• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Studiotorino Moncenisio: Cayman S met een Italiaanse twist

Auteur: robbie, gepost 7 juni 2013 om 13:03 – 26 Reacties

Afbeelding Studiotorino Moncenisio: Cayman S met een Italiaanse twistAfbeelding Studiotorino Moncenisio: Cayman S met een Italiaanse twistAfbeelding Studiotorino Moncenisio: Cayman S met een Italiaanse twistAfbeelding Studiotorino Moncenisio: Cayman S met een Italiaanse twist

Studiotorino Moncenisio
Is de nieuwe Porsche Cayman iets te klinisch en te ‘Duits’ in jouw ogen? Wellicht moet je dan even aankloppen bij het Italiaanse Studiotorino van ontwerper Alfredo Stola. Deze coachbuilder is namelijk druk bezig met het ontwikkelen van de Studiotorino Moncenisio.

Reeds in januari 2012 werden door Daniele Gaglione de eerste schetsen op papier gezet voor een Cayman met een Italiaans sausje. Diezelfde Daniele Gaglione was in het verleden verantwoordelijk voor onder andere het design van het exterieur van de Alfa Romeo 8C Competizione.

Op dit moment hebben we alleen nog maar een aantal schetsen, want in Italie zijn ze nog tot oktober bezig met het eerste prototype dat de naam S.F. 1/1 zal krijgen.

Studiotorino en Porsche zijn geen onbekenden van elkaar. In het verleden heeft Alfredo Stola al samengewerkt met Porsche designer (en Nederlander) Harm Lagaay en in 2005/2006 verschenen op basis van de Boxster en Cayman al de RK Spyder en RK Coupé.

De Studiotorino Moncenisio zal gelimiteerd zijn tot 20 exemplaren> Het bouwen van één auto neemt zo’n 3 á 4 maanden in beslag.

Ook interessant!

  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, cayman-s, coachbuilding, Porsche, Schetsen, studiotorino

Vorig bericht: « Autojunk Foto Van De Maand – Mei 2013
Volgend bericht: Jaarcijfers PON: meer omzet, maar minder winst »

Lees Interacties

Reacties

  1. forzaferrari zegt

    7 juni 2013 om 13:13

    Duitse techniek en italiaanse styling, moet goed komen!

    Login om te reageren
    • imba zegt

      7 juni 2013 om 13:32

      @forzaferrari: Liever niet die Duitse techniek als het kan.

      Login om te reageren
      • gast zegt

        7 juni 2013 om 13:58

        @imba: heb jij liever Italiaanse techniek en duitse styling ? fouter kan volgens mij niet..

        Login om te reageren
        • imba zegt

          7 juni 2013 om 14:33

          @gast: Nee, liever ook geen Duitse styling aub. Creativiteit wordt niet gewaardeerd of is zelfs niet van toepassing over de grens.

          Login om te reageren
          • gast zegt

            7 juni 2013 om 14:47

            @imba: kijk eens naar de nieuw A klasse, duitsers en geen creativiteit ?

            Login om te reageren
            • imba zegt

              7 juni 2013 om 14:56

              @gast: Ik heb het voornamelijk over VAG als ik creativiteit ter sprake breng.

              Login om te reageren
              • 911GT2 zegt

                7 juni 2013 om 15:43

                @imba: Euhm mag ik er u op attenderen dat VAG recentelijk de eerste productie auto maakte met meer dan 1000 PK, dat VAG recentelijk de eerste en enige productie auto maakte die 1 op 100 rijdt.

                Zo maar twee voorbeeldjes die me te binnen schieten.

              • berlinetta zegt

                7 juni 2013 om 17:50

                @911GT2: Noem nu eens een voorbeeldje qua design dan..

          • forzaferrari zegt

            7 juni 2013 om 16:10

            @imba: italiaanse techniek is niet de beste, en duitsland maakt er qua styling helemaal een potje van

            Login om te reageren
      • StijnB zegt

        7 juni 2013 om 13:58

        @imba:
        Jij houdt ervan niet alleen rubber te verbranden?

        Login om te reageren
        • imba zegt

          7 juni 2013 om 15:11

          @StijnB: In tegenstelling tot jou, zet liever niet m’n bankrekeningen in de fik wanneer je de optielijst van Duitse automobielen probeert aan te vinken…

          Login om te reageren
          • StijnB zegt

            7 juni 2013 om 15:22

            @imba:
            Kan ook, de kaalste wagens (Cayman R, Boxster Spyder) zijn net de leukste…

            Login om te reageren
      • audifreak zegt

        7 juni 2013 om 14:08

        @imba: Oh nee, een superieur kwaliteitsproduct.. wie wil dat nou hebben?

        Login om te reageren
        • imba zegt

          7 juni 2013 om 14:45

          @audifreak: Je naam en reactie weerspiegelt jouw gedachtegoed…. iets met illusie…

          Login om te reageren
          • audifreak zegt

            7 juni 2013 om 15:24

            @imba: Ja, zo ongeëvenaard goed zijn die Duitsers dus.. dat ze iets wat voor anderen slechts een illusie lijkt kunnen transformeren tot een keiharde realiteit! Deutschland über alles!

            Login om te reageren
            • redbeams zegt

              8 juni 2013 om 20:48

              @audifreak:

              Juist ja en dat was goed te zien met audi’s r8…hoe goed ie vlam kon vatten.

              Login om te reageren
              • audifreak zegt

                8 juni 2013 om 22:26

                @redbeams: Je hebt het over die R8 V10 test mule destijds? Zo hé.. heb je nog meer voorbeelden?

              • redbeams zegt

                10 juni 2013 om 21:02

                @audifreak:

                Check your facts…meerdere malen is een r8 in de fik gevlogen en nee dat waren geen test-mules.

        • jrk68 zegt

          7 juni 2013 om 14:50

          @audifreak:
          Dat is juist precies wat hij wil, daarom is hij dol op Japans.
          Zijn ideaal zou dus Japanse techniek en Italiaanse styling zijn. Hij wordt straks op zijn wenken bedient met de nieuwe Alfa Spider op MX5 basis.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            7 juni 2013 om 17:14

            @jrk68: Een auto waar ik ook in spanning op zit te wachten. Hopelijk maken ze ook nog een coupé op dezelfde basis.

            Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      7 juni 2013 om 15:39

      @forzaferrari: Geef mij maar Duitse techniek en duitse styling…
      …met Italianen weet je nooit of er tijdens de vorst geen onderdelen af vallen…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        7 juni 2013 om 15:44

        @911GT2:
        Lol, het gaat hier alleen niet over treintjes maar over auto’s. Leuk geprobeerd, dat dan weer wel.

        Login om te reageren
      • ropbp zegt

        9 juni 2013 om 00:12

        @911GT2: volgens mij zijn ene Walter da Silva (ex-Alfa) en Ital Design toch echt Italiaans en eigendom van VAAG. Nie t dat het iets fraais heeft opgeleverd, maar toch……

        Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    7 juni 2013 om 13:37

    Ziet er mooi uit, maar op schetsen is het makkelijk ‘liegen’

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 juni 2013 om 13:59

      @sketcher:
      Yip, de wager effectief (niet louter de wielkasten) breder maken zullen ze niet doen…

      Login om te reageren
  3. jaapiyo zegt

    7 juni 2013 om 17:20

    De vorige creaties van Stola op basis van de vorige boxster/cayman zagen er ook wel ok uit, maar die prijzen zeg…Ok er zat een Ruf blokje in maar dan nog, wel erg veel geld voor wat kekke bumpertjes en een ietwat anders vormgegeven raampartij IMO. Tsja een enkeling zal er wel ‘intrappen’ en voor de rest van ons is het dan leuk dat deze creatie bestaat, weer wat anders dan een reguliere Kaaiman.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North