• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spannende info over de nieuwe Audi R8

Auteur: jaapiyo, gepost 10 augustus 2019 om 14:58 – 19 Reacties

r8


Gaat als de bliksem dat ding.

Voor sommigen die eigenlijk het instapmodel van Lamborghini willen, maar niet de chutzpah hebben om bij het tankstation de aandacht van andere mensen te absorberen, bouwt Audi sinds 2006 de R8. Maar helaas voor de fans van het model, is het na de productierun van het huidige model over en uit voor de R8. Althans wel in diens huidige vorm met benzinemotoren.

Al een tijdje weten we dat de R8 namelijk waarschijnlijk (spiritueel) door zal leven als een elektrogebakje. Nou was er van de huidige R8 kortstondig ook al zo’n elektrische variant, maar de kans is groot dat je die alweer vergeten bent. Van de R8 e-tron zijn namelijk minder dan honderd exemplaren gemaakt, wat alles te maken had met de waanzinnige vraagprijs van 1.000.000 Euro. Die gaf wel aan dat Audi de R8 e-tron eigenlijk meer voor de show maakte, met frisse tegenzin.

Doch volgens CAR Magazine zal dat bij de opvolger geheel anders liggen. Audi gaat voor het model volgens hen namelijk samenwerken met het Kroatische Rimac. Dat is op zich geen raar nieuws, daar concerngenoot Porsche al nauwe banden heeft met makers van de Concept_One en C_Two. De power zal ongeveer 938 pk bedragen (700 kW) en via alle vier wielen overgebracht worden op het asfalt, wat resulteert in een nul-naar-honderd van 2,5 seconden. De range moet zo’n 480 kilometer worden en het doel is om draadloos opladen mogelijk te maken. Tenslotte is er speculatie over een nieuwe naam. Die zal naar verluidt niet meer R8 luiden, maar RS e-tron. Of alle geruchten bewaarheid worden, weten we pas omstreeks 2023.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
    Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
  • verbeterde Audi R8
    Verbeterde Audi R8 heeft airco en nieuwe spoiler
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, R8, rimac

Vorig bericht: « Autoblog advies: bijzondere en jonge occasion voor 6k
Volgend bericht: Daniel Ricciardo praat over zijn opvolger Pierre Gasly »

Lees Interacties

Reacties

  1. tierelier zegt

    10 augustus 2019 om 15:02

    Van een frivole machine met een schreeuwende v8 en v10 naar een lardmobile zonder meerwaarde, Maar heey, we moeten de wereld redden en dit is innovatie dus stop met zeuren..

    https://www.youtube.com/watch?v=8fYIHagjSo4

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      10 augustus 2019 om 15:08

      @tierelier:
      Je kan er altijd nog booster rockets opzetten.
      Schijnt Audi in 2045 als innovatie te gaan brengen.

      Login om te reageren
  2. reactief zegt

    10 augustus 2019 om 15:03

    Absurd hoe snel Rimac is gegroeid tot zo’n groot en belangrijk bedrijf in het elektrische supercar segment.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      10 augustus 2019 om 15:19

      @reactief: die gasten timmeren toch al weer 12 jaar aan de weg. En om nou te zeggen dat ze met 300 medewerkers groot zijn. Dat ze zeer relevant zijn is evident. Porsche is overigens mede-eigenaar van Rimac

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        10 augustus 2019 om 15:41

        @jochen: 12 jaar geleden bouwde hij zijn 3 serie. De echte groei zit toch vooral in de afgelopen paar jaar. En dan vind ik een groei naar 300 man best behoorlijk. Maar vergeleken met andere fabrikanten inderdaad peanuts.

        Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      10 augustus 2019 om 15:48

      @reactief: bekijk het filmpje van Shmee150 van zijn bezoek bij Rimac. Ze doen echt high-end stuff daar voor heel veel grote autospelers. Ik noem: Porsche, Nissan, Koenigsegg etc

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        10 augustus 2019 om 15:58

        @jamesbond007: Ja, gezien. Hoewel ik Schmee niet te lang kan aanzien, dat filmpje geheel afgekeken. Mr. Rimac is een enthousiaste gozer!

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          10 augustus 2019 om 16:00

          @reactief: gelukkig doet Mate vooral het praten in die video en dat kan hij goed en gepassioneerd :)

          Login om te reageren
  3. vonklausenburg zegt

    10 augustus 2019 om 15:18

    Maar, gaat Max Verstappen er eentje kopen? Meer Max nieuws!!!

    Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    10 augustus 2019 om 15:18

    Dit kan dus betekenen dat de opvolger van de Huracan zelfste lot tegemoet staat?

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      10 augustus 2019 om 15:44

      @tortuga: ongetwijfeld. Waarom twee verschillende platformen bouwen? Ga er maar vanuit dat ze dezelfde aandrijflijn krijgen!

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        10 augustus 2019 om 16:16

        @n0zem: eerste tesla roadster concurrent laten we dan hopen.

        Login om te reageren
        • galgootje zegt

          11 augustus 2019 om 00:12

          @tortuga: die komt zometeen al van Rimac zelf, of van Pininfarina alhoewel die een andere koers op de drivetrain van de nieuwe Rimac lijkt te hebben geplakt.

          Login om te reageren
  5. nopetrolnofun zegt

    10 augustus 2019 om 15:43

    Hoop dat het een grote flop wordt, ben benieuwd of er voldoende kopers voor zullen zijn.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      10 augustus 2019 om 15:58

      @nopetrolnofun: Eigenlijk heb ik ook niet de indruk dat de kopers op dit moment de deur bij de dealers platlopen voor een R8. Wellicht heeft Audi die flop dus al in huis en kan een ommezwaai naar EV de zaak alvast niet slechter maken, al was het maar omdat Audi van zo’n project kan leren.

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      12 augustus 2019 om 09:11

      @nopetrolnofun: ik hoop met je mee, maja dat hoop ik bij elke EV

      Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    10 augustus 2019 om 16:06

    0 naar 100 in 2,5 seconden, pfff suf.. dat is gewoon langzamer dan de Hockenheim pitstop van Verstappen haha.

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    11 augustus 2019 om 12:44

    Opmerkelijk die samenwerking met een stel Kroaten. Wat hebben / weten die (behalve de Rimac) wat wij niet weten? M.a.w. ondanks de grote smoel van TUD en TUE, zie ik hier nou nooit eens van dat soort samenwerkingen van de grond komen met onze oosterburen.

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    12 augustus 2019 om 09:10

    Van een vd mooiste en meest begeerlijke auto’s naar 1 van de vele onbegeerlijke auto’s, maar hey, dit is wat wij schijnbaar willen… wij als publiek willen namelijk de wereld vd zogenaamde ondergang redden en dat moet dan door middel van die saaie EV troep….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North