• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Special: Pontiac Fiero

Auteur: larssb, gepost 21 februari 2015 om 17:00 – 65 Reacties

Afbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac FieroAfbeelding Special: Pontiac Fiero

Pontiac Fiero
Let’s fake a Ferrari: de Pontiac Fiero.

In zijn originele vorm waarschijnlijk minder bekend dan als donor voor mooie en minder mooie 308/328- en zelfs wat 355-replica’s. In een onversleuteld exemplaar rij je inmiddels véél exclusiever dan wanneer je met je plaksnor op en lawaaiig hawaiishirt aan naar vrouwen toetert in je bijna 308, alsof je Magnum zelf was. In Schin op Geul.

Maar daarmee wordt de Fiero echt tekort gedaan, als donor of als nepper. Bij zijn introductie, in 1983, was hij voor Amerikaanse begrippen best opzienbarend. Sportief gelijnde tweezitter met een middenmotor en de zogenaamde Enduraflex carrosserie: afzonderlijke kunststof panelen die op het chassis en frame geschroefd werden. Corrosiebestendig, duurzaam en makkelijk vervang- of uitwisselbaar. Als je je weer eens stierlijk verveelde, kon je met een set steeksleutels binnen een mum van tijd je auto verspreiden over de oprit. Daarom werd hij ook zo populair bij replicabouwers, je kon er makkelijk van alles weer opschroeven dat de suggestie van een Ferrari wekte. In zeldzame gevallen zó goed gedaan, dat een enkele onnozele in de veronderstelling verkeerde dat ze in Maranello niet eens zulke slechte Fiero-replica’s bouwden…

Dat deden ze in Michigan zelf wel, de Fiero kwam namelijk niet geheel vlekkeloos uit de startblokken. Het verhaal wil dat hij al voor zijn introductie flink werd teruggetuned. Hij werd ontworpen als V6 met lekker wat punch, maar hij kwam uit met een viercilindertje dat zwetend 85 PK uitbraakte. Alsof je grasmaaier een beurt nodig had, zo sportief en aantrekkelijk klonk dat. Vlak voordat-ie kokend van onmacht weer stilviel. Het leek toch al een beetje een ondergeschoven kindje; zowel de ophanging voor als achter kwamen vrijwel ongewijzigd van andere modellen, de Chevrolet Chevette en Citation. Deze waren allesbehalve berekend op sportief rijgedrag, waardoor ook die onderdelen geen recht deden aan het snelle uiterlijk. Dat er vervolgens ook nog een aantal spontaan in de fik vlogen door draadboom/spruitstuk perikelen was helemaal koren op de molen van net even teveel teleurgestelde autojournalisten. Die bestempelden deze unieke tweezitter vervolgens als drol van een auto.

Onterecht, want hij was nog lang niet uitontwikkeld. Maar het kwaad was al geschied. De introductie van een 2,8 liter V6 in 1985 en belangrijke verbeteringen aan de ophanging, besturing en de wegligging konden dat tij maar moeilijk keren. Ook de fastback als nieuwe carrosserievariant, vanaf 1986, bracht niet het beoogde succes en zo liep in 1988 de laatste alweer van de band. Zijn gloriedagen beleefde hij eigenlijk pas later als tweedehandsje, net als Dries Roelvink. Een tijdje was hij razend populair onder scholieren en studenten in zijn thuisland. Kostte geen kont, goedkoop te rijden en te onderhouden en toch een bijzonder gelijnd sportautootje onder hun ass. Die er toen nog wel in paste.

Net als lange Europeanen, die zaten er ook prima in. Maar kochten hem zelden. In Nederland stond-ie nooit officieel in de prijslijst, maar als je per se wilde kon je hem wel bestellen bij de importeur. Toch vonden door de jaren heen nog heel wat exemplaren via (grijze) import de weg naar ons land. Er waren specialisten waar je terecht kon voor een mooi en origineel exemplaar. Of toch voor zo’n plastieken carnavals-Ferrari met scheefgeplakte cavallo’s op de verkeerde plekken. Een heel bezit.

Ze zijn zeldzaam, de mooie exemplaren die nog gewoon alleen maar Fiero zijn. Op de diverse sites staan er nog een handjevol, de meeste in bedroevende staat en voor een prikkie. Heel af en toe nog een mooi en origineel model, of een bijzondere ombouw. Zoals een Verhoef, een in Nederland ontworpen en gebouwde special, als coupé of cabrio. Wel geïnspireerd door Ferrari, maar geen replica en gebouwd met mooie materialen en strakke afwerking. Of een Formula, een speciale fabrieksuitvoering van de laatste serie uit 1988. Helemaal zeldzaam, want alleen geleverd in ‘Murica, is de Mera. Een schaamteloze 308 kopie, als carrosserie-optie in de prijslijst van 1987, waarvan Pontiac dealers er nog bijna 250 wisten te verkopen voordat Maranello woedend aan de lijn hing en met advocaten, paardenhoofden, giftige spaghetti en Fiatjes Ritmo dreigde. Dat was afdoende. Pontiac stopte er wijselijk mee, maar zo ontstond vervolgens wel een hele replica-industrie.

Laat die voor wat het is en zoek een mooie, originele zescilinder notchback. Met automaat, een gaaf stoffen interieur met die speakertjes in de hoofdsteunen en let op wat typische onhebbelijkheden. Weigerende klapkoplampen bijvoorbeeld, of een gescheurd spruitstuk, doordat er bij het openen te vaak water van de motorklep op het gloeiend hete spruitstuk klettert. Geeft een steeds sportievere sound en dan horen ze je tenminste aankomen, in het donker zonder koplampen. Maar neem in elk geval geen gele. Vanwege Roelvinks zwembroek. Deal?

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood
  • Koenig F48
    Koenig F48 is de coolste occasion van vandaag
  • Freedom! In Amerika worden benzinehoofden nog niet verboden

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

fiero, pontiac, Specials, verenigde-staten

Vorig bericht: « Bizar: deze Bentley zuipt 15 liter brandstof per minuut
Volgend bericht: Vijf man, genoeg om een Renault 19 op z’n plek te houden »

Lees Interacties

Reacties

  1. medemblikker zegt

    21 februari 2015 om 17:12

    Leuk artikel, wel een kut auto.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      21 februari 2015 om 17:54

      @medemblikker: Andersom

      Login om te reageren
      • jvthof zegt

        21 februari 2015 om 18:08

        @camber24: wel een kut auto, leuk artikel!

        Dat bedoelde je toch, want zeiken op het artikel kun je niet, leuk geschreven en mooie weetjes!

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          21 februari 2015 om 18:28

          @jvthof: Nee.

          Vind het te grappig bedoeld allemaal. Ik hou niet van humor.

          Login om te reageren
          • jvthof zegt

            21 februari 2015 om 18:42

            @camber24: humor is ook een talent, niet iedereen is ermee geboren ;).

            Maar de oplossing is er hoor, het humorloze autoweek is er speciaal voor jou!

            Login om te reageren
            • camber24 zegt

              21 februari 2015 om 20:00

              @jvthof: Klopt, humor is een talent. Is ook precies wat ik bedoel. Daarom vind ik de ‘humor’ afbreuk doen aan een artikel wat anders veel beter was geweest. Autoweek kom ik niet. Ben geen MBO’er ;-)

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                22 februari 2015 om 00:21

                @camber24: ik vind de neerbuigende toon noet geheel terecht. Het staat de auteur vrij om te schrijven naar zijn eigen welbevinden. Daar mag je uiteraard kritiek op geven, maar om een opleidingsniveau te degraderen vind ik je niet sieren. MBO’ers zijn een hoeksteen van de samenleving en niet iedereen is dermate begaafd om succesvol een hogere opleiding af te ronden. Bij ons bedrijf werken diverse MBO’ers en die zijn uitermate capabel in het werkveld waarin ze actief zijn, sommige zelfs beter dan HBO/WO’ers.

              • camber24 zegt

                22 februari 2015 om 07:09

                @gtwillem: Neerbuigende toon?? Heb niets tegen MBO’ers hoor. Als je een neerbuigende toon uit twee zinnen kan halen; knap. Punt was en is meer; vind de humor juist niet goed in dit artikel passen. Grappig om grappig te doen, ipv grappig te zijn. Is mijn mening. Maar blijkbaar mag dat weer niet, want dan krijg je een debiele (en makkelijke) opmerking dat je maar moet oprotten naar Autoweek…

              • series2 zegt

                22 februari 2015 om 02:37

                @camber24: Jij bent vast een heel leuk/ interessant persoon… met je hoge niveau… hoeveel Engelse termen heb je in je functienaam?

              • camber24 zegt

                22 februari 2015 om 07:12

                @series2: Waarom kom je hier in godsnaam mee? Ik geef aan dat ik het artikel niet goed vind. En dat ik Autoweek niks vind. Voel je je op je pik getrapt door m’n opmerking over MBO’ers? Engelse term; ja, corporate asshole, nou goed?

              • series2 zegt

                22 februari 2015 om 22:39

                @camber24: Hahaha Nice! Heb je ook een c&a blouse?

              • camber24 zegt

                22 februari 2015 om 23:15

                @series2: Hahaha, nee. Handgemaakt. Voor onder m’n BOSS pak (uit de PC uiteraard). Moet me toch onderscheiden van het plebs van MBO’ers die voor me werken, nietwaar?

                (@Moderator; zitten allebei te ouwehoeren natuurlijk. Heb niets tegen MBO’ers. Hartjes.)

  2. kapiteinaudi zegt

    21 februari 2015 om 17:16

    Jammer dat ze vaak worden omgebouwd tot replica’s, op zich is dit een leuk karretje!

    Login om te reageren
  3. bouwvakkert zegt

    21 februari 2015 om 17:25

    Haha, lachwekkend gewoon die kerel op de motorkap.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 februari 2015 om 17:46

      @bouwvakkert: inderdaad! Dat is een verdomd klein keteltje! Die motorkap kan niet veel langer dan een meter zijn….

      Login om te reageren
    • reobnednab zegt

      21 februari 2015 om 20:05

      @bouwvakkert: die 2 kerels zijn Daryl Hall en John Oates bekend van diverse liedjes zoals deze: http://youtu.be/ccenFp_3kq8
      Maar ja, zo fout het nu is, was toen kek!

      Login om te reageren
      • dl658 zegt

        21 februari 2015 om 22:56

        @reobnednab: ben ik de enige die nu GTA: Vice City in mijn hoofd heeft??

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          22 februari 2015 om 03:11

          @dl658:

          Nee. En niet geheel toevallig:
          https://www.youtube.com/watch?v=SzcnWPcBNCE

          Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      22 februari 2015 om 03:12

      @bouwvakkert:

      Dat is niet de motorkap…

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    21 februari 2015 om 17:27

    Iets minder bekend maar ook op basis van een Fiero:

    http://www.cars.com/vehicledetail/detail/608103397/overview/
    Nog best een cool ding vind ik.

    Originele Fiero’s met low miles staan in de States nog voor flink geld te koop (18-25k). Denk dat je met wat tweaks hier en daar best een leuk sturend wagentje hebt. De basis is best goed. Vrij licht, midden motor en lekker compact.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 februari 2015 om 17:35

      @E34M5Touring: lijkt wel een beetje op wat Mitsuoka met moderne Nissans doet

      Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    21 februari 2015 om 17:27

    Ik begrijp de toegevoegde waarde noch ‘de idee’ van dit vehikel niet.
    Er zit weinig of geen filosofie achter, behalve een poor man’s Ferrari neer te zetten.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 februari 2015 om 23:25

      @desjonnies:

      Alleen maar omdat de wagen mislukt is. Als ze vanaf het begin met die V6 en een deftige ophaning waren gekomen was het een ander verhaal geweest.
      Maar idd nu is het maar niets, zeker als je vergelijkt met zo’n MR2.

      Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    21 februari 2015 om 17:28

    Ik vind Fiero’s altijd wel grappig. Al die moeite om een sportwagen met middenmotor te bouwen, en deze vervolgens op boterzachte schokdempertjes te zetten, er een 85pk 4-cilindermotor in te hangen en deze te koppelen aan een drietrapsautomaat. Splendid.

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    21 februari 2015 om 17:29

    Ik zeg Toyota MR 2 …

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      21 februari 2015 om 17:41

      @desjonnies: pas ik niet in, is wel beter in elk opzicht.

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      24 februari 2015 om 10:42

      @desjonnies: Dat is wel grappig eigenlijk: De Fiero is de reden dat de MR2 bestaat. Toyota is de MR2 pas gaan ontwikkelen nadat ze de plannen voor de Fiero hadden gezien, en ze wilden met de MR2 een auto neerzetten die in alle opzichten beter is dan de Fiero. De Fiero had een speciaal embleem met een adelaar op de neus, de MR2 heeft er ook 1 om deze reden.

      Login om te reageren
  8. kaat zegt

    21 februari 2015 om 17:40

    Oh wat herkenbaar!! Ik heb zo’n 15 jaar geleden 2 x een Fiero gekocht bij de Fiero Factory in Obdam, bij Barry Steenbergen en Lydia Verhoef. Hij had toen ook een Verhoef als auto ontworpen, die was echt gaaf. Geen idee of ze nog iets met Fiero’s doen tegenwoordig. Superleuk om te lezen Larssb, jeugdsentiment.

    Login om te reageren
    • fanaat zegt

      21 februari 2015 om 18:54

      @kaat: Trip down memory lane, ook voor mij :-) Een oude vriend van mij heeft er eind jaren 90 ook eentje gekocht bij de Fiero Factory. Veel in getoerd samen, mooie tijden. Maakt het artikel extra leuk om te lezen. En met de humor in het stukkie zit het wederom wel snor.

      Login om te reageren
  9. sydney zegt

    21 februari 2015 om 17:41

    De youngtimer stukjes van Lars op zaterdag zijn altijd om te smullen.Zelfs als het een Fiero betreft, van de auto zelf en die (en misschien wel vooral) nepperij eromheen moet ik echt helemaal niets hebben.

    Login om te reageren
  10. gash zegt

    21 februari 2015 om 17:45

    Ken uw klassiekers: Verhoef = Van der Hoef.

    Login om te reageren
    • kaat zegt

      21 februari 2015 om 17:56

      @gash: oh ja klopt! Het is ook al zo lang geleden…..

      Login om te reageren
  11. dwersbongel zegt

    21 februari 2015 om 17:45

    Ik vind een Verhoef toch wel mooi. Geen idee of die ook beter zijn eigenlijk.

    Login om te reageren
  12. mercedesbenz63 zegt

    21 februari 2015 om 17:53

    Ik wil de v8 versie over een tijdje gaan importeren want dit is mijn lievelings pontiac en ik heb er al een tijdje een oogje op

    Login om te reageren
    • gash zegt

      21 februari 2015 om 18:06

      @mercedesbenz63:

      De ‘V8-versie’? Deze soms?

      [img]http://i188.photobucket.com/albums/z229/mroberts2m4/FieroDragster.jpg[/img]

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      21 februari 2015 om 18:06

      @mercedesbenz63: een Fiero met motorswap dus. Cool, de originele motoren zijn om te janken…

      Login om te reageren
      • gash zegt

        21 februari 2015 om 18:11

        @ej20g:

        Ik zou dan eerder voor een late Pontiac GTO gaan. Liefst eentje met supercharger :).

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          21 februari 2015 om 18:58

          @gash: welke generatie bedoel je precies? Als je op de laatste generatie doelt, ben ik het zeker met je eens. Maar dan wil ik ‘m wel als Vauxhall Monaro VXR.:)

          Login om te reageren
          • gash zegt

            21 februari 2015 om 19:47

            @ej20g:

            De 4e generatie inderdaad, 2004-2006. Zit er wezenlijk verschil tussen een Monaro en een GTO? Zou hem toch wel met het stuur aan de linkerkant willen hebben.

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              21 februari 2015 om 22:31

              @gash:

              Eigenlijk niet, op de special editions na.
              De GTO is gewoon een ordinaire rebadge.

              Login om te reageren
            • ej20g zegt

              21 februari 2015 om 22:36

              @gash: nee, de verschillen zijn minimaal. Maar juist de minimale verschillen maken de Monaro voor mij nét iets mooier en bruter, vooral de VXR dan. En het stuur rechts, tsjah, ik kan wel zeggen dat ik daar een zwakke plek voor heb.

              Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    21 februari 2015 om 18:28

    Ik mis alleen nog het cassettebandje wat vastzit en alleen maar het onderstaande nummer afspeelt. De meeste nu wel over welke serie ik het heb.

    http://youtu.be/tM0sTNtWDiI

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2015 om 18:32

    V6 middenmotor, top karretje.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 februari 2015 om 07:27

      @dutchdriftking:
      Jammer alleen dat er autootjes met een halve V6 op die plek zijn die hem het snot voor de ogen rijden..
      Als je van de all show and no go bent is dit de ideale auto.

      Het model heb ik.althans altijd leuk gevonden en als ik eerlijk ben, hij valt in het huidige straatbeeld nogsteeds positief op.

      Login om te reageren
  15. rotarypowah zegt

    21 februari 2015 om 18:41

    Een artikel over de Fierrari, maar dan geen plaatjes ervan?

    Hier: http://www.autojunk.nl/2012/08/pontiac-mera

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      21 februari 2015 om 18:43

      @rotarypowah:

      Login om te reageren
  16. mout zegt

    21 februari 2015 om 18:57

    Goed gevonden, goed geschreven!
    Wat de afgehakte paardenhoofden uit Maranello betreft… Heb je het logo van de Mera wel eens gezien?
    http://s214.photobucket.com/user/reholmescorp/media/NewFiero.jpg.html

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 februari 2015 om 19:49

      @mout: Je prentje werkt niet. Is het hetzelfde als op deze poster? Ik zie er geen paard in hoor…

      http://95octane.com/wp-content/uploads/2014/03/pontiac_fiero_mera_1.jpg

      Login om te reageren
      • mout zegt

        21 februari 2015 om 20:11

        @Esprit_de_Flandre: Als mijn linkjes het niet doen, dan maar zo: google ‘logo new fiero’. Als ik nu meer geluk heb: http://bit.ly/19ROuQy

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          22 februari 2015 om 20:05

          @mout: Dat ziet er nog niet verkeerd uit. Idd wel een beetje een rip…

          Login om te reageren
  17. turbotoll zegt

    21 februari 2015 om 19:19

    1972 tot 1985. De zwartste bladzijden in de geschiedenis van Detroit. Astmatische smogmotoren en Corvette’s die de 200 niet eens haalden. Gelukkig bouwen ze weer echte (sport)wagens. Helaas mogen we dat hier niet hebben van de eco-maffia.

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    21 februari 2015 om 19:46

    H°ly Fushizzle, die eerste foto is afschuwelijk!

    Vind het oude neusje wel mooier dan de latere versie, maar die dikke lip kwam er vast door nieuwe regelgeving… ?

    Login om te reageren
  19. frietjemet zegt

    21 februari 2015 om 19:58

    Een oud-klasgenoot had het er eens over om een small-block v8 in zo’n fiero te lepelen. Geen idee of hij dat ook echt gedaan heeft, de fiero had hij in ieder geval wel al. Zonder Ferrari look-a-like opzetstukken uiteraard.

    Best een leuk wagentje, en met de v6 best rap, zeker als je de leeftijd meeneemt. Geheel originele exemplaren zijn helaas moeilijk te vinden.

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    21 februari 2015 om 20:25

    Ik vind het een interessant autootje, niet aantrekkelijk.

    Login om te reageren
  21. kingpro zegt

    21 februari 2015 om 20:57

    Man man, in mijn latere jeugd.. ’93-’00 reden r legio rond hier in Alkmaar.. Mans voorkomen met een hoop kabaal.. Traag als stront.. N echte “petjes” mobiel.. Lache..

    Login om te reageren
  22. mgmgb zegt

    21 februari 2015 om 21:54

    Idealiter leg je er een LN3 3.8 V6 in. Het past, heeft veel koppel en is hyperbetrouwbaar. Als je helemaal gek wilt doen kan je er zelfs nog een turbo uit een Buick Grand National op schroeven. Dan wordt het ook nog eens serieus snel en krijg je waarschijnlijk serieuze koelproblemen.

    Login om te reageren
  23. ArnoldH zegt

    21 februari 2015 om 21:56

    Een MR2 voor de arme mens…

    In elk opzicht is dat de betere auto tov van de feiro. Maar ik ben misschien wat bevooroordeeld

    Login om te reageren
    • frietjemet zegt

      22 februari 2015 om 01:59

      @arnoldh: De MR2 is in dit geval toch de goedkopere van de twee, uitgaande van de generatie op jouw profile pic. Kwa running costs zal hij ook wat vriendelijker zijn dan zo’n amerikaanse slurper.

      Staat wel als een paal boven water dat die bewuste MR2 in elk opzicht de betere auto is. Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, maar ook in dat opzicht moet ik je gelijk geven.

      Login om te reageren
  24. carmasterr zegt

    21 februari 2015 om 22:40

    Die 2.5 vierpitter heet “Iron Duke” en is inderdaad berucht om zijn verschrikkelijk rauwe geluid, NVH, en een belachelijk gebrek aan bruikbaar vermogen.
    Geloof het of niet, maar dit nutteloze aambeeld vond zijn weg zelfs naar de Gen III Camaro/Firebird….
    Een 90pk viercilinder “musclecar” met een drietraps slushbox automaat…the horror….the horror…

    Login om te reageren
    • frietjemet zegt

      22 februari 2015 om 02:03

      @carmasterr: Dat is inderdaad wel diep triest, zoals in een andere reactie al gezegd een behoorlijk dieptepunt rond die jaren. Perfecte gewaarwording van “show and no go”.

      En toch heeft het z’n charmes, die america special van TG blijft leuk, al had die camaro natuurlijk zo’n lekker luie achtcilinder onder die lange neus liggen.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        22 februari 2015 om 03:07

        @frietjemet:

        Je kunt wel stellen dat het een dieptepunt was ja.
        De Iron Duke was namelijk geboren uit ordinarie kostenbesparing.
        De eerste versies waren namelijk niets meer dan de helft van een 301 (4.9L) V8.
        Vandaar dat het blok zo ruw en rauw loopt..

        Een Gen III Camaro heeft zeker zijn charmes. Sterker nog, een Camaro met minimaal een 305 (5L) staat toch eigenlijk wel op het verlanglijstje bij mij.
        Ze zijn in tegenstelling tot de modellen ervoor nog enigzins te betalen, en de modellen erna zijn te rond en te lelijk.

        Het lijkt me wel wat om zo’n geplaagd smogbarrel een tweede leven te geven als de musclecar die ie zo hard probeerde te zijn.
        Performance parts in overvloed gelukkig.

        Login om te reageren
  25. csx3000 zegt

    21 februari 2015 om 23:45

    Vroeger was er een klant van mijn vader die deze auto net nieuw gekocht had,
    Ik was toen zwaar onder de indruk van die auto.
    Die gedachte blijft me altijd bij de Fiero, in die tijd was het een gaaf ding.

    Login om te reageren
  26. e1000bmw zegt

    22 februari 2015 om 10:59

    De Fiëro. Die wilde ik vroeger ook hebben… Met de nadruk op vroeger…

    Login om te reageren
  27. sportscarwatcher zegt

    22 februari 2015 om 11:43

    Heb nog een “echte ” 2M6 in mijn garage staan … volledig gerestaureerd , en ik ben er héél tevreden over !

    Login om te reageren
  28. mrweird zegt

    22 februari 2015 om 20:39

    Ik heb er eentje gehad. Een 88 in de kleur rood. Manual notchback met de 2.5 4 cilinder..
    Midden jaren 90. Niet praktisch, wel leuk. Ik was ook klant bij de Fiero Factory. Heb nog ergens een lintje liggen van de officiele opening van hun toenmalige nieuwe pand. Memories….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North