• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla bouwt krankzinnig veel auto’s in korte tijd

Auteur: willeme, gepost 6 maart 2023 om 12:09 – 13 Reacties

Tesla bouwt krankzinnig veel

Tesla bouwt een krankzinnig aantal auto’s de afgelopen maanden. On-ge-loof-lijk.

Dat Tesla lekker bezig is met het bouwen van auto’s, zal jullie allemaal niet ontgaan zijn. De Amerikaanse fabrikant heeft wereldwijd enkele gigafactories die in grote getale de Model S, Model 3, Model X en Model Y assembleren. Met name de ‘3’ en de ‘Y’ zijn enorm in trek bij het grote publiek.

Qua prijs zitten ze net boven de ‘redelijk aangeklede elektro hatchbacks’. Dus in plaats van een complete Nissan Leaf of niet kale Volkswagen ID3 rijd je ook een Tesla, welke een klasse groter is. Dan is het de vraag: werkt deze tactiek? Jazeker! En niet zo’n klein beetje ook, want man-oh-man wat bouwt Tesla krankzinnig veel auto’s.

Paar maanden tijd

En dan bedoelen we echt heel erg veel auto’s. Vorig jaar kon de autoclub van Elon Musk een feestje houden omdat ze al 3.000.000 auto’s hadden gebouwd. Het feest-plannings-comité kan weer iets leuks organiseren, want de volgende mijlpaal is bereikt. Tesla heeft namelijk onlangs de 4.000.000e auto gebouwd.

Tesla bouwt krankzinnig veel

Ongelooflijk, maar waar. Tesla doet namelijk iets dat geen enkele auto fabrikant kan doen: de productie van elektrische auto’s enorm opschalen én winst maken tegelijkertijd. De Tesla Model Y is verreweg het meest populaire model.

Amper 7 maanden geleden stond de teller nog op 3 miljoen. De miljoenste auto heeft Tesla 12 jaar gekost. Met dank aan de Model 3 kon Tesla in 18 maanden de 2 miljoen aantikken. Tesla weet dus de productie goed op te schroeven. Daarbij zijn de extra gigafactories in China, Texas en Duitsland cruciaal geweest. Op dit moment bouwt Tesla zo’n 142.000 auto’s per maand.

Tesla bouwt krankzinnig veel, wordt meer

Daarmee loopt Tesla nog niet helemaal op schema. Ze streven namelijk naar werelddominantie, lijkt het wel. In 2030, net wanneer de normale fabrikanten afscheid nemen van de verbrandingsmotor, hoopt Tesla op jaarbasis 20.000.000 auto’s te gaan bouwen. Daarvoor moet Tesla nog wel eventjes investeren, volgens Elon Musk zijn er dan in totaal 12 Gigafactories nodig.

Tesla bouwt krankzinnig veel

Wat ons betreft ook een paar nieuwe modellen. We kunnen ons zo voorstellen dat je als consument niet elke keer dezelfde auto wil kopen. Zo is de Model S alweer 12 jaar oud, bijvoorbeeld.

Meer lezen? Dit waren de best bekeken spots van 2022!

Ook interessant!

  • Tesla restaurant
    Tesla restaurant maakt laden aangenaam
  • Onderzoek: Tesla-klanten zijn het meest loyaal van allemaal
  • Tesla Model S Plaid - rijtest en video
  • Prijzen Model 3 onder druk
    Occasion prijzen Model 3 onder druk door Tesla zelf

Nieuwste artikelen

  • Krijgt jouw Tesla eindelijk Apple CarPlay?
  • Knappe Jaguar op Marktplaats heeft zich ontpopt tot een puike youngtimer
  • Video: Stoer doen met de Jetta gaat fout
  • Deze kleine atmosferische viercilinder klinkt geweldig bij 10.000 tpm (video)
FacebookTweetPinLinkedIn

gigafactory, Tesla

Vorig bericht: « Volkswagen doet er een schepje bovenop: nog meer elektrische auto’s
Volgend bericht: Verstappen toch niet beste coureur in Bahrein »

Lees Interacties

Reacties

  1. William zegt

    6 maart 2023 om 12:46

    Hopelijk is de bouwkwaliteit ook on-ge-loof-lijk. De povere garantie is dat iig niet.

    Login om te reageren
    • b00st zegt

      6 maart 2023 om 13:14

      N = 1 natuurlijk, maar ik vind de garantie van Tesla stukken beter dan bij pakweg BMW. De keren dat er iets kleins scheelde (zelfs iets stom als een rammel op zeer slechte wegen) werd het binnen de paar dagen na aanmelding via de app gewoon thuis opgelost. Geen gedoe met weken wachten en dan voor 8u30 bij de dealer te moeten staan en ’s avonds hopelijk terug op te halen.

      Je praat ook 1:1 met de monteur die het probleem komt oplossen, ipv met een baliemedewerker die elke bijvraag probeert af te schepen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        6 maart 2023 om 15:42

        @b00st: Volgens mij heb je gewoon een enorm slechte (dealer) BMW garage gehad… herken dat typische keten-dealer-geneuzel wel, maar dan moet je gewoon echt gaat buurten bij een ander !

        Login om te reageren
        • b00st zegt

          6 maart 2023 om 16:19

          Mogelijks. Nochtans 2 verschillende zeer grote dealers rondom Antwerpen. Maar vooral het bij je thuis komen voor problemen op te lossen (binnen de mate van het mogelijke natuurlijk) ervaar ik als een groot pluspunt bij Tesla (1x een sensor voor de binnentemperatuur, 1x een rammel in het dashboard). En als je dan toch naar de dealer zelf moet, krijg je een time window waar ze dan echt aan je auto gaan werken.

          De service op zich is bij een traditionele dealer niet persé slecht, maar alles er rond is zo omslachtig (afspraken maken via telefoon, op tijd daar moeten zijn zowel ’s morgens als ’s avonds, …).

          Login om te reageren
    • Matc zegt

      6 maart 2023 om 13:32

      Kan je me uitleggen waarom je de garantie pover vindt? Ik ben in de markt voor een 2e hands Tesla met nog een kleine 3 jaar garantie en 7 jaar ofzo op de accu.. Maar als de garantie ruk is kan ik net zo goed voor een iets oudere gaan met de dual motor.

      Login om te reageren
      • TheMaster zegt

        6 maart 2023 om 14:48

        Dat is absolute onzin. Zolang er garantie is, hoef je hier écht geen zorgen om te maken. Zeker niet als de auto 1-1,5 jaar oud is (daar lijkt het op, als je kleine 3 jaar garantie hebt). Dan kan je prima rammeltjes of losse dingen aangeven. Voor een Model 3/Y zal er overigens niet veel mis zijn.

        Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      6 maart 2023 om 14:22

      Pfff. Altijd hetzelfde. U rijdt Tesla begrijp ik….?

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    6 maart 2023 om 13:36

    Yeah, binnenkort weer filmpjes van een dansende Elon Musk.

    Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    6 maart 2023 om 15:29

    In 2030 willen ze 20 miljoen per jaar maken. Dat is wellicht wederom een belofte die ze misschien niet op tijd waar kunnen maken, maar zoals veel van die beloftes uiteindelijk wel wordt ingelost.
    En gezien de huidige groei gaat het wel lekker.

    Login om te reageren
  4. scrmeagle zegt

    6 maart 2023 om 16:23

    Mooie prestaties, maar het wordt er niet mooier op.

    Login om te reageren
  5. gekketurbo zegt

    6 maart 2023 om 16:47

    Ze bouwen heel veel, maar de verkoop blijft ondertussen achter: https://insideevs.com/news/655653/tesla-discounts-model3y-inventory-europe/

    Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      6 maart 2023 om 17:06

      Kleine toevoeging: https://insideevs.com/news/655644/estimated-tesla-order-backlog-february2023/

      Login om te reageren
      • CYBRTRK zegt

        6 maart 2023 om 17:53

        ‘In other words, through noticeable price reductions around the world, Tesla managed to reverse the trend and started to receive more orders than before (on par with the current production output).’ volgens jouw bron blijven de verkopen dus niet achter

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North