Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolger

Auteur: , 10 Reacties

De populairste ramkraker van Nederland heet niet langer Alto maar Celerio en is volgens Suzuki de ruimste en schoonste in haar segment.

Ondanks de kleine buitenmaten van de Celerio (3.6 meter lang, 1.6 meter breed, 1.53 meter hoog) is de Celerio één van de grotere auto’s in het A-segment. De zit is relatief hoog en de deuren zijn groot, prettig voor de wat minder valide medemens en Suzuki claimt de grootste bagageruimte én meeste interieurruimte in haar klasse te bieden. Ondanks die groei is de Celerio niet zwaarder dan de Alto was.

Onder de kap vinden we een nieuwe 1.0 driecilinder met 68 pk die is gekoppeld aan een gloednieuwe versnellingsbak. Er is ook een automaat leverbaar, de zogenaamde Auto Gear Shift is een door Suzuki nieuw ontwikkelde automaat die computergestuurd de bakversnellings en koppeling bedient. Mocht je deze auto zakelijk willen rijden: 14% bijtelling is in the pocket dankzij de CO2 uitstoot van 85 gram/km.

Er komen negen kleurtjes beschikbaar (we hebben er alvast twee voor je vastgelegd op de beursvloer) en de productie voor de Europese markt start waarschijnlijk eind dit jaar. Prijzen worden dan ook bekend gemaakt.



10 reacties

Als ze slim zijn bij Suzuki (en dat zijn ze) dan behouden ze de naam Alto..
ben ik de enige die de koplampen erg verouderd vind ogen?
@thomcarspotter: Nee, absoluut niet en als ze hiermee willen concurreren met de nieuwe Aygo/108/C1 dan wens ik ze veel succes. Dit model had ook een jaar of 8 geleden op de markt gebracht kunnen worden.
Ziet er van voren een beetje Dacia achtig uit
Het kan aan mij liggen, maar ik vind hem veel minder kek dan de alto/pixo
Het A-segment wordt wel in één klap vernieuwd, zeg!
kan aan mij liggen, maar wij hebben zelf een Alto van het huidige model die wordt ingezet als boodschappen auto’tje etc…en ik vind het huidige model er leuker uitzien dan deze die een beetje saai oogt.

als ik nu zou gaan inruilen dan wordt het toch een van de drie die er een stuk leuker uitzien, zeker de Aygo.
Deze Celerio heeft op een paar mm na dezelfde buitenmaten als de nieuwe Twingo. Verbazend dat het model dan toch zo anders is. Zal niet concurreren op uiterlijk maar op prijs. De wat oudere conservatieve medemens die privé betaalt (en daar zijn er heel veel van) neemt hem vast mee in zijn overwegingen.
Suzuki had even de memo niet gekregen dat we anno 2014 kleine hokkies willen die er ook nog eens goed uitzien. Oops.
Een bakversnellings?

Een computer die de bak en de koppeling bedient… is dat niet gewoon hetzelfde als een gerobotiseerde handbak? En bakken zonder computeraansturing zijn toch al jaren niet meer te krijgen? Verder niks mis mee hoor, maar uit Suzuki’s omschrijving zou je het idee krijgen dat het iets vernieuwds is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).