• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ruf SCR is de meest briljante auto van vandaag

Auteur: willeme, gepost 10 maart 2020 om 18:57 – 30 Reacties

Ruf SCR

Bij deze Ruf SCR komen wij gewoon superlatieven te kort.

Het is de week van de bijzondere Porsche, zo lijkt het. Nee, niet uit zijn voegen getunede Gemballa’s of 9FF’s. Het gaat om zorgvuldig aangepaste en verfijnde Porsches.

Zo zagen we eergisteren deze 964 van een modemerk. Gisteren kwam er een bloedmooie Singer voorbij, evenals een Ruf met terreinwagenkwaliteiten. Persoonlijk vond ik dat nogal een domper: een 911 verhogen, wat grove banden eronder en een schep op het dak.

Alois Ruf

Gelukkig kondigde Alois Ruf Sr. een hele rits nieuwe Rufs aan. Net als met andere tuners laat Ruf nu pas zijn nieuwe modellen zien. Dat is op zich heel erg begrijpelijk. Ruf is een kleine fabrikant en hun nieuws zou natuurlijk onder kunnen sneeuwen bij de grote wereldprimeurs. Een daarvan is de Ruf SCR.

Ruf SCR

Pfaffenhausen

De Ruf SCR is de nieuwste aanwinst voor de fabrikant uit Pfaffenhausen. Mocht de auto je enigszins bekend voorkomen, dan is dat goed mogelijk. De auto was voorheen een prototype, dit is het productie model. Aangezien het prototype werkelijk briljant was, hebben ze gelukkig er niet al te veel aan veranderd.

Ruf SCR

Géén Porsche

Het belangrijkste aan de Ruf SCR is dat het géén Porsche is. De basis van de auto is namelijk een karwei van de heren van RUF zélf. Het is een koolstofvezel monocoque die toevallig heel erg lijkt op een Porsche 911. Inderdaad, net als de nieuwe interpretatie van de Ruf CTR Yellowbird.

Ruf SCR

Hoogtoerig

De Ruf SCR is een stuk minder snel dan de CTR, maar misschien nog wel gaver. De motor is namelijk een vloeistofgekoelde zescilinder boxermotor. Deze is in dit geval níet voorzien van een dubbele turbo. Jazeker, de Ruf SCR is zo’n auto die nog een geheel atmosferische motor tot zijn beschikking heeft. Bij precies 8.270 toeren levert dit blok 510 Duitse paarden. het maximale koppel wordt geleverd bij 5.760 toeren en bedraagt 470 Nm.

Samenstelling

De samenstelling qua kleuren is helemaal goed bij de Ruf SCR. Er is gekozen voor donkergroen, wat de auto een chique en klassiek voorkomen geeft, zonder dat het oubollig wordt. Het interieur is ook erg geslaagd. Er is gebruik gemaakt van karamelkleurig leder en natuurlijk de verplichte ruitbekleding. Ditmaal zwart-wit voor de zittingen in de kuipstoelen.

Nadelen

Heel erg leuk allemaal, maar zijn er dan helemaal geen nadelen? Eh, jawel. De Ruf SCR zal altijd een zeldzaamheid blijven. Ruf gaat er niet meer dan 15 per jaar van bouwen. Tweede nadeel is de prijs: 650.000 euro vóór belastingen.

Meer lezen over Ruf? Hier lees je alles over de ontstaansgeschiedenis van Ruf.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Mijn Auto: Porsche 992 GT3 van Patrick
    Mijn Auto: Porsche 992 GT3 van Patrick
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Porsche online
    Porsche verkoopt steeds meer nieuwe auto's online

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, groen, Porsche, ruf, spoiler

Vorig bericht: « Tesla Model 3: tips and tricks
Volgend bericht: Gespot: jullie uploads afgelopen maand »

Lees Interacties

Reacties

  1. VeniVidiVici zegt

    10 maart 2020 om 19:03

    Een Ruf is voor mij gewoon een Porsche net zoals een Alpina gewoon een Bmw is.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      10 maart 2020 om 22:21

      @venividivici: Dit gaat wel heel wat verder dan een Alpina. Dit is volledig zelf ontwikkeld alleen de carrosserie en het interieur ziet eruit als een Porsche. Carbon monocoque, wielophanging, geïntegreerde rolkooi, etc. Allemaal eigen ontwerp. https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/29178589_10157438979877468_8559082562012577792_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=8024bb&_nc_oc=AQlJsAbWi1lbPXLLxpZqFL0-GH-ZDjHeApO_jAWODiDcj-gbpusbB2yOXAx1-_6tQPI&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=14&oh=f14fa2467368e7a92a6cf0d74cb7cbf7&oe=5E95D9E3

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      10 maart 2020 om 22:56

      @venividivici: een Ruft is uiteindelijk ook maar een scheet. Maar een lekkere ruft kan toch het verschil maken. Liever een lekkere ruft dan een natte scheet zeg ik altijd.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      11 maart 2020 om 07:39

      @venividivici: Zowel chassis als plaatwerk zijn van eigen hand, wat dat betreft heeft RUF alle recht om zichzelf fabrikant te noemen. Alpina kan je over twisten, maar dat is inderdaad eigenlijk gewoon een tuner. Maar het is m.i. niet terecht om ze over 1 kam te scheren.

      Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      11 maart 2020 om 11:07

      @venividivici: Dan kun je net ze goed Dacia rijden i.p.v. een Renault.

      Login om te reageren
  2. kennone zegt

    10 maart 2020 om 19:04

    Wat een bak geld zeg! En toch zou ik er een nemen mocht ik hier voor financiël in staat zijn ????

    Login om te reageren
  3. g60gti zegt

    10 maart 2020 om 19:04

    Kunst! Erg gaaf dit

    Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    10 maart 2020 om 19:06

    Jammer van die veel te grote wielen, paar inches kleiner en wat meer rubber zou ‘m goed doen.

    Login om te reageren
    • nico111 zegt

      10 maart 2020 om 19:16

      @escort77: Ik vind ze prachtig en die dikke remmen moeten natuurlijk wel passen.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        10 maart 2020 om 19:46

        ‘k ga met je mee. Fraaie carbonkeramische remmen en dito wielen.
        Al zouden de magnesium Porsche-wielen een mooi alternatief zijn.
        Op zo’n prijs kan dat er nog wel af.
        De ducktail geeft ‘m een stoer voorkomen, maar de spoiler van het prototype was ook fraai. Een met gaas bedekte afdekplaat van de motor die kan kantelen. Porsche kan er een voorbeeld aan nemen; die rare omhoogklappende dingen op de “normale” 911’s zien er i.m.o. niet uit.
        Het artikel doet voorkomen of de auto alleen in groen is te bestellen; dat lijkt me stug; Ruf kan 24.000 kleuren produceren en neem aan dat hier ook de vrijheid is om die te kiezen.
        Inderdaad een bak geld; een mooie GT3 met vergelijkbare motor kost een berg minder en de laatste versie is ook apegeil.

        Login om te reageren
    • mwti zegt

      10 maart 2020 om 22:59

      @escort77: ik schat deze velgen op 19 inch dus 17 inch zou kunnen al is 18 misschien beter.

      Login om te reageren
  5. iphonistvongates zegt

    10 maart 2020 om 19:09

    Wat een plaatje zeg. ?

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    10 maart 2020 om 19:12

    Gaaf!

    Login om te reageren
  7. roberto zegt

    10 maart 2020 om 19:15

    Pwoaah, wat in parel!

    Login om te reageren
  8. Rohrl-fan zegt

    10 maart 2020 om 19:17

    De proto stond in 2018 op de Motorshow in Essen. Ik was op slag verliefd! ?

    Login om te reageren
  9. Arnoud zegt

    10 maart 2020 om 19:19

    Het is dat er zoveel 911’s zijn gebouwd. Want soms vraag ik me af of er überhaupt originele overblijven.. Maar dit is inderdaad een plaatje van een voiture.

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      10 maart 2020 om 19:53

      Gelukkig wordt hiervoor geen 964 oid verbouwd (die vind ik zelf heel mooi oud worden), de basis is een door Ruf ontwikkelde koolstofvezel kuip (als je heel goed kijkt zie je de iets langere wielbasis in vergelijking met een 964), en de motor zal gewoon nieuw door Porsche geleverd zijn, zo te zien dezelfde motor als de 911 Speedster. Dit in tegenstelling tot Singer die inderdaad vaak een 964 als basis nemen en ombouwen, Overigens wil Ruf dit ook best doen als je maar genoeg geld meeneemt…

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    10 maart 2020 om 19:21

    Zo fijn! Deze of de nieuwe 500pk Singer? Lastig.

    Login om te reageren
  11. edward330d zegt

    10 maart 2020 om 19:55

    Super gave auto. Deze kleur lijkt te zijn gemaakt voor deze auto…op elke willekeurige andere auto zou het niet staan… Denk ik

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    10 maart 2020 om 20:07

    Zie ik ze nou vliegen of is dit productie-exemplaar breder van achteren dan het prototype uit 2018 ?

    Hoe dan ook een prachtig ding, in alle opzichten mooie techniek. Begreep overigens, dat-ie inmiddels een vanaf-prijs van EUR 680K heeft. Slik . . . ?

    Login om te reageren
  13. paulus1981 zegt

    10 maart 2020 om 20:29

    ?

    Login om te reageren
  14. maferick74 zegt

    10 maart 2020 om 20:31

    Geen porsche…. deed ferrari maar zo makkelijk naar bedrijven die een lijkende kopie maken van een 250GTO.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      11 maart 2020 om 10:34

      Je mag wel degelijk een Ferrari 250 laten bouwen van Ferrari, als het volgens de originele spec gebeurt. Er is een bedrijf in Nederland wereldberoemd door geworden: Piet Roelofs. Google maar eens. Voor rond de 1,5 mio heb je een 250 SWB. Liever een originele? Neem maar meer dan 10 mio mee.

      Login om te reageren
  15. rolov zegt

    10 maart 2020 om 20:31

    Bijna een miljoen op kenteken. Maar als je het geld zou hebben zou ik het doen. Wat een beest is dat.

    Login om te reageren
  16. appeltaartislekker zegt

    10 maart 2020 om 20:41

    Perfectie.

    Login om te reageren
  17. nout zegt

    10 maart 2020 om 23:44

    K-k-k-kleurencombinatie..! Wauw. Takes the cake.

    Login om te reageren
  18. monaco zegt

    10 maart 2020 om 23:51

    Ik vraag me af wat de marge op zo’n ding is, wat een bedrag zeg…

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      11 maart 2020 om 09:52

      Denk dat dat best nog meevalt (tegenvalt).
      Ontwikkelingskosten zijn gigantisch.

      Login om te reageren
  19. ericd zegt

    11 maart 2020 om 09:19

    Zo zie je maar weer, een Porsche kan ook mooi groen zijn.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      11 maart 2020 om 12:13

      Maar dit is geen Porsche. Remember?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North