je meet (0-200, Nurburgring) etc.

    Op elk circuit maakt die Alpine gehakt van de Aventador. Van 0-200 zal de Aventador wel winnen want 4wd en sneller bij de start weg.

    Login om te reageren
    • r2d2 zegt

      28 mei 2012 om 10:02

      @r2d2: kleine correctie @ mezelf, 400pk/880 = 0,45. Argument still valid though

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 mei 2012 om 11:57

      @r2d2: Gooi er 75 liter brandstof + bestuurder in en je zit op 400 / 1080 = 0.37, Aventador 0.39.
      Maar goed, een productie versie van de Renault zal leeg toch wel tussen 1000 en 1200 komen!

      Login om te reageren
  28. gerbie zegt

    28 mei 2012 om 12:50

    Na de DeZir in het echt gezien te hebben was ik al verkocht.

    Doe der maar 1.

    Login om te reageren
  29. paradox999 zegt

    28 mei 2012 om 12:56

    Het valt me op dat de herrie die hij maakt niet in verhouding is met zijn snelheid. Als je kijkt en luistert naar de Pagani Zonda R, die verhouding klopt beter.

    Login om te reageren
  30. mco zegt

    28 mei 2012 om 16:26

    Als je naar het koppel kijkt moet dit ding wel een turbo of compressor hebben. Tenminste, hij heeft meer dan 125 nm/l en meestal is dat turbo terrein.
    Waarom lukt het dan Renault wel om veel (en mooi) geluid te krijgen, en BMW M niet?
    Of dit ding moet inderdaad geen turbo hebben, maar voor een NA blok heeft ie dan abnormaal veel koppel..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North