• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker C8 Laviolette ‘LM85’ limited edition

Auteur: autoblogger, gepost 29 augustus 2008 om 11:24 – 37 Reacties

Spyker LM85Naast de halfjaarcijfers maakte Spyker vandaag bekend dat men ook weer een nieuwe “limited edition” zal gaan aanbieden, vergelijkbaar met de Spyker C8 Laviolette Basic Instinct 2 Replica. Dit keer gaat het om een straatversie van de C8 Laviolette GT2R Le Mans: de Spyker LM85 (vernoemd naar het startnummer van Spyker).

Spyker is van plan om 24 units gaan maken, de productie start later dit jaar.

Ook interessant!

  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Corvette C8
    Corvette C8 nu al een beetje aangepast
  • Spofec Overdose Limited Edition
    Spofec Overdose Limited Edition is zeldzaam goed fout
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

c8, lm85, Spyker

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Seat Ibiza Cupra
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, funky Fiat’s [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yellomello zegt

    29 augustus 2008 om 11:29

    Het merk Spyker an sich is al ‘limited’…

    Login om te reageren
  2. ED zegt

    29 augustus 2008 om 11:29

    Ze willen er 24 maken, maar ze maken 50 auto’s op jaarbasis??????

    Login om te reageren
  3. Brammeh zegt

    29 augustus 2008 om 11:30

    Is dit de enige foto die jullie ervan hebben? :(

    Login om te reageren
  4. C6.R zegt

    29 augustus 2008 om 11:35

    Geen hint naar de livery van dit jaar?

    Die is namelijk spuuglelijk en dat weten ze zelf blijkbaar ook!
    http://www.planetlemans.com/wp-content/themes/tma/images/uploads/2008/03/_p8y0264-version-2.jpg

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    29 augustus 2008 om 11:36

    De auto vernoemen naar het nummer waarmee ze over de finish gaan lijkt me qua marketing een beter idee

    Login om te reageren
  6. GeoBem007 zegt

    29 augustus 2008 om 11:56

    En euh.. Enkel dat paintscheme of nog veranderingen?

    Login om te reageren
  7. jasper zegt

    29 augustus 2008 om 12:00

    hahahah laat me niet lache, limited edition . ze kunne er net eens 24 per jaar verkopen. echt wanneer houd dit zielige gedoe nou eens op, lelijke auto’s die slecht rijden, niemand wil ze. waarom bestaat dit bedrijf nog???

    Login om te reageren
  8. Fruitcake zegt

    29 augustus 2008 om 12:04

    Alleen jammer de het raceteam niks presteert.

    Login om te reageren
  9. dmn zegt

    29 augustus 2008 om 12:32

    @ jasper

    Echt, wanneer houd dit zielige gedoe nou eens op….. Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Al die mensen die lekker ongenuanceerde berichten vol met spel en typfouten op autoblog dumpen. Een “lelijke auto” is altijd nog iets subjectiefs. Daarnaast vraag ik mezelf af waar je de wijsheid vandaan haalt dat een Spyker slecht zou rijden. Zelf ooit geprobeerd?
    De reden dat het bedrijf nog bestaat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Winst zal voor dit bedrijf waarschijnlijk niet de bestaansreden zijn. De jongensdroom waarover in sommige artikelen over Spyker geschreven wordt lijkt me de enige reden. En wat is er dan mooier dan een bedrijf in NL waar je de mogelijkheid hebt om daadwerkelijk op kleine schaal auto’s te ontwikkelen en te bouwen? Blijkbaar mag er geld op toegelegd worden, anders was het bedrijf al lang kapot geweest. Kritiek op de bedrijfsvoering is natuurlijk makkelijk te geven, maar dan liever wel onderbouwd. En dan even mijn subjectieve mening; een mooi ding, maar ik zou het gepolijste alu weglaten. Mischien zou zwart (of zelfs mat zwart) op deze delen beter staan.

    Login om te reageren
  10. tom zegt

    29 augustus 2008 om 13:04

    24 auto’s? dat is dus werk voor minstens een half jaar! een limited edition moet eigenlijk een tussendoortje zijn!

    Login om te reageren
  11. Fout zegt

    29 augustus 2008 om 13:06

    LOL, Limited edition, 24 exemplaren… en van de ‘standaard’ versie verkopen ze maar 10 exemplaren per jaar! (jaja, of iets meer of iets minder)

    Login om te reageren
  12. Jan C. zegt

    29 augustus 2008 om 13:08

    Tom, wie zegt dat de auto’s in één jaar gebouwd moeten zijn?

    Login om te reageren
  13. Jan C. zegt

    29 augustus 2008 om 13:09

    @Fout, dat is fout! (no pun intended)

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    29 augustus 2008 om 13:15

    Echt een lachertje, een ‘limited edition’ van een auto waarvan er slechts een handvol verkocht wordt… Wanneer ik een Spyker zou willen kopen, zouden ze ‘m toch al precies zo moeten maken zoals ik het zou willen. Hoe limited wil je het hebben?

    Het is een Nederlands merk, en ik zou er misschien enige trots voor moeten voelen. Maar hoe goed ik ook m’n best doe: dat wil gewoon niet lukken. Dit soort belachelijke acties helpen dan ook niet. Het komt er in feite op neer dat ze niks nieuws te melden hebben, een paar banen vinyl op een onverkocht exemplaar plakken en dat als ‘LE’ presenteren. Hoe maak ik m’n eigen nieuws…

    Login om te reageren
  15. Jan C. zegt

    29 augustus 2008 om 13:24

    @Klassiekerrally: Dat is precies hoe ze het vroeger deden.. Een zwarte motorkap of het dak bekleden ;)
    Jij zou er dus juist als klassiekerliefhebber wat voor moeten voelen ;)

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    29 augustus 2008 om 13:47

    @ Jan C.: klopt, maar dan ging het meestal om een Opel Kadett die dan als Rallye gepresenteerd werd of iets dergelijks. Is bij zo’n serieproduct toch onderscheidender…

    Login om te reageren
  17. jorden zegt

    29 augustus 2008 om 14:00

    afgezien van de vreemde productie plannen van spyker…..

    is het wel een gave/mooie auto! de velgen zijn ook lekker racing!

    Login om te reageren
  18. JanJansen zegt

    29 augustus 2008 om 14:12

    @ jasper
    Zo jasper, klinkt als aangeleerde hulpeloosheid, zesjesmentaliteit en analfabetisme. Vertel eens wat heb je zoal bereikt in je leven dat je dit zo stellig kunt verkondigen?

    Tot mijn vreugde heb ik vorig jaar in een Spyker mogen rijden en kan openlijk verkondigen dat deze door zijn lage gewicht en heerlijke Audi v8 een Nederlandse droom is om in te rijden. In ieder geval veel beter dan de zwaar gehype-te Aston Martin V8. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe een GT2R rijdt.

    Login om te reageren
  19. jelle zegt

    29 augustus 2008 om 15:12

    Dus omdat het Nederlands mogen we niet zeggen dat het lelijke auto’s zijn? hm.. Ik vind ze lelijk.

    Login om te reageren
  20. jasper zegt

    29 augustus 2008 om 15:24

    @ dmn hahah ga jij even interresant doen, kijk die jaarcijfers dan , dat zegt al genoeg over het FEIT dat de auto’s lelijk zijn. al de mensen die nog steeds trots zijn op dit idiote gedoe. @ JanJansen, wie is hier nou hulpeloos, afrekenen typfoutjes en zielig trots wat geen grenzen kent. en geloof me ik heb genoeg bereikt in mijn leven om dit te verkondigen. en van mij mag je lekker vrolijk gaan rondrijden in zo’n ding ik lach me alleen maar suf om de domme keuze zo’n auto te kopen.

    Login om te reageren
  21. jasper zegt

    29 augustus 2008 om 15:25

    @ jelle , gelukkig zijn er nog mensen zoals jij!;-)

    Login om te reageren
  22. dmn zegt

    29 augustus 2008 om 15:52

    @ jasper

    Aha, dus dat heb ik altijd verkeerd begrepen… Het “mooi zijn” van een auto is af te leiden uit de productie/verkoopaantallen. Zo had ik het nog nooit gezien.
    Maar dan nu zonder gekheid; ik heb er alle respect voor dat je de auto’s van Spyker niet mooi vindt en snap ook best dat je nooit een Spyker zou kopen, echter onderbouw dan je mening met zinnige argumenten. Het “idiote gedoe” waar ik trots op ben is dat er gelukkig nog mensen bestaan die ondanks alle ellende gewoon bezig zijn om een auto te ontwikkelen (iets dat tegenwoordig meer voeten in de aarde heeft dan je wellicht als ongeletterde reaguurder zou vermoeden). En dat alles met een team kleiner dan de groep engineers waarmee ze bij VAG of GM alleen het linker achterportier in productie brengen. Je zou je eens beter moeten verdiepen in het traject dat doorlopen moet worden om een auto te ontwikkelen die je overal ter wereld mag verkopen. Dat je het eindresultaat lelijk vindt is je nogmaals niet kwalijk te nemen, maar een beetje respect voor een bedrijf dat zoiets met zulke beperkte middelen klaar kan spelen is wel op zijn plaats.

    Login om te reageren
  23. jasper zegt

    29 augustus 2008 om 16:05

    @dmn, ik heb er geen respect meer voor sinds ze zichzelf gingen overschatten, ze dachten het wel even te doen. snel een f1 team maken terwijl ze maar 20 auto’s hadden verkocht. de mooiste bedrijfen ontstaan zonder dat je het door hebt, neem pagani. waarom kan pagani het wel ? ze hebben denk ik net zoveel hulpmiddelen als spyker. en ze maken autos die ring records neerzetten en er prachtig uitzien. spyker is geen jongensdroom, het is een jongens nachtmerrie.

    Login om te reageren
  24. Guan zegt

    29 augustus 2008 om 16:53

    @ jasper; je mening is laakbaar, maar wanneer je hem zo nodig moet verkondigen doe dit dan aub in Nederlands zoals het je op de basisschool geleerd is.

    Login om te reageren
  25. dmn zegt

    29 augustus 2008 om 16:58

    Een F1 team beheren is toch ook niet echt afhankelijk van een aantal verkochte auto’s? Een deel van de F1 teams heeft zelfs niks met productieauto’s te maken. Daarnaast is er geen F1 team gemaakt, maar een F1 team gekocht. Het enige wat van die wagen een Spyker maakte was de bestickering. Dat het financieel niet helemaal gelopen is zoals gehoopt, daar moet ik je gelijk in geven (met dank aan familie Mol), maar uiteindelijk moet je ook wel eens een beetje risico durven nemen en daar is meneer Muller niet vies van. En Pagani… wat kan Pagani dan wel precies, behalve auto’s maken die jij mooier vindt en die sneller een rondje kunnen rijden (maar geen US typegoedkeuring hebben)? Om te beginnen zit er achter Pagani ” Pagani Composite Research”, een bedrijf waarmee meneer Pagani een mooie zakcent verdient, maar daarnaast ook een goedkope leverancier voor zijn carbon onderdelen voor de Zonda (en dat zijn er nog al wat). Je maakt mij niet wijs dat Pagani als autofabrikant een winstgevend bedrijf is. Dit doet overigens niks af aan de fantastische wagens die ze maken, maar dat is zoals eerder gezegd subjectief. Ook Pagani is een jongensdroom, maar net als Spyker wel een droom waar flink wat geld bij moet.

    Login om te reageren
  26. alfa156 zegt

    29 augustus 2008 om 17:37

    staat er eentje te online te koop: http://www.legalbrokers.eu, wel mr een gewone C8 , mr kom, ook niet slecht

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    29 augustus 2008 om 17:42

    als je wint .. heb je vrienden ..

    zelfs een junk begrijpt dat .. dus waarom iemand trappen als ie al ligt te creperen op de grond ..

    Login om te reageren
  28. Sneep zegt

    29 augustus 2008 om 19:07

    @ Jasper

    Het lijkt me inderdaad het beste dat je geen Spyker koopt. Je kan dat bedrag beter besteden aan een cursus ‘Nederlandse Taal’.

    Login om te reageren
  29. Bob zegt

    29 augustus 2008 om 19:51

    Persoonlijk vind ik de Spyker eigenlijk wel wat hebben. Wel in het zwart dan :)

    Login om te reageren
  30. Jan C. zegt

    29 augustus 2008 om 21:49

    @Klassiekerrally: Ehh daar heb je gelijk in, maar je gaat voorbij aan het punt. Ook die fabrikanten brachten de wagens die ze a bouwden nog maar eens extra onder de aandacht.

    Login om te reageren
  31. respectloos zegt

    29 augustus 2008 om 22:27

    kansloos project……….zoals elk model van spyker.

    Login om te reageren
  32. serri zegt

    30 augustus 2008 om 06:35

    even off topic; ik vind het wel goed dat we zo van mening verschillen dat is volgens mij ik het doel van het bestaan van autoblog: zodat iedereen zijn mening kangeven over een topic. niet altijd terecht but that’s life man…nu weer on topic (iig over spyker) wanneer komt die d12 peking to paris nou eigenlijkof komtie wel nog ??????

    Login om te reageren
  33. ikkes zegt

    30 augustus 2008 om 12:33

    ach over smaak valt niet te twisten
    ooit een excalibur gezien?
    ook lelijk
    maar er zijn mensen die hem mooi vinden
    en die kopen hem
    en als je hem niet mooi vind…
    ik vind het een mooie auto
    maar ik kan hem niet eens betalen
    jij wel…
    zo ja , mazzelaar
    zo nee, zeur niet

    Login om te reageren
  34. 9ff GT9 zegt

    30 augustus 2008 om 20:53

    Wat een gezeur zeg… Prachtige auto dit. Spyker, dit is prachtig en snoer deze azijnpissers de mond. Ze hebben klaarblijkelijk geen idee van wat een coole auto is ;)

    Login om te reageren
  35. raymond zegt

    4 september 2008 om 20:23

    @ dmn

    Beste dmn, alles wat op deze weblog gepuliceerd word is subjectief. Ook deze domme ongenuanceerde uitspraak. Je hebt niet de wijsheid in pacht, beste man.
    Dus nogmaals, ook deze uitspraak die ik nu publiceer is subjectief zo niet, dan toch.

    Login om te reageren
  36. raymond zegt

    4 september 2008 om 20:24

    ll

    Login om te reageren
  37. coole kikker zegt

    4 september 2008 om 20:31

    -edit: leer even schrijven-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North