• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Trafic en Opel Vivaro: eeneiige tweelingbusjes

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 maart 2014 om 11:45 – 20 Reacties

Busjespr0n


Dit is de dag waar je al weken kok- danwel reikhalzend naar uit keek: de nieuwe Renault Trafic en Opel Vivaro zijn hier.

De bedrijfswagenlijn, wellicht ook weer als Nissan verkrijgbaar, gaat qua design volle bak hoekig. De koplampen zijn enorm en met behulp van een lineaal uitgetekend bovendien. Geen vooruitgang. Alles wat zich achter de cabine bevindt moet natuurlijk zo efficient mogelijk zijn, anders koop je geen bedrijfswagen.

Onder de kap is er gedownsized van 2.0 naar 1.6, verkrijgbaar als ‘gewone’ turbodiesel en met een sequentiële dubbele turbo (deze?) met een dubbel koelsysteem. Het verbruik van de laatste zou onder de 6 liter liggen. De nieuwe Trafic/Vivaro kreeg bovendien een groeisprint: hij is 22 centimeter langer dan zijn voorganger.

Enkele weken geleden werden we met een aantal schetsen al warm gemaakt voor wat komen ging. Maar wat praten we nog, jullie willen natuurlijk foto’s zien:


Ook interessant!

  • Opel Vivaro miljonair
    Opel Vivaro is vandaag een jarige miljonair
  • Renault bouwt Trafic om tot een camper
    Renault Trafic camper nog steeds niet voor Nederlanders
  • Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)
    Opel Vivaro-e Hydrogen is gek op water
  • Prijs vernieuwde Renault Trafic bekend

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Opel, Renault, trafic, vivaro

Vorig bericht: « Klassieke Mercedes 300 SL ‘AMG’ gaat hoge ogen gooien
Volgend bericht: Gespot: dit is een…? »

Lees Interacties

Reacties

  1. cargeeksnl zegt

    18 maart 2014 om 11:46

    Ach ja, misschien met een 6 liter v8 wel leuk voor op de dragstrip

    Login om te reageren
    • snorrie11 zegt

      18 maart 2014 om 12:40

      @cargeeksnl: Wat dacht je van een gasturbine uit een tank? Toch ruimte genoeg achterin, kom je toch al snel op 1500+ pk uit.

      Login om te reageren
      • cargeeksnl zegt

        18 maart 2014 om 12:42

        @snorrie11: Nice! Ik zeg doen! Wil iemand sponsoren?

        Login om te reageren
  2. mout zegt

    18 maart 2014 om 11:55

    Wat zit er een boel grill op beide ontwerpen.
    Voor de koeling en ademhaling heb je genoeg aan het strookje onder de bumper.

    Login om te reageren
  3. toshtie zegt

    18 maart 2014 om 11:59

    Ik vind het frontje van de Renault dan net wat mooier. Waarschijnlijk omdat daar het logo ook zo groot is en dat beter bij het algemene design van het front past.

    Login om te reageren
  4. bmw1m zegt

    18 maart 2014 om 12:10

    Zullen er ook nog andere motor varianten komen? Als je een flinke kar/ Aanhangwagen hebt wordt het lastig met een 1.6

    Login om te reageren
  5. eelco010 zegt

    18 maart 2014 om 12:20

    Lijkt wel erg veel op Ford.

    Login om te reageren
  6. lennyv87 zegt

    18 maart 2014 om 13:02

    Ik kan niet wachten tot er een achter mij staat bij het stoplicht in het donker… *sarcasme

    Login om te reageren
  7. rob68 zegt

    18 maart 2014 om 13:03

    Binnenkort op uw linkerbaan.

    Login om te reageren
  8. celicatwincam zegt

    18 maart 2014 om 13:23

    grote koplampen, grote gril, en vier wielen… Hier word ik niet warm van.

    Login om te reageren
    • harie zegt

      18 maart 2014 om 14:56

      @celicatwincam: Grote koplampen, grote grill… hier word ik wel warm van….

      http://www.viralconservative.com/wp-content/uploads/2014/03/food-porn-bbq-edition-8.jpg

      Login om te reageren
      • celicatwincam zegt

        18 maart 2014 om 14:59

        @harie: ja jou plaatje is wat het marketing team van Opel / Renault voor ogen had, hierboven het artikel het resultaat wat het design team ervan bakte… Wat zullen de marketingboys teleurgesteld zijn

        Login om te reageren
  9. lambowambo zegt

    18 maart 2014 om 13:36

    het is mooi dat ze die rare golf uit t dak van de cabine hebben gehaald.

    Login om te reageren
  10. raceboy23 zegt

    18 maart 2014 om 14:35

    Lijkt wel op de Ford Transit

    Login om te reageren
  11. reggie-boy_rood zegt

    18 maart 2014 om 15:11

    Het zelfde wat vw crafter en de nieuwe sprinter doet

    Login om te reageren
    • kerimlaz61 zegt

      18 maart 2014 om 15:28

      @reggie-boy_rood: Ja en net als Renault Master Opel Vivaro en de Nissan NV400.

      Login om te reageren
  12. kerimlaz61 zegt

    18 maart 2014 om 15:27

    En de Nissan Primastar?

    Login om te reageren
  13. dragspert zegt

    18 maart 2014 om 15:51

    Hopelijk is deze weer te krijgen met de 2,5L die in mijn Trafic ligt. 150pk en 320nm uit een 1.6je lijkt me een beetje te onbetrouwbaar voor een bedrijfwagen. Overigens is duidelijk te zien dat nu Opel
    Verantwoordelijk was voor het ontwerp i.t.t. Renault bij de huidige versie. Ik vind ‘m wel mooi denk ik:)

    Login om te reageren
  14. michelinman zegt

    18 maart 2014 om 18:30

    Gatver, nog steeds die lelijke raampartij :0

    Login om te reageren
  15. henkp1 zegt

    1 oktober 2020 om 21:18

    99,9% Renault, bij de Opel zijn alleen het logo en naamplaatje anders. Is er ook als Nissan en Fiat varianten. Doet Renault toch wel goed. De 1.6 is inmiddels vervangen door een uitstekende 2liter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North