• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijn

Auteur: Author, gepost 13 december 2016 om 08:49 – 53 Reacties

Afbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijnAfbeelding De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijn

De allerlaatste Veyron Coupé kan van jou zijn
1.200 pk’s in een jas die niet ieders smaak is, maar het is wél mooi de allerlaatste coupé…

Binnenkort gaat dit beest met z’n 8.0 W16 onder de hamer en RM Sotheby’s verwacht dat het een knallertje wordt. De Veyron Super Sport op de foto’s is namelijk de allerlaatste Veyron coupé die door Bugatti in elkaar werd geschroefd, na een schier eindeloze reeks special editions die Sjeik el Kebabi en andere rijkaards moesten overhalen om tóch nog een ultieme VAG-mobiel aan te schaffen.

Het goede nieuws: hij heeft in de maand mei van dit jaar nog z’n jaarlijkse beurtje gehad. Het wellicht minder goede nieuws: er staat nog geen 600 kilometer op de teller, dus de eerste kilometers is het misschien verstandig om het wat rustiger aan te doen.

Voor wie twijfelt hebben we uiteraard het broodnodige rijtje specs achter de hand. 0-100 km/u duurt 2,5 seconden, 0-300 km/u gaat in 16,6 tellen en de topsnelheid is elektronisch afgeregeld op een juicy 413 km/u. Overigens heeft de Super Sport 200 pk meer dan de gewone Veyron dankzij extra brandstofpompen, grotere turbo’s en een vrijer ademende uitlaat.

Hoeveel geld je voor dit beestje mag meebrengen weten we nu nog niet. Hij gaat in elk geval onder de hamer op de Arizona Auction van RM Sotheby’s, op 19 en 20 januari aanstaande. Daar komt trouwens nog veel meer leuks voorbij, zoals de Ferrari Enzo van Tommy Hilfiger. Kijk HIER maar eens.

Ook interessant!

  • Bugatti Chiron Super Sport: 1.600 pk en 440 km/u
  • Zo ziet 3.920 km/u in één foto eruit
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De 992 GT3 R rennsport wordt uitgelaten in Maastricht
  • Overheid weigert pro-EV-onderzoek te publiceren
  • 782 pk en de BESTE! Bentley Flying Spur Mulliner #test
  • Een van de dikste SUV’s van dit moment wordt binnenkort goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, super-sport, veiling, veyron, veyron-ss, wit

Vorig bericht: « Hoe gemeente A’dam het parkeerprobleem wil tackelen
Volgend bericht: Lekker? Een boswachtersgroene Audi RS6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. davelepeef zegt

    13 december 2016 om 08:51

    Nee hoor…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      13 december 2016 om 08:52

      @davelepeef: :S
      Doe dan die Enzo maar, gaaf met dat bruine leder!!!

      Login om te reageren
  2. r3fl3x zegt

    13 december 2016 om 08:53

    Ultiem saaie uitvoering

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    13 december 2016 om 08:54

    Best raar eigenlijk. Bugatti’s gaan tweedehands voor gigantische prijzen weg maar nieuw waren ze amper aan te slijten.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      13 december 2016 om 08:57

      @viezefreddyw: over de chiron nog maar niet te spreken, dat is al helemaal een flop…

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        13 december 2016 om 09:01

        @peug206: Ook dat ding zal uiteindelijk wel uitverkocht worden maar voordat het zover is worden we de komende 8 jaar doodgegooid met special editions om hem te kunnen verkopen.

        Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        13 december 2016 om 09:02

        @peug206:
        Een flop?
        Zijn toch al 220 Chirons verkocht…
        Vind dat nu niet bepaald een flop…
        Hoeveel Veyrons zijn er in totaal gebouwd? 450 ofzoiets?
        Daar hadden ze 10 jaar voor nodig om die te slijten.
        Nu zitten ze aan 220 order in nog geen jaar…
        Valt best mee dan toch?

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          13 december 2016 om 09:42

          @dimglor: @dimglor: Ik snap dat negativisme ook niet echt. Ook niet in dit artikel of dit artikel trouwens. Buggati heeft er niet alleen 10 jaar over gedaan om 450 Veyrons te verkopen, maar moest er ook een stuk of 100 special editions, een open versie en een snellere versie aan te pas laten komen. Als de Chiron dan in ongeveer een jaar (zonder special editions of iets dergelijks) op bijna de helft van het beoogde aantal staat, is dat gewoon heel goed.

          Login om te reageren
        • metalmike zegt

          13 december 2016 om 10:04

          @dimglor: Vooral een flop in vergelijking met de andere hypercars. Daarbij is de complete productierun vaak binnen no-time uitverkocht en worden ze voor meer dan de originele prijs doorverkocht.

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            13 december 2016 om 10:14

            @metalmike:
            Ja, daar heb je misschien wel een punt.
            Het hypercartrio is inderdaad vlot uitverkocht.
            Misschien omdat ze tegelijk uitkwamen en echt concurrenten zijn van elkaar.
            Vind dat de Bugatti niet echt een concurrent heeft.
            Is toch de enige in zijn soort als je het mij vraagt.
            Kan me niet direct een reden bedenken waarom deze minder snel zou verkopen dan de andere hypercars.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              13 december 2016 om 10:21

              @dimglor: De onderhoudskosten van de Bug zijn wel ontzettend hoog. Dat zijn ze bij andere hypercars natuurlijk ook, maar volgens mij nergens zo hoog als bij de Bug. Heeft misschien toch enig afschrikkend effect.

              Login om te reageren
              • Dimglor zegt

                13 december 2016 om 11:04

                @berlinetta:
                Had daar ook aan gedacht, maar die kosten zijn ook hoog bij de andere hypercars.
                Maar bij de Bug zijn het wel exorbitante bedragen.
                Zeker als je om de 5000 km een setje banden mag leggen ter waarde van een normale wagen…

              • berlinetta zegt

                13 december 2016 om 11:19

                @dimglor: daar komt ook nog eens bij dat Bugatti niet echt een uitgebreid dealernetwerk heeft. Ferrari en Porsche hebben dat bijvoorbeeld wel. Je kunt je LaF of je 918 dus sneller ergens naartoe brengen dan je Chiron.

            • woudloper zegt

              13 december 2016 om 11:07

              @dimglor: ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat de Veyron meer inzet op topsnelheid. Dat maakt de auto in onderhoudskosten zo waanzinnig hoog (nieuwe banden betekent vaak ook nieuwe velgen!) is dat veel mensen afhaken.
              Ik weet een Belgische Veyron eigenaar voor wie de aankoop echt geen financieel probleem was, maar er mee rijden doet ie amper of niet… simpelweg omdat hij de running costs “onethisch vond”.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                13 december 2016 om 11:20

                @woudloper: Ik kan dat goed begrijpen. Dat je het kan betalen, wil nog niet zeggen dat je het ook wil betalen. De onderhoudskosten zijn echt ontzettend hoog.

              • Dimglor zegt

                13 december 2016 om 11:34

                @woudloper:
                Kan dat zeker begrijpen.
                Het is natuurlijk ook ongewoon hoog de running costs.
                Daarom dat ze er ook voor gezorgd hebben dat dit bij de Chiron toch betaalbaarder is geworden.
                Nuja, betaalbaar is een relatief begrip in deze context natuurlijk..

  4. peug206 zegt

    13 december 2016 om 08:57

    Dan toch maar de enzo als ik het geld had. Dit klinische hok heb ik niks mee, net als de opvolger.

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    13 december 2016 om 09:00

    Weet je, ik vind dit gewoon de mooiste die ik tot nog toe heb gezien.
    Al die protserige over the top uitvieringen en two tone kkeuren staat deze wagen helenaal niet.
    Je hoeft niet op te vallen qua uiterlijk, je BENT gewoon de baas.

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      13 december 2016 om 09:34

      @desjonnies: helemaal mee eens. Dit interieur vind ik trouwens mooi door z’n eenvoud terwijl het zo ‘n. mooie kwaliteit uitstraalt. Ik word er iig hebberig van.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 december 2016 om 09:52

        @asmulders: Het interieur van de Veyron is inderdaad prachtig. Na 11 jaar ziet het er nog steeds goed uit.

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      13 december 2016 om 10:02

      @desjonnies: ik ben het bijna helemaal met je eens, alleen stoor ik me bij deze auto wel aan die sidemarkers/reflectoren aan de zijkant. Die oranje aan de voorkant zijn nog redelijk subtiel weggewerkt, die rode aan de achterkant komen toch wat goedkoop over.

      Is verplicht voor de USA, maar als je er Europese miljoenen voor betaalt zou ik dat wel weg willen hebben.

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        13 december 2016 om 11:33

        @escort77: halen ze wel weg voor je hoor..

        Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    13 december 2016 om 09:02

    Ik zal nooit snappen dat deze wagens zo’n gezeik over zich heen krijgen. Ik vind ze erg mooi, imposant maar vooral technisch ongelofelijk indrukwekkend. Het zou mijn ultieme supercar zijn, zo’n Bugatti.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 december 2016 om 09:54

      @jochempie: Een supercar is wel een breed begrip en iedereen zoekt iets ander in een supercar. Hoewel ik Bugatti kan waarderen om hun fenomenale techniek die ze in hun auto’s stoppen, spreekt het totaalpakketje mij niet zo aan. Als ik een supercar zou kopen, zou ik juist voor een messcherpe bochtenridder gaan. Veel power hoeft voor mij niet.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 december 2016 om 10:20

        @berlinetta: Ik zou juist geen supercar nemen als ik een messcherpe bochtenridder zocht. Daar zijn supercars te zwaar, te snel en te verfijnd voor. Een Lotus is dan wat ik zoek, of een Opel Speedster of iets dergelijks. Een supercar is voor mij toch een beetje een vakantieauto, vreemdgenoeg. Dakkoffer op je Ferrari en gaan.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          13 december 2016 om 10:23

          @jochempie: Ja ligt eraan wat je onder een supercar verstaat. De hedendaagse supercars zijn eigenlijk inderdaad te zwaar en vooral ook overpowered.

          Het gaafste vind ik een Cayman GT4. Dat is voor mij de ultieme sportwagen. Deze voor het echte werk en dan een fraaie GT voor het snelle cruisewerk. Dat zou perfect zijn.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            13 december 2016 om 10:26

            @berlinetta: Maar dat is precies het punt, een rij-ijzer is een sportwagen :) Een Cayman, misschien op het randje supercar een Ferrari 360 met een handbak… Dat zijn auto’s om van bocht naar bocht te smijten :)

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              13 december 2016 om 10:45

              @jochempie: Dan heb ik er de verkeerde term aan gehangen. Dat is wat ik zoek als ik een sportwagen zou willen, een lekker rij-ijzer ;)

              Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        13 december 2016 om 10:24

        @berlinetta: Een beetje hoe de Veyron aan het publiek werd voorgesteld, met de Top Gear race tussen Alba en Londen, tussen Clarkson in een Veyron en James en Richard in een Cessna 182. Zo zie ik het gebruik van een supercar. Hij moet alles kunnen, niet alleen bochten pakken maar ook 1000 km op een dag afleggen. En daar is de Veyron perfect voor.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          13 december 2016 om 10:46

          @jochempie: Ik zou het dan juist eerder een GT noemen. Een GT is een snelle auto die ook comfortabel genoeg is om lange afstanden af te leggen. Bij een supercar denk ik aan een 488, 650S of Huracan. Die zijn absoluut niet comfortabel.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            13 december 2016 om 14:10

            @berlinetta: Die zijn super comfortabel, met name die 650S die je opnoemt staat er om bekend een comfortabeler onderstel te hebben dan een RR Phantom!

            Login om te reageren
        • woudloper zegt

          13 december 2016 om 11:15

          @Jochempie: dan wel jammer dat Veyrons meer dan ooit garage Queens zijn die geen kilometers doen.
          Gemiddeld doen de eigenaren minder dan tweeduizend Km per jaar ermee.

          Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    13 december 2016 om 09:10

    Hoe zo’n alles overtreffende, alles opnieuw definiërende hypercar er na al die jaren inmiddels uitziet als een uitvergrootte Audi TT. Ik sla even over.

    Login om te reageren
  8. daandebree zegt

    13 december 2016 om 09:11

    Een van de mist begeerlijke supercars tis naar mijn idee gewoon een geweldige spec sheet, maar er mist emotie in de koets.

    Login om te reageren
  9. a3aan zegt

    13 december 2016 om 09:11

    Zeg, is het niet een idee om item over auto inrijden te maken? Wat is de wetenschap achter het niet gelijk los gaan met een auto die nog maar 600 km heeft gereden?

    Login om te reageren
    • Author zegt

      13 december 2016 om 09:51

      Da’s een leuke! Gaan we iets mee doen :)

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        13 december 2016 om 20:50

        @MauritsH: wederom basis kennis toch Haha ;)
        Maar idd interssant ben benieuwd.

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      13 december 2016 om 09:54

      @a3aan: dan moet je er even een Autoweek uit 1984 ofzo bijpakken.

      Het inrijden van auto’s is tegenwoordig echt veel minder belangrijk dan vroeger. Fabricageprocessen zijn veel beter en de marges kleiner waardoor bijv. het inslijten of “zetten” van motoronderdelen niet meer zo speelt.

      Met deze Veyron kan je dus gewoon direct knallen (wel warmrijden, bandenspanning en vloeistoffen checken natuurlijk)

      Login om te reageren
      • a3aan zegt

        13 december 2016 om 10:48

        @escort77: dank voor de reactie jongens!
        Fijn ook voor de nieuwe eigenaar dat hij de Veyron ook gelijk kan gebruiken waarvoor hij gemaakt is (hoewel de garage waarschijnlijk zijn nieuwe habitat zal worden ?)

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 december 2016 om 10:15

      @a3aan: hier hebben ze al iets over geschreven : http://www.autoblog.nl/nieuws/lezersvraag-is-je-auto-inrijden-nog-wel-van-deze-tijd-66306

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    13 december 2016 om 09:32

    De pre facelift geniet toch m’n voorkeur.

    Login om te reageren
  11. right zegt

    13 december 2016 om 09:42

    Saai. Teveel over geschreven. Saai

    Login om te reageren
  12. dare2think zegt

    13 december 2016 om 09:42

    Ik denk dat het op foto’s niet zo mooi is als in het echt. Hoe dan ook, met of zonder specs, dit blijft een exoot. En het is nog steeds serieus snel, de snelheidsverschillen met de Chiron zul je op de openbare weg maar een klein beetje merken.

    Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    13 december 2016 om 09:50

    Inrijden is niet nodig, dat hebben ze bij de fabriek al gedaan. Gewoon knallen met dit ding dus, des te eerder is het uit zicht verdwenen.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    13 december 2016 om 09:55

    Wel een fraai exemplaar zo. Wit is niet helemaal mijn kleurtje, maar hij is best ingetogen aangekleed zo. Best een verademing na al die special editions.

    Login om te reageren
  15. galverink zegt

    13 december 2016 om 10:42

    Maar die zat dus ook in de Pinnacle Portfolio van vorige zomer! Wordt nu al weer doorverkocht?

    Login om te reageren
  16. schreute01 zegt

    13 december 2016 om 10:52

    Dit is een saai ding. En ben nooit een fan geweest van de Veyron. Maar door de komst van de Chiron ben ik het rustiger design van de Veyron wel meer gaan waarderen.

    Login om te reageren
  17. sjaterantekomen zegt

    13 december 2016 om 11:23

    Ow geeft niks, ik ga toch voor een SW!

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    13 december 2016 om 14:12

    Saai haha… tot ze er ooit in gezeten hebben en niet anders meer willen dan een Bugatti. Kom op man saai… in 2,5 seconden naar de 100kmh en over de 400kmh per uur. Vergelijk dat eens met de auto die je zelf rijd.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      14 december 2016 om 00:05

      @schellekens006: mijn wagen staat even snel stil in de file en meer dan 400kmh?als bugatti u de toestemming geeft en je een recht stuk vind die lang genoeg is. Maw met bv een lotus elise geraak je overal even snel en zie je er minder belachelijk uit

      Login om te reageren
  19. lextacy zegt

    13 december 2016 om 20:30

    Waar vind ik de gps

    Login om te reageren
  20. bofkont zegt

    13 december 2016 om 20:51

    Technische perfectie een wagen die op eenzame hoogte staat en dat nog steeds na al die jaren, ik vind hem fenomenaal.

    Login om te reageren
  21. autoblog12 zegt

    13 december 2016 om 21:51

    Er rijden al genoeg passats….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North