• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Slecht nieuws over de super snelle nieuwe Rimac

Auteur: jaapiyo, gepost 29 maart 2018 om 16:56 – 45 Reacties

Afbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe RimacAfbeelding Slecht nieuws over de super snelle nieuwe Rimac

Rimac-C_two
Het heeft niks met Richard Hammond te maken.

In Genève presenteerde Rimac de C_Two, een elektrisch spec sheet orgasme met 1.914 pk en een topsnelheid van 412 kilometer per uur. Naar verluidt kreeg Richard Hammond spontaan koude rillingen bij het zien van de eerste foto’s van de auto, waar overigens een paar geinige easter eggs in verwerkt zijn die verwijzen naar de beruchte The Grand Tour-crash.

De C_two is officieel het tweede model van de Kroatische fabrikant, maar het eerste model dat in een soort van serieus te nemen aantal de fabriekspoorten moet verlaten. Van de Concept One werden er namelijk maar acht gebouwd, maar bij de C_Two wordt dat opgevoerd naar 150 stuks. Maar helaas, je voelt ‘m al aankomen: de C_Two is niet alleen super snel, maar ook super snel uitverkocht. Ondanks zijn forse prijskaartje van 1,7 miljoen Ekkermannen exclusief belastingen en de koddige naam C_Two, is de auto drie weken na de launch al uitverkocht. Eat that, Bugatti!

Slecht nieuws voor jou dus, maar goed nieuws voor Rimac. En er is zelfs nog meer goed nieuws voor de Kroaten: gemiddeld hingen de klanten hun C-Two’s vol met 500.000 Euro aan optionele extra’s. We zijn benieuwd wat Rimac in de toekomst nog in petto heeft na deze succesvolle onderneming…

Ook interessant!

  • Dit is de Rimac C_Two in het echt (video)
  • Rimac bijna failliet door Hammond
    Rimac bijna failliet door Richard Hammond
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • BREEK: Rimac neemt Bugatti over

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

C_Two, Elektrisch, geld, hypercars, rimac

Vorig bericht: « Renault Mégane RS (2010-2017) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Zitten Ocon en Perez binnenkort zonder baan? »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    29 maart 2018 om 16:40

    Best grappig dat Bugatti zo moet leuren met hun voertuigen en dat deze club er ff 150 stuks uitgooit in een paar weken.

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      29 maart 2018 om 16:48

      @w0o0dy: het is dan ook al vaker gezegd; Rimac is niet zomaar een club. Ze bouwen o.a. de elektromotoren voor Aston (Valkyrie o.a.), Jaguar en koenisegg. Dus tja… Maar idd het is zeker leuk dat ze zo snel direct uitverkocht zijn.. Dit is dan ook eigenlijk een Super/hypercar en Bugatti een soort supersnelle GT. Liefhebbers/investeerders willen liever die eerste..

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 maart 2018 om 17:10

      @w0o0dy: En jij heb 150x 1,7 miljoen overgemaakt zien worden ? of je heb blind vertrouwen in marketing afdelingen dat kan ook

      Login om te reageren
      • kauwsjotel zegt

        29 maart 2018 om 18:05

        @thierryvth: lincoln? je staat nog ingelogd op het verkeerde account ..

        Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        29 maart 2018 om 20:10

        @thierryvth: ik denk niet dat 150 personen dat geld zo maar op tafel leggen zonder dat ze oets of wat vertrouwen hebben in dat bedrijf. Er moet iets van waarborg tegenoverstaan.

        Login om te reageren
      • rhellema zegt

        29 maart 2018 om 20:16

        @thierryvth: heb jij alle betalingen omtrent “verkochte” Bugatti’s voorbij zien komen dan?

        Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 maart 2018 om 17:13

      @w0o0dy: is het je trouwens nooit opgevallen dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Koenigsegg en ook al dat andere gehypte spul je Bugatti’s gewoon overal ziet en ook echt mee gereden word net zoals Pagani’s overigens

      Login om te reageren
      • redbee5 zegt

        29 maart 2018 om 17:49

        @thierryvth: vanmiddag nog even naar buiten geweest maar geen bugatti gezien hoor.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          29 maart 2018 om 18:12

          @redbee5: moet je pappie en mammie vragen of ze niet wat beter hun best kunnen doen zodat jij niet in een pauperwijk hoeft te wonen

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            29 maart 2018 om 19:00

            @thierryvth: zinlose comment die helemaal nergens op slaat. ga lekker naar dumpert ofzo… (nee, ik ben geen admin).

            Login om te reageren
          • keeper1 zegt

            29 maart 2018 om 19:28

            @thierryvth: calm the **** down, pretty boy

            Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        29 maart 2018 om 18:32

        @thierryvth: Een klein detail is dat er nog geen 200 Koenigseggs tegen over ruim 400 Bugatti’s. De kans dat je een bugatti ziet is dus twee keer zo groot als dat je een Koenigsegg ziet rijden.

        Login om te reageren
      • rhellema zegt

        29 maart 2018 om 18:46

        @thierryvth: je ziet ze inderdaad zo vaak rijden dat een Porsche 911 nog exclusiever is.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          29 maart 2018 om 19:29

          @rhellema: Een Porsche is al zeker 20 jaar niet meer exclusief.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            29 maart 2018 om 19:36

            @Donstil: kan je nagaan hoe vaak je de Bugatti ziet rijden.

            Login om te reageren
          • sleepyj zegt

            29 maart 2018 om 21:30

            @Donstil: helaas blijkt dat niet uit de prijzen die worden gevraagd.

            Login om te reageren
          • 917 Porsche + Audi zegt

            30 maart 2018 om 10:56

            @donstil: Een turbo s of GT3RS zie je toch ook niet elke dag

            Login om te reageren
    • jochempie zegt

      30 maart 2018 om 00:03

      @w0o0dy: eerst geld zien, tot die tijd blijven het dromers.

      Login om te reageren
  2. gove zegt

    29 maart 2018 om 16:41

    ook wel een mooi ding om te zien

    Login om te reageren
  3. allesmetturbo zegt

    29 maart 2018 om 16:43

    Dit zou ook wel dé elektrokar zijn die ik zou willen hebben

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      30 maart 2018 om 03:38

      @allesmetturbo: Weet je? Ik zou alles op 4 wielen wat meer kost dan € 500.000,- wel graag willen hebben. Alleen die verdomde portemonnee wil maar niet……..

      Login om te reageren
  4. Tonnie zegt

    29 maart 2018 om 16:54

    Tja, ziet er ook gewoon kneitergoed uit, en eigenlijk nog geen slechte/horror verhalen gehoord over de kwaliteit. En ik ben niet per se fan van elektrische wagens, maar Rimac krijgt de handjes wel op elkaar.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 maart 2018 om 17:14

      @thijsj: nee dat is ook niet zo raar met 8 stuks (of -1 ?) , je ziet ze nooit dus laat staan dat je er ziet die kaduuk gaan/zijn

      Login om te reageren
  5. jorden zegt

    29 maart 2018 om 16:59

    Dankzij Richard Hammond, welke de auto met een berucht imago wereldwijd op de kaart heeft gezet?

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      29 maart 2018 om 17:44

      @jorden: Subaru met een Schot?

      Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      29 maart 2018 om 17:47

      @jorden: jij bent nieuw?

      Login om te reageren
  6. banaan7 zegt

    29 maart 2018 om 17:02

    Niet heel gek dat dit beter verkoopt dan Bugatti. Bugatti is letterlijk en figuurlijk de volkswagen onder de hypercars. Maar die rijkelui willen wat speciaals, en dus geen standaard troep waarvan iedereen weet wat het is. Dus kloppen ze hier aan.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 maart 2018 om 17:18

      @banaan7: Je bent in de war met Lamborgini, maar laat me je uitleggen dat buiten extreme petrolheads de meesten rijken een auto willen waar ze gewoon mee kunnen rijden van en naar hun boot of van mij part de supermarkt. Niet alle rijken kopen een hypercar om hem in een vrachtwagen naar een drag strip te rijden in tegendeel zelfs

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      29 maart 2018 om 17:20

      @banaan7: in theorie, in de praktijk heeft Bugatti er daadwerkelijk een paar honderd meer verkocht

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        29 maart 2018 om 17:41

        @thierryvth: procentueel gezien heeft rimac het beter gedaan. Maar het enige dat uiteindelijk telt is het cijfer onderaan de jaaropgave van de accountant.

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          29 maart 2018 om 18:15

          @peug206: word steeds rekker met die autobloggers, misschien moet je ff uitleggen over welk percentage je het heb

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            29 maart 2018 om 21:02

            @thierryvth: percentage verkochte auto’s?

            Login om te reageren
        • fouadski zegt

          29 maart 2018 om 18:53

          @peug206: wil je even uitleggen hoe percentages werken aub?

          Login om te reageren
  7. panam1 zegt

    29 maart 2018 om 17:07

    @jaapyio – 500.000 aan opties? Als dat geen typefout is dan vraag ik me af wat de opties zijn, compleet Carbon was bij zonda 200.000 dacht ik….300.000 aan walvispenisleren stoelbekleding oid

    Login om te reageren
  8. maartencox zegt

    29 maart 2018 om 17:09

    Tof om te horen, weet niet waarom maar Rimac heeft wat mij betreft ook wel de gun-factor

    Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    29 maart 2018 om 17:10

    Stoot ver weg aardig wat Cie o two uit…

    Login om te reageren
  10. qoekje zegt

    29 maart 2018 om 17:13

    Is dit de nek slag voor de verbrandingsmotor?

    Login om te reageren
  11. kle500 zegt

    29 maart 2018 om 20:18

    Welke eastereggs?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 maart 2018 om 20:56

      @kle500: ‘ in case of hiilclimb….” op de brandblusser als verwijzing naar Hammonds avontuur met de Rimac.

      Login om te reageren
  12. michaelcorleone zegt

    29 maart 2018 om 23:09

    Juist geweldig nieuws, te weten dat het goed gaat met Rimac.
    Rimac is niet zomaar een bedrijf, heeft een filosofie voor de lange termijn en belangrijker nog gericht op de toekomst. Met de kennis en techniek in huis heeft Rimac goud in handen. Als morgen Volkswagen de stekker eruit trekt bij Bugatti, is het gedaan met Bugatti.

    Ik gun het Rimac ook, een mentaliteit van doen i.p.v. praten. Als ik het geld had, zou ik ook veel liever een Rimac kopen dan een Bugatti.

    Login om te reageren
  13. dirkv zegt

    30 maart 2018 om 00:01

    Rimac mag dan goed zijn in het bouwen van electro motoren, ik ben benieuwt hoe goed hun auto’s zijn.

    Login om te reageren
  14. 9000cse zegt

    30 maart 2018 om 04:06

    Niet voor ’t een of ’t ander, maar wat zetten die Kroaten hier nou eigenlijk neer? In de eerste plaats natuurlijk qua prijs ’n onbereikbare auto. Maar wat voor een? Als het om het ontwerp/model gaat, vind ik dit vér boven alle alternatieven uitzien. McLaren? Bugatti? Pagani? Königsegg? Ik vind, dat dit er stukken beter uitziet! Gaver! Sneller! Evenwichtiger! Eleganter! Gewoon beter! Waar het aan mankeert is natuurlijk imago en betrouwbaarheid. En ook de beleving van de elektrieke aandrijving. Maar mochten die Kroaten erin slagen om werkelijk iets betrouwbaars op de wielen te zetten, dan voorspel ik ze een goede toekomst, die Pagani, Königsegg, McLaren en zelfs Bugatti zal overtreffen. Go on boys! Met deze werkelijk schitterende bolide wens ik het jullie van harte!

    Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    30 maart 2018 om 09:19

    Ik vraag me altijd af wat je hebt aan 1900pk.Als je voorganger optrekt bij het stoplicht knal jij er achterin? Een dragster gaat ook van 0 -400+ in 3,zoveel sec.Daar kun je toch ook niet meer op de openbare weg rijden

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      30 maart 2018 om 13:07

      @Alfarobert: vooral omdat die dragster niet legaal is op de openbare weg.

      Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    30 maart 2018 om 13:01

    Zozo, die boeren goed.

    Zouden ze zich voor het volgende model durven wagen aan een dikke sedan? Of, erger, een SUV? En daarna een betaalbaar model? En zou dat lukken… ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North