• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Terugroepactie: Bugatti Veyron editie

Auteur: shjdejee, gepost 14 april 2016 om 08:01 – 23 Reacties

Afbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editieAfbeelding Terugroepactie: Bugatti Veyron editie


Hebben de (gelukkige) eigenaren een probleem?

VAG moet de laatste tijd nogal wat auto’s terugroepen. Uit een persbericht blijkt nu dat de Veyron hier helaas ook aan onderhevig is, zelfs nu de Chiron hem opvolgt. Het lijkt erop dat de terugroepactie zich vooral in Amerika zal afspelen, aangezien het Amerikaanse ‘National Highway Traffic Safety Administration’ de terugroepactie aankondigde.

Waar het dan om gaat? 72 exemplaren van de Bugatti Veyron (gebouwd tussen oktober 2006 en januari 2010) en de Grand Sport (gebouwd tussen 2009 en 2010) hebben een fout met de brandstofmeter, die te optimistisch blijkt te zijn. Hij geeft aan dat er nog voldoende brandstof in je tank zit, terwijl hij bijna leeg is. We weten allemaal hoe snel dat kan gaan met een Veyron…

Verder gaat het om 13 exemplaren van de Veyron gebouwd tussen oktober 2006 en december 2006. Hier zou een kabel naar de accu kunnen corroderen en potentieel een brand veroorzaken. Bekend probleem bij een supercar van dit formaat. Ook de Veyrons tussen 2006 en 2012, de Grand Sport tussen 2009 en 2014 en de Super Sport gebouwd tussen 2011 en 2012 mogen terug naar de dealer. Dit gaat over de aluminium beschermplaten onder de auto, die er op snelheid af kunnen vallen. Aardig gevaarlijk voor medeweggebruikers lijkt ons.

De dealer doet de aanpassingen gratis. Zal een mooi kostenplaatje worden, aangezien normaal onderhoud al stervensduur is. Of misschien dat het juist hierdoor gratis te doen is. Zouden deze mannen ook een probleem hebben?

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, grand-sport, super-sport, terugroepactie, veyron

Vorig bericht: « Lezersvraag: waarvoor ben jij allemaal aan de kant gezet?
Volgend bericht: Foto’s: De Porsche 911 2.2 T van eigenaar Edo Competition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    14 april 2016 om 08:03

    Het is net een Alfa zeg.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      14 april 2016 om 08:09

      @Donstil: Ze zouden er een prijs voor moeten uitreiken.. ‘ De prijs voor minst-originele reactie..’

      Login om te reageren
      • abcde zegt

        14 april 2016 om 09:54

        @ardonjr: en die prijs zou gaan naar de Alfa-fanboys die ‘alfa 159’ schrijft onder elk autoblog advies..

        Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      14 april 2016 om 08:49

      @Donstil: Het is hier één grote Alfa orgie. Kijk. Nou. Uit. Wat. Je. Zegt.

      Login om te reageren
  2. volvologisch zegt

    14 april 2016 om 08:12

    Familie uitje voor de familie Perridon naar de Bugatti garage dan maar?

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    14 april 2016 om 08:31

    Waarom specifiek 13 exemplaren met een andere accukabel ??

    En hoe kan het dat de NHTSA dat weet ??

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    14 april 2016 om 08:33

    Ach, van een optimistische brandstofmeter hebben wel meer auto’s last van. Dit doet me denken aan de rijtest met de Shelby Mustang GT500. Een kwart tank is in werkelijkheid een lege tank.

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      14 april 2016 om 12:34

      @viezefreddyw: In mijn Peugeots reed ik altijd op de dagteller. Die brandstof meters deden maar wat.

      Login om te reageren
      • kami zegt

        14 april 2016 om 14:08

        @PeugeotGTI:

        Dat probleem had mijn 306 inderdaad ook, die maakte soms op magische wijze nog wet extra benzine aan (meter gaf aan dat de tank leeg was, en 50 km verderop zat er opeens weer bijna een kwart in…)

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        14 april 2016 om 14:23

        @PeugeotGTI:
        Daar had die debiele Skoda Felicia van mij ook last van. Als je maar hard genoeg door de bocht ging kreeg je vanzelf weer meer benzine. Magic! ;-)

        En aan mijn huidige Japanner is helemaal geen touw aan vast te knopen. Dat metertje doet maar wat. Gaat soms door tot ver onder het rode streepje. Of hij gaat weer omhoog terwijl ik aan het rijden ben. En het oranje lampje lijkt op volstrekt willekeurige momenten aan te gaan. Snap der werkelijk geen hol van…

        Ik tank dus altijd maar als ik er tegen de 600km mee heb gereden. Tot nu toe altijd goed gegaan ;-)

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          14 april 2016 om 15:16

          @Rob: Ik heb het idee dat ik of een open deur in ga trappen of mezelf voor gek ga zetten maar ik ga het toch maar doen.

          Dat komt omdat de benzine in de tank heen en weer klotst.

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            14 april 2016 om 15:26

            @kilum:
            Joh ;-)

            Maar in de Ford Focus van moedertje kun je gewoon goed vertrouwen op het lampje en het metertje…..

            Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    14 april 2016 om 08:35

    Tja, het is wel een boel. Maar ja, een exclusieve supercar heeft nou eenmaal zo z`n keerzijden.

    Login om te reageren
  6. gertjan2012 zegt

    14 april 2016 om 08:37

    Zou je bij de garage ook een gratis leenauto tot je beschikking krijgen?

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      14 april 2016 om 09:14

      @gertjan2012: een caddy

      Login om te reageren
  7. mikkeloentje zegt

    14 april 2016 om 08:46

    Een gecorrodeerde accukabel is een bekend probleem waardoor supercars de fik in gaan. Of is affikken een bekent probleem?

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    14 april 2016 om 08:51

    Komen ze daar nu pas achter?

    Login om te reageren
    • ab1963 zegt

      14 april 2016 om 12:49

      @mrrallycross: er wordt zo weinig gereden dat de tanks nu pas leeg zijn!

      Login om te reageren
  9. licht zegt

    14 april 2016 om 09:02

    De moderne ontwerpen zijn onderhavig aan ziekte en zijn nog primitiever dan het ontwerp van een Toyota van jaar ’80. Welke ziekten gaan zich voldoen over 5 jaar en vallen die dan onder de garantie?

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    14 april 2016 om 09:41

    Tja, zo ongeveer alle Veyrons moeten dus terug? Geez dat is nogal beschamend eigenlijk. Vooral die platen onder de auto.. En dat op een wagen die 400 moet kunnen. Nee natuurlijk is dat niet getest (????) Heel vreemd als je er over nadenkt.

    Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    14 april 2016 om 10:54

    Optimistische meters… Mijn M3 heeft het omgekeerde. Kwart tank. Druk je dan op het M-knopje, krijg je een piep: ‘benzine-reserve’. Rijd je normaal, haal je er nog zo 100km uit.

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      14 april 2016 om 12:58

      @gregorius: Volgens mij weet je niet helemaal wat ‘optimisme’ in deze context betekent ;)

      Login om te reageren
  12. 888natan zegt

    14 april 2016 om 14:55

    Veelste duur is goedkoop, zullen we maar zeggen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North