Tesla Model 3 nu al als occasion in Nederland

Auteur: , 123 Reacties

Van 0 naar occasionmarkt in 3,5 seconden.

Vandaag was een dag die met recht in de Nederlandse autogeschiedenis mag komen. De eerste Tesla Model 3, misschien wel de belangrijkste elektrische auto van de komende jaren, is gisteren uitgegeven aan een particulier. Nu de fabrieken op volle gang Model 3’s uit laten rollen, hebben al een stuk of dertig ons land bereikt. Na in sommige gevallen bijna drie jaar wachten mogen de pre-orderers dan eindelijk hun auto ophalen.

Wie geen zin heeft om te wachten op de leveringstijd van de auto (die overigens niet eens zo lang meer is), kan terecht bij Marc Huisman Auto’s. Het gerenommeerde autobedrijf verkoopt een Model 3 die gisteren (7 februari) op kenteken is gezet. De XN-300-G is een dikke versie, want ja, de instapversie van 40 mille is er nog niet. De catalogusprijs van de auto is zo’n 69.700 euro, dus naar verwachting krijg je dan een flink aangeklede Model 3.

Model 3

Want dat is het voordeel van dergelijke vroege vogels: je komt qua uitrusting niks tekort. Het gaat om een 75D met 479 pk. Dat is meer dan een BMW M3! Om al die pk’s goed te beheersen zitten er knotsen van remklauwen achter de grote lichtmetalen velgen. En oh ja, je krijgt zelfs een carbon lipspoiler achterop. Vet!

De specificatie van de auto is verder ietwat meh. Zwart met zwart zorgt voor een kleurloos geheel. Maar goed, het minimalistische, simpele is natuurlijk de insteek van het eenvoudige interieur met het omstreden centrale scherm.

Model 3

Kosten? 75.750 euro. Dat is 6.000 euro meer dan wat er op het RDW-document staat. Maar goed, dealers moeten ook ergens op verdienen en Marc Huisman is er als de kippen bij. Dit is je kans om de meest besproken powersedan van het moment te bezitten.

UPDATE: één van onze lezers maakte meteen een proefrit!

Met dank aan @evdw voor de tip!



123 reacties

Winst pakken en dan een Hyundai of Kia kopen
@dees: Aan de binnenkant (en daar zit je meestal) is de Kona wel 100x aantrekkelijker.
@rulefollower: Er zullen vast mensen zijn die dit Tesla design prachtig vinden maar ik vind het ook niks.
Dat grote scherm vind ik persoonlijk 1 grote afleiding.
@dees: zou hiemwee krijgen naar knoppen en schuiven.
@hotze: ik doe niets liever dan aan knoppen zitten. ;)
@hotze: en de choke…
@hotze: Cadillac Allante
@dees: je zou aftermarkt klokken in gaan bouwen…
@rulefollower: Even los van Tesla vind ik het interieur van de Kona verschrikkelijk. De e-Niro is veel mooier en heeft niet zo een rare “brug” in de middenconsole.
@dees: Hebben die ook 480pk?
@alcantara: Dat heeft deze ook niet..
Op de camera zit een panelgapfilter. Super cool!
@marklevinson: dat moest ik googlen!
@neleev: en wat kwam er zoal naar boven? Je kunt de zoekopdracht ook nog door Mosaic, Netscape en Altavista heen halen. Geeft nog meer verrassende resultaten!!
Ik fiets nog lieverd elke dag 100km dan dat ik ooit in dit elektrohok ga rijden
@chriscross: Meen je dit oprecht?!
@chriscross: En daar zal ik je aan houden
@chriscross: Maar wie weet fiets jij gewoon heel graag?
@simonmc: Hij fietst in elk geval lieverd…
@SimonMc: je moet wel zonder rijbewijs.
@chriscross: Chris Froome, ben jij dat?
@chriscross: elektrische fiets?
@chriscross: troll alert!!
@chriscross: idd wel serieus zo’n enorm lelijke auto, zit helemaal niks in. Ze hebben mazzel dat de Duitsers nog niks paraat hebben maar over een paar jaar met alle showrooms vol ev’s kip he toch geen Tesla. Blijft Amerikaanse prut.
Het is eigenlijk 5000 want de RDW rekent de afleverkosten van 1000 euro niet mee in de catalogus prijs maar Elon brengt dat wel in rekening om hem vanuit de USA bij jou voor de deur te zetten.
@evdw: doet Tesla een keer iets wat alle merken doen, is het nog niet goed..
@flutterby: Nog niet goed? Hoe bedoel je? Volgens mij geef ik nergens een waarde oordeel over die 1000 euro afleverkosten.
De eerste van Nederland/Europa, geleverd aan die Kerel in dat andere artikel, staat ook al te koop!
@ghost: dat was ook een handelaar. Die denken dat ze nu een slimme zet hebben gedaan door er vroeg bij te zijn terwijl de wachttijd nu 2 maanden is. Alsof iemand daar een probleem mee heeft.
@stephane8200: Ja nu bestellen is in maart rijden maar het zou me toch niet verbazen als er gekken zijn die hem toch kopen. Gekken genoeg namelijk en als je geld als water hebt en NU wil rijden is dit je auto.
@evdw: dan koop je deze toch niet? Kun je beter even wachten en eentje naar eigen smaak samen stellen. Alhoewel er best mensen zijn die deze zullen kopen inderdaad.
@evdw: in de VS zijn de prijzen net verlaagd na afschaffen referral program trouwens.
Wat is dat interieur verschrikkelijk. En die knopjes zijn wel echt minder mooi dan een fiat uit 1998. Dat had ik echt niet verwacht.
Sombere zooi
Dat stuur vind ik het nog het meest lachwekkende. Overigens stellen die pk’s eenmaal rollend niks meer voor. Zo is een M4 ook al sneller dan de P100D eenmaal rollend.
@nopetrolnofun: eenmaal rollend?? Je bedoelt tussensprints? Kan me niet voorstellen dat deze sprintbak daar ineens traag mee is, maar misschien heb jij meer info daarover.
@hotze: https://youtu.be/2-SRHxcpG6I Tegen een tesla met 700 pk. Zo zijn er nog meer filmpjes waarbij het ze het eindelijk eens rollend laten zien ipv altijd vanaf 0.
@nopetrolnofun: Nou de P100D heeft de tussensprint ook wel aardig voor elkaar hoor (helaas) Denk dat je met je M4 pas boven de 200 de P100D de baas bent
@kennone: laat ik nu toevallig zowel een M4 (zie profielfoto), M3 en een M2 hebben gereden. Als je dezelfde versnelling vasthoudend accelereert verlies je sowieso van iedere Tesla. Als je terugschakelt dan maak je misschien een kleine kans. Zeker op een 100D met dus AWD. Model 3 Performance denk ik hetzelfde.
@stephane8200: ja maar eerder dat jij hebt terug geschakeld, ook al is de bak razend snel ga je dit bij 100kmh afleggen. Ik ben er ook niet mee eens, maar het is helaas wel zo
@kennone: ik ben het met je eens. Model 3 Dual Motor heeft 545Nm koppel en 467pk gelijk en altijd. Die heb ik ook besteld trouwens.
@nopetrolnofun: Bij Logitech ingekocht denk ik ;)
@nopetrolnofun: op de 1/4 mijl met staande start is de model 3 performance toch een paar tienden sneller dan de M4..
@w0o0dy: klopt, heb het dan ook niet over een staande start.
@nopetrolnofun: je kunt zeggen wat je wil van Tesla maar qua acceleratie tot 200 heeft een m4 geen kans ook niet wanneer je rollend begint (praat wel over de p100D). Heb op youtube gezocht maar kom alleen een filmpje tegen van een m4 tegen een p85d van 5 jaar oud. Alleen boven de 200 denk ik dat een dikke benzineslurper kans begint te maken. Mensen vergeten ook vaak dat de Model S meer gebouwd is als grote comfortabele gezinswagen. Tesla is nu bezig met een auto die echt gericht is op performance (nieuwe roadster). Deze heeft specs waar geen enkele benzineauto tegenop kan (0-160 in 4.2sec en een top van +400). Lijkt mij persoonlijk bizar om dat soort acceleraties mee te maken. Blijft toch een heerlijk onderbuik gevoel. Blijf het aan de andere kant toch jammer vinden dat zoiets niet gepaard gaat met een mooie sound ;(
@kevin1989: Je hebt het filmpje toch zelf gezien zeg je net? De P85D heeft van wat ik overal op internet lees 700 pk, de P100D heeft voor zover ik kan zien niet veel of überhaupt meer?
@nopetrolnofun: 5 jaar terug had je nog geen zp85d. Moet de p85+ zijn met 430pk
@nopetrolnofun: je praat onzin. De performance klopt de 911 turbo s, de GT-R en de Zr1 van 50-70 mph… Alleen bij snelheden boven de 160km/u kun je misschien wel winst pakken met een M4 maar dan is eigenlijk compleet oninteressant.1,7 sec van 50-70 mph is bizar snel.
@w0o0dy: het lukt mij niet om hier een linkje te plaatsen. Typ eens in m4 vs tesla. Dan zie je een tesla met 700 pk tegen een m4 vanaf 50 km/h.
Ik denk dat ik het interieur van mijn auto gezelliger vind.
Alsof Marie Kondo langs is geweest en iets teveel heeft opgeruimd.
@sabrerator: Eerder alsof de schoonmaakster je huis heeft leeggeroofd… Eigenlijk komt geen enkel auto-interieur lekker uit de verf zonder een soort van instrumentarium achter het stuur.

Dit is wel een slimme cost-down-actie van Tesla, want je kunt met dit design relatief goedkoop een rechtsgestuurde versie bouwen. Maar goed, dat kon bij een Rover SD1 ook al en daar was het inderdaad een stuk sfeervoller.
@vaakbenjetebang: een schoonmaakster met lange nagels precies. Ik zag de krasjes al op de bestuurdersstoel onderaan bij de knoppen, maar kwamen ook nog eens terug op de stuurhendels. Krasjes op je auto bij 0km…
@sabrerator:
Gezellig is het inderdaad niet. Maar het uitzicht is dan wel weer geweldig, ik hou wel van zoveel glas:
http://teslaweekly.com/wp-content/uploads/2018/01/Tesla_Model-3-668×409.jpg

In een Tesla kijk je sowieso naar buiten, wie weet zie je nog eens wat ;)
Vlees nog vis….geen auto voor de autoliefhebber
@maarten020: pas maar op, straks heeft iemand die zich ook identificeert als autoliefhebber een andere mening en wordt jou barst jou veilige bubbeltje van eigen gedachtes.
@flutterby: jouw…..man man man
@maarten020: toch schijnt het fantastisch te rijden. Dus juist wel voor een liefhebber.
Zelfs een Lada heeft een interieur wat gezelliger is.
@720S: heb ik jullie nou op het idee gebracht of stond dit al in de planning? ;)
@svenska_aeroplan_ab: ik heb geen mailtje van je gezien op de tiplijn ;)
@720s: ik heb het gepost op dat eerdere model 3 topic. Dat Mark ook bij de eerste 10 zit, en dat hij, aangezien AB wel vrindjes met hem is, daar wel even langsgaan.
Vijfenzeventigduizendzevenhondervijftig(!!) Euro voor een blik met batterij met de uitstraling van een lege kartonnen doos. Ik denk zelfs dat Fikkie mijn portie niet wil.
@tge1: ongeveer 32000 euro netto voor de ZZP-er, restwaarde over 5 jaar ongeveer 32000 euro. Dus 5 jaar bijna voor niets rijden.
Bijtelling max 3750 euro netto, stroomkosten
bij 30.000 km/jaar 1500 euro, verzekering en onderhoud nog 1750 euro.
Al met al nog geen 25ct per km, dan hou je per jaar ten opzichte van een dieselauto wel een leuke vakantie met het hele gezin over.
@kobus1967: Ik koop particulier en kies voor gemak –> brandstof.
@tge1: omrijden om te tanken noem jij gemak?
@flutterby: Omrijden? De pomp zit op twee minuten van mijn deur. Vijf minuten tanken en hoppa… 600 echte km’s rijden! Lente, zomer, herfst én winter! Ik kan het je aanraden.
@tge1: hoezo aanraden? Ik tank 800 km in 5 minuten, nog wel helaas.

Ik moet er alleen eerst 5 minuten voor omrijden en als ik pech heb sta ik eerst te wachten voordat ik kan tanken omdat al die gierige Nederlanders op donderdag tanken en daarna te wachten voordat ik mag afrekenen. Leuk joh, z’n tankstation.

Nee, laat mij maar 1 á 2x per week een stekker erin proppen en er weer uithalen terwijl ik lekker op bank zit.
@flutterby: 800km in vijf minuten? Ideaal toch? Als alle gierige Nederlanders donderdag tanken, ga jij toch op woensdag? Lekker vertrekken en ineens zonder zorgen een flinke afstand kunnen rijden, na vijf minuten tanken. Ik ga dat grote gemak echt niet opgeven.
@tge1: als de tank leeg is op donderdag dan tank ik op donderdag. Moet niet gekker worden. Het is niet alsof ik een tankstation in de achtertuin heb staan waarmee ik mijn auto elke avond en nacht weer mee kan vol gooien.

En dus ja, de vrijheid om elke dag te genieten van het feit dat de auto geklimatiseerd klaar staat met een bereik van 400(!) km zonder ooit in de auto te stappen en er achter te komen dat ik eerst een tankstation moet gaan zoeken.

De keren dat ik meer als 400 km op een dag (of de volgende dag retour) heb moeten afleggen is op twee handen te tellen. Best betrouwbaar naar 10 jaar en ~450.000 km ervaring.
@flutterby: Wellicht voor jou. Voor mij, als impulsief persoon, lees “ik wil gaan wanneer en hoever ik wil”, vind ik een batterij een ramp.
@tge1: juist dan wil je toch dat je heilige koe klaar staat? En niet eerst zijn shot drugs nodig heeft?
@flutterby: Als die binnen 5 minuten is toegediend wel. Als jij met je batterij thuiskomt en nog maar 50km kan rijden, maar ineens een groot stuk moet/wil rijden sta je wel eerst mooi een dik uur te wachten voor je weer een beetje afstand kunt afleggen. En dan moet je ook nog terug. Mij niet gezien.
@tge1: in een kwartier laad de batterij maximaal 40% (10 tot 50%). Dat lijkt mij ruim voldoende voor het zeer uitzonderlijke situatie dat je de hele dag gereden hebt en spontaan weer weg moet.
@kobus1967: juist! Kan je lekker uitgebreid met het vliegtuig op vakantie. Doei overheid gestimuleerde CO2 “besparing”.
@detroitv8: Want benzine rijders vliegen nooit?
@laptom: heb je niet door dat ik kritiek uit op het subsidiestelsel?
@detroitv8: luchtvaart kan je alleen op bestemmingsverkeer belasten. Anders verdwijnt KLM binnen no-time met concurrenten als Qatar Airlines.
@detroitv8: Met deze Tesla kom je ook overal naar waar de gemiddelde Nederlander op autovakantie gaat
@fanboy: klopt…

…Alleen wel veel, veel later!
Ik heb lang lopen denken hoe ik mijn gevoel bij t interieur van de model 3 t beste kan omschrijven. T komt dr eigenlijk op neer dat het voelt alsof je in een veegschone leeg opgeleverde villa staat. Ja t is een villa en heerlijk leeg, maar tegelijk kan je niet wachten om dr van weg te rennen.
@dakarbemo: als er vrouwen in gaan zitten zit het binnen de kortste keren vol rommel…

…had je het nu over de villa of de tesla?
@tenaci: Iedereen mag zijn mening hebben. En uiten. Maar goed, ook jij.
Ik zie er trouwens al een te koop staan voor 68.000 euro. Nog steeds aan de prijs maar goed, nog 20K er af en ik ga eens nadenken.
75k voor ‘de betaalbare tesla’
Ja ik weet dat er nog een ‘goedkopere’ versie komt maar echt betaalbaar kan ik het niet noemen. Maar dan heb je wel ‘m3’ cijfers.
@bakingmynextbenz: in de VS zijn de prijzen net $1100 verlaagd vanwege afschaffen referral program. De mid-range RWD is daar $42K. Die komt over een maand of 3-4 ook naar NL. Dan zijn ze waarschijnlijk helemaal niet meer aan te slepen.
@bakingmynextbenz: De Model 3 is er nu vanaf 42.900$. Zo lang duurt het dus niet meer.
Als ik alle reacties lees denk ik aan de BlackBerry vs iPhone discussie. Zonder toetsenborden zouden er geen telefoons verkocht worden volgens kamp BB. En zie nu….
Audi, JLR en MB zetten nu ook al veel meer in op duwschermen in plaats van knoppen. Just sayin

Meer betalen voor een gebruikte dan 3 maanden wachten? Nee dank…
@arta: alle reacties gelezen? Dan ben je wel ff bezig!!
@mats106rallye: de helft is ondertussen weg ;)
Wil Fred nu al van z’n Tesla af?
@frank2b: Nee, Marc!
Pfff.. dacht dat dit een ‘betaalbaar’ model zou zijn. 75k voor wat batterijtjes die na 8 jaar pas ‘goed’ voor het milieu worden. Ik koop wel een lekkere Aston
@mats106rallye: Is vanaf 42.900$ beschikbaar in US. Dan gaan er nog incentives vanaf. Best betaalbaar dus. Bovendien is die break-even van 8 jaar pure kul. Dat is veel sneller, al helemaal bij een (zeer) efficiënte model 3.
Man, man, man… Het interieur van een trapauto ziet er beter uit dan deze zooi.
Dat elektroschroot wordt helemaal niet gekocht voor het milieu. Geld en status zijn de enige redenen.
@johnwaters: precies dezelfde redenen dus als waarom mensen de directe concurrenten van deze wagen kopen.
@mashell: de meeste kopen deze auto’s helemaal niet, ze krijgen die van hun werkgever en het gaat hem enkel om het belastingvoordeel, het milieu kan hen geen reet schelen.
@johnwaters: bewijs dat de subsidie werkt (Wat eigenlijk gewoon belastingkorting is)
@sjonniedeluxe: mij lijkt het een vorm van communisme, het plebs betaalt en de rijken plukken er de vruchten van.
@720s; en @autoblog: beetje modereren kan geen kwaad zo te zien…
@406_v6: check, dank u:)
Dat stuur is nog lelijker dan het stuur van een Matiz.
En dan maar hopen dat de belastingdienst niet moeilijk doet over de MIA aanvraag (tweedehands auto?)
@hehe: <5000 km.
Gut gut, wat een drukte om een saaie Tesla zeg.
Ik vind het een erg lelijk hok en dat interieur is ook erg karig.
Ik vind het wel een gaaf ding. Veel vermogen, nog meer koppel. Interieur ziet er best aardig uit. Ik vind het wel interessant wat Tesla aan het doen is. Die poeha eromheen en de fanboys kunnen mij gestolen worden, maar eerlijk is eerlijk: dit is een bijzondere automobiel.
@willeme: Of het daadwerkelijk een bijzondere automobiel is valt wat mij betreft nog te bezien. Dat zullen we denk ik pas weten als de hype een beetje is bekoeld en er ook genoeg ervaringen zijn van niet-bij-voorbaat-al-fans. Wat hoe dan ook bijzonder is, is wat meneer Musk met Tesla teweegbrengt in de autowereld, of zijn BEV-concept nu de juiste weg is of niet.
@vaakbenjetebang: mwah. Ben niet zo’n EV voorstander. Beetje Jetsons idee. 50 jaar geleden leek het modern.

Qua packaging, performance, design, marketing en ergonomie is het een vompleet nieuw voortuig. Ik vind het wel gaaf dat er meer bijzondere auto’s bij komen. De Model 3 valt daaronder.
@willeme: Dat ben ik met je eens, hoe meer bijzondere auto’s hoe beter. Grappig dat je aan de ene kant zegt niet zo voor de EV’s te zijn, maar dat de punten die je noemt (met uitzondering van de marketing) eigenlijk allemaal in meer of mindere mate aan het aandrijfconcept te danken zijn. Nu heb ik vooralsnog, met uitzondering van de BMW i3, nog in geen enkele EV gereden waar ik een beetje blij van werd, dus ik denk ook niet dat ik zo’n EV-voorstander ben – althans BEV. Zelf denk ik dat de verbrandingsmotor op de middellange termijn niet meer massaal houdbaar zal zijn als aandrijving voor een auto, en dat het alternatief bijna per definitie een vorm van EV zal zijn. Maar of de energiedrager dan een batterij, waterstof, mierenzuur, zonnecellen of een combinatie daarvan gaat worden, of iets compleet anders? Dat zou ik niet weten. Wist ik het wel, dan zou ik het niet vertellen en heel erg rijk worden. En van het geld allemaal ouderwetschen automobielen kopen met verbrandingsmotor. Dat dan weer wel.
Het interieur heeft de uitstraling van een Koreaanse C-segmenter uit de jaren ’90. De monitor ontsiert het nog verder, een beeldbuis had beter bij het design gepast.
Om met John Cleese te spreken: “My god, you’re ugly aren’t you? ”
https://www.youtube.com/watch?v=iWsHjPnaIQ8
een scherm o alles te bedienen lijkt me vreselijk onhandig, fysieke knoppen vind je op tast, maar met zo een touchscreen moet je oogcontact maken.
dit elke keer doen om je radio of ventilatie in te stellen onderweg zorgt in ieder geval voor minder oogcontact op de weg.
misschien groei in na verloop van tijd meer in dat concept maar vooralsnog lijkt het mij niks.
de rest van de wagen ook niet echt maar dat heeft weinig met de techniek te maken.
Mooie wagen. Verdient wel een kleurtje, rood of blauw. I
Interieur zou ik eens moeten ervaren. Hou wel van minimalistisch, maar dit is wel erg leeg. Het glazendak maakt veel goed en gelukkig kun je ook nog een deels wit interieur kiezen. Niet ideaal wit, maar als zwart doet wel erg BMW aan…
Het touchscreen an sich zou gewoon goed moeten functioneren, maar het gemak van fysieke knoppen ga je nooit krijgen. In de Model S erger ik me er echter niet aan, want de wagen doet 9 van de 10 dingen zelf en hoe vaak zit je nu daadwerkelijk aan de knopjes in je Audi tijdens het rijden?

Al met al ben ik wederom weer enthousiast over een nieuwe Tesla. Hyundai/KIA hebben ook een super goede aanbieding (kwa prijs/kwaliteit verhouding zijn ze gewoon de beste momenteel), maar toch; zo’n Tesla is toch echt een stap hoger in eigenlijk alles.
@Rob: stap hoger in alles? Volgens mij stond er nog niet zo lang geleden een artikel online waarin beschreven werd dat Tesla het merk is met de meeste problemen. En dat terwijl ze niet eens een verbrandingsmotor e.d. hebben die storingsgevoelig zijn. Dan heb je het als merk echt slecht voor elkaar. De corrosie is daarnaast ook erg slecht. Bekijk eens goed de naden en de sierstrips. Alles zit scheef of sluit niet goed aan. Nee…ze zijn nog ver verwijderd van de kwaliteit die andere merken wel bieden.
@nijhofp:
Ja, in vergelijking met andere 100% elektrische auto’s vind ik Tesla het beste wat momenteel te koop is.
De aandrijflijn, de accu’s, de software, de laadmogelijkheden, het touchscreen; het staat in mijn ogen allemaal op een hoger plan dan Renault-Nissan en Hyudai-KIA. Jaguar en Audi komen dicht bij, maar die stoere taal dat de gerenommeerde merken Tesla wel even op hun kloten zouden geven heb ik nog niet gezien.

Tesla heeft in mijn ogen nog steeds het beste totaalpakket (de Koreanen de beste kwaliteit/prijs verhouding). Afwerking is een issue. Ga ik niet ontkennen. Mijn ouwe man heeft een Model S uit 2015 of 2016 (nog met de zwarte ‘grille’); stoelen zijn matig. Materialen niet briljant. Niet zo zorgvuldig gebouwd als Volkswagen.
Maar grote naden in de carrosserie heb ik niet gezien. Slecht sluitende sierstrips ook niet. Heeft 1x een serieus issue gehad; de computer moest vervangen worden ofzo. Maar dat stelt dan weer echt helemaal niks voor in vergelijking met de shit die hij met zijn vorige wagen (BMW 535i F10) heeft gehad.

En met de jaren zijn de Model S en X met name van binnen goed verbeterd. Er zitten nu puike stoelen in en ze lijken gewoon wat meer tijd voor de assemblage genomen te hebben.
Als je de afwerking het belangrijkste aspect van de auto vind, moet je vooral de Audi E-tron halen. Wil je de beste elektrische aandrijflijn, dan moet je toch echt een Tesla halen.
Zou de verzekering bellen dat er is ingebroken in m’n Tesla. Ze hebben alles eruit gejat,tellers,radio,echt alles.haha
Zonder scherm is het net een kermisbotsautootje interieur
De buitenkant van een auto is belangrijk maar uiteindelijk zit je er meer in dan dat je er naar staat te kijken. Dat je dan voor 75.000 een auto koopt met het ultieme saaie interieur dan moet er wel een steekje los zitten. Zo wil je toch niet iedere dag naar je werk rijden!
Wat een geweldige auto. Heb er ik gereden en weet nu; dit is zoveel sneller en strakker dan iedere vergelijkbare benzine-sportauto. En dan heb ik het over bijvoorbeeld een C63 of M4. Die zijn ook nog eens veel duurder.
‘Gerenommeerde autobedrijf’ . 17 juli 2014, donderdagavond wezen kijken naar een Alfa 159 2.0 jtd, vantevoren e-mail en telefonisch contact gehad. Geen schade gehad, lage km stand, ik meen 27000km en 1e eigenaar. Aangekomen bij dealer, links achter dik in de lak, in de kofferbak een aantal kunstof interieurdelen die weer gemonteerd moesten worden en als klapop de vuurpijl rechtsvoor bumper en spatbord aan elkaar vastgespoten met blanke lak. Ik wist genoeg en jullie ook!
Ieder zijn ding, maar als ik iemand in dit foeilelijke hok zie rijden, kan ik alleen maar heel, heel hard lachen.
De stumperds; wel geld om een dikke bak te kopen, maar geen geld om erin te rijden. Best sneu.
Godver, van zo’n interieur val je toch spontaan in slaap

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).