• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Scuderia Cameron Glickenhaus 007 is een belachelijk succes

Auteur: jaapiyo, gepost 13 maart 2022 om 18:21 – 13 Reacties

Scuderia Cameron Glickenhaus 007

Glickenhaus kan de orders voor 2022 niet meer bolwerken, zo’n belachelijk succes is de nieuwe 007.

Waar 007 in de laatste Bondfilm een zware pijp rookt en daarmee de verplichte dood van de vrouwverslindende, verkwistend gasgevende, copische hoeveelheden alcohol drinkende, vijand-kontschoppende man symboliseert op het witte doek, gaat het met die andere 007 een stuk beter. De Scuderia Cameron Glickenhaus 007 kan zich namelijk kennelijk verheugen op grote interesse van het kopend publiek.

Speciaaltje

We kennen Glickenhaus natuurlijk als de man die zijn familiefortuin er doorheen jaagt om zijn autopassie te financieren. Aanvankelijk was het voor The Glick voldoende om alle beroemde Ferrari’s enzo te verzamelen. Maar dat escaleert natuurlijk snel en zo kwam hij uiteindelijk terecht bij Pininfarina, dat een speciaaltje voor hem maakte op basis van een…Ferrari Enzo. Zijn P4/5 was voor Ferrari een eye opener om een speciaal programma op te richten voor one-offs. Maar ook voor de Glick was het motivatie om de volgende stap te nemen: in zijn geval een eigen fabrikant worden.

1.400 pk…of 670 pk

Inmiddels is zijn eigen Scuderia aanbeland bij model nummer 007 en deze komt er in twee varianten. De 007S voor de openbare weg met 1.400 pk en daarnaast de 007LMH voor het circuit met…670 pk. Je zou natuurlijk verwachten dat de circuitvariant meer pk heeft, maar neen. Dat heeft alles te maken met reglementen, restrictors en balansen van prestaties. Van de straatversie komen er als alles volgens plan verloopt 24 exemplaren op de markt, die dan een richtprijs hebben van 2,8 miljoen Dollar.

Focus op 2023

Maar, eigenlijk is het natuurlijk leuker om miljoenen stuk te slaan op een ‘echte echte’ racer. En dat kan ook bij Scuderia Cameron Glickenhaus. Maar niet meer voor dit seizoen. Onlangs waren er nog berichten dat Glickenhaus bereid was voor iemand die 5 miljoen Euro neertelde een extra SCG007 in te zetten voor de 24 uur van Le Mans dit jaar. Kennelijk gaat dat niet door of is de deal inmiddels gedaan, want de Scuderia geeft inmiddels aan zich voor klanten te focussen op 2023. Klanten die zich nog gemeld hadden voor 2022, moesten helaas teleurgesteld worden.

À la carte

Als het je wat lijkt om volgend jaar Le Mans te winnen in een Glickenhaus 007, is het enige wat je hoeft te doen even 2,5 miljoen Dollar op tafel te leggen, plus twee miljoen voor reserveonderdelen. Tevens moet je toezeggen aan Scuderia Cameron Glickenhaus dat je het hele WEC/Le Mans seizoen van 2023 zal meedoen. De mensen om de auto te runnen, mag je ofwel zelf regelen, of kan je ook via SCG huren op een -jawel- á la carte basis.

Scuderia Cameron Glickenhaus 007 is niet zomaar een pipo

Enfin, kost wat, maar dan heb je ook wat. Met de 3.5 V8 in het achteronder van -geen grap- Pipo Moteurs en aerodynamica recht uit de windtunnel van Sauber, ga je die zoete nectar van de zege op Le Mans sowieso smaken. En na het seizoen kan je bij SCG terecht om je 007LMH om te laten bouwen tot een wegversie voor een ‘vriendenprijs’. Zie jij het al zitten? KOOOOP DAN!!1!

Ook interessant!

  • Tesla Cyberlandr blijkt een belachelijk succes
  • De BMW i4 is een belachelijk succes
  • De elektrische Mercedes EQS is een belachelijk succes
  • De Volkswagen T-Roc cabrio is een belachelijk succes

Nieuwste artikelen

  • Koop deze überzeldzame Speedster op Marktplaats!
  • Boek een proefrit en maak kans op een gratis Ford Puma Gen-E
  • De ENIGE ECHTE AMG: Mercedes-AMG GT43 4-door #test
  • Dieselrijders gaan kapot: hoogste dieselprijs in tijden
FacebookTweetPinLinkedIn

007, glickenhaus, hypercars, james-glickenhaus, le-mans, Racing

Vorig bericht: « Blijven fysieke dealers eigenlijk wel bestaan?
Volgend bericht: Steeds meer mensen tanken zonder te betalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. 560pk zegt

    13 maart 2022 om 18:56

    Het is in ieder geval duidelijk dat ze bij Ferrari wél fraaie auto’s kunnen ontwerpen. Hier zie je hoe moeilijk dat is.
    Niets ten nadele van de overige kwaliteiten van deze automobiel overigens.

    Login om te reageren
  2. brammetjedeb zegt

    13 maart 2022 om 19:04

    Ik vind die wagens belachelijk mooi.

    Login om te reageren
  3. geelbarrel zegt

    13 maart 2022 om 19:27

    Pipo monteurs is een hele goeie. Ook de partij achter de epische 2 liter in de Peugeot 306 Maxi

    Login om te reageren
    • Davidov zegt

      14 maart 2022 om 08:14

      Moteurs, niet monteurs.
      Lol, ik zie het zo voor me: een pitcrew bestaande uit clowns🤭

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        14 maart 2022 om 23:12

        @Davidov: mercedes heeft een clown als coureur, alles is mogelijk.

        Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    13 maart 2022 om 21:38

    Hmm hier teveel speedbumps in de weg… anders … 🙂

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      13 maart 2022 om 23:21

      @maferick74: Anders… Noem je ze gewoon verkeersdrempels.

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        14 maart 2022 om 15:12

        @dragspert: Nederlands was nooit mijn goeiste vak

        Login om te reageren
  5. ghini zegt

    13 maart 2022 om 22:13

    LMH en WEC rijden als hobby project, niet gek.. Die vent heeft zoveel passie, het is echt aanstekelijk. Ik snap wel dat hij het voor elkaar krijgt daar een aantal van te verkopen, niemand anders doet het zo, iig niet in die klasse. Al die klasses met Ferraris en Porsches zijn ook qua inkomsten interessant. Zag laatst een foto van een hal vol nieuwe Porsche Cups voor Brazilië ofzo, en daar wordt allemaal voor betaald.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    13 maart 2022 om 22:37

    Deze wagen heeft een ontzettende Playmobil uitstraling.

    Login om te reageren
  7. antoonniels zegt

    14 maart 2022 om 09:25

    “Als het je wat lijkt om volgend jaar Le Mans te winnen in een Glickenhaus 007” Haha goeie. Alsof je de Toyota’s gaat verslaan. Iets andere schaal van operatie lijkt me.

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      14 maart 2022 om 10:08

      @antoonniels: en ook een andere raceklasse

      Login om te reageren
      • antoonniels zegt

        14 maart 2022 om 14:19

        Volgens mij rijden zowel de GR010 en de 007 in het Hypercar veld. Dat de Toyota een hybrid is en de Glickenhaus niet is een keuze. Overiges vraag ik me af of dat na 2022 ook nog mag. De Alpine als omgebouwde LMP1 mag dan iig niet meer meedoen.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North