Spyshots: facelift voor de Audi A8/S8

Auteur: , 107 Reacties

Zowel de Audi A8 als S8 krijgen deze maand een botox behandeling.

Audi facelift de A8 en S8

Jonathan977 spotte een verse S8 op de Grossglockner in Oostenrijk. Het exemplaar zit helaas nog helemaal in het verband. Woensdag 21 augustus wordt het resultaat van de operatie tentoongesteld.

Het gefacelifte model moet de nieuwe S-klasse weerstand bieden totdat de geheel nieuwe A8 hem in 2016/2017 aflost. Wat we mogen verwachten is grotendeels nog een verassing.

Wel weten we dat Audi’s grootste LED-matrix koplampen krijgt en dat de 4.2 TDI uit de Porsche Cayenne S Diesel naar de A8 komt. Die 382 pk sterke dieselbeul vervangt de huidige 4.2 TDI.

Voor de rest is het een heel end voorspelbaar wat Audi gaat doen. Ongetwijfeld worden er nieuwe veiligheidssnufjes toegevoegd, wordt het MMI-systeem geüpgraded en krijgt de buitenkant een frissere look. Dat laatste zal waarschijnlijk uitpakken in een setje nieuwe koplampen en achterlichten, een gewijzigde bumper, een net iets scherper getekende grille en hier en daar een chroomstripje extra.

De S8 op de foto’s wordt op dit moment nog stevig getest en mag een zware aanhangwagen de Oostenrijkse bergen door trekken. Zou dat een voorbode zijn dat de V8 meer pk’s krijgt? Dat zou goed mogelijk zijn, hetzelfde blok levert in de RS6 immers 40 pk meer dan in de huidige S8.



107 reacties

Kun je veel botox gebruiken wil je m leuk maken..
@felix1989: jij zal hem niet kunnen betalen!
@carspotter-rietdijk: Over een paar jaar als mijn kosten voor de pilotenopleiding zijn afgelost wel. Ik doe het nu al met een XC60 T6..
@felix1989: pauperbak voor de net nietjes.. zo’n XC60
@2800cc: inderdaad
@felix1989: je hebt in ieder geval zelfkennis..
@2800cc: Ik heb kennis van lullo’s en heb er in jou 1 ontdekt, zielige comment op zijn xc60, prima keurige auto met meestal keurig volk.
@yerrie: Zonder dat je het wellicht door hebt, geef je dus te kennen veel lullo’s in je vrienden en kennissen kring te hebben, haha!
@2800cc: Vrijwel altijd probeer ik netjes, beschaafd, onderbouwd, gefundeerd en bovendien emotieloos te reageren op het internet maar voor jou maak ik vandaag een uitzondering: -=edit: doe maar niet happen=-.

On-Topic:
De A8 2006-2010 was een unieke maar vooral statige wagen. Een auto die in zijn segment eenzaam aan de top stond. Mercedes proberde het toen met zijn S , BMW had een 7 maar beide wagens hadden zeker in deze jaren niet de statigheid en uitstraling van de A8 .
Een fantastisch detail vond ik de geïntegreerde uitlaten van de A8 W12 , volledig weggewerkt in de bumper met een chromen randje, dat zag er fantastisch uit.

Ik zie bij dit model dezelfde soort achterlichten als het 2011-2012 model en dan houd ik m’n hart vast. Don’t fail me Audi.
-edit: nutteloze bijdrage-
@2800cc: Volgens mij ben jij in je ballen getrapt. Je doet wel erg moeilijk. Benieuwd wat jij gaat bereiken in het leven, of krijg je altijd alles van pappie ofzo. Een XC60 is niet niks op mijn leeftijd, vraag me af hoe jij aan je geld komt. Met mij gaat alles prima, ben verre weg van pauper. Succes verder, zul je nodig hebben!
@felix1989: oh god, ook nog doen aan ‘zelf-borst-klopperij’..
Maar voor je een verkeerde indruk krijgt, je hoeft met mij geen medelijden te hebben.
@felix1989: ok ik neem nu ook even de moeite om er iets inhoudelijker en dieper op in te gaan, paar dingen die jij zelf aandraagt:
-je het een studieschuld van circa 2ton (dat heb je nogal snel bij een beetje pilotenopleiding)
-je bent nog vrij jong, aangezien je het niet slecht zou doen gezien je leeftijd.
-je rijdt een XC60 T6 (zeg je)
Wat ik hier uit destilleer is dat in ieder geval die XC60 T6 of in de lease is of gefinancierd.. want een beetje eigenvermogen opbouwen gaat niet zo snel in je begin jaren als piloot.. in ieder geval zul je geenszins eigenaar zijn van die XC60 T6, of.. en dat kan natuurlijk ook nog, je bent zelf een figuur die alles van zijn mammie krijgt..

Ik durf aan de hand van bovenstaande zelfs de boute opmerkingen te maken dat je boven je stand leeft.. die door gebrek aan gewicht is gaan ‘vliegen’..

Fijne dag!
@2800cc: Klopt ik heb 150K studieschuld, afgelost door pappie. Dat zeg ik er nu maar wel bij. Ik vlieg in de VS, waar ik vandaan kom(ben half jaar in NL nu, bij mijn vriendin) en heb dus een redelijk salaris. Ik heb een auto nodig, met genoeg ruimte, dus heb ik de XC60 gekocht (deel van pappie gehad).. Uiteraard vallen de prijzen daar lager uit dan in Nederland.

Al met al ben ik een verwend rotjoch, maar heb wel hard gewerkt, als (half) buitenlander, voor mijn opleiding.
@felix1989: haha.. en dan in een van je vorige posts mij durven te betichten van het allemaal van pappie krijgen, ongelooflijk! XD
@2800cc: ja erg he maar mijn verhaal is wel echt heel beschamend.. Sorry hè;)
@felix1989: als je maar onthoudt dat ik je bij de ballen heb.. ;)
@felix1989: een deel van je ouders krijgen is op zich helemaal niet erg, als je zelf inderdaad ook maar hard werkt. Bij een vriend van mij gaat het ook zo, maar wat hij krijgt is zeker niet voor niets. Het is zo dat mijn moeder (gescheiden ouders) het niet zo breed heeft, anders had ik hetzelfde gehad. Het belangrijkste is en blijft in mijn ogen dat je leert ergens voor te werken.
@felix1989: lekker boeiend dat je een buitenlander bent waarom moet je dat erbij zeggen haha triest.

Er zijn buitenlanders die wat meer hebben gepresteerd in dit landje dan jij met papa’s centjes een auto en een opleiding.
@felix1989: Ooit ergens gelezen dat jij hem ook van je paps hebt gekregen… Dus snap je comment op hem niet helemaal.. En je hoeft niet in 8 van de 10 posts te zetten dat je een volvo rijdt.
@troyk: lolll de s-klasse was in die periode gewoon de baas hoor, daarna kwamen bmw en audi.

Hoewel ik tegen de s8 uit die tijd geen nee zou zeggen :)
@troyk: De D3 A8 was inderdaad een toonbeeld van prachtige, schijnbaar eenvoudige statigheid. Ik was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in het uiterlijk van de D4 A8, hoewel die qua interieur naar mijn mening wel weer helemaal geweldig is.
@2800cc: Jaloers?
@carspotter-rietdijk: Alle auto’s waar jij op comment kan je betalen ?
Trippy camo zeg. Je kan zelfs bijna de kenteken niet meer zien.
@toyotafortuner: De kenteken? HET kenteken.
@VeniVidiVici: Nederlandsch iesch lastieg voor dese Indonesier die Nederlansch ende Indonesisch tuis praat. Dus ik wil nog wel eens een de/het vaut maken.
@toyotafortuner: Ik had al zo’n vermoeden, maar dan help ik je gewoon ;-)
@VeniVidiVici: ok boss.
@toyotafortuner: hahaha. Mijn oma is in Indonesië geboren. Je bent vast bekend met het woord “babu”?
@ej20g: tuurlijk. Heb je er 1 in huis?
@toyotafortuner: ik niet, mijn oma (en haar ouders) vroeger wel. Ze verteld regelmatig nog dingen over die tijd. Ook over de “Jappenkampen” overigens, des te vreemder dat ik zo’n groot fan ben van Japanse auto’s.
@ej20g: Leuk :) op een een of andere manier…
@toyotafortuner: het is op z’n minst apart. Mijn vrienden vinden sommige Indonesische woorden leuk om te horen dus die verteld ze met groot plezier.
@ej20g: hehe.. same here! :)
@toyotafortuner: Dat komt door de lichtinval pannenkoek.
Ik kan niet wachten! Heel mooie auto wordt het.
@kapiteinaudi: dolletjes! Of hij mooi wordt moeten we afwachten, innovatief zal het design niet zijn.
@rufctr01: Maar een interieur van Audi ziet er na 12 jaar nog goed uit (bv. A4 B6) en dat kun je van een Hyundai o.i.d. niet zeggen, dat ziet er nooit uit.
@autobart: nou, ik heb ze al gezien van 6 jaar oud waar er een laagje loslaat. Een collega heeft een TT van 7 jaar oud en dat interieur is om te janken zo slecht. Leer wat compleet is uitgedroogd, stoel wat ingezakt is terwijl hij een normaal postuur en gewicht heeft.
Audi is imo niks beter dan een ander merk.
@rufctr01: Dat klopt, maar je hebt van die mensen die knopjes met hun nagels bedienen. Dan ziet het er bij geen enkele auto meer fraai uit. Ik ken ook zulke mensen. Daar maak je je auto echt lelijk mee.
@autobart:

stel je niet zo aan joh .. suf wijf ..
@lincoln: Ik weet dat het bij een Amerikaan niks uitmaakt, maar dan noem je ook een stel betonblokken van auto’s…
@autobart:

-maar je hebt van die mensen die knopjes met hun nagels bedienen-

Moeten ze eens op tijd de nagels knippen.
@bayernmunchen: Klopt, maar jij drukt het knopje van je afstandsbediening of van je elektrische ramen toch ook niet in met je nagel? Dan houd je je duim c.q. vinger gewoon verkeerd.
@autobart:
Echte kwaliteit moet daar gewoon tegen kunnen…, kan het dat niet dan is het rommel. Simple as that….
@rufctr01: Heb jij een voorbeeld van een merk dat wel beter is?
@kapiteinaudi: Een zeer onderschatte auto vind ik, wellicht met name door het (mooie) anonieme uiterlijk en het ”Volkswagenverwantschap”.
@martijn1993: Volledig mee eens. Volgens mij ook de beste in zijn klasse (buiten de nieuwe S klasse dan).
@kapiteinaudi: Een S klasse is misschien wel beter inderdaad, en een XJ wellicht spannender om te zien (en te rijden?), maar de A8 heeft naar mijn mening toch het beste totaalpakket te bieden.
@martijn1993: Inderdaad. De A8/S8 zou ik zo verkiezen boven de XJ en 7-serie, maar sinds de nieuwe S klasse uit is weet ik het niet meer. Dat ding ziet er zo mooi uit in het echt.
Maar dan nog heeft de A8 als totaalpakket meer te bieden omdat ie veel minder kost.
@kapiteinaudi: Absoluut! De 7-serie heeft mij nooit echt weten te boeien, maar de nieuwe S bevestigd zijn toppositie in dit segment weer eens. Qua design ben ik overigens van mening dat de vorige (D3) generatie van de A8 (wellicht de prachtigste 4-deurs sedan uit zijn tijd) veel mooier is dan de huidige (D4). Vooral de D3 S8 met die accentuerende verticale grille-spijlen en uiteraard de 4 ronde uitlaten was wonderschoon, en klonk ook zo ontzettend goed! Hulde aan die 5.2 V10!
@kapiteinaudi:& @martijn1993: De Audi A8 D3 is voor mij zonder twijfel de mooiste sedan ( als je kijkt naar vergelijkbare auto’s van BMW en Mercedes in zijn klasse). Alleen de BMW 7-serie E38 en de Mercedes S-Klasse W126 zijn van dat niveau. Ook was het zeer aangenaam, dat een van mijn favoriete auto`s de Audi A8 L W12 een rol had in de film The Transporter 2.
Verder vind ik de Audi A8 D4 ook prachtig het is immers een doorontwikkeling van de D3. De Audi A8 D4 is gewoon een tijdloze auto, juist dat ingetogen spreekt mij aan die ervoor zorgt dat de auto ook tijdloos blijft. Sommige auto`s in deze klasse met drukke lijnen zullen ook sneller gedateerd geraken. De nieuwe S-Klasse is fraai, maar het is belangrijk of die dat ook zal blijven over een aantal jaren.

Ondanks de nieuwe S-Klasse, de nieuwe Quattroporte of de XJ blijft de A8 mijn favoriet, op de een of de andere manier blijf ik terugvallen op de Audi.
@kapiteinaudi: Het is toch al een mooie auto ?
@agera: Zeker en vast, maar de facelift gaat hem nog mooier maken.
“Voor de rest is het een heel end voorspelbaar wat Audi gaat doen” De zin waarmee je ieder nieuwsbericht over Audi kunt samenvatten….
Waarom camo gebruiken, Audi? Niemand ziet toch dat jullie met een nieuw model bezig zijn.
@bsxc2:
Daarom juist die camouflage, tevens een heel stuk spannender dan het eindresultaat zo.
@jrk68: haha hoe verzin je het elke keer weer :-)
@jrk68: ze kunnen gewoon een A6 laten zien.
@jrk68: Met camouflage is zo ongeveer het enige moment dat ouwdies spannend zijn….
Nou ik ben ZOOOOOOOO benieuwd hoe die er uit komt te zien!! :D
Wordt dat ding nog verkocht dan? Ik zie er bijna nooit een rijden. In tegenstelling tot een Mercedes S-klasse of BMW 7-serie.
@Original_Arnoud: mee eens. Moet zeggen dat het wel een fijne auto is om alleen al in te zitten, toen het ding net in Nederland verkocht werd mocht ik van de overbuurman van mijn oom erin zitten en ‘m zelf starten. Het koppel van die V8 diesel schoot door de hele auto heen. Een klein beetje gas was genoeg voor een flinke rilling. Ik vond het ook een prachtig interieur moet ik zeggen.
@ej20g: een goede Diesel rit net, die loopt mooi rond. Maar ja, VAG Diesels he
@rufctr01: rit=rilt
@rufctr01: Audi richt zich voor een heel groot deel op TDI. Hun auto’s voor lemans waren alle 3 TDI’s. Dus volgens mij ben ik niet verkeerd als ik zeg dat Audi al heel ver staat in dieseltechnologie.
@FB_1043467391: Kwa dieseltechniek heeft Vag hele goede diesels op het moment, eigenlijk de beste is nog de 1.9 tdi vanaf 2002. Alleen de 2.5 heeft problemen met de tuimelaars bij de nokkenas die je beide moet vervangen wat geen leuke grap is.
Daarin tegen dat Toyota de slechtste diesels bouwt en hoop probleem heeft met de diesels in de Auris, verso en avensis van 2 haar oud tot hooguit 5 jaar.
@rufctr01: moet wel zeggen dat die auto nog niet ingereden was (nog geen 2 weken oud) en ook nog eens koud. Ik kan je zeggen dat het blok verder heerlijk, trillingsvrij liep. Stationair voelde je er namelijk niks van. Verder weet ik niet hoe andere diesels lopen op het blok van de Polo Bluemotion (trilgebakje) en Opel Omega 2.5 DTI (heerlijk trillingsvrij) na.
@Original_Arnoud: Hier in de omgeving zie in ze regelmatig en dan zie ik de 7 serie juist haast niet.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ziet er goed uit
Deze gaat weer geweldig worden! DE standaard in de topklasse waar velen slechts van kunnen dromen..
@audifreak: Ligt eraan welke standaard……..
@audifreak: als het vergelijkt met een Golf….
@audifreak: vandaar dat de S-Klasse al jaren de standaard is. Ik moet wel toegeven dat ik het interieur van de A8 erg mooi vind, mooier dan dat van de 7-Serie en net zo mooi als dat van de nu afgewisselde generatie S-Klasse.
Jonathan is flink aan t spotten geweest
Zet gewoon een huidige A8 neer, zeg dat het een facelift is en ze geloven je ook…
Trekt dat ding nou een aanhanger achter zich aan met reserve-onderdelen erin?
@bayernmunchen: nee.
@lenny24:

Vaten met motor-olie erin dan?
@bayernmunchen: Zoooo slecht zijn die auto’s niet hoor alsof BMW zo veel beter zijn…..
@lenny24: hij heeft jaren Subaru gereden, en ik kan uit pure ervaring vertellen dat die puur technisch beter zijn dan de gemiddelde Audi (of andere Duitser wat dat betreft).
@ej20g:

Precies kerel,met jou kan ik praten.
Heb je inmiddels al wat op het oog?
@bayernmunchen: niet persé iets op het oog. Schommel ook nog steeds tussen een 1993-1996 WRX of 1999-2000 Turbo 2000. Wat het uiteindelijk wordt zal sterk afhangen van de onderhoudshistorie, staat en aanpassingen van de mogelijke exemplaren. Wel een lichte voorkeur voor de latere exemplaren.
@ej20g:

Persoonlijk uit ervaring zou ik in jou geval,voor model ’99/’00 gaan,beter nog een MY00.
Als je gaat voor een wrx,en als de financien het toelaat voor jou,een mooie Sti.
En zeker de geschiedenis,onderhoud en dergelijke moeten natuurlijk wel in orde zijn,zeer belangrijk.Er zijn heus wel goede te koop,alleen even goed zoeken en bepaalde overwegingen maken.In ieder geval succes.
@bayernmunchen: ik heb dezelfde insteek inderdaad. Ik neig sterk naar een MY’99 gezien de belasting bij import best een hoop scheelt tegenover een MY2000 en mijn ervaring met de MY’99 gewoon goed zijn. Tot nu toe geen problemen bij een vriend van mij (na anderhalf jaar). Die is overigens ook niet standaard, loopt op een volledige Prodrive uitlaat en ECU.
@ej20g: maar je rijdt wel in een Subaru…..
@2800cc: en wat wil dat zeggen? Mensen die dat zeggen komen altijd op mij over als merkgeil. So what dat er achterop “Subaru” staat in plaats van “Audi” of “Mercedes”. Ik ben (straks dan, nu een deel via vrienden) trotse Subaru rijder en blij dat ik zo’n auto (bijna) mag bezitten. Dat het plastic in het interieur harder is maakt mij niet uit, bovendien maakt het niet uit of je met je kop op het dashboard van een Audi of Subaru klapt, pijn doet het toch en letsel levert het ook op. Als eens wat meer mensen van hun logo gekte af zouden stappen en Subaru een kans zouden geven denk ik dat een hoop mensen over zullen stappen. Ik ken namelijk niemand die ooit Subaru gereden heeft en naar een ander merk overgestapt is omdat de auto niet voldeed of onbetrouwbaar was. De meeste mensen stappen over vanwege het hoge verbruik of vanwege het overstappen naar een hogere klasse (Skyline/Supra/3000GT). Dus zo neerbuigend praten over een zéér ondergewaardeerd merk gaat er bij mij niet zomaar in. Dat geldt overigens niet alleen voor
Subaru.
@ej20g: ik waardeer je uitgebreide uiteenzetting, een kanttekening; bij Audi klap je niet op het dashboard.. er zit namelijk een airbag tussen.
In ieder geval veel plezier met je aanstaande Subura!
@2800cc: dat is uiteraard waar, de Subaru heeft ook airbags in het dashboard, al gaat het stuur (met airbag) er bij mij gelijk uit. Maar het was bij wijze van spreken, gezien ik niet inzie wat een zacht dashboard te maken heeft met kwaliteit (ik beweer even min dat jij dat aangegeven hebt trouwens). Ieder zijn meug natuurlijk en daar is niks mis mee.
@ej20g: Wat dit betreft begrijp ik je helemaal, voor mij is een Nissan GT-R niks minder dan andere (Europese) modellen misschien wel meer. De mensen zijn merkgeil voor hun moet het een Porsche, Mercedes, of wat anders zijn. Dankzij de GT-R heb ik juist sympathie gekregen voor Japanse auto’s.
Japanse automerken zitten overal ter wereld, onderdelen zijn makkelijker te verkrijgen, zijn goedkoper en technisch beter en betrouwbaarder wat wil je nog meer?
@2800cc:

Jaloers?
Wat voor een gebakje rij zelf dan?
Beter/liever een Subaru Gt turbo/WRX(Sti),dan een A..i.
Spreek uit ervaring.Rij nu een BMW ivm een gezin.
En ja ,het interieur is niet iets om naar huis te schrijven,maar zeker ook niet verkeerd.
Het gaat erom wat er onder de kap zit,dat is het belangrijkste:de motor.
En van de Jappan techniek,kunnen de Duitsers nog wat van leren.
@ej20g: Jammer alleen dat het interrieur is gemaakt van logitec toetsenboard plastic
@yerrie: het is inderdaad wel hard, maag ach, qua vormgeving vind ik het interieur van de Impreza van na 1998 gewoon erg mooi. Niet chique of speciaal, gewoon simpel, strak en overzichtelijk.
@ej20g: Nissan, Subaru en Honda zijn technisch zowieso beter dan de Duitse auto’s.
@lenny24:

Weet je wat het is: jullie kunnen zo fijn happen.
@bayernmunchen: maar dat doet bijna iedereen op deze site… Maar ik denk dat Subaru’s technisch inderdaad heel goed zijn.
@lenny24:

Dat weet ik wel zeker,dat durf ik stellig met 100% zekerheid vast te stellen.
Veelal wat ik zeg,moet je met een korreltje zout nemen,beetje dollen hoort erbij en wat sarcasme.
Die facelift is hard nodig, het huidige model staat nog altijd in de schaduw van de vorige A8.
@erwh: mee eens
@erwh: Volledig eens, zie mijn eerder comment.
Hè leuk, ik was anderhalve week geleden op de Grossglockner en heb ze zien rijden!! Had zelf geen camera bij me. Ze waren zeer actief en gingen diverse keren naar beneden en weer terug.
Als dat net zon grote facelift als de BMW 5 serie word, dan hoef ik me vergroot glas in ieder geval niet afstoffen :p ………., sarcasme
ziet er niet intressant uit.
Serieus, is die nu pas gespot? 8 weken terug reden die al op de snelweg bij Ingolstadt..
De a8/s8 is anoniem, maar het blijven machtige bakken. Verder is er genoeg keuze voor iedereen, voor de een een S-Klasse, 7-serie, Quattroporte, Panamera, Phaeton of LS.

Een a8 komt in het echt veel beter tot zijn recht dan op foto’s, ik merk dat ik ernaar blijf kijken. De a8 heeft net zo veel aantrekkingskracht als een S of 7-serie, maar dan anders.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).