• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze merken pakken de meeste boetes in Nederland

Auteur: Author, gepost 24 november 2016 om 08:38 – 77 Reacties

Rijders van deze merken pakken de meeste boetes in NL


Dit lijstje gaat je verbazen!

Clickbait-comments incoming, maar dat zij dan maar zo. Het zijn namelijk Tesla-rijders die de meeste boetes van Nederland pakken. Land Rover pakt het zilver voor BMW en Audi. Bovendien staat Tesla op twee bij de merken die de meeste schades rijden. De verrassende nummer één is hier Alfa Romeo. Worden er nu al massaal deuken gereden in die verse Giulia’s?

Nog effe over die snelheidsboetes. Het is natuurlijk ergens wel logisch dat Tesla’s aardig wat (snelheids)boetes pakken, want het zijn snelle auto’s. Aan de andere kant is een beetje BMW 5-serie of Mercedes E-klasse ook rap genoeg om de ene na de andere prent te scoren, dus dit argument verwijzen we naar de prullenbak. Wel zal de beginnende Tesla-rijder moeite hebben met het inschatten van de snelheid wegens het gebrek aan geluid. Ervaringsdeskundigen mogen zich melden in de comments.

Overigens gaat het bij Tesla-rijders veelal om lagere (snelheids)boetes. Rijders van welk merk pakken dan de dikste prenten? Jawel, het onvolprezen Smart gaat in deze categorie met het goud aan de haal. Hoe de rijders van die gebakjes het doen weten we niet, maar het gemiddelde boetebedrag bedraagt volgens Athlon meer dan 105 euro. Das 27 procentjes hoger dan het gemiddelde boetebedrag van 83,15 euro. Niet erg Smart, als je het ons vraagt.

Schade

Zoals aangegeven zijn het Alfa-rijders die het vaakst schade rijden. Deze club reed 28 procent meer schade dan Audi- en BMW-rijders. Dan nog een welverdiende shout out naar Suzuki. Rijders van dit merk pakten de minste boetes én ze reden de minste schades. Ook lijkt volk dat zich in een Audi voortbeweegt stukken netter te gedragen, vorig jaar pakte dat merk nog het goud in de categorie boetes.

Foto: @kuifje via Autojunk

Ook interessant!

  • Tesla Model Y rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, athlon, Audi, BMW, boetes, Land Rover, lijstjes, schade, Smart, Suzuki, Tesla

Vorig bericht: « Horner: “Red Bull kan beste vriend van Lewis zijn”
Volgend bericht: Komt de Maserati Alfieri er dan toch?! »

Lees Interacties

Reacties

  1. reggie-boy_rood zegt

    24 november 2016 om 08:41

    Ik zie eigenlijk een Tesla nooit snel rijden maar bmw’s inderdaad wel.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      24 november 2016 om 09:09

      @reggie-boy_rood: is nogal slecht voor de range.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        24 november 2016 om 16:03

        Tesla rijders krijgen de meeste boetes omdat ze niet de minimale snelheid op de snelweg rijden en het overige verkeer hinderen. Anders halen ze hun range niet.

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        24 november 2016 om 19:40

        @martinus: Maar dat geldt voor alle auto’s hoor… ;)

        Login om te reageren
      • fijnkonijn zegt

        24 november 2016 om 23:12

        @martinus: Range is niet de reden (plenty of it en Tesla rijder zijn niet met range bezig omdat ze weten dat ze toch zat hebben).
        Tesla’s zijn sneaky bonnenverzamelaars omdat ze zo stil zijn. Je hebt het niet in de gaten en je rijd makkelijk te snel of te langzaam. Ik heb al een boete van 240 Franken mogen dokken… (20 te hard na correctie)
        Ik rijd meestal 130 a 140 met het verkeer op de linker baan mee (120 is de max hier in CH).

        Overigens waardeer ik de enorme rust in een Tesla waardoor heel snel rijden me niet interesseert. Alleen in Duitsland geef ik em soms de sporen. Lekkerrrrr

        Login om te reageren
    • dare2think zegt

      24 november 2016 om 09:23

      @reggie-boy_rood: Dat komt omdat je ze niet hoort. Stille snelheid valt niet op. Snel accelereren wat bij de dikke leaso’s gepaard gaat met wat geluid, zorgt ervoor dat je je hoofd wél omdraait.

      Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      24 november 2016 om 10:14

      @reggie-boy_rood: precies. Kom er zat tegen op de snelweg, maar echt doorrijden doen ze niet. Op hogere snelheid zijn ze lang zo snel niet meer overigens.

      Login om te reageren
      • dick1980 zegt

        24 november 2016 om 10:27

        @volvoturbo: niet supercar-snel meer nee, maar sneller dan 95% van Neerlands wagenpark.

        Login om te reageren
        • volvoturbo zegt

          24 november 2016 om 11:16

          @dick1980: Nee joh. Instap model S kan max maar 210. Boven de 160 is de prik er dan toch snel uit, terwijl ik met n 6-in-lijn nog flink doortrek richting 250. Heb je echt geen supercar voor nodig.

          Login om te reageren
          • dick1980 zegt

            24 november 2016 om 11:38

            @volvoturbo: maar je vergelijkt met een specifieke (snelle) motor. Ik had het over het gemiddeld wagenpark, das vast geen I-6.

            Login om te reageren
      • lekbak zegt

        24 november 2016 om 11:11

        @volvoturbo: taxi’s rond Amsterdam rijden nog wel eens eh, vlot. Zegmaar met 140 over de ring enzo.

        Login om te reageren
      • fanboy zegt

        24 november 2016 om 11:38

        @volvoturbo: Ik sprak nog iemand met een gewone Tesla, geen P, die gewoon een jaren 90 M3 achter zich hield op de Autobahn. Dat wil zeggen tot de 200km/u natuurlijk, daarna stoof de M3 lekker door.

        Ik zie ze over het algemeen rustig rijden, en zo af en toe nog even een actie om creatief in te voegen. Razendsnelle tussensprintjes, komt niks bij in de buurt.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          24 november 2016 om 11:43

          @fanboy: Eh, volgens mij was het een M3 van jaar 2000 en later. Hoe dan ook, die generaties daarna wordt wel lastig om bij te houden.

          Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      24 november 2016 om 10:54

      @reggie-boy_rood: ik zie teslas altijd bij stoplichten voorbij vliegen, af van opritten af sprinten

      Login om te reageren
  2. MARS zegt

    24 november 2016 om 08:42

    Dat verwacht je echt niet!

    Login om te reageren
  3. roppp zegt

    24 november 2016 om 08:45

    Da’s op zich niet zo gek: als er op jaarbasis 20 Alfa’s worden verkocht en 5 daarvan rijden schade, dan zit je op 25%. Als er 1000 BMW’s worden verkocht en er rijden er 100 schade, dan zit je op 10%. De macht van de aantallen.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      24 november 2016 om 09:48

      @roppp: en als er 10.000 Dacia’s verkocht worden waarvan er 100 schade rijden zit je op 1%.
      Wat is nu je punt?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        24 november 2016 om 10:02

        @escort77: dat hij wiskundig is onderlegd?

        Login om te reageren
    • razer zegt

      24 november 2016 om 09:48

      @roppp: dat zegt natuurlijk helemaal niks. Als ik dit zo lees is je stelling: hoe minder auto’s je verkoopt des te meer schade er mee wordt gereden.

      Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      24 november 2016 om 09:50

      @roppp: Bedankt voor je basiscursus statistiek en ’t ziet er geinig uit met deze cijfers, maar zo werkt het natuurlijk niet. Wat je eigenlijk moet zeggen: als er van de 1000 BMW’s 100 schade rijden dan zit je op 10%. Als van de 1000 Alfa’s 250 schade rijden dan zit je op 25%. De vraag blijft dan waarom je denkt dat Alfa-rijders zo onevenredig veel meer schade rijden :)

      Login om te reageren
    • super zegt

      24 november 2016 om 12:32

      @roppp:
      je logica klopt niet helemaal want als er minder alfa’s rondrijden is de kans dat een alfa bij een ongeluk betrokken is dus ook kleiner. verder worden er volgens mij ca. 1000 alfas per jaar verkocht, genoeg om redelijk betrouwbare gemiddeldes te berekenen.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      25 november 2016 om 05:14

      @roppp: als ik zin en tijd heb, zal ik het nog wel een keer toelichten. Hopelijk snappen jullie het dan wel (hoewel ik er een hard hoofd in heb).

      Login om te reageren
  4. tofas zegt

    24 november 2016 om 08:45

    Ze doen hun best om dat kleine ding, snel doen lijken.. Smart..

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      24 november 2016 om 10:33

      @tofas: nou, niet alleen snel doen lijken aan de hoogte van de boetes te zien. Of het moeten allemaal parkeerprenten zijn ;-)

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 november 2016 om 19:47

      @tofas: Cijfers van Athlon, dus allemaal lease-Smarts. En laat die dingen nou nogal vaak geleased worden door bedrijven die heel specifiek voor een Smart kiezen, om het ‘jong/snel/wild/modern’ imago van het bedrijf te benadrukken. Met personeelsleden/bestuurders erin die ook bij dat imago moeten passen.

      Login om te reageren
  5. Onehp zegt

    24 november 2016 om 08:46

    Veel Tesla kopers zijn oud Audi kopers? En oud oud BMW?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 november 2016 om 09:25

      @onehp: correctie: leasers

      Login om te reageren
    • amimuscle zegt

      24 november 2016 om 10:07

      @Onehp: haha gaskings

      Login om te reageren
  6. inoh zegt

    24 november 2016 om 08:47

    Even van de snelheidstarieven uitgaand, rijdt men dus gemiddeld 16 km/h te hard. Had het eigenlijk nog lager verwacht.

    Login om te reageren
    • inoh zegt

      24 november 2016 om 08:48

      @inoh: Excuus, da’s harder dan ik had verwacht.

      Login om te reageren
  7. gokartmozart zegt

    24 november 2016 om 08:49

    Even voor de duidelijkheid?
    Zijn de percentages van het totaal van alle rijders of percentage per merk?
    Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld absoluut gezien de smartrijder zo scoort..
    Ook snap ik dat niet dan van de Tesla piloot met alle systemen en alerts aan boord..
    Graag ff opheldering.

    Login om te reageren
    • tom_hanekamp zegt

      24 november 2016 om 08:59

      @gokartmozart: Juist wel door al die system en alerts. Volgens mij maken veiligheidssystemen de bestuurder veiliger, maar ook een stuk minder voorzichtig van zichzelf. Koppel dat aan het feit dat de Tesla elektrisch en dus zuinig is en ik kan de gedachte “Ik rij met mijn auto veiliger en zuiniger dan anderen, dus dan kan het ook wel wat harder” zo zien verschijnen.
      Samen met de usual suspects (het duitse trio en doorsnee grijze muis leasestations) zie ik Tesla’s geregeld volle bak voorbij knallen op de linkerbaan.

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        24 november 2016 om 09:18

        @tom_hanekamp: Om die rijden rijd ik altijd met een grote boog om Volvo’s heen.
        Auto geeft de bestuurder een te veilig gevoel. mijn ervaring leert dat die mensen spontaan vergeten om nog om zich heen te kijken voor ze van baan wisselen enz.

        Login om te reageren
        • shogun zegt

          24 november 2016 om 09:19

          @shogun: rijden=reden natuurlijk.

          Login om te reageren
  8. rijbewijzer zegt

    24 november 2016 om 08:50

    Cijfers via Athlon, dus waarschijnlijk leaseauto’s

    Dat verklaart gelijk de hoge schade van Alfa’s, dat komt duidelijk door alle kantoordames in hun Mito’s!!

    Login om te reageren
  9. trust zegt

    24 november 2016 om 08:53

    Nooit een tesla gereden maar ik zou wel kunnen begrijpen. Maar met die car2go smartjes gaat het ook al relatief rap. Het geeft natuurlijk een lekker duwtje in de rug zonder dat je iets hoort dus kan het inderdaad wel begrijpen. Je hoeft je trouwens ook nauwelijks zorgen te maken over verbruik. Dat elektro pedaal is dan wel makkelijk tot de bodem te trappen.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      24 november 2016 om 09:15

      @trust: ik had jn het begin ook wat meer kleine boetes. Je hebt niet zo door hoe hard je rijdt. En in 4,4 s naar de 100 is soms best verleidelijk om te doen :)

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        24 november 2016 om 11:29

        @stfu: en ‘jullie’ zijn zo trots op adaptieve cruise control en autonoom rijden! Waarom helpt dat niet om boetes te beperken?

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          24 november 2016 om 22:46

          @thomasbol: om schade te voorkomen helpt het blijkbaar ook niet

          Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      24 november 2016 om 09:46

      @trust: Hetzelfde hier. Je wint zowat elk stoplichtsprintje in die E-smartjes.

      Login om te reageren
  10. fabiotol zegt

    24 november 2016 om 08:56

    -edit: merci! Gefixt-

    OT: Voor de rest weer een leuk artikel!

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    24 november 2016 om 08:58

    Volgensmij had Alfa dit vorig jaar ook al. Te hard met een Smart is wel een kunst!

    Login om te reageren
  12. ralfast zegt

    24 november 2016 om 09:08

    Waarschijnlijk laten Alfa rijders wat liever hun schades repareren, aan het uiterlijk moet je niets willen veranderen namelijk. Dit ligt bij andere merken wat minder gevoelig lijkt me.

    Login om te reageren
    • hansvanderpet9000 zegt

      24 november 2016 om 11:36

      @ralfast: Dat kan heel goed kloppen, ken genoeg mensen die nooit hun schades laten repareren, hoe groot de schade ook is.

      Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    24 november 2016 om 09:10

    Cijfers van Athlon, dus leaserijders. Wat een verrassing. Het verbaast mij wel dat Tesla-rijders over het algemeen meer boetes pakken. Ik zie heel weinig Tesla’s te hard rijden in verband met de actieradius van dat ding.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    24 november 2016 om 09:18

    Ach die Tesla rijders hebben al zoveel belastingvoordelen ontvangen, daarvan mag best wel eens wat terug naar de schatkist.

    Login om te reageren
    • borro4 zegt

      24 november 2016 om 11:52

      @mashell: hahaha eens

      Login om te reageren
  15. bart_vandecavey zegt

    24 november 2016 om 09:22

    Mooie foto van een Luxemburger in Knokke-Heist.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      24 november 2016 om 10:14

      De meeste Nederlanders vinden het niet zo gaaf als je hun auto met kenteken en al op de frontpage zet terwijl ze een boete krijgen. Vandaar ;)

      Login om te reageren
  16. dare2think zegt

    24 november 2016 om 09:25

    Al die techniek in je Tesla om snelheidsborden te scannen en dan nog de meeste snelheidsovertredingen.

    Login om te reageren
  17. mout zegt

    24 november 2016 om 09:29

    Ik geef toe: Op de hoge plek voor Audi en BMW nee zijn het eigenlijk allemaal verrassingen voor me.
    Alhoewel – die keer dat ik iemands Tesla Roadster mocht rijden…

    Login om te reageren
  18. aikon1694 zegt

    24 november 2016 om 09:32

    Ik weet waarom die Tesla’s boetes scoren… Heb mijn M3 ingeruild voor een i3 en sindsdien regent het boetes. Met die M3, 0 (nul) boetes, met de i3 staat de teller al op 5. Echt waar. Vooral in de stad. Ding trekt op als een malloot, je hoort niks, je merkt niks en je rijdt binnen 20 meter met 70 langs een flitser.

    Login om te reageren
    • nielsson zegt

      24 november 2016 om 09:51

      @aikon1694: Dat is je straf om zo’n prachtige bak weg te doen voor een i3 :-P

      Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      24 november 2016 om 10:05

      @aikon1694: karma… ?

      Maar snap het wel, heb met getunede S7(560pk) in 16 maanden 1 boete gehad en reed met proefrit Zoe (89 pk oid) direct te snel langs flitspaal ?

      Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      24 november 2016 om 15:08

      @aikon1694: interessante swap. Ik snap het qua acceleratie maar mis je niet enorm de beleving van je m3?

      Login om te reageren
      • aikon1694 zegt

        24 november 2016 om 16:00

        @gokartmozart: Ja. Maar was ook een financiele afweging. Rij meer dan 35.000 per jaar. Had de M3 gekocht voor nog geen 20.000 euro. Kreeg er 2 jaar later en 70.000 km erbij meer dan 25.000 euro inruil. Tsja… Had ook nog 2 jaar door kunnen rijden en niks kunnen krijgen. Teller stond nu op 150.000. Maar OOIT komt er weer een E46 M3 (of de M2)

        Login om te reageren
  19. cla220 zegt

    24 november 2016 om 09:35

    Op de vluchtstrook sta je ook niet veilig met je Alfa….

    Login om te reageren
  20. buutvrij zegt

    24 november 2016 om 09:47

    Logische uitkomst. Als je het stroompedaal intrapt rij je aan de overkant van de kruising al 115 terwijl dino auto’s nog aan het ‘schakelen’ zijn naar een of andere overbrenging.. hilarisch ouderwets…

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      24 november 2016 om 10:13

      @buutvrij: ha stroompedaal, mooi!

      Login om te reageren
  21. geelbarrel zegt

    24 november 2016 om 10:30

    smart op nummer 1….. met dank aan mn vrouw!

    Het autootje stond welliswaar op mijn naam, maar was het dagelijkse vervoermiddel van mn vrouw.
    Op een dag kwamen er drie wit-paarse enveloppen binnen.
    Heel opgefokt wachttte ze mij op.
    Want ik rij altijd te hard volgens haar…
    Enveloppen opengemaakt: driemaal smart, allemaal op hetzelfde punt. Tweemaal te hard, eenmaal door rood.
    Katsjingggg! En vrouw met traantjes.
    Bij de volgende wit paarse enveloppe was ze wat minder opgefokt… :-)

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      24 november 2016 om 11:52

      @geelbarrel: Een vrouw met pit, ik zou haar koesteren.

      Login om te reageren
  22. winegummer zegt

    24 november 2016 om 10:30

    in 2014 ben ik in mijn Alfa Romeo Giulietta van achter aangereden door een Tesla die met z’n ‘rolling start’ zat te pielen. mijn achterkant en zijn voorkant zwaar beschadigd je kunt stellen dat deze 2 merken het minst veilig zijn.

    Login om te reageren
  23. xenonlampje zegt

    24 november 2016 om 10:41

    Ik vermoed dat de aso Audi rijders massaal overgestapt zijn naar Volvo. De laatste maanden enorm zitten ergeren aan XC90s en V40s die maar wat graag op je bumper zitten.

    Login om te reageren
    • kermit123 zegt

      24 november 2016 om 15:39

      @xenonlampje: haha die is goed!

      Login om te reageren
  24. LaLancia zegt

    24 november 2016 om 10:57

    En toch heeft er zich dit jaar een Suzuki Alto in mijn arme Stilo geboord…

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      24 november 2016 om 15:12

      @LaLancia: dan zal jij stil hebben gestaan en die alto met topsnelheid erop? Een gemiddelde vogel heeft meer impact

      Login om te reageren
      • LaLancia zegt

        24 november 2016 om 22:19

        @gokartmozart:
        Nee hoor. Meer andersom. Ik reed 50 en kreeg geen voorrang, zij had net opgetrokken en mij over het hoofd gezien.

        Login om te reageren
  25. fanboy zegt

    24 november 2016 om 11:46

    “Dit lijstje zal je verbazen!”

    Ik zie geen lijstje?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 november 2016 om 19:43

      @fanboy: Hahaha nee inderdaad… en de bronvermelding is ook nogal afwezig dus je moet maar raden waar de cijfertjes vandaan komen.

      Login om te reageren
  26. petrolicious zegt

    24 november 2016 om 12:00

    Uit ervaring merk ik dat een Tesla je trager doet rijden eens het nieuwe er af is. In het begin kick je op die acceleratie maar het went uiteraard, daarnaast remmen die Tesla’s zo hard eens je je voet van het pedaal haalt dat je zonder cruise soms onder de snelheidslimiet rijdt. Tesla’s waar ik over de jaren heen telkens ongeveer 8K mee gedaan heb: Roadster, Model S P85D+ en nu de Tesla P90D

    Login om te reageren
  27. appelvis zegt

    24 november 2016 om 13:00

    Je zou toch denken dat die Suzuki-bejaarden weleens wat over het hoofd zien en schade rijden. Vooroordeel, ik weet het, maar ik zit weleens naast m’n opa in z’n Suzuki…

    Login om te reageren
  28. stanval zegt

    24 november 2016 om 13:19

    Snelheidsmeter van een Tesla is de GPS snelheid, de juiste snelheid maar dus ook exact de limiet. Terwijl snelheidsmeters in andere auto’s al snel tot 10% teveel aangeven. Dus als je 55 rijdt in zone 50 heb je geen boete, met een Tesla wel… Erg wennen aan die snelheidsindicatie in een Tesla

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      24 november 2016 om 15:15

      @stanval: dit is volgens een zeer plausibele verklaring en misschien een mogelijke claim tegen Tesla ? Een boete omdat de snelheidsmeter te nauwkeurig is…?

      Login om te reageren
      • stanval zegt

        24 november 2016 om 15:33

        @gokartmozart: niks tegen Tesla, ze hebben groot gelijk, ik ben voorstander van correcte meetwaarden, maar het vergt wel aandacht en een andere manier van rijden

        Login om te reageren
  29. db87 zegt

    24 november 2016 om 18:55

    Alleen de Volkswagen groep heeft boetes gepakt dit jaar.

    Login om te reageren
  30. swid zegt

    25 november 2016 om 02:54

    Dus roest is als schade op te geven tegenwoordig?

    Login om te reageren
  31. mrwheely zegt

    26 november 2016 om 21:59

    Politie knokke ????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North