• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Mégane facelift hybride: strakker en stekker!

Auteur: CasperH, gepost 2 maart 2020 om 09:15 – 20 Reacties

Voorkant Renault Mégane

De Renault Mégane facelift is officieel en hij is er nu ook als plug-in hybride!

De CO2-doelen zijn een feit. De fabrikanten moeten wel elektrificeren. Of het nu gaat om volledig elektrisch, hybride, of hybride met stekkers: je gaat het veel zien de komende tijd. Ook Renault maakt de noodzakelijke stappen. Ze presenteerden vorige week nog de elektrische Renault Twingo bijvoorbeeld. Vandaag gaat het doek van de Renault Mégane facelift. Deze is er voortaan ook met plug-in hybride aandrijflijn.

Nieuw exterieur en interieur

Laten we beginnen met oppervlakkige zaken. Het hybride deel behandelen we later, eerst de zichtbare wijzigingen. Er is een nieuwe grille en de inserts rond de mistlichten zijn veranderd. Verder zijn er standaard LED koplampen. Ook aan de achterzijde vinden we standaard LED’s. Ook nieuw: dynamic turning lights.

In het interieur is de verandering groter. Zo is er nu een 9,3 inch infotainmentscherm, een 10,2 inch instrumentencluster en een nieuwe bediening voor de climate control. Ook de rest van het interieur is lekker opgefrist en strakgetrokken. Daarnaast is de nieuwe Renault Mégane nu ook verkrijgbaar met Highway Traffic Jam Companion. Dat systeem regelt adaptieve cruise control met lane-centering, van stilstand tot 160 kilometer per uur. Ook kan de Mégane nu automatisch remmen in noodgevallen, in combinatie met voetgangersdetectie.

Achterkant Renault Mégane

Renault Mégane facelift hybride: E-TECH

De Renault Clio en Captur E-TECH werden in Brussel al aan de wereld getoond. Nu is ook de Mégane als E-TECH onthuld. De Renault Mégane facelift hybride is gebaseerd op dezelfde E-TECH plug-in hybride aandrijflijn als de Captur.

Een volledig elektrische range van 50 kilometer is haalbaar volgens de WLTP-meetcyclus. De elektrische topsnelheid bedraagt 135 kilometer per uur. Je kan de batterij laden aan een gewoon stopcontact met 2,4 kW. Dan is de accu vol in vijf uur tijd. Je kan ook laden met een zwaardere aansluiting van 3,7 kW of een wallbox met 7,4 kW. Dan is de laadtijd 3 uur. De accu is 9,8 kWh groot, waarvan 7,8 bruikbaar is.

Aandrijflijn Renault Mégane E-TECH

De aandrijflijn van de Renault Mégane facelift hybride is een kunststukje op zich. Hij bestaat uit vier belangrijke componenten. Laten we beginnen met de benzinemotor. Dat is een 1.6 viercilinder, natuurlijk ademend en goed voor 76 kW. Component twee is de elektromotor die 50 kW levert en twee versnellingen telt. Component drie is de ‘generator’, eigenlijk een zwaar uitgevoerde startmotor. Dit is tevens de eerste versnelling. Je rijdt dus altijd op elektropower weg. Component vier is een automatische versnellingsbak met vier versnellingen.

Jep. Vier stuks. Maar er is dus een elektromotor met twee versnellingen. Oh, en een startmotor die dienst doet als eerste versnelling. Doordat deze in allerlei combinaties samenwerken, is de aandrijflijn zeer efficiënt. Renault claimt zelf dat ze deze techniek van de F1-tak hebben geleend.

Zijkant Renault Mégane E-TECH

Het normverbruik is nog niet definitief. Renault is nog bezig met de afronding en type goedkeuring. Maar er komt een Renault Mégane E-Tech op de markt met een uitstoot van minder dan 30 gram CO2 per kilometer. En dat zijn hele nette waardes.

Prijzen zijn nog niet bekend. De plug-in versie zal pas later dit jaar te koop zijn.

UPDATE

Niks te zien hier mensen, de Renault Mégane facelift met plug-in hybride techniek was al aangekondigd. Recent waren we op een event waar we deze auto mochten bekijken samen met de ook vandaag geposte Renault Morphoz Concept. De embargoverklaring was niet op dit Mégane-nieuws van toepassing. Foutje van Casper.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Genève 2020, Hybride, megane, plug-in, Renault

Vorig bericht: « Deze elektrische Renault komt 700 km ver!
Volgend bericht: Worden elektrische Volkswagens straks heel erg duur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnwaters zegt

    2 maart 2020 om 09:28

    30 gram CO2 per kilometer…de eerste 100km…indien hij volledig opgeladen is. Behoorlijk misleidende cijfers dus.

    En waarom geen informatie over de Diesel?

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      2 maart 2020 om 10:38

      Nee, is niet misleidend. Ook tijdens het rijden, kan de accu bijgeladen worden (regeneratief). Uiteraard hangt het verbruik sterk af van de rijstijl, maar da’s altijd zo.

      En waarom niks over de diesel? Omdat het hier over de hybride versie gaat?

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 maart 2020 om 10:57

      @johnwaters: 30gr over de hele wltp cyclus. Waarbij wordt uitgegaan dat je bij lage snelheden volledig elektrisch rijdt. Dus om van je huis naar de snelweg te gaan tot je weer van de snelweg afgaat en op kantoor bent.

      Login om te reageren
  2. denx zegt

    2 maart 2020 om 09:38

    Gewoon een nette auto. Ik snap wel dat het qua design een succes mag worden genoemd. Technisch kan ik niet beoordelen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 maart 2020 om 09:40

      @denx: ik vind het beter gelukt op de Mégane, dan op de Clio.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    2 maart 2020 om 09:51

    ‘Renault claimt zelf dat ze deze techniek van de F1-tak hebben geleend.’ Dan moet het wel een succes worden….

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 maart 2020 om 10:17

      @E34M5Touring: iedere 300 km langs de kant

      Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    2 maart 2020 om 09:54

    Ik zie dit veel liever dan de nieuwe Golf. Verbaast me dat je ze niet veel vaker ziet eigenlijk.

    Login om te reageren
  5. Dizono zegt

    2 maart 2020 om 10:16

    @CasperH: Deze is toch al een maand bekend?

    https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-facelift-megane-lanceert-phev-138940

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      2 maart 2020 om 10:40

      Je hebt gelijk. We hebben de auto bekeken tijdens de onthulling van die Morphoz-concept. Embargo betreffende de Mégane was alleen van toepassing op de live-beelden, niet op de info. My bad!

      Wel extragratis nogmaals de info voor iedereen die het interessant vindt ;-)

      Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    2 maart 2020 om 10:19

    Dashboard met de luchtroosters naast het scherm vind ik niet mooi

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2020 om 10:25

    Ben ik de enige die dit model enorm snel vind verouderen? Als GT-line of dikke RS is het een plaatje, maar een gewone grijze instapper voor de lease ziet er nu al verouderd uit….

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      2 maart 2020 om 10:35

      Misschien, ik vind het in ieder geval nog steeds een frisse, fraaie verschijning.

      Login om te reageren
  8. henkp1 zegt

    2 maart 2020 om 10:35

    Nog steeds een erg mooie auto met uitermate vooruitstrevende techniek. Daar kan je natuurlijk flauwe grappen over maken, maar Renault loopt weer voorop. Over een paar jaar zie je dit terug op andere auto’s/merken, let maar op. Net als dat 48Vdc mildhybride systeem destijds.

    Login om te reageren
  9. flik2punt0 zegt

    2 maart 2020 om 11:25

    Heeft deze hybride nou wel gewoon een trekgewicht? Want ik hoor daar tegenstrijdige geluiden over

    Login om te reageren
  10. densk zegt

    2 maart 2020 om 11:32

    Kijk VW dit is nou het merk/ de auto waarbij die mistlampen wél tof zijn. Stelletje na-apers. Verder wel een frisse verschijning maar uiteraard het mooist in de RS uitvoering.

    Login om te reageren
  11. PunicaOase zegt

    2 maart 2020 om 13:02

    Zoveel complexe nieuwe techniek in een Renault.. ik vind t spannend.. P.s. drie jaar zelf een RS gehad met 0 problemen, maar toch..

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      2 maart 2020 om 13:58

      Kom op, niet zo liggen te miepen. Doen ze gewoon goed bij Renault. Jij weet dat uit ervaring al. Zet de stereotypen maar aan de kant.

      Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    2 maart 2020 om 17:40

    Waarom gebruikt Renault nou niet gewoon de combinatie die ook in de A-Klasse is te vinden? Dus de 1.3 tce in combi met de elektro power?

    Login om te reageren
  13. sabrerator zegt

    2 maart 2020 om 19:39

    En ja hoor…. dynamic turning lights…
    Ook hier van die aanstel-knipperlichten.

    Echt. Fabrikanten, jullie hoeven echt niet elk stukje Audi-aanstelleritis over te nemen. De LED-slingertjes in de koplampen, grilles groter dan groot en nu die kermis-knipperlichten. Gewoon geen aandacht geven, houden ze vanzelf op.

    Zo, mijn frustratie is er weer even uit!

    Verder mooie wagen. Ik heb prima ervaring met de vorige generatie dus dit zal ook vast een puike bak zijn. Mocht ik toch failliet gaan aan die ouwe Jag, zien ze me wel verschijnen bij de Renaultdealer voor een leasebak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North