• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder go

Auteur: Alwood, gepost 1 juni 2010 om 15:53 – 28 Reacties

Afbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder goAfbeelding Seat Ibiza SC Sport Edition is veel show zonder go

Check die luchtsluizen dan!
Autofabrikanten zijn kunstenaars als het gaat om het creëren van een markt en plannen van nieuwe modellen. Zo ook Seat. Deze Ibiza wordt ongetwijfeld een groot succes. Alles wat het merk voorstelt samengevat in één ‘voordelig’ model; de SC Sport Edition.

Toegegeven, het ziet er best leuk uit. Oranje ten tijde van een WK is gewaagd, maar Seat kan daar vast wel mee wegkomen. Het spoilerwerk vind ik er ook wel beter uitzien dan dat van de Bocanegra.

De auto is enkel leverbaar als driedeurs, ook wel Sport Coupe. De bij Lamborghini van de schappen gestolen oranje verf, nieuwe bumpers, spoilers en velgen onderstrepen prachtig de essentie van het merk. Sportiviteit, exclusiviteit en snelheid zijn de woorden die in je opkomen bij het aanzicht van deze hatchback. Toch? Tot je bij de motor aankomt misschien wel. Voorin ligt namelijk een prehistorisch turbo-loos 105pk vierpittertje. Hij heeft 10 seconden nodig om de 100km/u te bereiken en sputtert door tot 189km/u.

Desondanks zal je er legio tegenkomen op de linkerbaan van de snelweg. Hangen ze met hun luchthappers niet op je trekhaak bij 100km/u-zones, dan sukkelen ze in Duitsland wel voor je uit met een net-niet autobahn-waardig gangetje. De auto is wel speciaal voor de Duitse markt gemaakt. Daar zijn in totaal 300 exemplaren voor een bedrag van €20.620,- verkrijgbaar. Of er in Nederland een zuinig wit exemplaar met zwart-rood-gele striping in de pijplijn zit is niet bekend.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Ibiza en Arona
    De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
  • Seat Ibiza Reference
    Seat Ibiza Reference nu eindelijk onder de 20 mille
  • Vernieuwde Seat Ibiza maakt Spaans feestje compleet
  • Arona en Ibiza facelift
    Arona en Ibiza facelift al een beetje 'gelekt'

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

ibiza, oranje, Seat

Vorig bericht: « Is Lotus een Exige met V6 aan het prepareren?
Volgend bericht: Video: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM rijtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rene1980 zegt

    1 juni 2010 om 15:56

    hmm ziet er leuk uit maar het vermogen mag toch zeker wel 80-100 pk bij! bij nader inzien vind ik de achterkant ook niet veel soeps…laat maar zitten dus

    Login om te reageren
  2. marijn zegt

    1 juni 2010 om 15:56

    Ziet er wel grappig uit. Jammer van de motor.. Maar voor mij zoiezo geen seat.

    Login om te reageren
  3. Kuukske zegt

    1 juni 2010 om 16:06

    Heeft zo wel iets weg van de Focus RS

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    1 juni 2010 om 16:11

    Die durf ik wel aan met m’n Hyundai Elantra!

    Login om te reageren
  5. enveekaa zegt

    1 juni 2010 om 16:12

    Kek karretje, 105pk is wel erg mager inderdaad. Lepel hier lekker de 1.4 tsi van VAG in met 122 of 160 pk en gaan!

    Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    1 juni 2010 om 16:24

    Hmm, kopen, en voor een paar duizend euro langs Rotrex sturen voor wat extra power? Scheelt ook nog bpm.

    Maar 20.000 ex bpm is wel gruwelijk veel voor zulke muffe prestaties, een 200pk Clio RS is (ex bpm) volgens mij nog goedkoper.

    Login om te reageren
  7. Fout zegt

    1 juni 2010 om 16:30

    Omg, die motor is echt belachelijk, bijna niet meer van deze tijd… Gwn een strategische fout want dit had een bommetje moeten zijn. Deze wagen is gwn ik wil maar ik kan niet

    Login om te reageren
  8. Jeanmarie zegt

    1 juni 2010 om 16:35

    @ Alwood: Het is vandaag 1 juni, niet 1 april….

    Login om te reageren
  9. As_long_as_it_is_fast zegt

    1 juni 2010 om 16:45

    Das echt wel beetje belachelijk… Das gelijk ne vespa tunen en zeggen da ge ne moto hebt..

    Login om te reageren
  10. reaguurder zegt

    1 juni 2010 om 17:18

    leuk tog

    Login om te reageren
  11. Acacio zegt

    1 juni 2010 om 17:22

    En dan denk ik… Waarom… ziet er wel aardig uit maar mijn oude Renault 19 uit 92 rijdt ervan weg.

    Login om te reageren
  12. floryn zegt

    1 juni 2010 om 17:37

    Pump it up, pump the jam. nee bedankt.

    Login om te reageren
  13. AudiQuatro zegt

    1 juni 2010 om 17:58

    Ziet er hartstikke goed uit! Maar als die 1.4 te chippen is, dan is de 1.2 toch ook te chippen?

    Login om te reageren
  14. lambo4all zegt

    1 juni 2010 om 18:03

    als je deze koopt wil je wel een beetje teveel opvallen!

    Login om te reageren
  15. cheetacars zegt

    1 juni 2010 om 18:06

    De uitlaat en de spoiler hebben wij al op onze 5-deurs. Dit is gewoon het sportpakket aan bumpers met de 17 inch zwart gespoten

    Login om te reageren
  16. Fiskmas zegt

    1 juni 2010 om 18:31

    Hij is zelfs al in nederland. Vandaag toevallig bij de AH XL in Eindhoven gezien. Kenteken heb ik niet genoteerd aangezien ik dacht dat het gewoon een Cupra was.

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    1 juni 2010 om 19:04

    Prima prestaties. Zelf zou ik hem in een ander kleurtje kiezen. Duitsland hanteert ook niet ons rare CO2 boete systeem, waardoor wij hier allemaal in automaten (LOL) gaan rijden?

    Login om te reageren
  18. Bartes zegt

    1 juni 2010 om 19:08

    in totaal 300 exemplaren voor een bedrag van €20.620,- verkrijgbaar.

    300 auto’s voor de prijs van 1, geen slechte deal! Dan neem ik de prehistorische motor en de lelijke kleur op de koop toe. Of moet deze zin soms anders? ;)

    Login om te reageren
  19. maxx0r zegt

    1 juni 2010 om 19:19

    beetje lullig dat ik ‘em bij hou in mijn 20 jaar oude beierse wagentje (320i).

    Login om te reageren
  20. Tommy2 zegt

    1 juni 2010 om 19:24

    Ja dit druk je met je zescilinder diesel middenklasser zo naar de rechterbaan, beetje jammer die 105 pk…

    Login om te reageren
    • revstars-net zegt

      1 juni 2010 om 20:23

      @Tommy2:

      hier heb je niet eens een 6 cilinder voor nodig..

      Je maakt je zelf alleen belachelijk in die oranje neppert volgens mij.

      Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    1 juni 2010 om 20:48

    Ik zag de eerste foto’s en dacht: dit ziet er niet mis uit…
    Tot ik een foto van de achterkant zag welteverstaan ;)

    Login om te reageren
  22. BaySideBlueBoy zegt

    1 juni 2010 om 22:47

    Ik had in een blad gelezen dat het ook slecht in elkaar was gezet. Zo liep de achterbumper tegen de banden aan als je sportonderstel had aangevinkt. Echt een rampzalige auto.

    Login om te reageren
  23. Bob zegt

    1 juni 2010 om 23:11

    @AudiQuatro

    Welke 1.2? Volgens mij is dit de bekende 1.6 8klepper

    Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    2 juni 2010 om 09:25

    Mijn eerste BMW (van de zaak) uit 1998 had 105Pk, de 316i…maarja, 12 jaar geleden was dat nog ‘lekker’….voor deze opschmük-auto is het bar weinig. Een topomchrijving van Alwood dus. De auto zelf ziet er wel heel leuk uit !

    Login om te reageren
  25. mb man zegt

    2 juni 2010 om 21:51

    Dit is toch een rampzalig ontwerp met al die vouwen.Geef mij de oude maar

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    3 juni 2010 om 12:27

    105pk in zo’n model? Dat is gewoon zonde! AFKEUREN!

    Login om te reageren
  27. Mr. Dj M. zegt

    6 juni 2010 om 16:57

    Mooi samenvoeging van de reeds al verkrijgbare assecoires, maar wel mooier dan de Cupra eigenlijk. :) Met name veel stoerder en dat is toch eigenlijk slecht voor de Cupra die eigenlijk te weinig opsmuk kent.
    Waar blijft trouwens de donkere achtergrond voor de koplampen? Die is ook een optie en zou eigenlij standaard moeten zijn op de sportieve versies en pakketen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North