• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

speedART BTR-II 650 EVO = 911 Turbo plus

Auteur: robbie, gepost 1 maart 2010 om 21:54 – 18 Reacties

speedART BTR-II 650 EVO
Dat er in Geneve ook de nodige tuners aanwezig zijn wisten we al. We wisten ook dat de laatste tijd iedereen nog een schepje bovenop de nieuwe 911 Turbo doet. En dus kan speedART niet ontbreken in dit rijtje. Ze presenteren in Zwitserland de BTR-II 650 EVO, een 650 pk sterke variant van de nieuwe Porsche 911 Turbo. Blijkbaar is 500 pk voor sommige mensen niet genoeg.

De 3.8 liter 6 cilinder boxer motor levert door wat ingrepen maar liefst 150 pk en 150 Nm dan een reguliere 911 Turbo. Dat zorgt ervoor dat de sprint van 0 naar 100 in 3,2 seconden gaat en de topsnelheid op 320 km/u ligt. We kenden al de BTR-II 580 (met 580 pk) van speedART, maar deze 650 EVO gaat nog een stapje verder.

De bodykit (met de naam body kit “BTR-II EVO”) is uiteraard nog veel ‘beter’ en vooral heftiger dan de vorige. De achtervleugel kan gespoten worden in de kleur van de auto, of gewoon blanco carbon. De velgen zijn een bescheiden 20″ groot en laat ik vooral niet vergeten te vermelden dat het interieur ook opgeleukt kan worden met allerhande carbon frutsels en nieuwe lederen (of alcantara) bekleding. Zolang je maar je portemonnee trekt uiteraard.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, geneve-2010, Porsche, speedart, tuning, turbo

Vorig bericht: « Skoda Fabia RS & Fabia Combi RS
Volgend bericht: Nooit meer te laat: Tesla Roadster TAG Heuer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Camaro zegt

    1 maart 2010 om 21:56

    Wow, ziet er Super uit!!!

    Login om te reageren
  2. TR zegt

    1 maart 2010 om 21:57

    Nice! Ben dan vooral ook benieuwd naar de newton meters die deze setup op de weg weet te krijgen.

    Login om te reageren
  3. BananaFlip zegt

    1 maart 2010 om 21:57

    De uitlaten moeten wel standaard blijven. Eigenlijk moet de hele auto dat natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. TR zegt

    1 maart 2010 om 21:58

    Stuur (en eigenlijk gehele interieur) is wel echt verschrikkelijk btw.

    Login om te reageren
  5. joris zegt

    1 maart 2010 om 22:00

    ben je het woordje MEER niet vergeten in de 2e alinea eerste zin??

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    1 maart 2010 om 22:00

    @robbie: De 3.8 liter 6 cilinder boxer motor levert door wat ingrepen maar liefst 150 pk en 150 Nm MEER dan…dus ‘meer’ vergeten…

    Login om te reageren
  7. KippieKnaus zegt

    1 maart 2010 om 22:08

    Het Schepje S wat Porsche zelf bovenop de Turbo heeft gedaan is in dit artikel vergeten.

    Login om te reageren
  8. Erik zegt

    1 maart 2010 om 22:23

    Met PDK (DSG) zeker, anders lijkt me 3,2seconden gewoon onmogelijk. Hoeveel Nm kan die koppeling eigenlijk verstouwen van Porsche.

    Login om te reageren
  9. Mich zegt

    1 maart 2010 om 22:25

    Achterkant nog wel aardig geslaagd, maar ik vind eigenlijk zelden dat zo’n tuner een auto echt mooier maakt. Wat is er mis mee om alleen de motor te upgraden?

    Login om te reageren
  10. Sjonny zegt

    1 maart 2010 om 22:26

    Die bodykit wil ik ook voor mijn golf 1.3 8v

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    1 maart 2010 om 22:58

    Ja hoor, doe mij ook even een Porsche speedART BTR-II 650 EVO = 911 Turbo plus.

    Login om te reageren
  12. Pier zegt

    1 maart 2010 om 23:06

    Wow, echt een van de weinige keren dat een tuner hem bij mij ongewijzigd voor de deur mag parkeren. Deze kar is af, supergaaf!

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    1 maart 2010 om 23:37

    Ziet er toch wel stoer uit hoor…

    Login om te reageren
  14. FredT zegt

    2 maart 2010 om 00:53

    Overtuned! Liever standaard!

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 07:53

    Ik vind deze er nog goed uitzien..
    Het exterieur is niet over the top getuned… Is nog redelijk subtiel gebleven… En dan mooie velgjes ondergezet en hij was af…
    Maar dan zie je een foto van het interieur met zo’n knalrode middenconsole en met een afgrijselijk stuur en dan vraag je je toch af wie zo’n interieur weet te waarderen…. Anyone?

    Login om te reageren
  16. Teerdz zegt

    2 maart 2010 om 08:18

    Ik vind die bodykit zeker veel mooier dan die BTR II 580, maar daarvoor hoef je die 650pk niet te hebben, als ik het vorige artikel moet geloven… Want daar staat over die 580 dat hij ook in 3,2 seconden naar de honderd sprint, en zelfsbij 325 km/h pas stopt met versnellen, dus wat is dan de meerwaarde van deze, behalve de ego-boost??

    Login om te reageren
  17. RALM zegt

    2 maart 2010 om 13:30

    Gaaaaaaaap, de zoveelste opgevoerde 911.Begint inmiddels een beetje saai te worden.

    Login om te reageren
  18. Doekse zegt

    5 maart 2010 om 18:31

    Hmmm, doe maar niet…laat um zoals ie is….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North