• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Enyaq en Enyaq Coupé zijn goedkoper na de facelift

Auteur: Bas Leesberg, gepost 8 januari 2025 om 10:15 – 13 Reacties

Een nieuwe snoet en een kleinere prijs voor de Skoda Enyaq na de facelift.

Langzaam maar zeker nemen we afscheid van de vorige ontwerptaal van Skoda. Dag Crystal Face, dag driftmonster. In plaats daarvan krijgen we de ‘Modern Solid’-tekenstijl voorgeschoteld. En ik zeg je: dat is helemaal niet erg. Nadat de Elroq de primeur kreeg, zijn ook de Skoda Enyaq en Enyaq Coupé voorzien van de nieuwe lijnen na de facelift.

Wat mij betreft heten we de nieuwe ontwerptaal van harte welkom. Het ziet er strak, anders en niet goedkoop uit. Tenminste, aan de voorkant. Vanachteren blijft de Enyaq grotendeels ongewijzigd. Een gemiste kans als je het mij vraagt. Al met al is het wel te behappen. Zeker als de nieuwe koets zorgt voor betere aerodynamica.

Actieradius van de Enyaqs

Zorgt de lagere luchtweerstand dan ook voor een groter rijbereik? Nee, dat niet. De vernieuwde Enyaqs kun je vanaf morgen bestellen met een 62- of 82-kWh batterij. De actieradius zou gegroeid moeten zijn volgens Skoda. De SUV komt maximaal 579 kilometer ver en de Coupé haalt 589 kilometer. Welke uitvoering met welke batterij dit is, zegt het merk niet. Dat is net zo ver als de instapversies van de pre-facelift kwamen. Opladen kan met 165 kW voor een 10-80 laadtijd van 24 minuten bij de 62-kWh accu. De grotere batterij doet over dezelfde percentages minimaal 28 minuten. Deze accu kun je tot een laadsnelheid van 135 kW opladen.

Voorlopig kun je drie uitvoeringen (Selection, Business Edition en Sportline) bestellen met twee nieuwe aandrijflijnen voor de Enyaq. De 60 zorgt voor 204 pk (150 kW) en 310 Nm, de sterke 85 brengt 326 pk (210 kW) en 545 Nm mee. Een sportieve RS is er bij de lancering nog niet, maar die zal later nog wel om de hoek komen kijken.

Skoda Enyaq als caravantrekker?

Voor wie met de Enyaq op zomervakantie durft te gaan, heeft Skoda de voorbereiding voor de trekhaak al gedaan. Voor een extra bedrag zet Skoda er ook een trekhaak op. Je kunt maximaal 1.000 kilo trekken. Een klein caravannetje met niet al teveel bagage moet daar wel onder blijven. Daarnaast kun je achterin de SUV 585 liter aan bagage kwijt. In de Coupé slinkt de ruimte naar 570 liter. Ga je met z’n tweetjes? Dan kun je achterbank neerklappen voor een ruimte van respectievelijk 1.710 en 1.610 liter.

Onderweg naar Zuid-Frankrijk kun je zonder meerprijs genieten van adaptieve cruise control, verwarmde voorstoelen en verwarmd stuur. Het bestuurdersdisplaytje meet 5-inch en het middenscherm is 13 inch groot. Er is een optie voor een head-up display.

Prijs van de Skoda Enyaq na de facelift

Vanaf 9 januari (morgen dus) kun je de vernieuwde Enyaqs bestellen bij Skoda. Voor de SUV vraagt Skoda minimaal € 42.990. De Coupé kost tenminste € 44.990. Daarmee is de instapper van beide modelversies goedkoper dan de pre-facelift. Die gingen namelijk respectievelijk voor € 43.890 en € 50.390. Is dat aantrekkelijk genoeg?

Concurrenten van de Enyaq

Volkswagen ID.4 (364 kilometer range, 170 pk): € 42.990
Skoda Enyaq (204 pk): € 42.990
Skoda Enyaq Coupé (204 pk): € 44.990
Peugeot E-3008 (522 kilometer range, 210 pk): € 45.950
Tesla Model Y RWD (299 pk, 455 kilometer range): € 45.990
Ford Mustang Mach-E (470 kilometer range, 268 pk): € 46.970
Volkswagen ID.5 (370 kilometer, 170 pk): € 46.990
BMW iX1 (425 kilometer range, 204 pk): € 50.052
Mercedes EQB (530 kilometer range, 190 pk): € 51.356

Ook interessant!

  • Enyaq RS Edition
    Enyaq RS Edition is extra ruim en handig
  • Gaat deze facelift de Enyaq weer naar nummer 1 helpen?
  • Skoda Enyaq op anabolen kan nog steeds maar 180 km/u
  • Ook elektrische auto's zijn fors goedkoper in Belgie!

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, enyaq, Skoda

Vorig bericht: « Dit zijn de beste winterbanden voor onder jouw auto
Volgend bericht: Blijf weg uit 020. Ik herhaal, blijf weg uit 020! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Motomoto zegt

    8 januari 2025 om 10:43

    Prima geprijsd. Niet heel erg fraai, maar daar zie je niks van als je erin zit.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      9 januari 2025 om 07:05

      Vind ze echt wel prima uitstraling hebben.

      Login om te reageren
  2. mattr zegt

    8 januari 2025 om 10:50

    Ik mis de MB EQB altijd in jullie vergelijkingen

    Login om te reageren
    • pier zegt

      8 januari 2025 om 11:37

      En de Ford Mustang Mach-e en BMW iX1.

      Login om te reageren
      • Bas Leesberg zegt

        8 januari 2025 om 11:54

        Goede toevoegingen! De instappers van deze EV’s staan nu ook in het lijstje.

        Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    8 januari 2025 om 11:01

    Verkoopt volkswagen hun auto’s echt nog met die 170pk motor? Ik dacht dat die weg was na een update van de id4, audi q4, en deze skoda.

    Login om te reageren
    • Bas Leesberg zegt

      8 januari 2025 om 11:45

      Zo ver ik weet, verkoopt VW nog gewoon de Pure-uitvoeringen van de ID.4 en ID.5 met 170 pk. Ze zitten ook nog in de configurator. De ID.3 en ID.7 heet deze uitvoering en motorisering niet meer en de ID.7 is er nooit gekomen als Pure.

      Login om te reageren
  4. Allison Burgers zegt

    8 januari 2025 om 12:25

    204 pk, laadsnelheid uit het jaar kruik. Zo te zien proppen ze in de nieuwe Enyaq nog steeds de oude aandrijflijn en niet de nieuwe, sterkere en efficëntere aandrijving met 286 pk.

    Login om te reageren
    • Allison Burgers zegt

      8 januari 2025 om 13:11

      Edit (wamt click to edit werkt al ff niet meer): de 286 komt er dus wel, maar wel met vaal lagere laadprestaties dan bijvoorbeeld bij VW. De prijs van budget?

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    8 januari 2025 om 13:00

    Aan de achterkant niets veranderd? Zelfs geen doorlopende lichtband?

    Login om te reageren
    • Allison Burgers zegt

      8 januari 2025 om 13:12

      Jawel, maar om jou te foppen hebben ze die weggephotoshopt op de persplaten

      Login om te reageren
  6. Specht zegt

    8 januari 2025 om 14:08

    Lelijke drol op wielen design. De vorige was strakker en mooier qua voorkant.
    Nu moet je 3x kijken of het geen Chinees, Frans of Koreaanse auto is.

    Login om te reageren
  7. audirs3 zegt

    8 januari 2025 om 14:35

    Laden met 165kw… Dat kan je toch niet meer serieus nemen in 2025?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North