• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schrikken: zó slecht gaat het nu met Maserati

Auteur: RubenPriest, gepost 12 april 2025 om 10:49 – 25 Reacties

Schrikken: zó slecht gaat het nu met Maserati

De verkopen van Maserati zijn met bijna 50 procent gedaald!

Het lijkt niet de vraag of Stellantis van Maserati af wil, maar wanneer. Het gaat echt niet goed met de Italiaanse autofabrikant.

Recent kwamen Alfa Romeo en Maserati hier nog aan bod vanwege slechte prestaties. De verkoopcijfers over het eerste kwartaal van Maserati zijn binnen en boy, dat is even schrikken.

In het eerste kwartaal van 2025 wist het merk slechts 1.700 auto’s te verkopen. Dat is een daling van maar liefst 48 procent ten opzichte van vorig jaar. En dat terwijl 2024 al dramatisch was, met een daling van 57 procent over het hele jaar. Maserati is hard op weg om een zeer exclusief merk te worden. Onvrijwillig.

Het is geen verrassing meer dat het niet lekker loopt in Modena. Alle investeringen in het Folgore-spul ten spijt. Een nieuwe supercar in vorm van de MC20. Crossovers, een nieuwe GranTurismo. Aan de nieuwigheid ligt het niet.

Maserati zit middenin een reorganisatie onder leiding van de relatief nieuwe CEO Santo Ficili. De topman werd in oktober 2024 aangesteld om de boel weer op de rails te krijgen. Leuk functioneringsgesprek voor de CEO dit jaar. “Hoe vind je zelf dat het gaat?”

2025 zou een overgangsjaar worden. De focus ligt nu op de voorbereiding op winstgevendheid in 2026. Maar met dit tempo gaat het heel snel de andere kant op.

Voorlopig is Maserati het slechtst presterende tak binnen de hele Stellantis-groep. Dat is toch wel een heel pijnlijke conclusie.

De renaissance van Maserati onder de vleugels van Stellantis lijkt heel anders uit te pakken dan ze voor ogen hadden. Met allerlei kersverse modellen bijna 50 procent inleveren op verkopen. Dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het zou namelijk andersom moeten zijn. Doodzonde, maar ja.

Een bijdrage leveren door zelf een Maserati te kopen doe je ook niet zo gauw. Die ontbrekende verkopen komen niet uit de lucht vallen. Te duur, niet competitief genoeg en al het nieuws dat het niet lekker gaat bij het merk helpt ook niet mee. (via Motor1)

Ook interessant!

  • Het gaat niet goed met Maserati
    Het gaat niet goed met Maserati
  • Alfa Romeo Maserati
    Zijn Alfa Romeo en Maserati ten dode opgeschreven?
  • Maserati staat in het rood
    Maserati staat in het rood
  • Kleinkinderen Maserati bestellen Maserati
    Kleinkinderen Maserati bestellen Maserati

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Maserati

Vorig bericht: « Frustrerend: AMG GT krijgen, maar je mag er 3 jaar niet in rijden
Volgend bericht: Deze auto kan ook op z’n kop rijden [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    12 april 2025 om 11:33

    Heb al meerdere nieuwe Macan’s zien rijden maar geen enkele Grecale Folgore. Echt jammer terwijl de Porsche en Maserati dealers vlakbij elkaar liggen in Antwerpen.

    Login om te reageren
  2. McShineBXL zegt

    12 april 2025 om 11:55

    Waarom een foto van een gele Ford Puma erbij?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      12 april 2025 om 22:22

      Hahaha, je hebt nog gelijk ook ;-)

      Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    12 april 2025 om 12:13

    Is het ooit wel heel goed gegaan met dit merk? Stekker uittrekken, en energie stoppen in Alfa Romeo..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 april 2025 om 19:30

      Is dat niet lood om oud ijzer?

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      12 april 2025 om 22:19

      Alfa Romeo is bereikbaarder, en kan je best wel het ‘premium’ en wat goedkopere alternatief (gaan) maken voor BMW, Volvo, Audi, etc. met bijv. als unique stelling point dat ie bloedmooi is.. Maserati is voor de meesten onbereikbaar, en als je het wel kan betalen is er veel dat ontzettend veel beter is of je spaart nog even door en koopt echt iets heel gaafs.. daardoor kansloos..

      Login om te reageren
      • coupedriver zegt

        14 april 2025 om 21:00

        “is er veel dat ontzettend veel beter is” … Wat voor onzin is dat nu weer? Geef eens een alternatief voor een schitterende Granturismo?

        Één van de problemen zijn al die nonsens van mensen niet gehinderd door enige kennis van zaken all over the place rondbazuinen.

        Login om te reageren
  4. isleofman zegt

    12 april 2025 om 12:25

    Gaat niet meer goedkomen helaas. Website is ook al matig en via 2 modelpaginas kom je op een 404 foutmelding uit. Puinhoop daar ook al. Jammer hoor. Dat wel.

    Login om te reageren
    • verdebosco zegt

      13 april 2025 om 06:39

      Hier hebben de Italianen vaak last van. Verliezen op de details.

      Login om te reageren
  5. HZW zegt

    12 april 2025 om 12:41

    Maserati is een mooi project voor Audi, kunnen ze het toevoegen aan de Italiaanse Stal met Lamborghini en Ducati.

    Login om te reageren
    • vopo zegt

      12 april 2025 om 16:46

      Niet eerder zelf bij stilgestaan maar denk inderdaad dat prima zou kunnen werken. Ze hebben bij VAG motoren die prima in een Maserati kunnen.

      Login om te reageren
      • verdebosco zegt

        13 april 2025 om 06:47

        Historisch is Ferrari logischer dan Lamborghini of Porsche. Porsche is feitelijk een echte concurrent van Maserati: zelfde segment. En heeft momenteel ook te kampen met een te lage vraag. Dus dat wordt het niet.
        Eigenlijk zou BMW het moeten aandurven. Maserati past zo tussen Mini, Rolls Royce en Alpina. Plus de chique van Maserati is bij BMW niet zo sterk aanwezig. Korte afstand München-Modena.

        Login om te reageren
    • spidermann zegt

      13 april 2025 om 08:05

      Ja, en Alfa verkopen aan BMW.

      Login om te reageren
  6. Thomas20vt zegt

    12 april 2025 om 13:04

    Jammer van zo’n merk, vroeger kwam je ze ook regelmatig tegen. Vond het ook altijd een imposant logo. In de buurt had een man een paarse Quattroporte (1995), wat een verschijning was dat vroeger. Een buurman rijdt hier een donkergrijze Grecale en er rijdt hier ook nog een lichtblauwe Gracale, verder kom je de bijna niet meer tegen. Wel jammer dat ze langzaam uit t straatbeeld verdwijnen.

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    12 april 2025 om 13:41

    Dit gaat helegaar niet de goede kant uit, zo lijkt ‘t. Zou ondanks alles toch zonde zijn als zo’n illuster merk belly up gaat. Maar dat is wel wat er staat te gebeuren als er geen drastische verbetering in de verkoopcijfers komt. Het modellengamma is aardig up-to-date, dus dat is misschien niet het grootste probleem. Dan zal er marketing-technisch een (of meerdere) list(en) verzonnen moeten worden.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    12 april 2025 om 15:55

    Het hele probleem is Stellantis, niemand heeft vertrouwen in wat ze doen, of wat ze van plan zijn.
    Alles op Peugeot techniek baseren gaat hem niet worden.
    Dus FIAT’s, Lancia’s, Alfa Romeo’s met Franse motor zijn gewoon kansloos.
    Alfa Romeo’s en Maserati’s met Dodge Chrysler techniek is ook gewoon kansloos.

    Dus ik vermoed dat einde verhaal wordt voor, Alfa Romeo, Lancia, en Maserati.

    Login om te reageren
  9. Wolflow zegt

    12 april 2025 om 15:56

    Zo lang het Italiaanse “kwaliteit” met garantie tot aan de deur blijft zal het nooit wat worden met dit mooie merk

    Login om te reageren
    • verdebosco zegt

      13 april 2025 om 06:59

      De kwaliteit is gewoon goed, als je de betrouwbaarheid van de auto’s bedoelt.

      Login om te reageren
  10. HZW zegt

    12 april 2025 om 15:58

    P.S. ik ben werkelijk nog geen Alfa Romeo Junior of Lancia Ypsilon op straat tegen gekomen, dus dat lijkt mijn ook niet te verkopen.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      12 april 2025 om 16:21

      Is de levering van die dingen al gestart ? Meende ergens gelezen te hebben, dat dat pas vanaf juni gebeurt.

      Login om te reageren
    • mjpamsterdam zegt

      12 april 2025 om 18:22

      Ik heb een Ypsilon in het echie gezien. Lijkt vooral op een Peugeot/Opel met een jurk van z’n moeder aan. Als dat Lancia moet redden………

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      12 april 2025 om 22:21

      De Junior nu 3x. De Lancia ook nog nooit.

      Login om te reageren
  11. Hawkeye72 zegt

    12 april 2025 om 22:03

    Het had zo simpel kunnen zijn, maar helaas. Als ik in de markt ben voor een fijne SUV voor 150k, dan zou er een Masser op shortlist moeten staan… moeten ze em alleen even bouwen. De Levante was nog best aardig, maar ook gewoon te duur.

    Login om te reageren
  12. verdebosco zegt

    13 april 2025 om 06:57

    De financiële drijfveren zitten veel te sterk in Stellantis. En maar rekenen en denken dat je daarmee wegkomt. De kopers zijn niet gek.
    Je moet geven als merk. En Stellantis geeft niet. Niets iconisch is na bijna 5 jaar Stellantis voortgebracht, behalve de 33 Stradale. ‘The Proof is in the pudding’ zeggen de Engelsen. Dat bewijs zal met de nieuwe Stelvio en Giulia moeten komen. Zijn dat weer verkeerde te zware te generieke ontwerpen: dan is het over en uit.
    Maserati moet ondertussen zo snel mogelijk een V8 PHEV krijgen, speciale dik aangeklede versies tegen een lage prijs.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 april 2025 om 08:54

      “…the proof of the pudding is in the eating…”

      Ben het inhoudelijk overigens volledig met je eens.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North