Stoere bestseller wordt nu een tandje stoerder

Auteur: , 18 Reacties

Niet dat de standaardvariant een doetje was, of zo.

De Ford F-Series is wereldwijd een van de best verkochte auto’s. Dat komt voornamelijk door de Verenigde Staten, waar het gros van de F-Series verkocht worden. Je kan de populaire pickujp in allerlei uitvoeringen krijgen. Van bedrijfswagen-kaal tot superluxe of zelfs sportief.

Voor vandaag komt Ford met een extra stoere variant van de van huis uit stoere F-250 Heavy Duty. Het resultaat is de ‘Tremor’. Mocht die naam je bekend voorkomen, kan dat kloppen. Ford gebruikte de naam in 2014 al voor een snelle variant van de F-150. Sterker nog, de F-150 Tremor was dermate snel dat het een van de snelste pickups ter wereld is.

Ford F-250 Tremor '19

Voor de F-250 Tremor had Ford andere plannen. De F-150 Raptor is de snelle en sportieve F-150, Tremor staat nu voor een extra ruige variant. De F-250 Tremor krijg standaard matzwarte 18″-velgen met enorme 35-inch grote banden voor extra grip in de blubber. Standaard is de Tremor voorzien van een sperdifferienteel van de Amerikaanse firma Dana. Uiteraard heeft de Tremor vierwielaandrijving.

Ford F-150 Tremor '19

Ook staat de F-250 Tremor hoger op zijn poten dan de reguliere versie, zo’n 5 centimeter. Mede daardoor kan de F-250 nu door diepere plassen rijden en kan de auto grotere hellingshoeken aan. Om makkelijker in te kunnen stappen heeft de Tremor treeplanken, deze klappen in op het moment dat je met de auto gaat rijden. Er is keuze uit twee motoren. Een 7.3 liter grote V8 op benzine of een 6.7 liter PowerStroke diesel. Beide motoren zijn gekoppeld aan een tientraps automaat van Ford.



18 reacties

Tja .. je moet dan toch echt wel een enorme dameskapper zijn wil je de Rolls Royce Cullinan nog een klein beetje overwegen ..
@lincoln: doe je blijkbaar wel goeie zaken als dameskapper, wanneer er een RR voor de deur kan komen te staan ;-)
@lincoln: ..intiates slow hand clap…

Zowaar een keer een grappige opmerking van de opperdepressiva aanhanger. Plusje van mij, en een grote kus ouwe rukker….
@intiemgeschoren:

Top meid ..
Voor het eerst dat je een grap snapt ..

Heb em speciaal voor jou dan ook niet te moeilijk gemaakt ..
@lincoln: fijn, je hebt dus wel empathie. Was even bang dat in je autismespectrum niets daarvan was terug te vinden. Je had moeite met het inzicht dat je Bottom bent, ben je nu aan het idee gewend? Liefs, je harige Topper. (intiem natuurlijk kaal, dat vinden we beide wel opwindend)
@lincoln: mijn vrouwtje is nog maar net geweest naar de kapper. Geen schaar aan te pas gekomen. 160eurotjes. !
@tortuga: zijn er serieus mensen die zulke bedragen aan een kapper uitgeven? Zelfs voor onze bruiloft was mijn vrouw voor een paar tientjes klaar, en die kapster kwam nog thuis ook!
@lekbak: Ja voor onze trouw was het ook aan huis en goedkoper plus andere extra’s. Dus snap er niet veel van dat is duidelijk.
@tortuga: volgens mij is ze gewoon gaan shoppen voor nieuwe schoenen ofzo…
Meh

Liever een F350, een greencard, en gaan met die banaan.
@camber24: ga dan all-in met de F650… Bigger is better 😉
@bullzeyersn: en dan max 85 tuffen neen dank u
@camber24: Het Tremor pakket komt ook beschikbaar voor de F-350
Moet ik een tandje stoerder lezen als stoerderererer?
Als dit wat meer betaalbaar was geweest in NL en dus niet alleen in aanschaf dan had ik graag zo’n ding willen hebben.
@groninger: Gaat hier in Canada ook een slordige 80K kosten…..
Maar wat wil je ermee op het Groningse land? Een boortoren verplaatsen?
@slowland: idd, het kleinste model (de F-150) is hier al gigantisch. In de stad op het Overwinningsplein staat altijd zo’n viskraam, die lui trekken die kraam met een F-150 Platinum. Wat een absolute mastodont is dat, om dan te realiseren dat dat het kleinste model is van de F-Serie (oke, het is een double cab, maar dan nog). Bovendien mag zo’n ding al meerdere tonnetjes trekken, een F-250 heb je alleen maar nodig als je zonder reden een upgrade wil.
@720s: tot voor kort was er een hele goede reden om een f250 (of liever nog: ram 2500) te kopen voor hier. De grotere broers kwamen met de dikke diesels. Inmiddels zijn er ook diesels voor de 0,5 ton klasse maar dat zijn nog steeds niet die dikke diesels die oneindig meegaan, zuinig zijn en enorm goed kunnen trekken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).