• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spot de verschillen: oude vs nieuwe BMW X5

Auteur: robbie, gepost 17 februari 2014 om 22:54 – 42 Reacties

BMW X5 combo gespot


Nog steeds moeite om te herkennen wat er nou precies nieuw is aan de nieuwe BMW X5 (F15)? Dan maken we je het gemakkelijk door hem te tonen naast een ‘oude’ X5. Spot de verschillen!

De derde generatie X5 is nu enige tijd op de markt en vooral de BMW X5 M50d wordt met enige regelmaat gespot op onze Vaderlandse wegen. Iemand met een X5 was zo aardig om zijn SUV te parkeren naar een andere X5 van een andere generatie.

Beide auto’s zijn zwart, maar qua motorisering verschillen ze nogal. De nieuwe X5 is voorzien van een 306 pk sterke benzinemotor terwijl de oudere X5 het moet doen met een 245 pk sterke dieselmotor.

Deze twee generaties X5 kan je op Autojunk vergelijken met dank aan bloemfontein. Ook spotter lexusfan kwam onlangs een nieuwe X5 tegen die geparkeerd stond naast een exemplaar van de vorige generatie, ook die foto’s staan op Autojunk.

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, combo, e70, f15, Gespot, X5, zwart

Vorig bericht: « Wordt dit de nieuwe Audi A4?
Volgend bericht: Range Rover Evoque Autobiography Dynamic: extra powerrr »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartteeuwen zegt

    17 februari 2014 om 23:04

    Van asobak naar nog meer asobak..

    Login om te reageren
    • amgg zegt

      18 februari 2014 om 00:16

      @bartteeuwen: Wat moet jij een saai leven hebben als je dat asobakken vind.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        18 februari 2014 om 00:20

        @amgg: Nou dat valt wel mee. En je hebt gelijk het probleem zit m niet in de auto maar het type mensen dat hem rijdt

        Login om te reageren
        • karsvdtuin zegt

          18 februari 2014 om 01:03

          @bartteeuwen: je zegt toch ook niet over een heel erg knappe vrouw dat ze lelijk is als ze een lelijke bh aan heeft… Een auto afkraken op het type rijder is net zo flauw

          Login om te reageren
          • bartteeuwen zegt

            18 februari 2014 om 09:59

            @karsvdtuin: Tegen een knappe vrouw wel. Beetje stevig ook niks mis mee maar deze is toch wel erg uit de kluiten gewassen.

            Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          18 februari 2014 om 18:13

          @bartteeuwen: Alsof jij alle mensen kent die een X5 rijden. Top Auto, verschillen tussen de nieuwe en oude overduidelijk…

          Login om te reageren
  2. schellekens006 zegt

    17 februari 2014 om 23:07

    Vind de verschillen best groot. Als ik de vorige zie denk ik altijd das het oude model…

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      17 februari 2014 om 23:11

      @schellekens006: En die staat rechts? Een nieuw hoog hok blijft een hok.

      Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      18 februari 2014 om 10:02

      @schellekens006: Jammer dat ze het wat leuker konden maken. Wat een ongelofelijk saai hok is dit toch. Gelukkig kun je er nog steeds goed mee van het ene naar het andere stuc adresje.

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    17 februari 2014 om 23:12

    Ik vind t een prachtige SUV. Hij is nog dikker geworden zeker als je m naast z’n voorganger ziet staan. Vooral die grote opstaande nieren zijn goed gelukt!

    Login om te reageren
  4. cthijs zegt

    17 februari 2014 om 23:18

    Ik weet niet wat het prijsverschil is maar ik zie niet veel verschil

    Login om te reageren
  5. gerjan zegt

    17 februari 2014 om 23:21

    Ik weet niet welke ik de meest saaie moet vinden.

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    18 februari 2014 om 00:03

    Parkeertalenten in ieder geval niet, lekker over de lijntjes allebei..

    Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    18 februari 2014 om 00:08

    Die oudere oogt ineens oud.

    Login om te reageren
  8. agera zegt

    18 februari 2014 om 05:48

    De nieuwe X5 is nog dikker en mooier, maar ja de X5 vind ik dan ook de mooiste SUV sinds de e53.

    Login om te reageren
  9. kapiteinaudi zegt

    18 februari 2014 om 07:27

    Die nieuwe is nog steeds niet mooi, maar toch echt wel een verbetering tegenover de oude.

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    18 februari 2014 om 07:29

    Ik vond de vorige X5 mooier. De voorkant toont gek genoeg iets moderner, evenals de achterkant, die ik bij de vorige X5 veel geslaagder vind. Daarbij is de vorige ook meer een geheel, de nieuwe is meer een samenraapsel van BMW kenmerken anno 2014.

    Login om te reageren
  11. yipikaye zegt

    18 februari 2014 om 07:40

    Ik begrijp niet wat de motorisering nu te maken heeft met het nieuwe en oude model.

    Login om te reageren
  12. peke zegt

    18 februari 2014 om 08:49

    Waar ik eerst moest wennen aan de nieuwe X5, vind ik deze tov de oude wel echt weer vernieuwd en frisser.

    Oude blijft uiteraard nog steeds mooi!

    Voor de fotograaf: leuk gedaan!!

    Login om te reageren
    • bloemfontein zegt

      18 februari 2014 om 12:03

      @peke: thanks, ik zag de oude versie staan denk parkeer er naast en maak een paar mooie plaatjes.

      Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    18 februari 2014 om 09:33

    Ik vind de verschillen toch anders duidelijk genoeg.

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    18 februari 2014 om 09:55

    De ouwe voor mij. Ik vind de nieuwe geen verbetering. Hij lijkt nu zoveel op de X3 dat je ze bijna naast elkaar moet zien om het verschil te zien. Zeker van achter. Nou is het onderscheid tussen de modellen sowieso al zeldzaam aan het worden bij BMW, maar goed.

    Login om te reageren
  15. pier zegt

    18 februari 2014 om 11:17

    de achterkant vind ik wel beter van de nieuwe, wat ranker. Maar de voorkant vind ik dan weer minder mooi. Achja SUV’s, ik heb liever een 5 sedan.

    Login om te reageren
    • bloemfontein zegt

      18 februari 2014 om 19:29

      @pier: die 5 staat ook op de oprit, de station….die is van vrouwlief. :-)

      Login om te reageren
  16. mark88 zegt

    18 februari 2014 om 11:22

    Ik wacht meer op een nieuwe X6;

    Login om te reageren
  17. hillegaar zegt

    18 februari 2014 om 11:30

    keurige wintersport auto

    Login om te reageren
    • super zegt

      18 februari 2014 om 11:36

      @hillegaar:
      ja, idd, omdat je met een auto van 2 ton makkelijker kan remmen en minder snel uit de bocht glijdt dan met een panda 4×4 van 700kg.

      Login om te reageren
      • hillegaar zegt

        18 februari 2014 om 12:30

        @super: Jij rijdt liever Fiat Panda omdat je bang bent uit de bocht te vliegen

        Login om te reageren
        • super zegt

          18 februari 2014 om 17:57

          @hillegaar:
          suvs zijn nergens echt goed voor, wil je hard rijden? koop een sportwagen… wil je door de sneeuw rijden zonder kettingen? koop een lichte auto met 4×4… wil je door de modder rijden? koop een terreinwagen… wil je veel ruimte voor je gezin? koop een monospace… wil je veel spullen meenmen? koop een stationwagon… wil je lange afstanden comfortabel cruisen? koop een 5/7 serie (of gelijkwaardig).

          kortom, de enige echte reden om een suv te kopen is als penisverlenging…

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 februari 2014 om 12:58

        @super: Gelukkig kan ook het hele gezin met alle spullen in de Panda. Ruimte zat.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          18 februari 2014 om 14:50

          @berlinetta:
          Probeer het eens, ik denk dat het verschil in binnenruimte nog vies tegenvalt.
          SUV’s zijn over het algemeen helemaal niet zo ruim in vergelijking met hun omvang en gewicht.
          Dan heb ik het nog maar niet over de ladder die je nodig hebt om je ski’s uit de box te krijgen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 februari 2014 om 15:37

            @tupperware: Ik weet er genoeg van. Ik rij elke week in een Panda en in een SUV. De binnenruimte valt inderdaad vies tegen bij een SUV, maar er is ook nog zoiets als een kofferbak.

            Login om te reageren
  18. agera zegt

    18 februari 2014 om 11:54

    Alle 3 de generaties zijn mooi en wel strak het meeste zwak heb ik voor de 1e generatie X5 namelijk de X5 4.8is e53 facelift.
    http://www.netcarshow.com/bmw/2004-x5_4.8is/800×600/wallpaper_0e.htm

    De 2e generatie X5 e70 is ook gewoon heel mooi in de juiste kleur:
    http://www.netcarshow.com/bmw/2007-x5_4.8i/800×600/wallpaper_0f.htm

    Als ik kom bij de verschillen, de eerste 2 generaties waren sportief, strak en dynamisch, bij de 3e generatie is de X5 wat van zijn dynamiek verloren, omdat de auto is gegroeid dat is jammer. Ik blijf het zeggen BMW zou net als Mercedes (ML en GL) een model boven de X5 kunnen uitbrengen, omdat te voorkomen.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      18 februari 2014 om 11:57

      @agera: het moet zijn de meeste.

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 februari 2014 om 18:16

      @agera: sorry ik vind de nieuwe toch wel erg dik!

      Login om te reageren
  19. Rob zegt

    18 februari 2014 om 13:02

    De nieuwe generatie is dus een met botox opgespoten exemplaar van de vorige generatie, die op zijn beurt ook een met botox opgespoten exemplaar van de vorige generatie was.

    “Een lelijke oude vrouw, die vergeefs haar best doet om nog enigszins jeugdig over te komen”
    Zo kun je de X5 wel samenvatten denk ik ….

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    18 februari 2014 om 13:18

    De eerste X5 was gewoon een rechthoekig busje met grote wielen en BMW neusgaten (ja, neusgaten, als je nieren tussen je angel eyes naar buiten komen heb je echt een serieus probleem). De 2e was een wat bolle wagen die eigenlijk wel geslaagd was. De 3e is, tja, eigenlijk gewoon mislukt. Die bochel op het kofferdeksel (ook dakkapel genaamd) maakt de achterkant zo ontzettend lomp en lelijk. Dan ben je anno nu met een X3 beter af.

    Login om te reageren
  21. haroldt zegt

    18 februari 2014 om 19:16

    Ik blijf de X-Serie van BMW Maar niks vinden. Ik denk door logo dat velen hem mooi vinden. zet eer een Chinees logo op… dan wil ik de reakties wel zien. Sorry. Blijft een rommelig ontwerk al is de X5 nog de minst lelijke.

    Login om te reageren
  22. haroldt zegt

    18 februari 2014 om 19:16

    oeps… wat schrijffoutjes…

    Login om te reageren
  23. bloemfontein zegt

    18 februari 2014 om 19:42

    Deze BMW X5 rijd als een personenauto maar dan hoog en groot! je voelt je echt de King of the Road. Met zijn 306pk komt ie bijzonder snel van zijn plek ondanks de 2ton die de auto weegt. Alle gadgets die erop zitten maken het een hele leuke auto om te hebben.

    Login om te reageren
  24. bmwfan20 zegt

    18 februari 2014 om 19:58

    Er is niet veel verschil maar ze blijven mooi

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 februari 2014 om 20:27

      @bmwfan20: of waarschijnlijk de hoge instap en het overzicht. Anders is de A6 Avant 3.0 TDI quattro gewoon de beste wintersport auto.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North