Renault haalt woede van vrouwen op de hals

Auteur: , 47 Reacties

Arme Renault..

De marketingboys van Renault hebben een zware week achter de rug. De Franse autofabrikant leek het een leuk idee om nagellak op de markt te brengen dat overeenkomt met de lakkleuren van de Twingo. Het idee hierachter is dat als je als vrouw zijnde schade maakt, je dit direct kan bijwerken met je nagellak.

De actie van Renault is niet onopgemerkt gebleven. We leven in tweeduizendzeventien en dan kun je er donder op zeggen dat er gezeik volgt. En warempel: een Franse feministen organisatie zet de autofabrikant neer als een stelletje seksisten. Ook op social media gingen vrouwen los toen ze hoorde over de marketingcamapgne van Renault.

De campagne zou vrouwen onzeker maken over hun uiterlijk en rijkwaliteiten. “Dit is een vorm van seksisme, omdat vrouwen op negatieve wijze worden weggezet in een reclamecampagne”.

Renault zegt zich niet te kunnen vinden in de boosheid van de vrouwen. Het automerk verklaarde tegenover een Franse krant dat de campagne voor zowel mannen als vrouwen is bestemd. Renault gaat door met de reclamestunt. De speciale Twingo-nagellak, geproduceerd door het Parijse Ink and Out, zal gedurende de campagne gewoon te koop zijn. (via Autonews)



47 reacties

Man man man. First world problems
Het gaat bijzonder goed met onze vrijheid in de oude wereld.
En ook over tolerantie hebben we niets te klagen, toch?
@desjonnies: Vind ik ook, het gaat goed voor de gemiddelde witte Europese man. Alle vrijheid van de wereld. Al vind ik de actie van die feministische organisaties overdreven. Maar goed, wat hebben wij nou eigenlijk te klagen toch? Beetje om glimlachen en door zou ik zeggen.
Leuk dat je er ook schades mee kan repareren.
Doe maar een liter voor mijn vrouw.
@harrie: in kleur van je eigen auto of gelijk ook alle kleuren van auto’s van de buren..? ;)
@ukbob: Bestel dan maar een pot leasegrijs mee, voldoet in de meeste gevallen wel.
@edge: Behalve dat er 20 grondverf-grijs varianten geleased worden die allemaal net ff anders smoelen :)
Maar on-topic: vind dit eigenlijk wel een leuk idee, jammer dat zure potten er weer over moeten zeiken voor hun eigen politieke gewin …
Hahaha, het feit dat ze zich zo aangesproken voelen, bewijst al dat het waar is dat ze vaak schade rijden in mijn ogen…
@spykerboy: de meeste fransozen rijden al veel schade. Je komt er weinig auto’s in nieuwstaat tegen.
Ik kan het niet anders zeggen…

Wat een geniaal idee!!

Iemand die weet of er ook lichtblauw metallic (polo 9n) nagellak is?
@baasbas: denk dat de dealer die wel heeft… blijft wel beter zitten dan “normale” nagellak
Ik vind dat ieder merk zo’n lijn moet uitbrengen
Kansloze feministen weer.
@dutchdriftking: soms verlang ik sterk terug naar zon 10 a 15 jaar geleden:
https://youtu.be/im4mbxXQMBY
@ukbob: Haha, helemaal vergeten deze reclame! Dat zou je tegenwoordig dus echt niet meer kunnen maken.
@granlusso: Begrijp ik niks van. Hoezo zou dat niet meer kunnen dan? We zijn daarin toch alleen maar losser geworden? En daarnaast, onder de vrouwen is het squatten voor ronde billen helemaal hip.
@dutchdriftking: dit zijn feminazi’s. Als het om gelijke rechten ging was het feminisme, dit is gewoon gejank.
Je suis Renault…
Tja, als je niet scheert heb je ineens tijd voor dit soort onzin….
@E34M5Touring: dankje, ik moest lachen!
Och och och. We kunnen met z’n alles echt niets meer hebben. Er word wat lolligs verzonnen en gelijk zijn er mensen op hun teentjes getrapt. Nu is het wachten op de eerste die gaat roepen dan we allemaal gelijke rechten hebben, gelijk behandeld moeten worden en dat er meer vrouwen in de top moeten werken.
@viezefreddyw: Laat mij dan maar de eerste zijn…

Meer vrouwen in een top aan het werk!

http://ua.kamelchuk.com/wp-content/uploads/fotolia_33434057_subscription_monthly_xxl.jpg
@viezefreddyw: kansloze mensen vind ik dat… Dat is de reden dat ik in de avond thuiskom en er geen eten klaarstaat, want “vandaag is jouw avond” en ik in de weekenden mijn motormaten moet teleurstellen, want “vandaag gaan we samen naar de mar’t en straks gaan we samen stofzuigen”… Kansloze mensen allemaa… In dit geval vooral ik :(
@scooper: Dat noemen we ook wel ‘onder de plak’. Sterkte ouwe!
@viezefreddyw: Belachelijk vind ik dat, die quota en oproepen voor meer vrouwen of allochtonen/mensen met een kleurtje in de top. Als manager of iets dergelijks zou ik er alles aan doen om zo’n quotum van hoger hand tegen te houden. Ik zou niet zitten te wachten op medewerkers die aangenomen worden omwille het ontbreken van een piemel of het hebben van een andere huidskleur. Geef mij maar gewoon de mensen die hun werk het beste doen, en of dat dan mannen of vrouwen zijn en welke huidskleur ze hebben interesseert mij niet.
@edge: chapeau jij snapt het! Oh nee toch noet, de hele discussie gaat er over dat bij gelijke credentials een man toch snel de voorleur krijgt.. neemt niet weg dat ik zeiken over deze reclamestunt ook een hoop onzin vind. Ot, ik vind het grappig dat er in NL niemand viel over de reclame van bristol met philippe geubels. Die was bedoeld om op deze manier aandacht te genereren, maar ging een betje de mist in..
Wat een dwaze overdreven reactie is dat nu weer. Ogh man (ogh nee sorry: vrouw) toch hou toch je mond met al dat dwaze gezeik.
Net m’n moeder.
Zeurt ook om alles.
Zij is alleen geen feminist.
@banaan7: ruim dan toch ook gewoon je kamer nou eens op!
Maar ik zie geen plaatje met een lakkende man. Als het dan voor M/V is…
Tja, vrouwen. Die kunnen van alles een probleem maken, hoe goed je het ook bedoelt:p ik dacht dat vrouwen het juist leuk vinden als alles matched
@allesmetturbo: Denk niet dat dit alleen met vrouwen te maken heeft, maar puur met het sentiment dat niemand tegenwoordig iets kan verteren. Zelfspot is ver te zoeken in onze samenleving tegenwoordig.
@granlusso: helaas wel idd.
Vind de actie van die feministen flauw. Als dit werkelijk een probleem is dan gaan we wat het terugdringen van seksisme betreft wel aardig de goede kant op. Dat gezegd hebbende: mannen . Kom op zeg. Sommige reacties op dit bericht. Wat een sneeuwklokjes. We mogen niks meer en onze vrijheden worden beperkt huilen enkelen van jullie. Hou toch eens op en geef nou eens toe. Het leven van een (witte) west Europese man anno 2017 is gewoon fantastisch. Maak je niet zo druk.
@pomoek: precies, waarom zijn ze gepikeerd? Als Renault lelijk had willen doen hadden ze wel een emmer gemaakt in plaats van zo’n klein potje
Dit krijg je als je vrouwen uit de keuken laat komen… Goed dat Renault hier nier aan toegeeft.
@giogiorgio: Hier niet aan toegeeft*
@giogiorgio: Ik ben juist blij dat de mijne zo min mogelijk in de keuken staat. Want koken kan ze toch niet.
Wat is de wereld toch een leuke plaats dankzij feminisme. Heb je als man commentaar op een halfnaakte vrouw op straat zijn de feminazis boos want het is hun keuze. Sta je als vrouw in bikini op een reclame zijn ze boos want vrouw onvriendelijk. Moet zo wat de domste ideologie ooit zijn.
@shiva: ik noem het dan ook een idiotelogie
Die feministen zien er de lol nooit van. Ik ken veel vrouwen die graag de nagellak in de kleur van hun auto zouden willen. Het hele verhaal errond is een marketingverhaaltje. Spijtig van die reactie
Nog een puntje.. hoeveel mannen rijden er in een Twingo? En als je als man je nagel wil lakken en dan met je Twingo op pad wil houdt niemand je tegen toch? Misschien zouden ze wat moeten doen aan hun zuurgraad.
@w0o0dy:
Ik.
In een 12 jaar oude oer-Twingo.
Voor in de stad en kortere ritjes.
Ideaal boodschappenkarretje.
Ja ik ben geëmancipeerd, ik die de boodschappen en ik kook.
De keuken is mijn domein.
@desjonnies: je bent gescheiden zeker! :P
Tja, de feministische reactie is overdreven, maar…. die nagellak is niet geschikt om krassen fatsoenlijk mee bij te werken. Dus waarom dat dan toch suggereren en daarmee juist het vooroordeel dat vrouwen meer schade rijden “bevestigen”. Vooral omdat het niet waar is (http://www.autoschadeportaal.nl/2014/02/14/vrouwen-rijden-minder-schade-dan-mannen). Dat is gewoon een domme zet van Renault.
Ik voel er zelf niet veel voor, maar ik vind het wel geëmancipeerd dat men nagellak aan vrouwen èn mannen wil slijten. Dat toevallig een vrouw figureert in de reclame lijkt mij eerder een marketingaspect dan een suggestie om te generaliseren.
En bij Renault lachen ze het hardst. Negatieve publiciteit is immers ook publiciteit, als er maar over je wordt gepraat. Dikke bonus voor de marketingafdeling!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).