• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Subaru maakt de Impreza nu écht extreem stoer

Auteur: willeme, gepost 6 april 2023 om 10:03 – 6 Reacties

subaru impreza stoer

Geen gouden wielen, grote spoilers en luchthappers. Toch is deze Impreza extreem stoer.

Als het aankomt op gewone auto’s die ietsje stoerder zijn dan de modellen waarvan ze zijn afgeleid, is de Subaru Outback een van de eerste. Al in 1994 verscheen namelijk de Legacy Outback. Die auto combineerde een stationwagon met vierwielaandrijving met meer bodemspeling en een stoerder uiterlijk.

Op die manier had Subaru een leuk alternatief voor hen die een SUV zochten. Enkele jaren later kwam de Outback ook naar ons land toe. Intussen is het een bekend recept dat veel merken toepassen. Audi (Allroad) en Mercedes (AllTerrain) doen het bijvoorbeeld nog steeds.

Maar ja, wat moet je dan als je auto’s al de Outback-behandeling hebt gegeven maar dat nog een keer wil doen? Simpel, je maakt een ‘Wilderness’-variant.

Extreem stoere Impreza

Dat is een Outback-versie van de Outback, zeg maar. Twee jaar geleden konden we kennis maken met de Outback Wilderness en iets later met de Forester Wilderness, nu is het tijd voor de Crosstrek Wilderness. De Crosstrek is niets meer of minder dan een stoerdere Subaru Impreza hatchback. En de Wilderness is de stoerdere, ruigere en hogere versie daar weer van. Volg je het nog?

subaru impreza stoer
extreem stoer
subaru impreza stoer
extreem stoer
subaru impreza stoer
extreem stoer
subaru impreza stoer
extreem stoer
subaru impreza stoer
extreem stoer

Dit betekent dat de Crosstrek Wilderness nog hoger op zijn poten staat (24 centimeter in totaal) en is voorzien van offroad banden. Of nou ja, offroad banden, van het type rubber (Yokohama Geolander)waar je tenminste nog iets kan op een zandpad.

Tevens is de Crosstrek Wilderness voorzien van heel erg veel extra plastic op de bumper, skirts, deuren, wielkasten en achterzijde. Het ziet er stoer uit en lijkt tegen een stootje te kunnen. De Wilderness-versie is geen mooiboy, je kunt er ook echt wat mee. Zo zijn de aanloophoeken ook groter.

extreem stoer
extreem stoer
subaru impreza stoer
subaru impreza stoer

Daklast van 318 kg

Er is tevens een extra beschermplaat aan de onderzijde en priemen er twee HEX-mistlampen uit de voorbumper. Om je eraan te herinneren dat je een heel bijzonder Crosstrek Wilderness hebt, zijn er overal logo’s te vinden. Handig, er zijn twee soorten daklastenHahaha. De eerste is 80 kilogram.

Dat is voor je dakkoffer en de spullen die je meeneemt, de daklast waarbij het ESP nog naar wens reageert, maar niet het maximaal aantal kilo’s dat het dak kan houden. Deze bedraagt namelijk 318 kg! Dat is de tweede daklast. Je kan dus een daktent erop zetten en daarin gaan slapen.

Er is maar één motor voor de Subaru Crosstrek Wilderness en dat is de 2.5 boxermotor met 185 pk en 239 Nm. Om de auto toch iets sneller te maken dan de standaard Crosstrek met deze motor, heeft de Wilderness een kortere eindoverbrenging. De extreem stoere Impreza komt helaas (vooralsnog) niet naar Nederland toe en is nu alleen aangekondigd voor de VS.

Meer lezen? Dit zijn 10 snelle obscure Japanse stationwagons!

Ook interessant!

  • Veilingvoer: Een bijzondere Subaru Impreza
  • Gloednieuwe Subaru Impreza is helaas niet wat je verwacht
  • Vergeet de XV, dit is de gloednieuwe Subaru Crosstrek
  • Impreza P25 restomod
    Impreza P25 restomod krijgt meer vermogen dan 280 pk!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

crosstrek, impreza, Subaru, Video, xv

Vorig bericht: « S63 AMG Edition 1 kost al veel VOOR de BPM
Volgend bericht: Opgefriste Jeep Wrangler gaat Bronco’s keihard aanpakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. redneckdarian zegt

    6 april 2023 om 10:34

    Stoer, sure. Lelijk, absoluut!

    Login om te reageren
    • sizedoesmatter zegt

      6 april 2023 om 20:26

      Idd lelijk, maar 10x stoerder dan al die asfalt-bluf-suvjes die je overal ziet!!

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      6 april 2023 om 20:58

      Dat zijn ze eigenlijk allemaal wel, enorm lelijk met een hele grote wauw factor. (De WRX/STI versies dan)

      Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    6 april 2023 om 11:16

    Ben ooit met een oude Impreza 2.0 station naar Dakar gereden. Je denkt elke keer, bij deze klap gaat de auto kapot. Maar het ding bleef maar doorrijden.

    Login om te reageren
  3. kle500 zegt

    6 april 2023 om 19:21

    Wil nog altijd graag een renault scenic rx4 de voorloper van dit alles.

    Login om te reageren
  4. shalomleon zegt

    6 april 2023 om 23:04

    @Willeme de outback als 1 van de 1e? Dan moet je die andere echt eerste ook benoemen 😉 De AMC Eagle. Misschien een leuk ideetje voor een special?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North