Slecht nieuws over de super snelle nieuwe Rimac

Auteur: , 45 Reacties

Het heeft niks met Richard Hammond te maken.

In Genève presenteerde Rimac de C_Two, een elektrisch spec sheet orgasme met 1.914 pk en een topsnelheid van 412 kilometer per uur. Naar verluidt kreeg Richard Hammond spontaan koude rillingen bij het zien van de eerste foto’s van de auto, waar overigens een paar geinige easter eggs in verwerkt zijn die verwijzen naar de beruchte The Grand Tour-crash.

De C_two is officieel het tweede model van de Kroatische fabrikant, maar het eerste model dat in een soort van serieus te nemen aantal de fabriekspoorten moet verlaten. Van de Concept One werden er namelijk maar acht gebouwd, maar bij de C_Two wordt dat opgevoerd naar 150 stuks. Maar helaas, je voelt ‘m al aankomen: de C_Two is niet alleen super snel, maar ook super snel uitverkocht. Ondanks zijn forse prijskaartje van 1,7 miljoen Ekkermannen exclusief belastingen en de koddige naam C_Two, is de auto drie weken na de launch al uitverkocht. Eat that, Bugatti!

Slecht nieuws voor jou dus, maar goed nieuws voor Rimac. En er is zelfs nog meer goed nieuws voor de Kroaten: gemiddeld hingen de klanten hun C-Two’s vol met 500.000 Euro aan optionele extra’s. We zijn benieuwd wat Rimac in de toekomst nog in petto heeft na deze succesvolle onderneming…



45 reacties

Best grappig dat Bugatti zo moet leuren met hun voertuigen en dat deze club er ff 150 stuks uitgooit in een paar weken.
@w0o0dy: het is dan ook al vaker gezegd; Rimac is niet zomaar een club. Ze bouwen o.a. de elektromotoren voor Aston (Valkyrie o.a.), Jaguar en koenisegg. Dus tja… Maar idd het is zeker leuk dat ze zo snel direct uitverkocht zijn.. Dit is dan ook eigenlijk een Super/hypercar en Bugatti een soort supersnelle GT. Liefhebbers/investeerders willen liever die eerste..
@w0o0dy: En jij heb 150x 1,7 miljoen overgemaakt zien worden ? of je heb blind vertrouwen in marketing afdelingen dat kan ook
@thierryvth: lincoln? je staat nog ingelogd op het verkeerde account ..
@thierryvth: ik denk niet dat 150 personen dat geld zo maar op tafel leggen zonder dat ze oets of wat vertrouwen hebben in dat bedrijf. Er moet iets van waarborg tegenoverstaan.
@thierryvth: heb jij alle betalingen omtrent “verkochte” Bugatti’s voorbij zien komen dan?
@w0o0dy: is het je trouwens nooit opgevallen dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Koenigsegg en ook al dat andere gehypte spul je Bugatti’s gewoon overal ziet en ook echt mee gereden word net zoals Pagani’s overigens
@thierryvth: vanmiddag nog even naar buiten geweest maar geen bugatti gezien hoor.
@redbee5: moet je pappie en mammie vragen of ze niet wat beter hun best kunnen doen zodat jij niet in een pauperwijk hoeft te wonen
@thierryvth: zinlose comment die helemaal nergens op slaat. ga lekker naar dumpert ofzo… (nee, ik ben geen admin).
@thierryvth: calm the **** down, pretty boy
@thierryvth: Een klein detail is dat er nog geen 200 Koenigseggs tegen over ruim 400 Bugatti’s. De kans dat je een bugatti ziet is dus twee keer zo groot als dat je een Koenigsegg ziet rijden.
@thierryvth: je ziet ze inderdaad zo vaak rijden dat een Porsche 911 nog exclusiever is.
@rhellema: Een Porsche is al zeker 20 jaar niet meer exclusief.
@Donstil: kan je nagaan hoe vaak je de Bugatti ziet rijden.
@Donstil: helaas blijkt dat niet uit de prijzen die worden gevraagd.
@donstil: Een turbo s of GT3RS zie je toch ook niet elke dag
@w0o0dy: eerst geld zien, tot die tijd blijven het dromers.
ook wel een mooi ding om te zien
Dit zou ook wel dé elektrokar zijn die ik zou willen hebben
@allesmetturbo: Weet je? Ik zou alles op 4 wielen wat meer kost dan € 500.000,- wel graag willen hebben. Alleen die verdomde portemonnee wil maar niet……..
Tja, ziet er ook gewoon kneitergoed uit, en eigenlijk nog geen slechte/horror verhalen gehoord over de kwaliteit. En ik ben niet per se fan van elektrische wagens, maar Rimac krijgt de handjes wel op elkaar.
@thijsj: nee dat is ook niet zo raar met 8 stuks (of -1 ?) , je ziet ze nooit dus laat staan dat je er ziet die kaduuk gaan/zijn
Dankzij Richard Hammond, welke de auto met een berucht imago wereldwijd op de kaart heeft gezet?
@jorden: Subaru met een Schot?
@jorden: jij bent nieuw?
Niet heel gek dat dit beter verkoopt dan Bugatti. Bugatti is letterlijk en figuurlijk de volkswagen onder de hypercars. Maar die rijkelui willen wat speciaals, en dus geen standaard troep waarvan iedereen weet wat het is. Dus kloppen ze hier aan.
@banaan7: Je bent in de war met Lamborgini, maar laat me je uitleggen dat buiten extreme petrolheads de meesten rijken een auto willen waar ze gewoon mee kunnen rijden van en naar hun boot of van mij part de supermarkt. Niet alle rijken kopen een hypercar om hem in een vrachtwagen naar een drag strip te rijden in tegendeel zelfs
@banaan7: in theorie, in de praktijk heeft Bugatti er daadwerkelijk een paar honderd meer verkocht
@thierryvth: procentueel gezien heeft rimac het beter gedaan. Maar het enige dat uiteindelijk telt is het cijfer onderaan de jaaropgave van de accountant.
@peug206: word steeds rekker met die autobloggers, misschien moet je ff uitleggen over welk percentage je het heb
@thierryvth: percentage verkochte auto’s?
@peug206: wil je even uitleggen hoe percentages werken aub?
@jaapyio – 500.000 aan opties? Als dat geen typefout is dan vraag ik me af wat de opties zijn, compleet Carbon was bij zonda 200.000 dacht ik….300.000 aan walvispenisleren stoelbekleding oid
Tof om te horen, weet niet waarom maar Rimac heeft wat mij betreft ook wel de gun-factor
Stoot ver weg aardig wat Cie o two uit…
Is dit de nek slag voor de verbrandingsmotor?
Welke eastereggs?
@kle500: ‘ in case of hiilclimb….” op de brandblusser als verwijzing naar Hammonds avontuur met de Rimac.
Juist geweldig nieuws, te weten dat het goed gaat met Rimac.
Rimac is niet zomaar een bedrijf, heeft een filosofie voor de lange termijn en belangrijker nog gericht op de toekomst. Met de kennis en techniek in huis heeft Rimac goud in handen. Als morgen Volkswagen de stekker eruit trekt bij Bugatti, is het gedaan met Bugatti.

Ik gun het Rimac ook, een mentaliteit van doen i.p.v. praten. Als ik het geld had, zou ik ook veel liever een Rimac kopen dan een Bugatti.
Rimac mag dan goed zijn in het bouwen van electro motoren, ik ben benieuwt hoe goed hun auto’s zijn.
Niet voor ’t een of ’t ander, maar wat zetten die Kroaten hier nou eigenlijk neer? In de eerste plaats natuurlijk qua prijs ’n onbereikbare auto. Maar wat voor een? Als het om het ontwerp/model gaat, vind ik dit vér boven alle alternatieven uitzien. McLaren? Bugatti? Pagani? Königsegg? Ik vind, dat dit er stukken beter uitziet! Gaver! Sneller! Evenwichtiger! Eleganter! Gewoon beter! Waar het aan mankeert is natuurlijk imago en betrouwbaarheid. En ook de beleving van de elektrieke aandrijving. Maar mochten die Kroaten erin slagen om werkelijk iets betrouwbaars op de wielen te zetten, dan voorspel ik ze een goede toekomst, die Pagani, Königsegg, McLaren en zelfs Bugatti zal overtreffen. Go on boys! Met deze werkelijk schitterende bolide wens ik het jullie van harte!
Ik vraag me altijd af wat je hebt aan 1900pk.Als je voorganger optrekt bij het stoplicht knal jij er achterin? Een dragster gaat ook van 0 -400+ in 3,zoveel sec.Daar kun je toch ook niet meer op de openbare weg rijden
@Alfarobert: vooral omdat die dragster niet legaal is op de openbare weg.
Zozo, die boeren goed.

Zouden ze zich voor het volgende model durven wagen aan een dikke sedan? Of, erger, een SUV? En daarna een betaalbaar model? En zou dat lukken… ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).