• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker SSUV preview

Auteur: autoblogger, gepost 22 februari 2006 om 23:59 – 15 Reacties

Spyker SSUV preview


Autovisie heeft een exclusieve preview van de Spyker SSUV, die volgende week dinsdag officieel zal worden onthuld in Genève. En ik moet zeggen, de concurrent voor de Porsche Cayenne heeft indrukwekkende specs…

De Spyker D12 Peking-to-Paris moet uiteindelijk het belangrijkste model worden van Spyker. Eind 2007 komt de auto op de markt, met een geschat prijskaartje van minimaal 300.000 euro. Dat maakt Spyker de enige aanbieder van een SUV in dat segment en ze zijn meer dan welkom. De concurrentie lijkt ook plannen te hebben (oa de Bentley SUV en Lamborghini SUV) maar Spyker zal de markt als eerste betreden. En dat is goed nieuws!

Volgens autovisie, die tijdens een exclusief bezoek aan de fabriek in Coventry de eerste foto’s maakte, heeft de D12 Peking-to-Paris een lengte van ongeveer 5 meter in combinatie met een breedte van 2- en een hoogte van om en nabij 1,70 meter. Met zulke afmetingen is het gewicht van de SSUV opmerkelijk laag: 1850 kilo! Vergelijk dat met een Porsche Cayenne Turbo van 2355 kilo… De winst lijkt men te halen uit een eigen gemaakt spaceframe, gefabriceerd van aluminium. Onder de kap van de Peking-to-Paris ligt een Audi W12 (voorin geplaatst). In de A8 levert de twaalfcilinder 450 pk, maar CEO Victor Muller belooft een vermogen van minimaal 500 pk. Deze krachtbron wordt trouwens ook geleverd in de Volkswagen Touareg, de auto waarmee de nieuwe Spyker zijn aandrijflijn deelt.

Spyker SSUV previewOm de instap te vergemakkelijken, gaan de achterste van de vier portieren naar achteren toe open. Suicide doors dus, een verwijzing naar het roemruchte verleden van Spyker, waaraan de D12 ook zijn naam en vierwielaandrijving dankt. Spyker leverde in 1903 namelijk de eerste vierwielaangedreven auto (toen nog met een zescilinder motor) en reed er mee van Peking naar Parijs. Voor een herkenbare look zorgt het front van de La Turbie (zie afbeelding hiernaast), dat logischerwijs wat hoger in de binnenspiegel zal verschijnen. De SSUV staat op kolossale 24-inch ‘aeroblade’ wielen.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

d12, Porsche, Spyker, w12

Vorig bericht: « Gespot: facelift Volkswagen Touareg
Volgend bericht: Alfa Romeo Sbarro concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Remco zegt

    23 februari 2006 om 00:22

    Ik ben benieuwd!
    Maar ik vrees het ergste!
    Een sportwagen hoort laag te zijn, niet hoog. Dat het een Nederlands product is, maakt natuurlijk een hoop goed, maar ik heb het niet zo met de SUV-rage. Hopelijk is het een rage, en gaat het over.

    Login om te reageren
  2. Jeremy zegt

    23 februari 2006 om 00:34

    Ben ik het voledig met eens Remco. Zou de Amerikaanse markt hier niet voor iets tussen zitten????????? ;-)

    Login om te reageren
  3. JPM zegt

    23 februari 2006 om 09:44

    Mij hebben ze nog niet overtuigd. Die lucht inlaat aan de voorkant vind ik bijvoorbeeld veeel te groot. De achterkant is een beetje vaag mja ik wens ze sterkte.

    Login om te reageren
  4. Rits zegt

    23 februari 2006 om 11:03

    Ik zal/kan pas een oordeel geven als hij helemaal klaar is.

    Login om te reageren
  5. Franqie zegt

    23 februari 2006 om 14:04

    Ik zou hem inderdaad wel eens willen zien als tie af is… Heb het normaal ook niet zo op SUVs, maar dit lijkt me tog wel een gaaf karretje;)

    Login om te reageren
  6. Donny zegt

    23 februari 2006 om 16:24

    Dit is toch helemaal geen SUV?? Of ligt dat nu aan mij…:-?

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    23 februari 2006 om 16:32

    ik denk dat het niet zo mooi gaat worden

    Login om te reageren
  8. bart zegt

    23 februari 2006 om 16:38

    de voorkant ziet er wel goed uit, maar de achterkant dat kan gewoon niet waar zijn! en waar zijn de 2 achterste deuren? maar ik ben nog benieuwd hoe die gaat worde

    Login om te reageren
  9. Sander zegt

    23 februari 2006 om 17:01

    Hij wordt supermooi, ik heb de foto’s er al van gezien via een kennis en hij kon me zelfs vertellen dat er al orders waren voor de auto en dan hij er zeker gaat komen!

    Login om te reageren
  10. bart zegt

    23 februari 2006 om 20:01

    @sander, heb je die foto s voor mij? je kunt ze sture naar [email protected]

    Login om te reageren
  11. stiggie zegt

    24 februari 2006 om 19:05

    @sander als je ze nog hebt zou ik ze dan ook mogen [email protected]

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    26 februari 2006 om 18:58

    @sander je mag ze naar mij ook altijd sturen [email protected]

    Login om te reageren
  13. çasper zegt

    28 februari 2006 om 23:00

    sander ik zou die fotos ook wel graag willen [email protected]

    Login om te reageren
  14. casper zegt

    28 februari 2006 om 23:03

    laat maar sander, ik heb de fotos van de ssuv al gevonden,
    ze staan gewoonhierboven rechts bij spyker.

    Login om te reageren
  15. Jan zegt

    29 maart 2006 om 00:07

    De achterkant (en voorkant) heeft duidelijke familietrekjes en daarom doet men dat ook. Ik zou daar wel eens een testritje in willen maken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North