Skoda Karoq Scout: voor de boswachter met swekker

Auteur: , 32 Reacties

Deze mag vies worden.

Skoda heeft het gamma van de Scout-familie verder uitgebreid. Het nieuwste gezinslid is de Karoq Scout. Lekker robuust dingetje hoor. Het is niet alleen plastic fantastic, zo heeft de Karoq Scout standaard vierwielaandrijving. Eerder maakten we al kennis met de Octavia Scout en Kodiaq Scout.

De SUV komt er in combinatie met drie motoren. Instapper is de 1.5 TSI benzinemotor met 150 paarden. De andere twee beschikbare motoren draaien op brandstof van de duvel, te kennen een 2.0 TDI met 150 of met 190 pk. Laatstgenoemde variant komt standaard met een zeventraps DSG.

De Karoq Scout is onder meer te herkennen aan de chrome en zilverkleurige bumpers, spiegels en getinte ramen. Standaard rolt de SUV op 18-inch wielen, 19-inch is optioneel. De stoelen zijn voorzien van een Scout-logo om te laten weten dat je een echte dandy bent.

Skoda presenteert de nieuwe Karoq Scout op de Autoshow van Parijs in oktober. Prijzen en levertijd zijn op moment van schrijven nog niet bekend.



32 reacties

Hi

Heb liever dat ze de levertijden verkorten

Ik vind dit wel een mooie kleur!
Maar wat is het interieur toch deprimerend. Er zit echt niks in waar je vrolijk van wordt….
Serieus… Waarom zou je zoiets kopen?

En maar zeiken over uitstoot van fijnstof en co2 maar wel allemaal in een baksteen rijden….

Elke vader die zoiets vrijwillig koopt of least meteen chemisch castreren!!
@cloverleaf: noem eens drie alternatieven?
@marinepower: gezien zijn argumentatie (emissies en aërodynamica) denk ik de Renault Zoe, de Nissan Leaf en de Toyota Prius.
@dondeboer: precies zoiets ja: ik wil graag een tweewieler, en twijfel tussen scooter en brommer. En als schoon alternatief is er dan de keuze uit: een racefiets, een step of een omafiets.
@cloverleaf: doe normaal. Het is toch een keurig nette auto. Heb zelf niks met Skoda maar deze auto is gewoon prima en eigenlijk niks op aan te merken. Prijs is ook gewoon prima.
@ghost: ok. Wat voegt het toe tov een octavia station? Behalve meer uitstoot en meer slijtage van de onderdelen?
@cloverleaf: als je zo gaat redeneren had je net zo goed iedereen in 1 en dezelfde auto kunnen laten. Allemaal een VW kever, want anders toch alleen maar onzinnig en meer slijtage en moeilijkere, duurdere, minder praktische techniek…hou op met me hoor.
@cloverleaf: Wat voegt het toe?
– Hogere instap voor makkelijker in en uitstappen;
– Hogere zit voor beter zicht op de weg;
– SUV-look i.p.v. Station-look (dan ben je pas echt hip in 2018!);
– Gebruiksgemak i.c.m. varioflex stoelen (1810L bagageruimte!);
– Meer bodemvrijheid;
– Hoge restwaarde

Je bent echt appels met peren aan het vergelijken… Ik zou zelf ook geen SUV willen omdat mijn prioriteiten ergens anders liggen dan bij bovenstaande punten, maar dat maakt niet dat ze ‘geen’ toegevoegde waarde kunnen bieden voor de doelgroep die deze auto’s koopt.
@cliosport2000: inderdaad dat dus, mijn vader reed ook altijd station/sedan auto’s maar helaas door een breuk aan zijn heup kost het hem teveel moeite om in/uit te stappen. En een MPV ziet er niet uit dus een Kuga gekocht.
@cloverleaf: jij bent dus ook al besmet met het milieu-virus. We rijden de wereld schoon en we vliegen de wereld naar de kl*te was het toch!?
@bartsmit: doet z’n naam eer aan, klaverblaadje. Je verwacht een Alfa liefhebber, maar stiekem is het een grijze sok.
@marinepower: hahaha. Correct! In m’n sandalen zelfs ;)

Echter, in dat geval ben ik de ideale doelgroep voor een skoda jeep zonder terrein kwaliteiten😘
@cloverleaf: dus jij hebt ergens bewijs gezien dat de kopers van dit soort auto’s klagen over fijnstof en CO2. Ik denk dat juist de tegenstanders van dit soort auto’s daar over klagen om kracht bij te zetten dat ze dit soort auto’s niet willen kopen maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
@rhellema: dat zeg ik niet. Maar autofabrikanten moeten zich wringen in allerlei bochten om beneden een bepaalde norm te blijven. Sjoemelen en omkopen om vervolgens een auto in de markt te zetten met de vorm van een baksteen die veel van die winst weer teniet doet. Uitstoot is voor het eerst in 10 jaar weer gestegen, voor wen belangrijk gedeelte doordat een suv zwaarder is en minder stroomlijn heeft. En verder geen toegevoegde waarde heeft tov een station… Rijdt over het algemeen minder lekker want hoger zwaartepunt. Waar kreupele bejaarden wellicht nog een hogere instap kunnen waarderen kunnen jonge gezonde huisvaders dit toch niet als argument gebruiken. Chemische castratie is uiteraard overdreven…
@cloverleaf: vooralsnog ben jij niet diegene die voor een ander kan of mag bepalen om wel of niet een bepaald type auto te lopen. Ik rij zelf met een BMW X3 3.0 zescilinder en het interesseert mij echt helemaal niets of jij dat wel of niet goed keurt. Mij gaat het er alleen om dat je direct van leer trekt omdat iemand een andere keuze maakt dan jij graag wenst te zien. Hoe arrogant denk je te kunnen zijn?
@rhellema: adem in… adem uit… heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt! Pas je wel op dat je je heup niet breekt bij het uitstappen
@cloverleaf: maak je over mijn heup maar geen zorgen. Deze hoeft op 47 jarige leeftijd echt niet vervangen te worden maar blijkbaar raakt Skoda jou meer dan jij mij getuige je heftige reactie op deze auto. Nogmaals het boeit me echt niets hoe je over mij denkt, ik zeg je alleen maar dat jij mijn keuzes niet bepaalt.
@rhellema: lees z’n verhaal nog een keer zou ik zeggen…
@cloverleaf: als je elke vader die dit koopt chemisch wil castreren ben je mooi te laat. Ze zijn immers al vader… Gelukkig raakt je opmerking sowieso al kant noch wal.
@Dizono: chemische castratie gaat wellicht een beetje ver. Maar een maandje schoffelen misschien? Ik vind het gewoon apart dat in een tijd waarin we allemaal (nep) maatregelen hebben om uitstoot te verminderen zoals motoren melkpak formaat, we auto’s op de markt brengen die zogenaamd stoer zijn omdat ze wat hoger op de wieltjes staan..
Ik zie door ’t grote aantal SUVs ’t bos niet meer…
Die kleur maakt al een heel groot verschil. Ik zou het nog steeds niet kopen daar niet van.
Dat hout op het deurpaneel maakt hem helemaal af.
Een offroad-versie van een SUV…beetje een pleonasme. Overigens vind ik zowel de Karoq als de Kodiaq een van de mooiere auto’s binnen hun klasse.
@oosterwoldenaar: ja echt he. Alsof ze zelf toegeven dat je er geen ruk aan hebt, door er dingen op te plakken waardoor je er nog steeds geen ruk aan hebt. Maar nu staat hij wel dikker op de parkeerplaats.
Wat een gezeur altijd over SUV’s hier. Gek dat die dingen wel zo goed verkopen.
Mooi ding! De perfecte auto voor de doelgroep* en die zit niet hier met al die e36 en Alfa fanaten ;-)

Haatreacties in 3-2-1…
@stuko: de doelgroep zit hier blijkbaar wel! En die zijn nog goed fel voor hun leeftijd ;)
Voor dat ik de E-Tron Quattro reserveerde gevraagd naar de Kodiaq Scout. In Nederland is deze nog steeds niet te bestellen. Wel heeft de klantenservice uiteindelijk via twitter gemeld dat ze alsnog van plan zijn om hem leverbaar te maken.
Leuk hoor, groen, niks mis mee… alleen word ik zo treurig van een VAG interieur, vooral die Skoda’s….Audi daargelaten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).