• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolger

Auteur: CasperH, gepost 6 maart 2014 om 09:09 – 10 Reacties

Afbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolgerAfbeelding Suzuki Celerio is kekke Alto-opvolger

Suzuki Celerio is nieuwe Alto
De populairste ramkraker van Nederland heet niet langer Alto maar Celerio en is volgens Suzuki de ruimste en schoonste in haar segment.

Ondanks de kleine buitenmaten van de Celerio (3.6 meter lang, 1.6 meter breed, 1.53 meter hoog) is de Celerio één van de grotere auto’s in het A-segment. De zit is relatief hoog en de deuren zijn groot, prettig voor de wat minder valide medemens en Suzuki claimt de grootste bagageruimte én meeste interieurruimte in haar klasse te bieden. Ondanks die groei is de Celerio niet zwaarder dan de Alto was.

Onder de kap vinden we een nieuwe 1.0 driecilinder met 68 pk die is gekoppeld aan een gloednieuwe versnellingsbak. Er is ook een automaat leverbaar, de zogenaamde Auto Gear Shift is een door Suzuki nieuw ontwikkelde automaat die computergestuurd de bakversnellings en koppeling bedient. Mocht je deze auto zakelijk willen rijden: 14% bijtelling is in the pocket dankzij de CO2 uitstoot van 85 gram/km.

Er komen negen kleurtjes beschikbaar (we hebben er alvast twee voor je vastgelegd op de beursvloer) en de productie voor de Europese markt start waarschijnlijk eind dit jaar. Prijzen worden dan ook bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • gloednieuwe Suzuki Alto
    Dít is de gloednieuwe Suzuki Alto
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

alto, Autoshows, celerio, geneve, geneve-2014, Suzuki

Vorig bericht: « Audi TT quattro sport concept: komt er een TT Ultra?
Volgend bericht: Citroen C4 Cactus Aventure Concept zit vol GoPro’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. stamp zegt

    6 maart 2014 om 09:12

    Als ze slim zijn bij Suzuki (en dat zijn ze) dan behouden ze de naam Alto..

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    6 maart 2014 om 09:19

    ben ik de enige die de koplampen erg verouderd vind ogen?

    Login om te reageren
    • erce zegt

      6 maart 2014 om 09:41

      @thomcarspotter: Nee, absoluut niet en als ze hiermee willen concurreren met de nieuwe Aygo/108/C1 dan wens ik ze veel succes. Dit model had ook een jaar of 8 geleden op de markt gebracht kunnen worden.

      Login om te reageren
  3. Supra1981 zegt

    6 maart 2014 om 09:34

    Ziet er van voren een beetje Dacia achtig uit

    Login om te reageren
  4. screamer zegt

    6 maart 2014 om 09:44

    Het kan aan mij liggen, maar ik vind hem veel minder kek dan de alto/pixo

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    6 maart 2014 om 09:46

    Het A-segment wordt wel in één klap vernieuwd, zeg!

    Login om te reageren
  6. johanw zegt

    6 maart 2014 om 09:53

    kan aan mij liggen, maar wij hebben zelf een Alto van het huidige model die wordt ingezet als boodschappen auto’tje etc…en ik vind het huidige model er leuker uitzien dan deze die een beetje saai oogt.

    als ik nu zou gaan inruilen dan wordt het toch een van de drie die er een stuk leuker uitzien, zeker de Aygo.

    Login om te reageren
  7. oxymoron zegt

    6 maart 2014 om 10:42

    Deze Celerio heeft op een paar mm na dezelfde buitenmaten als de nieuwe Twingo. Verbazend dat het model dan toch zo anders is. Zal niet concurreren op uiterlijk maar op prijs. De wat oudere conservatieve medemens die privé betaalt (en daar zijn er heel veel van) neemt hem vast mee in zijn overwegingen.

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    6 maart 2014 om 10:57

    Suzuki had even de memo niet gekregen dat we anno 2014 kleine hokkies willen die er ook nog eens goed uitzien. Oops.

    Login om te reageren
  9. dondeboer zegt

    6 maart 2014 om 12:08

    Een bakversnellings?

    Een computer die de bak en de koppeling bedient… is dat niet gewoon hetzelfde als een gerobotiseerde handbak? En bakken zonder computeraansturing zijn toch al jaren niet meer te krijgen? Verder niks mis mee hoor, maar uit Suzuki’s omschrijving zou je het idee krijgen dat het iets vernieuwds is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North