Te koop: deze Volvo V70 is écht net ingereden

Auteur: , 29 Reacties

Zo onervaren vind je ze bijna niet meer.

De Volvo V70 is een ideale auto voor families die niet willen omkijken naar hun auto. Er zit weinig sjeu aan, maar al je koters en pakkelari passen erin, het rijdt perfect en het blijft ook rijden. De eerste generatie V70 maakt nog net deel uit van de ‘baksteen-Volvo’s’. Omdat ze eruit zien als een baksteen, maar ook omdat ze zo stevig zijn als een baksteen. Ideaal voor als je met geen cent te makken toch een dikke familiebak op de oprit wil hebben. De grappen gaan dan ook dat exemplaren met 200 of zelfs 300 duizend km op de teller ‘net ingereden zijn’. Om nog maar te zwijgen over de écht ervaren exemplaren.

Goed, auto’s zijn auto’s en mechanisch euvel hoort erbij. De Volvo’s kunnen er bovengemiddeld goed tegen, maar des te lager de kilometerstand, nog altijd des te beter. Toch moet je echt goed zoeken naar occasion-V70’s met weinig kilometers op de klok. Op Autotrack is de minst ervaren V70, een exemplaar uit 2015 (wat bijna valsspelen is), eentje die 20.000 km erop heeft zitten. Netjes, maar het verbleekt bij een V70 uit 1998 in Illinois.

Volvo V70

Op het oog lijkt het zoals elke andere V70. Gewoon een groene baksteen. In Amerikaanse spec, dat dan wel. Dat betekent oranje reflectoren in de koplampen (wat er best tof uitziet), linksgestuurd, maar wel de units in mijlen. Bij deze: één mijl is 1,6 km. Dan heeft hij eigenlijk geen problemen, voor als je hem wilt importeren naar Europa, waar het metrische systeem wél een ding is. Het is pas als je je gaat richten op de staat van de auto dat het bijzonder wordt. Kijk eens naar de lederen bekleding bijvoorbeeld. Puntgaaf, alsof de stoelen niet zoveel bipsen hebben gezien. De auto staat zeer strak in de lak, het gaat om Emerald Green. Volgens de verkoper zitten er hier en daar wat kleine markeringen, maar geen grote schades. Oké, de onderkant heeft wel wat ruige randjes, waar vooral het roestmonster de auto lijkt te teisteren. Wordt er verder wel eerlijk bij vermeld.

Interieur

De reden voor de staat van de auto: als je niet rijdt, kan er ook niet zo veel misgaan. Dus moet je er niet mee rijden, wat een beetje tegen het ideaal van de V70 in gaat. Toch deed de eerste eigenaar van de V70 dat weinig, waardoor de auto net geen 8.200 mijlen (13.197 km) heeft geklokt. Bizar weinig voor een 21 jaar oude Volvo, helemaal omdat het gros van de Volvo’s op deze leeftijd gekocht werd voor lange stukken rijden, exemplaren met überhaupt minder dan 100.000 km van deze leeftijd zijn zeldzaam (R’s en T-5R’s niet meegerekend).

Voor wie nu hoopt dat de eigenaar niet realiseert wat voor goud hij in handen heeft: de Bring A Trailer-advertentie heeft al een bod van 8.800 dollar opgeleverd: veel geld voor een oude baksteen. Is dat het waard, of zou je hem overslaan?



29 reacties

Misschien wel de beste auto, ooit gemaakt.
@lckies: heb je het over de Renault Laguna?
@pindakoning: 😂
@lckies: de Laguna 3 is een serieus goede auto!
@pindakoning: wacht wacht wacht..

Hier komt ie:

De Alfa 159 is toch de beste auto ooit gemaakt?!

Geen dank bezoekers.
@pindakoning: nee natuurlijk niet. Het ging over een goede auto
@lckies: laat het misschien maar weg!😉
Doet me denken aan mijn trouwe 2.5 140pk TDI (een blok
van Audi/VW), die destijds hier in Duitsland een rode (!) milieusticker kreeg. Dat zal iets te maken met het feit dat ie enorm rookte bij flink gassen☺️
Het enige dat ik ermee heb gehad was een lekke kachelradiator; maar daar hebben ze allemaal last van.
@t5power: tja hoe VAG een diesel ongezond kan maken hoef je ze niet uit te leggen. Dat kunnen ze erg goed, daarom zouden al die hokken verboden moeten worden.
@henkhekje: Ze zullen je nog in positieve zin verbazen, met hun diesels.
@wimof: oh ja? Gaan ze ermee stoppen dan?
Laten we wel wezen: bij behoorlijk onderhoud kan ik met mijn +/- 15.000 snelwegkilometers per jaar met deze auto hoogstwaarschijnlijk mijn hele leven doen. En dan zal ik ongeveer 6 Golden Retrievers verder zijn en volgens de statistieken ook 6 verhuizingen achter de rug hebben. Vooropgesteld natuurlijk dat er tegen die tijd nog benzinepompen bestaan waar ik dit ding zou kunnen bijvullen… Bij de huidige benzineprijs zijn we dan al snel zo’n €80.000 verder… :) Bazending!
@harmj: Is het dan niet de moeite er een gebruikte G3 LPi installatie in te zetten? Wegenbelastingtoeslag per maand haal je er met één keer tanken al uit. De hele installatie binnen het jaar, schat ik. Enige nadeel is dat je twee keer per week moet tanken.
Ideaal in de youngtimer regeling.
2002 Volvo V70 Kombi 2.4 T ( 88.000 KM) 9.750 € (Brutto)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=276404340&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=34&maxMileage=100000&maxPrice=10000&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=dcc74ef3-ca3c-8492-2d37-b004e62d3ced
@t16:

Helaas niet de juiste V70.
Je moet de eerste generatie hebben. Heb jaren in een V70 2.4 aut.5 gereden. Heerlijke auto.
Of als je een echte baksteen wilt hebben met achterwielaandrijving, een 940. Ook heerlijke auto, ruim en vol karakter.
Het lijkt of de coating op alle knoppen in deze auto niet is veranderd in plakzooi wat je in elke andere V70 van +20jaar wel aantreft. Het plaksel van de deurpanelen heeft in ieder geval wel gewoon losgelaten zoals het hoort. 8.000 euro blijft hoe dan ook een spotprijs. Overigens geeft de snelheidsmeter ook kilometers aan dus dat is fijn.
Oranje knipperlichten zien er niet best tof uit. Lekker laten staan.
@emping: helaas geen knipperlichten maar side markers…
Net wat voor Gustavo Fring, zelfs al in de juiste kleurstelling
Zo’n auto is gemaakt om kilometers te vreten, een degelijke saaie alleskunner. En dan doe je dat niet als eerste eigenaar. Best wel bijzonder en zonde, een beetje hetzelfde als een 911 GT3 RS kopen en dan alleen maar in de file gaan staan.
De perfecte opvolger voor mijn V70XC uit 1998. 375.000 op de klok, dus net ingereden. De juiste kleur nog ook! Hebbon!
Aanrader voor de Volvist die opzoek is naar een goede wagen, met wat tips van Von Klausenburg:
– biedt 10k, is ‘ie echt wel waard in deze staat;
– tik bij de sloop twee Europese koplampunits op de kop en een Europees tellertje;
– Zet wat geld apart voor de import en bijkomende kosten;
– laat bij aankomst foto’s maken als bewijs;
– tank de eerste maand 98 peut, die Amerikaanse rotzooi is bagger.
Dan nog wil ik zo’n saai hok niet
Voor een auto met zo weinig miles zijn de matten en het tapijt wel erg smoezelig, en de bestuurdersstoel is ook al aardig sleets bij de wangen. Onderzijde dashboard heeft ook al aardig wat vegen…
Heb ook een V70 gehad, maat dan de R. Daar keek ik zooo vaak naar om!
Aparte velgen heeft ie trouwens. US-spec? Heb ze namelijk nooit onder een EU-model gezien
Ik heb de zelfde maar wel met nieuwe banden (1 jaar oud). Die moesten er wel op na 100k km. Met 360k rijdt mij auto ook prima.
Vind nog maar eens een R of T-5R met minder dan een ton ervaring… benieuwd wat het dan mag kosten, 25k voor een T-5R met 200k op de teller is geen uitzondering.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).