• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snellere Tesla Model 3 komt mogelijk deze zomer

Auteur: RubenPriest, gepost 9 april 2018 om 07:44 – 37 Reacties

Tesla Model 3


Dat denkt ome Elon Musk.

De Tesla Model S en Model X zijn enkel verkrijgbaar met een D-uitvoering. Dit betekent een Dual Motor-setup, oftewel vierwielaandrijving. De Model 3 is er enkel nog als tweewiel aangedreven variant. Het is echter een kwestie van tijd voordat de Model 3 ook een Dual Motor-setup gaat krijgen.

Volgens Elon Musk kunnen we een Model 3 met vierwielaandrijving op z’n vroegst in juli verwachten. Dat maakt de Tesla CEO bekend op Twitter. Deze nieuwe variant van de elektrische instapper heeft nog geen prioriteit. De hoogste prioriteit ligt op dit moment bij de productielijn. Eerst wil de Amerikaanse autofabrikant de productie volledig op orde hebben. Pas daarna kijkt men naar eventuele nieuwe variant van de Model 3.

So probably July

— Elon Musk (@elonmusk) April 8, 2018

Een elektromotor op de vooras en op de achteras heeft zo zijn voordelen. Het geeft de auto een betere balans, de actieradius neemt toe en het voertuig accelereert nog sneller. Daar staat wel tegenover dat de variant met Dual Motor enkele duizenden euro’s duurder gaat worden. Hoeveel duurder is niet bekend. Een concrete Nederlandse prijs is er namelijk nog steeds niet. Op de site van Tesla spreekt men over ‘vanaf USD 35.000 vóór incentives’. Wel bekend is dat een reservering gepaard gaat met een aanbetaling van 1.000 euro.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model Y
    "Elon Musk wilde stuur achterwege laten voor Tesla Model Y"
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • De nieuwe Tesla Model S is nog steeds niet af

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, model-3, Techniek, Tesla

Vorig bericht: « Wie wil deze Bentley Bentayga W12 Mansory?
Volgend bericht: Episch Ferrari driftmonster is niet meer (voor nu) »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjoerd95 zegt

    9 april 2018 om 07:55

    Als hij net zo snel is als de levering belooft dat niet veel goeds…

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      9 april 2018 om 10:43

      @sjoerd95: Als die het überhaupt nog red…

      https://www.smarteranalyst.com/contributor/tesla-inc-tsla-dont-miss-red-flags/

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      9 april 2018 om 10:44

      @sjoerd95: Als die het überhaupt nog redt..

      https://www.smarteranalyst.com/contributor/tesla-inc-tsla-dont-miss-red-flags/

      Login om te reageren
  2. rhellema zegt

    9 april 2018 om 07:55

    Komt deze sneller of is deze sneller?

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    9 april 2018 om 07:57

    Kom eerst maar met de normale, duurt allemaal veels te lang.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      9 april 2018 om 08:03

      @ghost: ben je verder geraakt dan de titel?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 april 2018 om 08:15

        @winkeb: ja, maar ik heb er nog nooit 1 gezien op NL kenteken terwijl dit toch de leasetopper van NL had moeten zijn.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          9 april 2018 om 10:39

          @ghost: blijkbaar toch niet goed gelezen: “Een concrete Nederlandse prijs is er namelijk nog steeds niet.” Dus ook geen auto’s op kenteken dan, me dunkt.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            9 april 2018 om 11:03

            @str8six: ik zeg toch ook in m’n eerste reactie; kom eerst maar eens met de Normale model 3, dat duurt veels te lang. Deze auto was aangekondigd als zijnde rondrijdend in Nederland in eerste kwartaal 2018. En ja, ik heb dat ook gelezen, niet meteen zo kommaneuken of ik wel of niet heb gelezen, daar gaat het namelijk niet om. Lees wat je wil lezen, deze auto moest het helemaal worden in 2018, conclusie; hij is er niet. Dan komt dit bericht over een snellere, betere, wat echt compleet nutteloos nieuws is, want de normale heeft al productieproblemen, laat staan dat er dan een snellere zou komen in Juli. Want er zijn nu een miljoen Model 3’s af en onderweg naar Nederland?

            Laat me niet lachen. Elon wil weer eens aandacht focussen op de positieve kant ipv eerlijk toe te geven dat alles zo’n beetje fout gaat bij de productie van de Model 3.

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              9 april 2018 om 12:02

              @ghost: ik neuk geen komma’s, ook geen Tesla’s. Ik interpreteer alleen je comment op een andere manier.

              Login om te reageren
        • Elja zegt

          9 april 2018 om 11:04

          @ghost: Levering in Nederland start pas in 2019, helaas.

          Login om te reageren
  4. spidermann zegt

    9 april 2018 om 07:59

    Geef mij maar de Alfa Alfetta die is er sneller.

    Login om te reageren
  5. postzegel zegt

    9 april 2018 om 08:34

    Dualmotor is o.a. te herleiden aan een cijfertje of lettertje in het chassisnummer. Er zijn er al gespot met een (ik dacht B) in het chassisnummer.

    Login om te reageren
  6. realracing3 zegt

    9 april 2018 om 08:37

    nou, denk het niet, ze hebben dan al de snellere versie voordat de slome versie er is.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      9 april 2018 om 09:42

      @realracing3: Iets met hogere winstmarge eerst..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 april 2018 om 12:08

        @amg65: Wat je niet produceert kun je ook niet verkopen.

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          9 april 2018 om 12:20

          @E34M5Touring: Wat een wijsheid.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            9 april 2018 om 12:35

            @amg65: Ja dus jouw comment slaat nergens op. Want als je niks produceert komt die hoge winstmarge dus ook niet.

            Login om te reageren
            • amg65 zegt

              9 april 2018 om 12:37

              @e34m5touring: Ze produceren nu inderdaad helemaal niets.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                9 april 2018 om 12:40

                @amg65: Geen Model 3 uitvoeringen met meer winstmarge nee.

              • amg65 zegt

                9 april 2018 om 12:45

                @e34m5touring: Waarom denk je dat alleen de Long Range versie geproduceerd wordt nu? Hierop volgend de AWD versie met luchtvering. Juist.

              • E34M5Touring zegt

                9 april 2018 om 12:50

                @amg65: Ja mooi verhaal maar we hebben het hier over de nieuwe snellere variant. Niet over de bestaande modellen.

              • amg65 zegt

                9 april 2018 om 12:56

                @e34m5touring: Het is een heel simpel verhaal, dat je blijkbaar niet ziet. Er spelen twee zaken; zo’n hoog mogelijke marge eerst, en met zo eenvoudig mogelijke modellen de productie opkrikken. Eerst wordt gekozen voor de hoge marge, makkelijk te produceren variant. (Tot op heden dus, en verwacht tot juli, de Long Range met premium interior package).
                Tesla verwacht dus in juli 5k p/w productie te bewerkstelligen. Dan is alles dusdanig onder controle om meerdere (ingewikkelder om te produceren) opties toe te voegen, weliswaar ook met een hogere marge: AWD / luchtvering / performance e.d.
                Slechts daarna start de productie van het basismodel.

              • radeox zegt

                9 april 2018 om 17:05

                @amg65: Het is een heel simpel verhaal, dat je blijkbaar niet ziet.

                Er is maar 1 prioriteit lijkt me.

                Grote volumes produceren, van goede kwaliteit.

                Veel winst, weinig winst, geen winst, op die auto maken is voor dit moment verre van het belangrijkste.

                Veel investeerders beginnen het vertrouwen te verliezen dat tesla op korte termijn in staat is om grote aantallen te produceren.

                Ik denk als tesla kan laten zien dat het dat kan, dat het vertrouwen van investeerders weer terug is.

                En dan hoeft er niet eens een cent verdient te zijn.

              • amg65 zegt

                9 april 2018 om 17:39

                @radeox: Dit is gewoon wat Tesla zelf steeds verteld tijdens de conference calls en haar kwartaalrapporten, verzin ik niet. Bovendien hebben de – naar eigen zeggen – komend kwartaal geen kapitaalstorting nodig.

                Dat van die investeerders valt enigszins mee. De aandeelkoers is ook weer hersteld, boven de $300. Ik heb in ieder geval de laatste weken vooral paniekberichten gezien van iedereen, die geen (grote) investeerder is.

  7. BRuud zegt

    9 april 2018 om 09:08

    “Een elektromotor op de vooras en op de achteras heeft zo zijn voordelen. Het geeft de auto een betere balans, de actieradius neemt toe en het voertuig accelereert nog sneller.”

    Huh, de actieradius neemt toe door een extra motor?! Dat moet je me ff uitleggen…

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      9 april 2018 om 09:41

      @BRuud: Ja, de kleinere efficiëntere elektromotor voor, neemt het over op bijvoorbeeld de snelweg, waar je een constante snelheid rijdt. Beide motoren worden constant digitaal aangestuurd om zo efficiënt mogelijk te zijn.

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      9 april 2018 om 09:42

      @bruud: “By precisely splitting the delivery of current from the battery to each motor, the Model S 85D actually gains an additional 10 miles of highway driving range compared to its rear motor Model S counterpart.” bron: Tesla.com

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      9 april 2018 om 10:51

      @bruud: Je kunt efficienter draaien. Ook omdat de tweede elektromotor net een andere verhouding kan hebben.

      Maar je kunt ook veel harder afremmen op de motor dan met enkel achterwielaandrijving. Dus meer regeneratie = meer range.

      Login om te reageren
    • Joerek zegt

      9 april 2018 om 12:09

      @bruud: En meer regeneratievermogen. Zie het als 2 dynamo’s ipv 1

      Login om te reageren
      • e28forever zegt

        9 april 2018 om 12:16

        @Joerek: Op je fiets dan?

        Login om te reageren
  8. Joost zegt

    9 april 2018 om 09:18

    Eerst maar eens de ‘gewone’ productie op orde krijgen…en niet de stijl van Sergio Marchionne over gaan nemen. Alleen Italianen mogen dat :)

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      9 april 2018 om 09:41

      @iJoost: Zijn tweet niet gelezen?

      Login om te reageren
  9. schreute01 zegt

    9 april 2018 om 10:11

    Altijd weer lachen om Elon Musk!

    Login om te reageren
  10. utregcity zegt

    9 april 2018 om 12:42

    “So probably July” Ok, maar in juli welk jaar? Dat zet ie nou weer niet bij.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      9 april 2018 om 15:03

      @utregcity: hehehe

      Login om te reageren
  11. basr32 zegt

    9 april 2018 om 22:51

    Als het niveau van snelheid net zo hoog zal liggen als het niveau van de beleving, dan zal het niets worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North