• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Supertrage Golf GTI heeft 340 kg aan upgrades

Auteur: willeme, gepost 11 juni 2024 om 16:02 – 7 Reacties

supertrage Golf GTI

De extra hardware van deze supertrage Golf GTI kan soms best handig zijn.

Het mooie van een Golf GTI is dat het een perfecte auto is als je niets eraan gaat doen, maar ook dat het de ideale basis is als je lekker wil gaan modificeren. De Golf GTI is eigenlijk al sinds de introductie in 1976 een lieveling van de tuningscene en dat is eigenlijk altijd zo gebleven.

In de meeste gevallen zijn de modificaties dusdanig ontworpen om de snelle Volkswagen nog sneller te maken. Maar in dit geval hebben we te maken met een supertrage Golf GTI. Wat is er aan de hand?

De auto in kwestie is een product van SVI Engineering. Dat bedrijf komt uit Zuid-Afrika en sinds 2004 actief. Het werd opgericht door Jaco de Kock.

Misschien zegt die naam jou niets, maar hij is de geestelijk vader van de Maurauder, een soort rijdende tank die Richard Hammond testte in Top Gear. Precies, die ja.

Supertrage Golf GTI

Hun specialisme is het bouwen van gepantserde auto’s. Normaal gesproken zijn dat Land Cruisers, diverse Mercedessen en natuurlijk de nodige SUV’s. Maar in dit geval hebben ze gekozen voor een Volkswagen Golf! Vandaar dat we het hebben over een Supertrage Golf GTI.

Want de extra bepantsering zorgt ervoor dat de auto zo’n 340 kg zwaarder is dan standaard. Dat is het gewicht van 3-4 volwassenen hoofdredacteuren of van mijn zus vlak voordat ze een emmer McFlurry naar binnen werkt.

supertrage Golf GTI
supertrage Golf GTI
supertrage Golf GTI
supertrage Golf GTI

Het mooie is dat je met deze supertrage Golf GTI niet zo snel naar de McDonald’s gaat. De voorste zijruit rechts (in Zuid-Afrika rijd met aan de linkerkant) gaat maar gedeeltelijk open, de andere ruiten zijn permanent gesloten.

Ze zijn gemaakt van kogelbestendig glas. De deuren zijn vervolgens voorzien van 35 mm stalen platen. Met deze bepantsering is het mogelijk om een aanval van een idioot met AK47 te kunnen pareren. Op deze wijze kun je dus alsnog vluchten.

En wat kost dat dan?

De deuren, het dak en alle stijlen (A, B en C) zijn uitgevoerd in zwaarder staal. Ook de motor is voorzien kogelbestendige panelen, zodat de criminelen in kwestie niet je motor kapot kunnen schieten.

De achterklep zelf is niet gepantserd, maar er is wel tussenschot bij de achterbank die wél kogelwerend is.

supertrage Golf GTI
supertrage Golf GTI
supertrage Golf GTI
supertrage Golf GTI

Dit heeft wel zijn uitwerking op het gewicht. De Golf GTI weegt nu namelijk 1770 kilogram. SVI heeft het chassis aangepast aan het hogere gewicht.

Mocht je een carrière in de onderwereld ambiëren of gewoon heel erg graag motorrijtuigenbelasting betalen, je kan gewoon een zo’n supertrage Golf GTI bestellen.

Sterker nog, een Golf R kan ook! De ombouw neemt ongeveer 3 maanden in beslag en kost zo’n 35 mille, zonder donorauto. Maar ja, dan heb je wel een onopvallende auto met bepantsering.

Meer lezen? Dit zijn lichte hot hatches onder de 1000 kg!

Ook interessant!

  • Volkswagen pakt nog één keer uit met de Golf GTI
    Volkswagen pakt nog één keer uit met de Golf GTI
  • Hiep hiep hoera! Volkswagen Golf ziet Abraham
  • Deze Volkswagen Golf GTI heeft zeer correcte velgen
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 5 GTI van Renzo

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

gepantserd, golf, golf-gti, gti, svi, Volkswagen

Vorig bericht: « Volvo XC90 duurtester video: plus- en minpunten
Volgend bericht: HWA 190 EVO wordt echt krankzinnig duur (en gaaf) »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    11 juni 2024 om 16:31

    Kunnen ze in Brussel en Antwerpen ook gebruiken met de huidige golf van aanslagen!

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 juni 2024 om 16:31

    Een R lijkt mij een iets handigere keuze, die 4wd kan in sommige situaties nog wel eens van pas komen. Als je het motorvermogen ook wat aanpast is hij waarschijnlijk niet eens zoveel langzamer dan standaard.

    Login om te reageren
  3. panam1 zegt

    11 juni 2024 om 16:33

    Als je in Zuid Afrika rijdt met een wat duurdere wagen is het aan te raden dat deze bepantserd is, en het liefste ook een aantal M-16 / Uzi’s / Glocks voor de bestuurder en bijrijder op de achterbank.

    Login om te reageren
  4. heckblende zegt

    11 juni 2024 om 16:40

    @willeme nog niet gecanceld als familie-lid? :D

    Login om te reageren
  5. Poulusma zegt

    11 juni 2024 om 17:05

    ‘Dat is het gewicht van 3-4 volwassenen hoofdredacteuren of van mijn zus vlak voordat ze een emmer McFlurry naar binnen werkt.’ 😂

    Dat vind ik dan wel weer mooi 🤣

    Login om te reageren
  6. p406 zegt

    11 juni 2024 om 20:44

    In de jaren 90 reed er al een Golf 2 GTI met een bepantsering rond. Was van een Italiaanse rechter geweest.

    Login om te reageren
  7. pitapita zegt

    11 juni 2024 om 23:29

    Golf IV SDI badge erop en alles OK

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North