Scala Monte Carlo is helemaal officieel

Auteur: , 23 Reacties

Ziet er niet verkeerd uit.

Hij werd al een een paar weken geleden aangekondigd, maar hier is ie dan, de gloednieuwe en kakelverse Skoda Scala in Monte Carlo-uitvoering. Eigenlijk is het best vreemd dat een Tsjechische automotive grootgrutter een model vernoemd naar een elitair en prestigieus staatje. Net als Witte Reus Ischgl Powder, de Samsung Galaxy A10 St. Tropez en Helaes Pindakaas Lichtenstein Edition.

De reden heeft te maken met de rallysport. Skoda deed al mee in 1936 met de Popular Sport die tweede werd in zijn klasse en de 130 RS won in zijn klasse in 1977. Het laatste wapenfeit dateert uit 2010, toen Skoda tweede werd met de Fabia WRC. De Fabia is al te verkrijgen als Monte Carlo, voor vandaag is het de beurt aan de Skoda Scala. Het recept dat wordt toegepast is hetzelfde, maar niet minder smakelijk. Denk aan een zwart dak, LED-koplampen, grote 17″ velgen (18″ is optioneel), achterspoiler, zwarte buitenspiegels en een stoere voor- plus achterbumper.

Skoda Scala Monte Carlo '19

In het interieur zet Skoda het bescheiden sportieve feestje voort. Het interieur is zwart met rode accenten, net zoals je weleens ziet op een Porsche in GTS-uitvoering. Je zit op sportstoelen en houdt een afgevlakt sportstuurwiel vast. De Skoda Scala Monte Carlo loopt geen kilometer harder dan een gewone Skoda Scala, maar daar zijn wel oplossingen voor. De Monte Carlo-uitvoering gaat de meest prijzige Scala worden, dus reken op een omvangrijke standaarduitrusting zoals een panoramadak. De auto moet leverbaar zijn in het laatste kwartaal van 2019. De Skoda Scala maakt zijn publieksdebuut op de IAA. Prijzen zijn nog niet bekend.

Skoda Scala Monte Carlo '19



23 reacties

Vast een heel fijn ding, maar ik heb toch liever de Octavia.
Anders dan de Lancia Fulvia monte carlo, die ook rood was met mat zwarte motorkap en kofferdeksel, is deze niet extra licht. De Fulvia werd op de markt gebracht direct na de overwinning in MC. Skoda heeft er wat jaren meer voor nodig gehad :-)
Nu ga ik toch wel twijfelen……toch maar niet
Kosten de buitenspiegels hier ook 1600 Euro extra (zelfde concern).

En: [email protected] Witte Reus Ischgl Power. Voor iedereen die het niet weet. Ischgl is een dorpje als Val Thorens; je kan er prima skieen maar het is vooral bekend van het feit dat ze er elk jaar een aardig festival-podium in de sneeuw mikken en er ‘wereld’-sterren laten playbacken/autotunen.
Overigens kost een hotelkamer daar een stuk minder dan een kamer in London, New York of San Francisco. Maar ok, het is geen Val Thorens = Witte Reus = 6 man op 20 meter voor 150 euro in een week.
@gregorius: In vergelijking met Val Thorens vind ik de prijzen in Ischgl nog behoorlijk meevallen. Bovendien ligt Val Thorens in Frankrijk. Voor mij al een reden om daar niet op wintersport te gaan. Oostenrijk is veel gezelliger.
@berlinetta: Inderdaad, één keer naar Frankrijk geweest om te skiën eens en nooit weer. Daar is ’s avonds echt geen zak te beleven, pistes zijn mooier dat dan weer wel. En er wonen fransen en dat is de belangrijkste reden om er nooit weer heen te gaan.
@monsieurleloure: in dat geval in Ischgl wel een mooie:
er is zat te beleven tijdens de dag er erna.
Er zijn redelijk wat luxe hotels met complete wellnessparadijsen. En er is een zeer prima restaurant met Michelin ster. (2 dingen voor een ouwe lul zoals ik).
VAG-geile AutoBlog krijgt hier natuurlijk een harde voor. Of het is het geld dat ze krijgen voor extra content/adv ;) Ziet er niet verkeerd uit… het ontwerp blijft vreselijk gezapig. Je kan onder elke auto wel mooiere velgen pleuren
@birdnerd84:

Nee. Wij worden niet op die wijze opgewonden van auto’s. Het is overigens geen advertorial. Als het zou gaan om een advertorial, zullen wij dat altijd aangeven middels leuzen als ‘Advertorial’, ‘sponsored content’ of ‘branden content’.

Ik vind de manier waarop je je ongenoegen uit overigens erg onsympathiek, persoonlijk.
@willeme: Betalen voor content of een advertorial zijn weer twee verschillende dingen. Gebeurt helaas ook bij veel andere automedia door PON/VAG
@birdnerd84: Het zijn allemaal mogelijke vorm. Maar dat zijn details die er verder niet toe doen. Jij suggereert dat wij betaald worden voor dit artikel. Dat is geenszins het geval.
@willeme: Was het maar zo, je kan beter betaald dan gratis schrijven ;)
@willeme: ik dacht dat we tegenwoordig advertorials konden herkennen aan de intro “deze truttenschudder heeft bijna dezelfde kleur als een Porsche. Koop dan!”
Nope, het blijft lelijk mormel. Ik vind de design taal van Skoda een van de meest aantrekkelijke van de VAG’s maar deze is wat mij betreft gewoon mislukt. Net als de Octavia facelift trouwens. Deze opties helpen wat mij betreft niet.
Ik hab die hele Skoda Scala gemist, wist niet eens het bestaan ervan af.
@emping: auto in het formaat Golf, techniek en prijs van de Polo. Eigenlijk best een goede keus.
@emping: ik had hetzelfde. Nooit eerder van gehoord.
Ik heb in het verleden even gekeken naar een Fabia Monte Carlo.. de uitvoering is wel prima, alleen de auto rijdt nogal ruk. Dus werd het een Astra Touring. Deze Rapid/Scala heeft wel een iets langere wielbasis dus misschien rijdt het substantieel beter maar… De Octavia is nou ook niet direct de best rijdende c-segment combi. D Superb daarentegen rijdt wel echt goed maar ja.. beetje prijzig.
Skoda Scala Monte Halfords
Treurnis op wielen, dus hij zal vast weer op veel leaselijstjes staan, liefst in zilvergrijs.
Toch vind ik het bijzonder dat Skoda die uitvoeringen vernoemt naar races waar ze ooit tweede zijn geworden zoals met de Fabia special. Hebben ze dan weinig gewonnen of moeten ze wat meer info geven over waarom die 2e plek zo superrr duperrr gaaf was?
Ze hebben voor de achterlichten goed afgekeken bij de Fiat Tipo zeg…
Doe mij dan trouwens ook maar die Fiat Tipo.
Nietszeggende auto voor nietszeggende mensen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).