• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Suzuki Across goes RAV4

Auteur: britt, gepost 1 juli 2020 om 14:15 – 27 Reacties

Suzuki Across RAV4

Een RAV4 met andere badge maar de Suzuki Across is wel snel leverbaar.

Het is alweer een tijdje geleden. In augustus vorig jaar kondigden de grote bazen bij Suzuki en Toyota aan dat zij nog meer gingen samenwerken. Er zouden Suzuki hybrides komen op basis van een aantal Toyota’s. De RAV4 en de Corolla TS werden daarbij stilletjes genoemd. Zet maar een streep door ‘op basis van’ want de RAV4 met Suzuki badge is hier.

Onder de motorkap

De Suzuki Across zal er onder de motorkap precies hetzelfde uitzien als de RAV4. De 2.5 liter viercilinder benzine is gecombineerd met de elektromotor van het hybridesysteem goed voor 306 pk. Het gaat om de plug-in motor uit de RAV4 met vierwielaandrijving (E-Four). Het hybridesysteem is voorzien van een 18,1 kWh lithium-ion accu en maakt het volgens Suzuki mogelijk om 75 kilometer elektrisch te rijden.

Vierwielaandrijving en hoog trekgewicht

Op de achteras zit een 40 kW elektromotor die 80% van het vermogen naar de achterwielen kan brengen. De vierwielaandrijving heeft niet alleen het voordeel makkelijker over besneeuwde wegen te sturen maar zorgt er ook voor dat het trekgewicht flink omhoog gaat. Voor de beeldvorming: een RAV4 hybride 2WD mag 800 kilo trekken en de 4WD 1.650. Ideaal voor mensen die met de Suzuki Across een caravan mee willen nemen. Trail Mode zorgt er net als bij de RAV4 voor dat de wielen die grip verliezen geremd worden en het koppel naar de wielen met grip wordt gebracht.

Veiligheidssystemen Suzuki Across zijn RAV4

Je kunt kiezen uit vier rijmodi, van volledig elektrisch tot acculadermodus: EV, auto EV/HV, HV en acculadermodus. De opties zijn ook van de RAV4 overgenomen ondanks dat sommige een andere naam hebben gekregen: LED verlichting, climate control, 19″ velgen, 9″ scherm voor navigatie, Apple Carplay, Android Auto. Dynamic Radar Cruise control, Road Sign Assist, Lane Tracing Assist, Blind Spot Monitor, Pre-Collision system en Rear Cross traffic alert.

Vergelijking Toyota RAV4 vs Suzuki Across

Zoals je al merkt is eigenlijk alles exact hetzelfde als bij de landgenoten. Zelfs het rode stiksel in de plug-in versie van de RAV4 is meegenomen naar de Across. Behalve wat naamswijzigingen in opties en kleuren lijkt de auto op een andere neus na een exacte kopie.

Als we bovenstaande plaatjes bekijken valt op dat er een Suzuki neus op de RAV4 is geplakt. Herkenbaar als Suzuki is de neus zeker. De velgen van de Suzuki komen ons na een blik in de RAV4 accessoirelijst ook wel heel bekend voor.

Laten we eens wat meer inzoomen op het neusje. De koplampen van de Across zijn iets minder hoekig dan die van de RAV4. De inserts van de mistlampen en de grille zijn iets groter.


Mocht je met het laatste plaatje naar de plaatselijke Toyota dealer gaan en vragen wat voor auto dit is zul je volmondig het antwoord RAV4 krijgen. En geef ze dan eens ongelijk. De Across (RAV4) is de eerste auto in de samenwerking tussen Toyota en Suzuki en dat is aan alles duidelijk te zien. De Across is leverbaar in de kleuren White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic en Dark Blue Mica. In het najaar weten we of de prijs net als het neusje ook anders is.

Ook interessant!

  • Toyota RAV4 Adventure
    RAV4 Adventure is extra stoere crossover
  • betaalbare Toyota sportwagen
    Good news! Er komt nóg een betaalbare Toyota sportwagen
  • elektrische toyota's
    Elektrische Toyota's: ze komen er eindelijk aan
  • Tesla en Toyota
    'Tesla en Toyota gaan samen aan de SUV'

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

across, Hybride, plug-in, rav4, SUV, Suzuki, Toyota

Vorig bericht: « Primeur BMW: Adaptieve cruise control motor
Volgend bericht: Maserati Nettuno: Technische specificaties bekend! »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    1 juli 2020 om 14:21

    Prima! Als hij nou ietsjes sneller afschrijft als zijn Toyota-broer dan is het over vijf jaar een mooie vervanger van m’n Auris Touring

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      1 juli 2020 om 14:23

      Oh ja, en de plaatjes zijn in de app dus nog steeds ruk, wanneer komt de gallery nou terug AB?

      Login om te reageren
      • WinkeB zegt

        1 juli 2020 om 15:25

        @tenaci: komt niet terug naar het schijnt.

        Login om te reageren
      • bostonsdaf46 zegt

        1 juli 2020 om 16:16

        @tenaci: Dit is toch schijt irritant elke keer met die foto’s. Ze kunnen beter hun geld eens stoppen in de app om die fatsoenlijk te maken.

        Login om te reageren
        • mark997gt3 zegt

          1 juli 2020 om 16:48

          @bostonsdaf46: idd. Moet steeds naar de AutoWeek app voor fatsoenlijke foto’s!

          Login om te reageren
          • airditude zegt

            1 juli 2020 om 16:58

            @mark997gt3: precies dat, lol

            Login om te reageren
          • tenaci zegt

            1 juli 2020 om 17:54

            @mark997gt3: I hear you! Ik doe precies hetzelfde ??? schandalig eigenlijk.

            Login om te reageren
            • goodvibrations zegt

              1 juli 2020 om 18:19

              @tenaci: autozine kan ook. Hier is de galerij.. https://www.autozine.nl/suzuki/across/nieuws/suzuki-introduceert-across/foto/2#mainimage

              Login om te reageren
              • tenaci zegt

                1 juli 2020 om 22:59

                @goodvibrations: ha goeie! Kunnen we elkaar mooi helpen door steeds een linkje te plaatsen.

          • koentag zegt

            2 juli 2020 om 11:05

            @mark997gt3: Hehe, same here

            Login om te reageren
  2. michaelcorleone zegt

    1 juli 2020 om 14:23

    Hetzelfde verhaal als de Subaru BRZ en de Toyota GT86 dus.

    Login om te reageren
  3. pyrat zegt

    1 juli 2020 om 14:26

    Heeft zo’n RAV4 306 pk? Dacht dat dat rond de 200 pk zat..

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      1 juli 2020 om 14:50

      @pyrat: De PHEV heeft dat inderdaad. Moet nog leverbaar worden. Maar daar is deze Suzuki dus op gebaseerd.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    1 juli 2020 om 14:32

    Ik moet zeggen dat het Suzuki neusje de auto wel meteen een stuk minder lelijk maakt. Het is nog steeds geen schoonheid, maar je hebt in ieder geval geen kotsemmertje meer nodig als je naar de neus kijkt.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    1 juli 2020 om 14:39

    Het is vooral een geslaagde facelift!

    Login om te reageren
  6. knapzuur zegt

    1 juli 2020 om 14:57

    “De Across (RAV4) is de eerste auto in de samenwerking tussen Toyota en Suzuki” oh.. en de Toyota Glanza dan? En volgens mij hebben ze ook nog wat Kei modelletjes die techniek delen.

    Edit: en ik zie de koplampen van de Toyota Wildlander. (wat een naam)

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      1 juli 2020 om 16:01

      @knapzuur: de Toyota Starlet Glanza heeft niks te maken met Suzuki. En wat is een Toyota Wildlander? D’r is wel een Toyota Highlander

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        1 juli 2020 om 16:10

        Ik heb het over andere auto’s dan jij ;)

        Login om te reageren
      • metalfalcon zegt

        1 juli 2020 om 16:13

        @toyotafortuner de Glanza is een rebadgete Suzuki Baleno voor vooral de Indiase markt en de Wildlander is een op de RAV4 gebaseerd model in China.

        Login om te reageren
  7. Berend zegt

    1 juli 2020 om 16:16

    En verkrijgbaar in Nederland? Heb al tijden geen Suzuki dealer meer gezien.

    Login om te reageren
    • metalfalcon zegt

      1 juli 2020 om 16:19

      @Berend: Dat is best knap: https://www.suzuki.nl/dealers/

      Login om te reageren
      • Berend zegt

        1 juli 2020 om 17:19

        @metalfalcon: Ik woon in een stad met 100k+ inwoners, geen dealer te bekennen.

        Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      1 juli 2020 om 17:40

      @Berend: Dan moet je eens van je zolderkamer af komen.

      Login om te reageren
      • Berend zegt

        1 juli 2020 om 18:17

        @techniekmeneer: Binnen geweest, heb al een bril dus het hoeft niet erger te worden.

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      1 juli 2020 om 18:11

      @Berend: Dat kan best kloppen aangezien het betrouwbare auto’s zijn.Wil je een dealer vaker zien dan kan ik je het beste aanraden om duits of frans te gaan rijden ?

      Login om te reageren
  8. tourannetje zegt

    1 juli 2020 om 18:42

    En straks mag je met je Suzuki net als met je Daihatsu gewoon naar de Toyota dealer

    Login om te reageren
    • metalfalcon zegt

      2 juli 2020 om 09:55

      @tourannetje De Suzuki-dealers van Louwman zitten vaak in hetzelfde pand als Toyota. ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North