• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kan de derde generatie Audi R8 wél slagen als e-tron?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 6 september 2018 om 12:06 – 16 Reacties

Kan de derde generatie Audi R8 wél slagen als e-tron?


Men krijgt waarschijnlijk weinig keuze, dus het zal wel moeten.

Enkele jaren na de introductie van de allereerste Audi R8 (rijtest) in 2006, begon Audi al te zien dat de consument de auto niet en masse aanschafte. Sinds 2008 zijn de verkopen eigenlijk alleen maar gedaald. Zelfs de introductie van de tweede generatie (rijtest) bracht op dat gebied weinig positieve veranderingen teweeg. Sterker: de verkoopcijfers vallen inmiddels zo tegen, dat Audi al een tijdlang overweegt geen opvolger voor de R8 te maken.

Ondertussen heeft het Britse Autocar vernomen dat Audi de derde generatie van de R8 in zekere zin alsnog wil gaan realiseren. De auto krijgt naar verluidt echter geen brullende V8 of V10 in het achtersteven, maar een fluisterstil pakket van batterijen.

Dit is een merkwaardige stap, aangezien Audi in het verleden voor beide generaties van de R8 een elektrische versie heeft gemaakt. In beide gevallen liep het uit op een gigantische misser. Van de laatste generatie, bijvoorbeeld, zijn er in totaal niet meer dan 100 exemplaren geproduceerd.

Echter, nu Audi met man en macht inzet op het elektrificeren van haar modellengamma, lijken de Duitsers alsnog interesse te hebben in het maken van een opvolger. Hoewel het nog ruim vier jaar kan duren voordat we de volgende R8 – of wat zijn naam dan ook moge zijn – te zien zullen krijgen, spreken de voorspelde specificaties in ieder geval tot de verbeelding. Audi’s volledig elektrische opvolger van de R8 krijgt naar verluidt vierwielaandrijving en ongeveer 1.000 pk. Daarbij moet de hypercar qua design karakteristieken overnemen van de PB18 e-tron concept, het studiemodel dat recentelijk in Pebble Beach werd onthuld.

Voordat Audi de volledig elektrische versie van de R8 introduceert, zal het eerst met de originele e-tron komen. Deze auto wordt later deze maand onthuld. Daarna volgen o.a. de e-tron Sportback en de e-tron GT. Laatstgenoemde is een elektrische sportwagen die onder leiding van Audi Sport moet worden verwezenlijkt. Over deze auto lees je HIER meer.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, hypercars, R8

Vorig bericht: « 717 pk sterke politieauto is ideaal voor arrestatieteam
Volgend bericht: Komt dat zien! Dit wordt de langzaamste Porsche-race ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. acakoning zegt

    6 september 2018 om 12:31

    Als ze nou slim zijn kopen ze 100 tesla roadsters en zetten daar hun eigen audi body op. Nieuwe stoeltjes en sticker op de toeter en klaar. Als ze dan niet verkopen, terugbouwen en verkopen als Tesla. Weinig risico met minimale R&D investering.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      6 september 2018 om 13:29

      @acakoning: en dan blijken die dingen niet te rijden, onbetrouwbaar en levensgevaarlijk en dan is het toch een duur grapje geworden.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        6 september 2018 om 18:00

        @thijsj: dan veranderd er weinig voor Audi!

        Login om te reageren
    • camber24 zegt

      6 september 2018 om 13:34

      @acakoning: Ja, daaaaaaaag. En dan die 100 gebakjes pas in 2043 geleverd zien worden zeker?

      (Sorry, inkoppertje. Zo makkelijk. Please don’t call me a pedo guy)

      Login om te reageren
  2. pietertjep85d zegt

    6 september 2018 om 12:31

    Een concurent voor de Tesla Roadster dus. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    6 september 2018 om 12:37

    Tja, persoonlijk zou ik velen malen liever een mooie donkergroene R8 cabriolet rijden met pindakaas leder, (kijk maar eens hoe gaaf die wagen is: https://www.youtube.com/watch?v=tcfxQy7Eg5Q&t=319s )

    En alle standaard opties uit Italië en Engeland laten voor wat het is, want laten we eerlijk zijn, in een chique roadster genieten van de V10, daar kan toch vrij weinig tegenop!

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      6 september 2018 om 12:57

      @dutchdriftking: Pindakaas leder? Ik denk dat je cognac bedoeld.

      Login om te reageren
      • adjudant zegt

        6 september 2018 om 13:38

        @airc: Ach cognac, pindakaas, schijt.. Tis maar hoe je t ziet..

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          6 september 2018 om 19:22

          @adjudant: afgezien van hoe je ’t ziet, cognac ruikt een stuk lekkerder dan die andere twee.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        6 september 2018 om 13:42

        @airc: Klopt, maar cognac is er in 12 gradaties, bij pindakaas weet iedereen zeker weten wat je bedoeld.

        Login om te reageren
      • adjudant zegt

        6 september 2018 om 13:50

        @airc: cognac, pindakaas, diareepoep, amandelen, tis maar hoe je het beestje wil benoemen. Volgens mij begrijp je prima wat men hier bedoelde toch?

        Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      6 september 2018 om 13:53

      @dutchdriftking: helemaal mee eens, heerlijke wagen die R8 met een fantastische soundtrack! Ook dagelijks prima mee te leven. En volgens TopGear is ie na een weekje roadtrippen ook nog gewoon heel in tegenstelling tot enkele ‘exclusievere’ modellen, wat daar van waar is weet ik ook niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen…

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        6 september 2018 om 13:55

        @punicaoase: on topic: ik begrijp niet zo goed waarom ze een R8 elektrisch willen maken… als iemand voor dit soort auto’s shopt wil je toch iets bruuts en opwindends… dus geen elektromobiel… Gebruik die energie en innovatie lekker voor de alledaagse auto’s…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 september 2018 om 14:58

          @punicaoase: simpel toch. Alle wagens worden electrisch, of je wilt of niet. En de dure, daar waarop de R&D die gaan als eerste. Want een bruikbare electrísche R8 maken is veel gemakkelijker dan een bruikbare electrische A3 maken. Die R8 klanten rijden minder, hebben altijd wel een 2e auto als plan B. Zo’n A3 rijder is gewoon een stuk veeleisender.

          Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    6 september 2018 om 12:55

    Over 4 jaar, voorsprong door techniek ?

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    6 september 2018 om 20:27

    Als de i8 wel verkocht wordt ? Waarom de elek R8 niet ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North