• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 chippen? Dat kan nu ook gewoon!

Auteur: willeme, gepost 18 juli 2024 om 10:18 – 19 Reacties

Tesla Model 3 chippen

Je kunt gewoon je Tesla Model 3 chippen. Kun je eindelijk die getunede Golfjes terugpakken.

Oh, wat was het een eye-opener voor leasend Nederland. Jarenlang moest je de keuze maken: een Skoda Octavia 1.6 TDI met wat opties of een kale 2.0 TDI? Een Renault Mégane 1.6 met 110 pk of de TCE 130?

En toen ineens kon je een Tesla Model 3 leasen. Zelfs de basisversie was in 2019 al heel erg snel: van 0-100 km/u in 5,6 seconden! Ineens waren leaserijders de helden van het stoplichtsprintje.

Kan het sneller?

Maar ja, nu er meer dan honderdduizend snelle Tesla’s rondrijden in Nederland, ben je niet meer de enige. En heb je behoefte aan meer power. Het probleem is dat chiptuning bij een elektrische auto niet zo makkelijk werkt. Je kan niet eenvoudig de turbodruk verhogen en meer brandstof inspuiten, simpelweg omdat er geen turbo of brandstofpomp aanwezig is.

Tesla Model 3 chippen
Tesla Model 3 chippen

Maar goed nieuws, je kan je Tesla Model 3 tegenwoordig ook gewoon chippen! In dit geval is het BR-Performance dat een module heeft ontwikkeld voor de Model 3 en Model Y. Deze BR-P EV-module zorgt ervoor dat jouw Long Range-variant ineens 50 pk erbij krijgt! Kijk, dat schiet al op. Daarmee knalt je Model 3 Long Range nu in 4,4 seconden naar de 100 km/u.

Prijs Tesla Model 3 chippen

Goedkoop is het niet. Normaal gesproken kun je voor 500 tot 1.000 terecht met je snelle Audi, maar voor een Tesla Model 3 chippen ben je 1.490 euro kwijt. Dat is inclusief een test op de rollenbank en vermogensuitdraai, dus dan weet je dat jouw auto het extra vermogen heeft. De module werkt op twee versies van de Model 3. Zowel op de vroegere versies met Intel Atom of de latere modellen met AM Ryzen.

Dus als de markt straks overspoeld wordt met de Model 3’s in januari dit jaar, dan weet je dat je deze auto’s gewoon kan chippen. Handig toch?

Fotocredits: subtiel aangepakte Model 3 door @jzaero via Autoblog Spots!

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 zit vast in cement
  • nieuwe goedkopere uitvoeringen Tesla
    Nieuwe goedkopere uitvoeringen Tesla Model S en Model X
  • Enorme terugroepactie Tesla heeft lullige reden
    Enorme terugroepactie Tesla heeft lullige reden
  • Niemand wil een Model Y (ook jij niet)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

chiptuning, model-3, model-y, Tesla

Vorig bericht: « Audi geeft ons twijfelgeval met de Q4 35 e-tron
Volgend bericht: Deze heerlijk simpele Z4 heeft een handbak »

Lees Interacties

Reacties

  1. b00st zegt

    18 juli 2024 om 10:24

    Voor 1800 EUR kan je bij Tesla zelf een Acceleration Boost activeren. Een Model 3 LR 2020 gaat dan van 4.4s naar 3.9s en een Model Y LR 2023 van 5.0s naar 4.4s. Alhoewel BRP echt wel kwaliteit levert zou ik voor het verschil van 300 EUR toch eerder voor de oplossing van Tesla kiezen, zeker qua garantie. Een druk op de knop is praktisch gezien ook makkelijker.

    Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      18 juli 2024 om 16:07

      Lijkt mij een betere optie die langer mee gaat. Was er vroegah ook niet al een chiptuner die keer op keer na software updates hun werk moest herdoen? Elon was er niet echt blij mee dacht ik.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    18 juli 2024 om 10:31

    Hoe zou dit dingetje werken? Welk signaal wordt er gemanipuleerd?

    Login om te reageren
  3. Otua zegt

    18 juli 2024 om 10:52

    AM Ryzen? Neem aan dat dat AMD moet zijn

    Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    18 juli 2024 om 10:52

    Ik zou het niet doen. Ten eerste zijn Tesla’s al snel zat (in een rechte lijn), en ten 2e kan je je volledige auto afschrijven als er iets mis gaat. Want er zijn maar een paar bewegende onderdelen in de motor, en allen zijn ze bijna niet te repareren, dan kan je beter een nieuwe motor erin hengelen. Wat niet goedkoop is.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      18 juli 2024 om 14:23

      Een nieuwe motor is niet goedkoop. Een gebruikte is hopelijk betaalbaarder?

      Login om te reageren
  5. Rudy zegt

    18 juli 2024 om 10:57

    Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat aangezien ze met OTA updates dit direct weer kapot kunnen maken denk ik?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      18 juli 2024 om 13:28

      Dat was ook het eerste wat in mijn gedachten opkwam. Tesla houdt volgens mij de totale controle over jouw auto, d.m.v. de software, toch?

      Login om te reageren
  6. Jantje_555 zegt

    18 juli 2024 om 10:59

    het is AMD, niet AM (en het staat niet voor AutoMinded Developers helaas)

    Login om te reageren
  7. iLectric Cars zegt

    18 juli 2024 om 11:36

    Nooit doen (al helemaal niet voor zoveel geld), als je problemen krijgt met je auto en Tesla ziet aan de data dat er aan geklooid is vervalt gewoon de garantie…. doe het dan op de legale manier via Tesla zelf, 1.800,- via je Tesla App en klaar! Garantie blijft behouden! Maar eigenlijk zinloos, Tesla’s zijn standaard al snel zat!

    Login om te reageren
  8. ra-smit zegt

    18 juli 2024 om 11:54

    Of je trapt gewoon het ‘gas’pedaal iets verderin bij het optrekken. Dat heeft nl hetzelfde effect als deze ‘powerbox’.

    Login om te reageren
  9. Exit Luminar zegt

    18 juli 2024 om 12:53

    De vraag is natuurlijk of er nog andere merken volgen? Kia EV6 GT met 550+ pk en een snelheid van 0 naar 100 binnen rap 3.5s. Nissan GT-R waarden zoals je kunt zien, Waar je vroeger op een Ferrari F40 opkeek, is het nu vrij normaal om met een heel gezin – diezelfde F40 voorbij gaan….

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      18 juli 2024 om 15:09

      Je leert het snel af als je een lauwe hap Brinta in je nek gebarft krijgt. Rustig aan als de kinderen (en/of de hond) mee zijn.

      Login om te reageren
      • marcus zegt

        18 juli 2024 om 18:32

        De kinderen vinden het wel gaaf, het is de vriendin die bij mij altijd loopt te mekkeren… :(

        Login om te reageren
  10. Matc zegt

    18 juli 2024 om 14:56

    Jammer dat ze dan de al snelle versie voorzien ipv de SR. Daar valt volgens mij sowieso nogal veel te pakken op de acceleratie. Menig auto met 325 pk is een stuk sneller dan mijn model 3 SR+

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      18 juli 2024 om 15:10

      ik denk dat 95% van het wagenpark niet verder komt dan een PK of 100, als ze dat al halen. Dus voorlopig hoef je je ook met je SR+ niet te schamen bij het stoplicht.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juli 2024 om 17:09

      Zijn die echt sneller? Die andere wagens zijn weliswaar lichter maar moeten wel de versnelling onderbreken met een schakelactie.

      Login om te reageren
      • Matc zegt

        19 juli 2024 om 07:43

        Met de automaten van tegenwoordig zijn die echt wel sneller ja. Een handgeschakelde zal het meestal wel verliezen ja. Maar mijn broer heeft bv een gechipte 330i met rond de 300 pk, maar die wint het eigenlijk al wel.

        Login om te reageren
  11. j05b zegt

    18 juli 2024 om 19:41

    Lijkt me erg duur. Eigenlijk zou ik verwachten dat de mensen van enhanced performance dit ook wel kunnen. Als je ziet wat die voor features toevoegen voor minder dan €500,-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North