• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 krijgt andere achterklep van Elon

Auteur: nicolasr, gepost 11 juli 2016 om 17:32 – 44 Reacties

Wat een kleine kofferbak zeg
Want degene die nu op het prototype zit, was toch wel erg klein.

De Tesla Model 3 wordt veranderd nog voordat de eerste überhaupt is gemaakt. Er was namelijk nogal wat kritiek op de kleine laadopening van de kofferruimte. Volgens Elon Musk was dat nodig, omdat er daardoor een grotere achterruit kon worden geplaatst, waardoor de achterpassagiers meer hoofdruimte hebben. Maar als je maar genoeg klaagt, verandert de grote baas zelfs zijn succesformule.

Musk zei op Twitter dat er een oplossing is gevonden voor die kleine opening. Wat dat precies is, verteld hij er niet bij. En het is ook nog niet duidelijk of de oplossing een optie wordt, of dat het productiemodel hoe dan ook met een grotere kofferbak-opening wordt geleverd.

Grotere kofferbak

Het is vriendelijk dat Elon luistert naar zijn klanten, hij had dat namelijk helemaal niet hoeven doen. De orders stroomden zonder grote laadklep ook al binnen, ongeveer 400.000. Het enige dat kan gebeuren is dat er nog meer mensen ‘nee’ horen als ze een Model 3 willen bestellen. Want ze konden het oorspronkelijke aantal orders al nauwelijks bijbenen.

Voor de mensen die zijn vergeten hoe de Model 3 er ook alweer uitziet, hier beneden nog wat foto’s. Maar wel met een kleine kofferbak.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model Y
    "Elon Musk wilde stuur achterwege laten voor Tesla Model Y"
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • De nieuwe Tesla Model S is nog steeds niet af

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elon Musk, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Renault Clio en Clio R.S. (2016): rijtest en video
Volgend bericht: Jullie suggesties voor een nieuwe TopGear-presentator »

Lees Interacties

Reacties

  1. scaglietti612 zegt

    11 juli 2016 om 17:43

    Het feit dat Elon Musk ondanks zijn drukke schema nog altijd communiceert met liefhebbers en klanten krijg ik steeds meer respect voor die man.

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      11 juli 2016 om 18:11

      @scaglietti612: Zou hij daar geen mensen voor hebben die zijn Twitter / Facebook accounts bijhouden denk je ?

      Login om te reageren
      • scaglietti612 zegt

        11 juli 2016 om 18:16

        @Senne: Daar heb ik nog niet bij stilgestaan, zou best kunnen. Maar toch is Tesla één van de weinige merken waar je zo makkelijk suggesties en vragen kan aan stellen. Je ziet het soms op facebook-pagina’s van bekende automerken, veel suggesties maar geen respons erop. Wel als er klachten zijn, dan zie je zo’n droog standaard commentaar erop met zaken zoals: ‘ Het spijt ons dit te moeten horen’ en ‘we hebben geen weet van gelijkaardige klachten’ met als einde ‘we raden u aan om naar uw verdeler te gaan’. Terwijl ze soms al daarvan komen.

        Login om te reageren
        • Senne zegt

          11 juli 2016 om 18:42

          @scaglietti612: Dat komt omdat Tesla jong en (nog) niet zo groot is als Bmw / Honda etc. En dus zorgvuldig met hun klanten moeten omgaan.

          Login om te reageren
      • stfu zegt

        11 juli 2016 om 18:39

        @senne: Elon kennende doet ie het zelf.

        Login om te reageren
        • banaan7 zegt

          11 juli 2016 om 18:58

          @stfu: ken je hem?

          Login om te reageren
        • dick1980 zegt

          11 juli 2016 om 19:04

          @stfu: doe m de groeten van me…

          Login om te reageren
    • lemster zegt

      12 juli 2016 om 14:31

      @scaglietti612: Zijn biografie door Ashlee Vance is zeker een aanrader.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    11 juli 2016 om 17:54

    Mooi dat Elon Musk luistert naar de markt…

    Heb net Elon een tweet gestuurd met de vraag of er alsjeblieft een model S kan komen met een dikke 5 liter atmosferische V8…

    Als jullie dat ook met zijn allen doen kunnen we er misschien samen voor zorgen dat benzineslurpers weer de toekomst worden.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      11 juli 2016 om 18:18

      @moveyourmind: waarom? Zoveel mogelijk elektrisch gaan rijden. Dan kunnen de echte liefhebbers gewoon benzine blijven rijden.

      Login om te reageren
      • uselessguy zegt

        11 juli 2016 om 18:37

        @rolov: theoretisch is dit een heel goed idee, ware het niet dat tegen die tijd de ottomotor in nederland wel verboden zal worden, want uitstoot… Ik denk dat we maar beter nu met zn allen nog mooi kunnen profiteren, voordat het te laat is. (Uit economisch/politiek standpunt gezien, persoonlijk geloof ik niet dat wij nog mee zullen maken dat de olie op raakt).

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        11 juli 2016 om 18:44

        @rolov: Goeie vraag, waarom…

        a. Omdat een 5 liter V8 geweldig klinkt…
        b. Omdat het brandstofverbruik van zo’n V8 alles overtreft…
        c. Ik bij een oliemaatschappij werk…

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          11 juli 2016 om 20:14

          @moveyourmind: ik geef zelf al antwoord op het waarom niet. Liefhebbers kunnen door blijven rijden terwijl het gewone van a naar b volk elek gaat rijde

          Login om te reageren
      • scaglietti612 zegt

        11 juli 2016 om 18:46

        @rolov: Ach er komen best wel leuke en mooie EV’s op de markt ook. De Tesla’s zijn best mooie en leuke wagens, Porsche komt met zijn Mission E, Polestar toonde ook al interesse in de toekomstige EV van Volvo, hetzelfde met Nismo voor toekomstige EV’s van Nissan en zowel Aston Martin als Maserati komen met een EV af voor 2020.

        Klinkt allemaal wel best leuk vind ik. Alleen jammer van het motorgeluid, maar ach goede prestaties, mooi design en een uitstekende wegligging maken het gebrek aan geluids-beleving goed.

        Login om te reageren
        • nopetrolnofun zegt

          11 juli 2016 om 19:37

          @scaglietti612: en dat zeg je met jouw nickname, schaam je.

          Login om te reageren
          • scaglietti612 zegt

            11 juli 2016 om 21:22

            @nopetrolnofun: Waarom moet ik mij schamen? Ik hou net zoveel van verbrandingsmotoren als jij. Zeker Ferrari’s en Lamborghini’s kunnen mij bekoren.

            Maar het gaat nu eenmaal die kant op, dan kan je maar beter het wat positiever inzien of gewoon een andere interesse zoeken. Of denk jij dat een tankstations nog benzine zal blijven verkopen speciaal voor de autoliefhebbers nadat het normale wegverkeer is overgeschakeld tot elektrisch aangedreven voertuigen? Velen landen willen trouwens een verbod op verkoop van nieuwe wagens die nog vervuilend zijn, m.a.w verbrandingsmotoren. Noorwegen gaat voor 2025, ook in Nederland werd er al over gepraat net zoals onlangs in Belgie die zijn pijlen richt op 2030. Andere landen zullen waarschijnlijk ook al uitkijken naar een datum. Dus ook merken zoals Ferrari zullen eraan moeten geloven. En dan is er nog de sociale aanvaarding van een verbrandingsmotoren. Denk niet dat je in de toekomst nog vrolijke reacties zal ontvangen wanneer je met je klassieker een ritje maakt, zal nog plezante ritjes worden zo, telkens commentaar op je wagen dat ie vervuilt en lawaai maakt.

            Dus het is niet gemakkelijk om dat allemaal te aanvaarden. Maar wanneer ik die berichten lees over de Mission E en de toekomstige RapideE, dan weet ik dat elektrisch rijden niet het einde hoeft te betekenen voor autoliefhebbers. Ze doen namelijk veel moeite om toch mooie, exclusieve sportwagens zonder emissie op de markt te brengen. Liever een elektrische Maserati in de toekomst, dan helemaal geen Maserati meer. Het is aanpassen of verdwijnen voor de exclusieve sportwagen-fabrikanten.

            Login om te reageren
        • tuutertuuter zegt

          11 juli 2016 om 19:40

          @scaglietti612: Geweldige weglegging en actieradius (accupakket) gaat tot zover nog niet helemaal samen, maar ik heb er vol vertrouwen in dat binnen 20 jaar cellen worden uitgevonden met een bizar hoge energie-opslag.

          Login om te reageren
          • scaglietti612 zegt

            11 juli 2016 om 21:26

            @tuutertuuter: Als je kijkt naar de eerste generatie elektrische wagens (toch de moderne, niet die antieke gevallen uit begin van de vorige eeuw) en je ziet nu de nieuwe, toch veel vooruitgang merkbaar vind ik. Inderdaad er zal nog veel worden verbeterd aan de elektrische wagen.

            Login om te reageren
    • Rob zegt

      11 juli 2016 om 20:20

      @moveyourmind:
      Waarschijnlijk stuurt Elon jou het telefoonnummer van Bob Lutz ;-)

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        11 juli 2016 om 20:26

        @Rob: Hoop echt dat dat doorgaat met de reïncarnatie van de Karma. Die was al mooi, met V8 is het helemaal een geweldig ding. Al ben ik realistisch genoeg om in te zien dat dat wel één van de laatste der Mohikanen zal zijn.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          12 juli 2016 om 09:12

          @moveyourmind:
          Hij schijnt verkocht te worden….
          http://www.autoblog.nl/nieuws/er-zijn-daadwerkelijk-mensen-die-de-vlf-destino-kopen-87933

          Uiteraard is ie peperduur, zeker naar Amerikaanse begrippen, maar mooi is ie wel. Ik vind de V8 alleen echt niet nodig hoor… Stiekem hoop ik dat Elon nog een sub-merk voor Tesla zoekt en zijn aandrijflijn in de Fisker Karma flikkert. Dat zou perfect zijn :-D
          Misschien moet ik ook even gaan twitteren! ;-)

          Login om te reageren
  3. redbee5 zegt

    11 juli 2016 om 17:56

    Help me is even, tesla 3? Is dat die met die vleugeldeuren?

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      11 juli 2016 om 18:03

      @redbee5: Nee dat is de Model-X

      Login om te reageren
    • parttimeautospotter zegt

      11 juli 2016 om 18:51

      @redbee5: tesla 3 is de D-segmenter

      Login om te reageren
  4. bmwm3gtr zegt

    11 juli 2016 om 18:02

    Vind het nog steeds lelijk een auto zonder grill

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      11 juli 2016 om 18:15

      @bmwm3gtr: Nieuwste rage: grillstickers?

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      11 juli 2016 om 19:12

      @bmwm3gtr: eerste generatie model s had tenminste nog zwart aan de voorkant

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    11 juli 2016 om 18:06

    Ik vind hem vooral van voren veel knapper dan de S.

    Login om te reageren
  6. mennok zegt

    11 juli 2016 om 18:18

    Waarom heeft ie eigenlijk nog een motorkap?

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      11 juli 2016 om 18:29

      @mennok: bagageruimte

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        11 juli 2016 om 18:43

        @foramen: ik denk dat het een kwestie van tijd is dat de vorm van auto’s helemaal veranderd. Dit is nog steeds de vorm alsof er een verbrandingsmotor voorin moet liggen. De markt zal er nog wel niet klaar voor zijn maar je kan natuurlijk compleet andere auto’s gaan tekenen.

        Login om te reageren
        • scaglietti612 zegt

          11 juli 2016 om 18:52

          @mennok: De stroomlijning bepaalt ook nog altijd grotendeels het design en de kreukelzone natuurlijk. Zo’n vierkante bak vangt veel meer wind dan een wagen met een gestroomlijnde neus die de wind mooi kan leiden over, langs en onder de wagen. Het verbruik vaart er wel bij bij zo’n ‘motorkap’. Anders verbruikt zo’n vierkante koekendoos nodeloos veel zowel als fossiele en elektriciteit.

          Kreukelzone, al een paar beweringen gelezen dat die niet meer nodig zijn in de toekomst omdat auto’s zogezegd niet meer zullen kunnen botsen. Bullshit natuurlijk. Als een hert oversteekt vlak voor jouw autonome wagen dan ligt dat beest direct op jouw schoot, idem voor fietsers en voetganger die plotseling voor de wagen durven lopen. Een wagen mag nog volledig autonoom zijn, er zal altijd wel een remafstand nodig blijven en dus een kreukelzone ingeval van dat de afstand niet voldoet.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            11 juli 2016 om 19:47

            @scaglietti612: als je kijkt naar de vorm van een druppel of specifiek naar Stella van TU Delft(?) dan is een motorkap juist slecht voor de luchtweerstand.

            Login om te reageren
            • scaglietti612 zegt

              11 juli 2016 om 21:36

              @flutterby: Heb het juist even opgezocht en inderdaad je hebt gelijk.

              Login om te reageren
        • lekbak zegt

          11 juli 2016 om 19:48

          @mennok: ik denk dat dat reuze meevalt. Immers is er ook nog zoiets als cw-waarde en veiligheid.

          Login om te reageren
    • stfu zegt

      11 juli 2016 om 18:40

      @mennok: en kreukelzone

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      11 juli 2016 om 18:45

      @mennok: electronica ruimte?

      Login om te reageren
  7. flik2punt0 zegt

    11 juli 2016 om 18:19

    Nu nog een stationwagen

    Login om te reageren
  8. falcon zegt

    11 juli 2016 om 19:13

    Het zou mij niks verbazen dat hetzelfde mechanisme van Falcon-wingdoors uit de X gebruikt gaan worden. ?

    Login om te reageren
  9. mercedesgl500 zegt

    11 juli 2016 om 19:24

    Ze maken wel lelijke wagens eerst die model s dan die x die is 5x niks en dees ziet er ook niet uit

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      11 juli 2016 om 19:45

      @mercedesgl500: wow! Jij ken goe Neerlans jonge

      Login om te reageren
    • sleurs zegt

      11 juli 2016 om 20:32

      @mercedesgl500: nee, die GL…dat is echt een beauty…

      Login om te reageren
  10. roaldr zegt

    11 juli 2016 om 19:36

    Vind persoonlijk de teslas te glad eruit zien. Waardeloze bijdrage maar wilde het toch even kwijt. Je weet maar nooit of Elon meeleest ;)

    Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    12 juli 2016 om 06:51

    Ik zie heel die kofferbak niet, zo klein dat ie is??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North