• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault-rijders kunnen massaal niet op weg door winterweer?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 januari 2019 om 17:19 – 104 Reacties

Renault-rijders kunnen massaal niet op weg door winterweer


Sta je dan, met je dieselmotor.

De laatste jaren is de dieselmotor bij het grote publiek, en met name de autofabrikanten en overheden, uit de gratie gevallen. Nu lijkt ook Moeder Natuur genoeg te hebben van de zelfontbrander. De diesels van Renault werden deze week namelijk massaal geteisterd door opstartproblemen dankzij het winterse weer. Net als wij, door jullie tips over dit onderwerp.

Dit blijkt uit verschillende berichten uit binnen- en buitenland. De Telegraaf heeft vanochtend een artikel gepubliceerd waarin verschillende reacties van mensen onder de aandacht worden gebracht, in het licht van de problematiek. Een anonieme vrouw vertelde tegenover de krant:

“Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140. De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”

Volgens de berichten zijn honderden, zo niet duizenden mensen de dupe geworden van allerlei elektronische storingen binnen de Renault-motor. Het kille weer heeft schijnbaar grote invloed op auto’s van de Franse fabrikant, want in de ochtend zijn leasemaatschapijen, autodealers en importeurs platgebeld. Niet alleen in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in België.

De softwareproblemen zijn vooralsnog uitsluitende opgetreden bij de nieuwere modellen van het merk. Met name de nieuwere versies van de Mégane, Talisman, Clio en Espace waren de grootste slachtoffers.

De problemen lijken te worden veroorzaakt door een ophoping van condens in motor, die binnengelaten wordt via de luchtinlaat. Door het winterweer komt er een dusdanige hoeveelheid binnen, dat de motor het niet aankan en vervolgens niet meer kan starten. Nadat er een zekering wordt verwisseld en het water is verwijderd, moet de auto weer verder kunnen.

Beeld: Renault Sport Twingo RS in de winter, door @erikknl

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, motor, Renault, software, winter

Vorig bericht: « Tesla bezwijkt onder druk, verlaagt prijsverhoging
Volgend bericht: BI-ZAR: bijna 2.300 kilometer file op Nederlandse wegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. intimrasiert zegt

    22 januari 2019 om 17:28

    Dit kan elk merk overkomen. Maar wel beetje raar dat dit niet in hun eigen testing naar boven is gekomen.

    Login om te reageren
    • strepentrekker zegt

      22 januari 2019 om 17:36

      @intimrasiert: Als het een VW was had je waarschijnlijk wel anders gereageerd.

      Login om te reageren
      • bruinbeer zegt

        22 januari 2019 om 17:45

        @strepentrekker: VW heeft er ook last van. Vorige winter wel een aantal gehad met hetzelfde probleem maar niet zoveel als Renault het nu heeft.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          22 januari 2019 om 18:06

          @bruinbeer: In 1982 toen de toen nieuwe Polo uitkwam had ie een leuk naar boven gericht uitlaatpijpje.
          Door de condens en vorst in de winter bevroor het water hierin.
          Later toe men het ontdekte heeft men er een gaatje in gemaakt.
          Anderzijds, een auto werd getakeld en toen men er wilde naar kijken sloeg dat ding aan.
          Niet altijd evident net zoals het relais J109.

          Login om te reageren
        • momo zegt

          22 januari 2019 om 19:50

          @bruinbeer: Mercedes ook? Met de dieselmotor van Renault?

          Login om te reageren
          • stuko zegt

            22 januari 2019 om 23:23

            @momo: is een intercooler probleem, niet specifiek de motor. geen idee of die bij een Mercedes gelijk is.

            Login om te reageren
      • kenner zegt

        22 januari 2019 om 17:45

        @strepentrekker: ja iedereen toch

        Login om te reageren
    • slickrick zegt

      22 januari 2019 om 19:18

      @intimrasiert: gisteren stond zo een talisman op de parkeerplaats naast mij, die vent kreeg hem maar niet aan de praat.

      Vertrouwde Franse techniek zeg maar, zelfs mijn oude Mercedes diesel startte vroeger moeiteloos bij -10 zolang de accu maar goed was….

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        22 januari 2019 om 19:23

        @slickrick: Oude Renault diesels startten ook bij -10° C wel.

        Login om te reageren
    • rw1994 zegt

      22 januari 2019 om 19:20

      @intimrasiert: mooier nog dat de software de schuld krijgt in dit artikel…

      Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      22 januari 2019 om 19:47

      @intimrasiert: ik heb met mijn Kangoo 1.5dci nergens last van. 110 pk op du veurwiele jonge!!!

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      22 januari 2019 om 20:02

      @intimrasiert: er wordt steeds minder getest en meer gesimuleerd dus dit soort knullige dingen komen steeds meer voor.

      Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    22 januari 2019 om 17:35

    En hoe zit het met de A-klassen en de Nissans?

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      22 januari 2019 om 17:39

      @jack_abarth: ongelofelijk maar waar, onze a klasse doet het nog..

      Login om te reageren
    • raceface zegt

      22 januari 2019 om 18:06

      @jack_abarth: al die ‘mercedes’ kangoo’s

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      22 januari 2019 om 18:08

      @jack_abarth: Die kunnen andere bochten in hun luchttoevoer hebben waardoor er geen waterslot kan gevormd worden.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        22 januari 2019 om 18:26

        @wimof:

        Goed punt, maar het lijkt mij wel vreemd dat het gaande is bij meerdere types en niet bij een enkel type. Kan me niet voorstellen dat ze allemaal een identieke inlaat hebben.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          22 januari 2019 om 20:28

          @jack_abarth: We weten ook niet of dit de werkelijke oorzaak is en of op welke plaats het probleem is.
          In de loop der jaren hebben we al dikwijls de vraag gesteld of/hoe dit is kunnen gebeuren.
          Mijn standpunt was dat dikwijls de kennis verloren gaat doorheen de jaren en dat (jongere) ingenieurs opnieuw moeten meemaken voor hun voorgangers al wisten.
          Kijk naar de werkplaatsen, kennis over 10-25 jarige modellen is dikwijls onbestaande en verloren gegaan.
          Jammer, maar ja, ik leefde ook voor de mekaniek en mijn klanten.

          Login om te reageren
        • wimof zegt

          22 januari 2019 om 20:44

          @jack_abarth: Hallo, ondertussen nog wat gaan rondneuzen en in een artikel van 2013 beschrijft men hetzelfde probleem en zegt met dat water en ijs uit de intercoolerleiding kwam.
          Ok, het zal nu wel duidelijk zijn, maar wat niet door de beugel kan is dat men eenzelfde oorzaak jaren later nog niet heeft verholpen.
          Dit lijken wel Engelse toestanden.

          Login om te reageren
    • ranja zegt

      22 januari 2019 om 20:29

      @jack_abarth: die doen het nog wel inderdaad, wat ik persoonlijk ook vreemd vond. Echt bizar veel pechmeldingen gister en vandaag met de nieuwe renaults

      Login om te reageren
  3. 911targa zegt

    22 januari 2019 om 17:36

    FrankRUK.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      22 januari 2019 om 17:39

      @911targa: Fran-Kruk

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      22 januari 2019 om 17:50

      @911targa: en de mercedessen dan?

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        22 januari 2019 om 20:36

        @peug206: uit ervaring… Rommel.

        Login om te reageren
      • wimof zegt

        22 januari 2019 om 20:45

        @peug206: Andere vormgeving van de inlaatleidingen.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          22 januari 2019 om 21:55

          @wimof: dank, dat wist ik niet. Wel dat tegenwoordig motorisch het gewoon eenheidswurst is.

          Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      22 januari 2019 om 19:06

      @911targa: grappig

      Login om te reageren
  4. herbert zegt

    22 januari 2019 om 17:40

    haha wat een troep ook die franse meuk!

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      22 januari 2019 om 17:50

      @herbert: wat raad je aan?

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        22 januari 2019 om 18:41

        @henkhekje: toyota

        Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        22 januari 2019 om 18:44

        @henkhekje: Japans.

        Login om te reageren
      • herbert zegt

        22 januari 2019 om 18:55

        @henkhekje: Vrij simpel , het is al snel beter dan die Franse meuk, een FCA diesel zijn bijzonder fijn.

        Login om te reageren
        • henkhekje zegt

          22 januari 2019 om 20:41

          @herbert: blijkbaar geen verstand van auto’s

          Login om te reageren
          • herbert zegt

            22 januari 2019 om 21:07

            -edit: nutteloze bijdrage-

            Login om te reageren
    • trolle zegt

      22 januari 2019 om 20:16

      @herbert: geen problemen met mijn “franse meuk”

      Login om te reageren
      • herbert zegt

        22 januari 2019 om 20:34

        @trolle: dagje thuis werken was het voor jou zeker ;)

        Login om te reageren
        • trolle zegt

          22 januari 2019 om 20:44

          @herbert: ik was sowieso een dag thuis, en morgen ook. Maar de auto starte zonder problemen. Hij is tevens ook te oud om software problemen te kunnen hebben

          Login om te reageren
      • sirprize zegt

        22 januari 2019 om 20:35

        @trolle: anekdotisch bewijs

        Login om te reageren
  5. cloverleaf zegt

    22 januari 2019 om 17:42

    Allemaal overstappen op Honda!!!

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      22 januari 2019 om 18:57

      @cloverleaf: hear, hear want mijn CR-Z heeft lekker geen last!

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      22 januari 2019 om 18:59

      @cloverleaf: Allemaal aan de HR-V voor de metershoge sneeuw die vandaag gevallen is.

      Oh, en omdat ik vandaag op Autoblog heb geleerd dat het een echte cult-auto in wording is.

      Login om te reageren
  6. coffeecup zegt

    22 januari 2019 om 17:52

    Daarom rij ik Zweeds…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      22 januari 2019 om 17:55

      @coffeecup: juig maat niet te vroeg. Die Twin Engine modellen zitten ook vol met software problemen.

      Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      22 januari 2019 om 18:17

      @coffeecup: en zat er in die Zweden jarenlang een PSA-ford diesel… Of het moet die andere Zweed zijn, daar zat oa een betrouwbare Italiaan in ?

      Login om te reageren
      • coffeecup zegt

        22 januari 2019 om 18:29

        @rrk147: in de failliete Zweed jarenlang met een 2.2 diesel van Opel gereden. Ook nog andere failliete Zweden gereden, in de sneeuw kwamen de Saabs pas echt tot leven.

        Nu een mooie 5 cilinder van het andere merk uit de vorige eeuw, en die gaat echt niet stuk :-D

        Die 1.6 diesel heb ik nooit Volvo-waardig gevonden.

        Login om te reageren
        • rrk147 zegt

          22 januari 2019 om 18:59

          @coffeecup: Ah ja, een 5 cilinder hoort wel bij die Zweed (tot voor kort) en is echt een mooi blok! Das idd een stuk dergelijker als die 1.6!

          Login om te reageren
    • Rossi zegt

      22 januari 2019 om 19:20

      @coffeecup: idd de d5 met 225pk startte vanmorgen heerlijk.

      Login om te reageren
      • 335istage1 zegt

        22 januari 2019 om 19:30

        @rossi: zo weinig maar? Zal wel niet vooruit te branden zijn dan. Of vind jij dat wel snel en wil je graag opscheppen met je peekaatjes

        Login om te reageren
        • nautique206 zegt

          22 januari 2019 om 20:19

          @335istage1: stage 1 stelt ook niets voor, stage 2 moet je minimaal hebben

          Login om te reageren
        • wimof zegt

          22 januari 2019 om 20:50

          @335istage1: 225 pk is onder alle omstandigheden ruim voldoende.
          Enfin, bijna overal, een 40 tonner mag wel wat meer hebben.

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          22 januari 2019 om 21:32

          @335istage1: hij is gewwoon trots op zijn Vulva,, ik snap dat wel?

          Login om te reageren
    • pretje zegt

      22 januari 2019 om 22:06

      @coffeecup:
      Toevallig ?
      gisteren 3x V 60 op de pechstrook op een stuk van 20 km,
      Kon zo snel niet zien of t een D2/ 3 of D6 was ….

      Login om te reageren
  7. kennone zegt

    22 januari 2019 om 17:56

    Niets veranderd dus in de afgelopen 10 jaar..

    Login om te reageren
  8. rtnet zegt

    22 januari 2019 om 18:06

    Het enige lampje wat bij mijn e91 constant brandt vandaag, is die van de DTC!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      22 januari 2019 om 18:47

      @rtnet: Nee die brandt alleen bij renault…diagnostic trouble code ;)

      Login om te reageren
  9. tenaci zegt

    22 januari 2019 om 18:07

    Ik las het vanmorgen op m’n werk en mompelde iets in de trant van: ‘Dat krijg je met die Franse rommel’.

    Waarop een vrouwelijke collega opmerkte dat ze al 8 jaar probleemloos in haar Peugeot 107 reed….. ??‍♂️

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      22 januari 2019 om 18:11

      @tenaci: En toen heb je haar vlug verteld dat Toyota er ook voor iets tussenzit.
      Mijn buur met zijn C1 heeft 180.000 km , zonder problemen, zegt hij.
      Behalve de koppeling blijkbaar.

      Login om te reageren
      • room850 zegt

        22 januari 2019 om 19:22

        @wimof: daihatsu blokje bedoel je..

        Login om te reageren
        • p3r0x zegt

          22 januari 2019 om 20:14

          @room850: Daihatsu is dan ook van Toyota…

          Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      22 januari 2019 om 18:43

      @tenaci: De enige goede Fransoos…. Onee, de Citroën C crosser is er ook nog.

      Login om te reageren
      • jensefrens zegt

        22 januari 2019 om 20:39

        @techniekmeneer: mijn 306 doet het al 25 jaar zonder problemen.

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          22 januari 2019 om 21:07

          @jensefrens: Iets met anekdotisch bewijs..

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            23 januari 2019 om 18:59

            @techniekmeneer: Ach, in die tijd waren Peugeots best goed in elkaar geschroefd. De toenmalige 406 van m’n pa was ook foutloos, eveneens anekdotisch, maar toch.

            Login om te reageren
    • ukbob zegt

      22 januari 2019 om 18:49

      @tenaci: das ook geen auto maar een boodschappen karretje met dak…

      Login om te reageren
  10. smex zegt

    22 januari 2019 om 18:15

    Dat mensen die meuk van Renault nog steeds kopen joh

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      22 januari 2019 om 20:37

      @smex: ideeal voor de zuinige Ollanders. Veel voor weinig.

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        22 januari 2019 om 21:07

        @sirprize: Veel ellende voor weinig geld inderdaad..

        Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        22 januari 2019 om 21:45

        @sirprize: dat is dacia….

        Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    22 januari 2019 om 18:33

    Is ‘onze’ Max toch wel net op tijd overgestapt zeker!

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      22 januari 2019 om 18:49

      @cossiekiller: daarom ging t niet zo lekker in de regen races misschien?
      Je bent iets op ‘t spoor!!

      Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    22 januari 2019 om 18:36

    Zo voelde Max zich dus regelmatig afgelopen jaar.

    Login om te reageren
  13. techniekmeneer zegt

    22 januari 2019 om 18:42

    Ik werk naast een Renault dealer, daar hebben ze vandaag 18 stuks binnen gekregen… Het was de hele dag geel van de berging vrachtwagens… Wat hebben wij gelachen vandaag.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      22 januari 2019 om 21:01

      @techniekmeneer: Hard gewerkt vandaag dan.

      Login om te reageren
  14. tttijn zegt

    22 januari 2019 om 18:47

    Haha hoe typisch.

    Login om te reageren
  15. emping zegt

    22 januari 2019 om 19:02

    Weer lekkere Franse troep.

    Login om te reageren
  16. avdb55 zegt

    22 januari 2019 om 19:18

    Captur diesel hier. Startte zonder problemen. Net zoals iedere dag de laatste 5 jaar en 150.000 km. Wat mij betreft een toppunt van betrouwbaarheid. Als alle auto’s zo waren zou de wegenwacht fors ingekrompen kunnen worden.

    Login om te reageren
  17. dper4mance zegt

    22 januari 2019 om 19:22

    Je moet ook gewoon geen Renault kopen… Eigenlijk geen enkele nieuwe Franse auto als je iets om betrouwbaarheid geeft. Leveren gewoon al 20 jaar rommel. Staan niet voor niets steevast onderaan de betrouwbaarheids statistieken.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      22 januari 2019 om 19:46

      @dper4mance: Hoe durf je dat te zeggen op Autoblog! Frans is goed! VAG is troep.

      Login om te reageren
    • stefanie_pieters zegt

      22 januari 2019 om 20:01

      @dper4mance: laat me raden jij rijd zeker Volkswagen of VAG? Denk dat dat laatst meer in de nieuws is geweest. Niks aan de hand met me clio diesel uit 2015. Knort elke morgen weer voor me. Elk auto en elk merk heeft een keer wel wat!

      Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        22 januari 2019 om 20:25

        @stefanie_pieters: Nee ik rijd Toyota? Tenminste, zo vaak pak ik de auto niet meer…

        Login om te reageren
      • dper4mance zegt

        22 januari 2019 om 22:16

        @stefanie_pieters: nee ik rijd geen VAG. Daar is inderdaad bijna evenveel ellende mee. Enige verschil is dat die de laatste paar jaar wel iets beter worden. Renaults en met name PSA nog steeds niet.

        Login om te reageren
        • stefanie_pieters zegt

          22 januari 2019 om 22:23

          @dper4mance: dan kijk jij geen nieuws?! Wat jij nu zegt is waanzin. Kom van Mercedes af. Ja Mercedes maar die clio doet het echt niet slecht. Net binnen 10 maanden zn 135 dkm grote beurt gehad en nog geen lampje kapot of druppeltje olie verbruikt! En dat is slecht? Nee lekker een 3 pitter nemen waar ze 160 pk uit drukken. Bij 2 ton op de teller kan je je auto weg flikkeren. Zo heeft alles wel wat maar als je klaagt doe het dan terecht!

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            22 januari 2019 om 23:49

            @stefanie_pieters: hey wij hebben naast de Prius nu een Mercedes. En het is rommel, alleen maar problemen en de dealer doet niets. Over 2 1/2 jaar gaat deze eruit (zakelijk). En de kans dat er nog een Mercedes komt is nihil.. Een van mijn voorlopers was ook een Clio, nieuw gekregen en toch met veel plezier i

            Login om te reageren
            • toyotaprius zegt

              22 januari 2019 om 23:52

              @toyotaprius: ’n gereden, geen problemen. De stoelen en de hakerigheid vd versnellingsbak was het enige wat naar boven kwam. Hiermee een kleine 100.000 km mee gereden maar zoals al eerder vermeld, geen echte problemen en dit staat haaks op onze Mercedes. En ik ben in mijn omgeving niet de enige..

              Login om te reageren
    • jensefrens zegt

      22 januari 2019 om 20:41

      @dper4mance: dit is niet eens waar grappenmaker.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      22 januari 2019 om 21:01

      @dper4mance: Misschien moeten de auto’s gewoon terug degelijker gebouwd worden.
      Ze worden alsmaar duurder maar komt dat omdat men steeds meer rendement wil of omdat er veel te veel moet inzitten en moet uitsparen op andere dingen.
      Ik stelde me dit week-end nog de vraag, zo’n 3 pittertje met zijn gehele configuratie wat zou dat de fabriek kosten.
      Een hele Up! heb je België voor 9200€ 21% btw incl.

      Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      22 januari 2019 om 21:57

      @dper4mance: vertel ons eens, welke problemen heb JIJ al gehad met JOUW Franse auto. Enkel jouw eigen ervaringen dus, geen verhalen van het vijfde knoopsgat.

      Login om te reageren
  18. rogers zegt

    22 januari 2019 om 20:41

    Geen problemen met onze Renault Zoe…..

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      22 januari 2019 om 20:44

      @rogers: Een Renault Zoe is het probleem zelf..

      Login om te reageren
      • miezemiez zegt

        22 januari 2019 om 20:59

        @techniekmeneer: ik vermoed dat u met maarliefst zes reacties, uw haat jegens renault kenbaar heeft gemaakt

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          22 januari 2019 om 21:09

          @miezemiez: Ja is ook een beetje flauw eigenlijk. Genoeg voor vandaag, morgen is er weer een dag.

          Login om te reageren
  19. zjos zegt

    22 januari 2019 om 21:19

    Ach een Renault Zoe is met de huidige temperaturen letterlijk ook een natuurlijke probleem auto. Na een nachtje -8 er achter komen dat die 200 km net niet haalbaar is uitermate vervelend. Vooral als je je Renault dieselende buurman net hebt uitgelachen.

    Login om te reageren
    • rogers zegt

      23 januari 2019 om 10:21

      @zjos: Range is inderdaad wat minder maar mijn vrouw is toch zeer te spreken op de elektrische voorverwarming in de ochtend. Geen ruiten krabben meer….

      Login om te reageren
  20. koeberg zegt

    22 januari 2019 om 21:36

    > De laatste jaren is de dieselmotor bij het grote publiek, en met name de autofabrikanten en overheden, uit de gratie gevallen.
    Ik heb het gemerkt afgelopen december toen ik een nieuwe leaseauto uitzocht. Benzine mag niet van de werkgever dus heb ik maar een EV besteld.

    Login om te reageren
  21. de63amg zegt

    22 januari 2019 om 22:21

    Renault, passion for trouble.

    Login om te reageren
  22. stuko zegt

    22 januari 2019 om 23:25

    Naast dat mijn Clio al gewoon een kutauto is, is dit een heel fijne bevestiging daarvan.

    BEN-DE :)

    Login om te reageren
  23. henkp1 zegt

    23 januari 2019 om 05:31

    Raar verhaal. Waarom dit jaar wel en vorig jaar niet? En in 2017, 2016?

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    23 januari 2019 om 07:39

    Hoe is dit een softwareprobleem?

    Login om te reageren
  25. pieter31 zegt

    23 januari 2019 om 07:57

    Vorig jaar was dit ook en het jaar daarvoor ook, het echte verhaal is dat er via een slechte afdichting van de slang op de intercooler er vocht in je inlaat komt en dat die condens bij je zuigers komt en die vriezen vast, dat is de rede dat ie niet meer start…
    zelf jaren bij Renault gewerkt en genoeg van deze problemen langs zien komen…

    Login om te reageren
  26. 20klepper zegt

    23 januari 2019 om 12:13

    Opvallend dat die VAG haters nu zo stil zijn…. zitten natuurlijk bij de dealer op de gratis wifi, te wachten op hun plasticfantastic met hun zure gezicht whaha!

    Login om te reageren
  27. vwdriver1978 zegt

    23 januari 2019 om 19:33

    Wat leuk dat eindelijk die rotte Franse troep eens te grazen wordt genomen in plaats van Volkswagen.
    Het grote verschil is hier VW heeft met de dieselmotoren een paar jaar geleden een fout gemaakt. Niet goed maar kan gebeuren en ze hebben ook meteen gereageerd. De Franse autofabrikanten maken al jarenlang een hele grote fout namelijk de troep blijven doorbouwen en er maar niks van leren. Niet dat ze altijd slechte meuk hebben gebouwd maar toch wel erg veel.

    Login om te reageren
  28. twingotony zegt

    23 januari 2019 om 20:58

    Mag Renault wel een terugroepactie voor organiseren, is duidelijk een ontwerpfout.

    Login om te reageren
  29. twingotony zegt

    23 januari 2019 om 21:16

    Renaults hebben wel meer ontwerpfouten.
    Mijn Twingo (2012) had een slechte spanningsregelaar waardoor er veel fluctuatie in het voltage van de boordspanning zat, resulteerde in doorgebrande dashboardlampjes op het kachelconsole. Altijd netjes door de dealer vervangen onder garantie. Voor de rest een prima karretje als je niet veel rijdt. Durfde deze ook alleen te kopen omdat er 5 jaar garantie en onderhoud op zat ;-)

    Na 5 jaar ingeruild op een Clio 1.2 TCE Estate met 6-bak (2018), gaat als de brandweer en het enige minpunt is het af en toe uitvallen van de radio (R-link2), op te lossen met even uit en weer aan te zetten. Verder een prima karretje waarin alles naar behoren werkt. Rijdt echt als op rails.

    Login om te reageren
  30. monsieurleloure zegt

    24 januari 2019 om 19:56

    Grappig, zo’n fix kost Renault misschien een meijer, VW heeft grotere aderlatingen moeten doen met die rommel wat ze op de weg gezet hebben plus de miljarden sjoemelgeld.

    Renault maakt uitstekende diesels.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North