• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat pepert de Leon Cupra met het Sub8 Performance Pack

Auteur: ricardo, gepost 15 augustus 2014 om 15:59 – 20 Reacties

Afbeelding Seat pepert de Leon Cupra met het Sub8 Performance PackAfbeelding Seat pepert de Leon Cupra met het Sub8 Performance PackAfbeelding Seat pepert de Leon Cupra met het Sub8 Performance PackAfbeelding Seat pepert de Leon Cupra met het Sub8 Performance Pack

Seat kleedt de Leon Cupra aan met Sub8 Performance Pack
Seat heeft de C-segment hooligan uitgedost met een aantal upgrades. Zowel visueel als technisch.

De 280 pk en 350 Nm sterke Leon Cupra – de enige versie die hier wordt geleverd, de 265-versie ging aan onze neus voorbij – is door de Spanjaarden aangekleed met het Sub8 Performance Pack. Een naam die op de Nürburgringtijd van 7:58.44 slaat. Het pakket bestaat uit kekke 19-inch multispaaksvelgen in de kleur oranje of zwart, een set zijskirts en een nieuw remsysteem van Brembo met 30 mm grotere schijven aan de voorzijde (370mm). De optionele Michelin Pilot Sport Cup 2-banden raden we dan ook meteen aan, als je toch aan het upgraden bent geslagen.

Seat heeft ook twee nieuwe exterieurpakketten in de catalogus gezet: Black-Line en White-Line. Hiermee worden de velgen, zijspiegelkappen, Cupra-badges en de grille aan de voorzijde in het zwart of wit gestoken. Ook nieuw zijn de in alcantara gestoken kuipstoelen, met witte details leer aan de zijkant.

Ga er maar vanuit dat Seat met de Leon Cupra Sub8 opnieuw een gooi gaat doen naar het FWD-record op de ‘Ring, dat ooit op naam van de Cupra stond, maar sinds mei weer in handen is van de Renault Mégane Renaultsport 275 Trophy-R met een tijd van 7:54.36. Vandaar dat ze niet meer kunnen strooien met superlatieven over het record, maar het nu houden op ‘Sub8’. Het is haast alsof het terugpakken van het record de enige reden voor het bestaan van dit pakket is.

UPDATE: Seat Nederland levert het pakket ook, op de Michelin-banden na. Het Sub8-pakket kost €2.495, inclusief BTW.

Ook interessant!

  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • Cupra Leon VZ
    Cupra Leon VZ Cup is geslaagd topmodel
  • Cupra weekt zich los
    Cupra weekt zich los van Seat, meer unieke modellen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, leon, Seat

Vorig bericht: « De Britse auto-industrie floreert als nooit tevoren
Volgend bericht: Dit is de BMW 4 Serie Cabrio met M Performance opsmuk »

Lees Interacties

Reacties

  1. rammillius zegt

    15 augustus 2014 om 16:07

    Geen vermogensaanpassing? Geen lager gewicht? Enkel grotere remmen en wat stickers?

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      15 augustus 2014 om 17:30

      @rammillius: Ja inderdaad, weinig “performance” aan zo. Als je voor dat zelfde bedrag bij bijvoorbeeld JE Design gaat shoppen (wel voor de technische aanpassingen), heb je denk ik een auto die beter bij de Ringtijd in de buurt gaat komen.

      Dit pakketje geeft alleen maar het werkelijke doel van de recordpoging aan: vette reclame en meer opties verkopen. Leuk geprobeerd, maar het komt op deze manier wat ongeloofwaardig over. Een kleine upgrade van 20 pk was al voldoende geweest. Zeg nu zelf: 300 pk. Klinkt lekker toch?

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      15 augustus 2014 om 21:01

      @rammillius:
      En als klap op de vuurpijl steelt Pon ook nog eens je banden om die te vervangen door hun eigen rommel.
      Dat geintje haalden ze ook uit bij de eerste TT met desastreuze gevolgen, ze leren het daar nooit..

      Login om te reageren
  2. RazorHead zegt

    15 augustus 2014 om 16:08

    Ik ga toch liever met een oude E36 328i coupé over de Ring, al is het 2 minuten trager dan met zo een FWD blik. Een hoop plezier en dat voor een fractie van de prijs !

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    15 augustus 2014 om 16:13

    Die velgen zijn niet eens zo verkeerd, ik zou het zelf nooit kiezen! Het ziet er wel uit als een door MS Design getuned exemplaar zo, ik dacht eerst ook dat het een niet originele Seat was.

    Nadeel: de Seat Leon Cupra die de recordtijd had neer gezet had al optionele sportbanden (deze dus) en grote Brembo remmen. Dus is deze Seat Leon Cupra eindelijk zo snel over de ring als hij moet zijn.

    En als Seat nou echt zijn best zou doen: navi, airco en stereo + achterbank eruit, licht gekieteld Golf R/S3 blok erin (325pk), Quiaffe 80% diff, Toyot Proxes 888 bandjes erop, rolkooi, Sparco stoelen, BBS LM velgen, nauwelijks gedempte Akropoviç uitlaat eronder en plastic achterruiten erin. Dan heb je een echt leuke Leon :-D

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      15 augustus 2014 om 16:24

      @gtwillem: Nah, dan heb je een veel te dure trackday-car waar je op de normale weg niets aan hebt :) Koop dan een Renault Cup, of gewoon – zoals hierboven ookal gezegd – een ouder gebakje die je zelf stript & kietelt; scheelt je al snel 25K of meer :)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 augustus 2014 om 17:53

        @dawwg: in Nederland is het lastig want dan koopt men liever een 518d M-Sport met 19″ wielen voor de sportieve rijbeleving, maar in Duitsland en met name Engeland is er echt wel markt voor dit soort track day specials. Best interessant, een auto die track ready is, maar wel fabrieksgarantie heeft.

        Login om te reageren
    • arii zegt

      15 augustus 2014 om 16:36

      @gtwillem: en dan zeker net als renault maar paar van maken en voor een debiele prijs verkopen?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 augustus 2014 om 18:00

        @arii: prijs hoeft niet debiel te zijn, maar goede performance goodies zijn duur: hogw ontwikkelingskosten en relatief lage aantallen.

        Dit soort auto’s zijn meer imagebuilders. Seat is het sportieve merk van VW, maar dat is nauwelijks merkbaar. Dus Seat kan wel een opkikker gebruiken. In een gemiddelde showroom ataam nu een Alhambra 2.0 TDI, Toleda 1.2 TSI, Ibiza ST Ecomotive, Mii 1.0 en Leon 1.6 TDI vijfdeurs. Daar mag wel wat sprankelends bij staan.

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        15 augustus 2014 om 20:59

        @arii:
        Tja, dit soort auto;s kosten nu eenmaal geld, serieus geld.
        Over 15 jaar komen ze vast binnen je budget..

        Login om te reageren
  4. ds3thp zegt

    15 augustus 2014 om 16:39

    Weet niet wat dit zou moeten kosten, maar een Megane RS 275 Trophy-R staat toch wat hoger op mijn lijstje!

    Daaraan kan je tenminste zien dat Renault zijn best heeft gedaan om er iets speciaals van te maken!

    Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    15 augustus 2014 om 17:08

    Zijn dit de onderdelen die ze zelf vervangen hebben om aan die tijd te komen? Zo ja, dan zullen ze geen nieuwe gooi naar het record doen.

    Tenzij ze daarna met een Sub7:54 pakketje komen om de upgrades die ze daarvoor gedaan hebben weer te koop zetten….

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      15 augustus 2014 om 17:09

      @baasbas: Sufferd, dat zei gtwillem al

      Login om te reageren
  6. GTI5 zegt

    15 augustus 2014 om 17:27

    “op de Michelin-banden na…”

    Tuurlijk, want Seat is VAG, is PON, is Continental.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    15 augustus 2014 om 17:57

    Zonder de banden is het geen Sub8 pakket dus… Misleidende reclame?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 augustus 2014 om 18:03

      @w0o0dy: zeker. Het is nu eigenlijk eeen remmenset met wat streepjes voor 2,5 millle. Het verachil tussen een semi slick (Pilot Sport Cup, P Zero Corsa etc) en een goede performance straatband (Sportmaxx, Contisport) is op de Nordschleife al gauw 12-18 seconden.

      Login om te reageren
  8. bofkont zegt

    15 augustus 2014 om 19:41

    Mooie specs maar het blijft een saaie en onbetrouwbare TSI.

    Login om te reageren
  9. tupperware zegt

    15 augustus 2014 om 20:57

    Sjonnie en Anita gaan die 43K nooit kunnen betalen en daar komt dan nog 2 rooitjes bij voor een paar fatsoenlijke bandjes.
    Deze Leon gaan we hier dus niet veel zien..

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    15 augustus 2014 om 21:35

    Zeker niet verkeerd! Alleen wel jammer dat het alleen show is. Ik zou het nemen.

    Login om te reageren
  11. pesteau zegt

    17 november 2014 om 22:40

    iemand al eens de tests gelezen over deze 2? De keuze is anders snel gemaakt en vergeet al die toeters en bellen toch…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North