• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huts! Nu kan iedere Nederlander de Model 3 samenstellen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 januari 2019 om 12:39 – 154 Reacties

Huts! Nu kunnen ook Nederlanders de Model 3 samenstellen


Waar wacht je nog op?

Aan het einde van afgelopen jaar bracht Tesla een aantal exemplaren van de Model 3 naar Europa om lokale liefhebbers alvast op te warmen voor de komst van zijn kleinste auto. Kort daarna, vanaf begin december, kregen reserveringhouders in Nederland de mogelijkheid de Model 3 te configureren, zodat ze voor 1 januari hun order konden plaatsen. Nu het nieuwe jaar is begonnen heeft Tesla de hekken voor iedereen geopend. In andere woorden: configureren maar!

Zoals gebruikelijk stelt Tesla niet direct de goedkoopste versie beschikbaar. In plaats daarvan zullen eerst de duurdere exemplaren verkocht worden. Allereerst komt de Long Range-versie van de Model 3 in Nederland op de markt. Deze uitvoering is op zijn beurt ook weer te bestellen als het snellere Performance-model. Het grote onderlinge verschil is de acceleratietijd. Waar het voorlopige instapmodel in 4,8 seconden naar de 100 km/u snelt, heeft de Performance er 3,5 seconden voor nodig. De actieradius van de krachtigere uitvoering daalt wel met 30 km, naar 530 km volgens de WLTP-cyclus. De normale Long Range komt op een lading 560 km ver.

Huts! Nu kunnen ook Nederlanders de Model 3 samenstellen

Voor geïnteresseerden is het natuurlijk handig om te weten hoeveel de Model 3 in Nederland kan kosten. Hiervoor zijn we zelf even in de configurator gedoken om het uit te zoeken. Wie alle opties aanvinkt bij het Performance-model (dat standaard 69.700 euro kost), een zwart-wit interieur kiest en Autopilot aanschaft, komt uit op een bedrag van 79.770 euro. Wie de Model 3 zo kaal en goedkoop mogelijk (zie foto bovenaan) wil bestellen, betaalt 59.820 euro. Reserveren kost in beide gevallen 2.000 euro.

In tegenstelling tot de vele productie- en leveringsproblemen in de Verenigde Staten ziet het er in Nederland rooskleurig uit voor toekomstige Model 3-eigenaren. Zij die de auto al gereserveerd hadden, zien hun Model 3 aan het begin van februari verschijnen. Exemplaren die vanaf vandaag besteld zullen worden, zullen geleverd worden vanaf maart. Zelf configureren? Dat kan HIER.

Huts! Nu kunnen ook Nederlanders de Model 3 samenstellen

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

configurator, geld, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Kijk aan! De Urus wordt tóch zeer Italiaans in elkaar gezet
Volgend bericht: Dit is de LaFerrari Revoluzion van RevoZport »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    4 januari 2019 om 12:45

    Nou, hoera..

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      4 januari 2019 om 12:54

      @str8six: idd, het ding heeft nog steeds een lelijk interieur.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        4 januari 2019 om 13:58

        @mikje90:

        Past niet bij je nagellak ..

        Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        4 januari 2019 om 14:54

        @mikje90: tsja blijf jij je nokia 6310 gebruiken dan houd ik het bij mijn iphone

        Login om te reageren
        • alpinafanb10 zegt

          4 januari 2019 om 16:37

          @thierryvth: gaat de batterij ook al snel van leeg

          Login om te reageren
  2. riddertevoet zegt

    4 januari 2019 om 12:47

    Mijn hemel wat een interieur. Een gemiddeld hondenhok ziet er fraaier uit van binnen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      4 januari 2019 om 12:50

      @riddertevoet: Niets is fraaier dan te voet.

      Login om te reageren
    • jules713 zegt

      4 januari 2019 om 12:53

      @riddertevoet: Minimalisme ten top! Als je knopjes wil koop je maar een Jaaaag.

      Login om te reageren
      • chrisvonmeer zegt

        4 januari 2019 om 13:01

        @jules713: minimalisme hoeft niet lelijk te zijn, dat is dit wel.

        Login om te reageren
        • jules713 zegt

          4 januari 2019 om 13:04

          @chrisvonmeer: heb het nog niet in het echt ervaren, dus daar kan ik nog niet over oordelen. De I-pace is dan wel weer piekfijn in orde.

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            4 januari 2019 om 14:46

            @jules713: ik vind het niet lelijk. Heb er al in gezeten. Mensen kunnen niet tegen verandering.

            Login om te reageren
            • jules713 zegt

              4 januari 2019 om 14:56

              @stephane8200: Dat blijkt. Zoek voor de grap eens terug naar het allereerste artikel over de reveal van de productieversie van de McLaren P1, men valt over elkaar heen om te roepen hoe lelijk ie wel niet is. Hoewel ik snap dat die auto niet ieders smaak is, denk ik dat die overweldigend negatieve mening inmiddels wel is bijgetrokken (ik vind het een geweldig ogende auto). Men probeert zo hard mogelijk zijn ongenoegen te brallen om vervolgens stukje bij beetje weer bij te trekken met slappe tekst als “hij begint nu toch wel te wennen” “droogt goed op” “vond t eerst niks maar begin m nu wel te waarderen”, altijd hetzelfde liedje. Kijk bijv naar de nieuwe 911. Omgekeerd gebeurt zoiets ook met de Urus, hoewel dat in alle toonaarden gewoon een lelijk hok is en zal blijven. Zo, rant over.

              Login om te reageren
              • stephane8200 zegt

                4 januari 2019 om 15:08

                @jules713: ik denk dat we het eens zijn.

          • thierryvth zegt

            4 januari 2019 om 14:55

            @jules713: ja als je hem niet binnen een maand terug brengt bij gebrek aan snelladers en een range van niet meer dan 200km in de praktijk, gaat hier niet zo snel maar de de eerste Ipace’s zijn al weer ingeleverd

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              4 januari 2019 om 15:21

              @thierryvth: met welke reden zijn die Jags ingeleverd?

              Login om te reageren
              • thierryvth zegt

                4 januari 2019 om 15:32

                @str8six: ze redden het niet naar huis aan het eind van de dag, 2 in de directe omgeving en 1 baas van mijn maat binnen 3 weken ingeleverd

              • str8six zegt

                4 januari 2019 om 16:08

                @thierryvth: hahah, wat een armoe. Je merkt wel dat ze opeens zijn geleverd want zie ze nu met bosjes rijden.

              • laptom zegt

                4 januari 2019 om 17:59

                @thierryvth: ipace is wat anders dan Tesla. De Jag heeft een oud laadsysteem waardoor je thuis maar met 1 fase kan opladen. Is je auto niet vol na 1 nachtje. En Tesla of E tron of Taycan kan gewoon 3 fase thuis opladen zodat iedere ochtend je accu volzit.

            • RuVi zegt

              4 januari 2019 om 18:18

              @thierryvth: de i-paces vallen ook met bosjes stil.

              Login om te reageren
            • unknown32 zegt

              5 januari 2019 om 00:41

              @thierryvth: ipace = afschuwelijk lelijk ding! Wat een enorme fail is me dat…

              Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      4 januari 2019 om 12:56

      @riddertevoet: ik kan er niet aan wennen. Zo minimalistisch, sommige zullen het mooi vinden, maar niet aan mij besteed dit

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        5 januari 2019 om 08:57

        @lekkerlinksrijden: ik hou er van! Hoop wel dat het scherm een modus krijgt om minimale gegevens te laten zien.

        Login om te reageren
    • BaRa zegt

      4 januari 2019 om 13:58

      @riddertevoet: clean design à la Apple versus de Nokia / Sony Ericsson-benadering. De laatste was gespecialiseerd in gigantisch veel variaties van hetzelfde, met nooit een echt goed doordacht design. Uiteindelijk is iedereen Apple gaan kopiëren. Tesla heeft eigenlijk maar twee problemen: de kwaliteitscontrole van wat ze produceren, en de tactiliteit van de materialen die ze gebruiken (typisch Amerikaans). Maar het design van het ding is niet een van hun problemen. Dat is het wel bij de kitsch-tempels van de gevestigde Europese fabrikanten.

      Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        4 januari 2019 om 14:56

        @bara: veel Model 3 rijders die het niet zagen zitten met 1 scherm zijn er nu aan verkocht

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        4 januari 2019 om 19:07

        @bara: Er is ook zoiets als smaak. Ik vind minimalisme gewoon lelijk. Los van de werking van dit alles met dat grote scherm, dat zou mischien kunnen wennen…

        Overigens heb ik al een hekel aan strak rn modern zolang ik leef. En ik vind strak en modern van 20 jaar geleden ook nog steeds lelijk. Zal bij deze tesla ook wel zo blijven.

        Login om te reageren
    • evdw zegt

      4 januari 2019 om 14:47

      @riddertevoet: Lastig he verandering.

      Login om te reageren
  3. momo zegt

    4 januari 2019 om 12:54

    Huts? Pot? Ik weet al wat jij vandaag eet!!

    Login om te reageren
    • hectorjenks zegt

      4 januari 2019 om 13:06

      @momo: ik denk eerder dat ‘ie Ex on de beach kijkt.

      Login om te reageren
  4. e88125i zegt

    4 januari 2019 om 12:55

    Erg veel mogelijkheden zijn er niet. Als ik het goed uitreken zijn er 60 verschillende configuraties.
    5 kleuren
    2 versies (long range en performance)
    2 velgen bij de long range
    2 opties voor interieur
    Wel of geen advanced autopilot

    Maakt ((5*2)+5)*2*2=60

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      4 januari 2019 om 13:06

      @e88125i: op deze modellen zit Premium Interior standaard. Heb er net naar zitten kijken.

      Long Range Dual Motor is voor mij wel een optie, maar ik vind die Enhanced Auto Pilot op €5K wel prijzig nog.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        4 januari 2019 om 13:06

        Behalve dan dat er 2 optie qua kleuren zijn, zwart en wit.

        Login om te reageren
      • alassad zegt

        4 januari 2019 om 17:29

        @stephane8200: kan de autopilot wel aanraden. Ook goed voor de restwaarde. Op dr snelweg werkt het ideaal, in de stad niet echt bruikbaar.

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          4 januari 2019 om 18:15

          @alassad: ik heb Active Cruise Control op mijn huidige auto, zonder lane assist. Ik vind het een verademing in dagelijks verkeer in de randstad. Zou niet meer zonder willen eigenlijk.

          Login om te reageren
    • evdw zegt

      4 januari 2019 om 14:46

      @e88125i: Nee dat is niet correct. Nog een keer rekenen.
      Hint, het zijn er meer.

      Login om te reageren
    • crepito zegt

      4 januari 2019 om 14:50

      @e88125i: Want met veel mogelijkheden brengt Tesla inderdaad de EV markt voorwaarts!

      Login om te reageren
    • wceend zegt

      4 januari 2019 om 17:19

      @e88125i: is toch juist top? Gewoon alles wat je nodig hebt 1 of 2 pakketjes, hoef je niet voor elke optie die standaard zou moeten zijn een vermogen te betalen. Audi, Mercedes, bmw..

      Paar extra kleuren zou leuk zijn, maar snap dat dat lastig is als je de productie van een nieuw merk op gang moet krijgen.

      Login om te reageren
  5. eaudi zegt

    4 januari 2019 om 12:58

    Mooi schuifdak er in, klaar! Oh wacht…

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    4 januari 2019 om 13:00

    Ik las in pdf-je dat ik van @rubenpriest ontving, waarvor nogmaals dank, dat er in 2018 al 5 geleverd zijn in NL!

    Login om te reageren
    • chrisvonmeer zegt

      4 januari 2019 om 13:02

      @pomoek: 5 keer aan dezelfde eigenaar. Waren wat kwaliteitsissues.

      Login om te reageren
      • abdoelklapstoel555 zegt

        4 januari 2019 om 13:07

        @chrisvonmeer: ahahhahahahahaha

        Login om te reageren
      • stfu zegt

        4 januari 2019 om 13:17

        @chrisvonmeer: Praat geen onzin. Dat zijn Tesla’s van Tesla zelf, voor testdoeleinden etc. Heb er 1 zien staan bij een Superchargen om de CCS lader daar te testen.

        Login om te reageren
      • ukbob zegt

        4 januari 2019 om 13:45

        @chrisvonmeer: ik moest lachen :)

        Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      4 januari 2019 om 13:59

      @pomoek: dat waren testmodellen van Tesla zelf. Toevallig is er vandaag voor het errst 1 gespot in Eindhoven. Komt uit september 2018 volgens RDW.

      Login om te reageren
  7. hehe zegt

    4 januari 2019 om 13:03

    Ik heb een mailtje gekregen van Tesla, dat als ik nu bestel ik de Model 3 krijg in maart 2019.
    (Dus niet uitleveren vanaf maart)

    Ik heb op de wachtlijst gestaan, maar ben daar een jaar geleden vanaf gegaan. Weet dus niet of het een fout is.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      4 januari 2019 om 13:07

      @hehe: nope. Ik heb al eerder een mail gekregen omdat ik vrij hoog op de wachtlijst stond en deze heb ik ook ontvangen.

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      4 januari 2019 om 13:10

      @hehe: Same here. Ik was positief verrast! Al moeten we het wel nog zien.. Tesla en beloofde levertijden..

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        4 januari 2019 om 14:51

        @olivier420: Dit zijn de duurste modellen. De productie van januari en februari wordt verscheept naar een selecte groep in de EU, waaronder NL. Die enorme wachtlijst is voornamelijk voor de goedkoopste variant die er nog niet is..

        Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      5 januari 2019 om 00:29

      @hehe: best bizar. Die wachtlijst was dus eigenlijk voor niks!?

      Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    4 januari 2019 om 13:13

    Hoog tijd om aandelen Koninklijke Olie van de hand te doen.

    Login om te reageren
    • deeberton zegt

      4 januari 2019 om 13:24

      @amghans: dat had je met een gezond geweten na het Nigeria debacle al moeten doen natuurlijk…

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      4 januari 2019 om 13:28

      @amghans: Ja, want deze broodjes van 80K vliegen uiteraard meteen over de toonbank !

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        4 januari 2019 om 13:35

        @dawwg: Zeker. Bovendien schijnt er nog 6K soepsidie vanuit Denhagistan vanaf te gaan. Koopje ! Als warme broodjes !

        Login om te reageren
  9. alassad zegt

    4 januari 2019 om 13:20

    Voor degenen die het het interesseert: bijtelling tussen 133 euro (kale 60k versie) en 273 euro (volle 80k versie). (bij 38.1% inkomsten-belasting)

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      4 januari 2019 om 13:27

      @alassad: 38,1% lijkt me niet heel realistisch bij dit soort aanschafprijzen ;)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        4 januari 2019 om 13:30

        @jeroen13: Yep, zou eerder zo rond de 180 en 370 euro per maand uitkomen bij de doelgroep …

        Login om te reageren
      • alassad zegt

        4 januari 2019 om 13:47

        @jeroen13: 38.1 % is je inkomstenbelasting t/m 65k inkomen, de zogeheten schijf 2 (als ik het goed heb begrepen)

        Login om te reageren
        • jeroen13 zegt

          4 januari 2019 om 13:53

          @alassad: ja dat klopt inderdaad! Ik verwacht echter dat de meeste mensen die de Model 3 gaan leasen, boven de 68k verdienen en dus 51,75% belasting betalen

          Login om te reageren
        • alassad zegt

          4 januari 2019 om 13:55

          @alassad:
          iets meer detail (van de site belastingdienst per 2019):

          Schijf Belastbaar inkomen Percentage
          1 t/m € 20.384 36,65%
          2 Vanaf € 20.384 t/m € 34.300 38,10%
          3 Vanaf € 34.300 t/m € 68.507 38,10%
          4 Vanaf € 68.507 51,75%

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            4 januari 2019 om 14:48

            @alassad: was vorig jaar nog 52%. Per 1 januari kwart punt om laag.

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              4 januari 2019 om 15:38

              @stephane8200: rovers

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                4 januari 2019 om 19:12

                @str8six: Ik heb geen moeite met belasting betalen. Doe het graag, uit liefde voor volk en vaderland. Wat ze vervolgens doen met het geld maakt me daarentegen helemaal witheet. Pure verspilling!

  10. allesmetturbo zegt

    4 januari 2019 om 13:21

    Ik had het mailtje van tesla ook gekregen, kwam op 2x de beloofde prijs uit.. +-€70k

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      4 januari 2019 om 13:33

      @allesmetturbo: ze hebben nooit 35k in Euro beloofd. Daarnaast zijn dit de dure uitvoeringen.

      Login om te reageren
    • Joerek zegt

      4 januari 2019 om 13:39

      @allesmetturbo: 35K euro is nooit beloofd, dat maakt iedereen ervan omdat ze zeiden een auto te ontwikkelen voor 35000 dollar. Dat is dan de goedkoopste versie zonder opties (die nog niet leverbaar is), zonder btw en met EV-aftrek in US.

      Login om te reageren
    • crepito zegt

      4 januari 2019 om 14:52

      @allesmetturbo: Zucht. En ik moet nog mijn €1000 krijgen van Rutte….

      Login om te reageren
  11. reactief zegt

    4 januari 2019 om 13:22

    Toch is het eigenlijk een koopje. Voor nog geen 80.000 een full-option sedan die sneller is dan praktisch elke andere snelle sedan. En die kosten dan ook nog het dubbele…

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      4 januari 2019 om 13:26

      @reactief:
      Kijk ook even naar de Total Cost of Ownership: MRB vrij, lage ‘brandstof’ kosten en regulier onderhoud zit er amper aan.
      Afschrijving zal voorlopig ook niet veel zijn als je ziet voor hoeveel een tweedehands model S nog van de hand gaat.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 januari 2019 om 17:48

        @harrie: Jep. Dan wordt het nog leuker!

        Login om te reageren
    • robert110 zegt

      4 januari 2019 om 13:32

      @reactief: Maar wel met de bouwkwaliteit van een Chevrolet Silverado uit 1999

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        4 januari 2019 om 13:43

        @robert110: Dat is voor echte knopentellers en/of miljeu-zeloten vermoedelijk geen doorslaggevend minpunt.

        Login om te reageren
      • 5cilinder zegt

        4 januari 2019 om 14:34

        @robert110: Wat is er mis met een 1999 Silverado?

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        4 januari 2019 om 15:41

        @robert110: doe mij die Chevy dan maar.

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 januari 2019 om 17:49

        @robert110: Die nog duurder is….

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          4 januari 2019 om 17:58

          @reactief: Ow wacht.. een ’99 Silverado. Geen nieuwe….

          Overdrijven is ook een vak ;)

          Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      4 januari 2019 om 16:10

      @reactief: HET IS EEN TESLA

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 januari 2019 om 17:49

        @cortinaracing: Weet je het zeker?

        Login om te reageren
    • alpinafanb10 zegt

      4 januari 2019 om 16:40

      @reactief: gaat toch niet alleen om
      snelheid en zo’n EV zie je altijd langzaam rijden met de verlichting en airco uit.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 januari 2019 om 17:51

        @alpinafanb10: Ik heb deze nog niet zien rijden. Maar moet zeggen dat de meeste Tesla’s die ik zie rijden eerder flink doorrijden dan langzaam. Bij de Leaf’s en Zoë’s heb ik wel het idee dat ze wat rustiger rijden.

        Login om te reageren
  12. ghost zegt

    4 januari 2019 om 13:24

    60-75k, wat een grap…ding had echt onder de 50k moeten blijven als het een doorslaand succes had moeten worden, want bijtelling en bereikbaarheid..nu is het gewoon lachwekkend. Daarbij vind ik hem ook nog een lelijk.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      4 januari 2019 om 13:28

      @ghost:
      Bijtelling is nog steeds bijna niks.
      De basisversie met enkele motor zal straks wel net onder de 50k komen te liggen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 januari 2019 om 17:47

        @harrie: en er rijden heel veel Outlanders en Model X rond die elke kilometer bewijzen dat een lage bijtelling elke lelijkheid verbloemt.

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 januari 2019 om 13:45

      @ghost: Bijtelling is net zo hoog als een auto van 18.000 euro. Hoezo hoog?

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        4 januari 2019 om 14:26

        @stfu: plus dat er nog 36% MIA opzit over de eerste 50.000 euro, dat is een extra aftrekpost van 18000 euro.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          4 januari 2019 om 15:13

          @kobus1967: niet meer. 10.800.

          Login om te reageren
  13. w0ut zegt

    4 januari 2019 om 13:29

    Begrijp ik dat goed op de website?
    Als ik ‘em nu bestel (zonder reservering) dan is de levertijd in maart? Ik dacht dat er gigantische wachtlijsten waren voor de Model 3.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      4 januari 2019 om 13:47

      @w0ut: dat snap ik ook f niet..
      Wel leuk voor mensen die nu bedenken dat ze er eentje willen hebben..

      Login om te reageren
  14. mco zegt

    4 januari 2019 om 13:30

    Dit valt me eigenlijk nog mee. Als ik em configureer kom ik rond de 68K uit. Ja het is flink meer dan ze eerst gezegd hadden, maar als je kunt leasen valt het mee.
    Bijtelling over 68K is incl tesla tax €6400 bruto per jaar.
    Voor een ‘gewone’ auto van 30K met 22% betaal je vrijwel hetzelfde aan bijtelling (€6600 bruto).
    Dus een gewone C-segmenter of de Tesla met autopilot. Nou dan is de keus snel gemaakt.

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    4 januari 2019 om 13:39

    Performance-pedalen, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  16. robert110 zegt

    4 januari 2019 om 13:41

    De configurator is nog triester dan die van de Dacia Sandero

    Login om te reageren
  17. Joerek zegt

    4 januari 2019 om 13:42

    Begrijp ik goed dat iedereen hem kan bestellen en deze dan ook maart dit jaar geleverd wordt? Ik dacht dat er enorme wachtlijsten waren van 400.000+ mensen die allen al een aanbetaling hadden gedaan.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 januari 2019 om 15:13

      @Joerek: veel zijn ook allang geleverd of rijden inmiddels in een Model S.

      Login om te reageren
    • basjaski zegt

      4 januari 2019 om 18:06

      @joerek: 14000 reserveringen voor heel EU (update vandaag). = geen demand, geen wachtlijst.

      Veel plezier met dit ding jongens. Mij niet gezien….

      Login om te reageren
  18. mco zegt

    4 januari 2019 om 13:42

    De prijs is hoog, veel hoger dan eerder gezegd. Maar als je kunt leasen vallen de kosten mee.
    Als ik em configureer kom ik op 68K uit. De bijtelling incl tesla tax is dan 6400 bruto per jaar.
    Een C segmenter a 30K en 22% bijtelling kost ongeveer hetzelfde (6600 bruto per jaar).
    Dus of een gewone C-segmenter, of een Tesla met autopilot. Dan is de keus niet zo lastig.

    Login om te reageren
  19. RiKe zegt

    4 januari 2019 om 13:43

    Dus we gaan minimaal €60.000 betalen voor de auto welke als de “betaalbare” Tesla gepromoot werd? Sorry, maar €60.000 is bij lange na nog niet een goed betaalbaar alternatief voor een reguliere brandstof auto. Die subsidie van die mafketels uit Den Haag gaat daar ook geen verschil in maken.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      4 januari 2019 om 14:01

      @rike: je krijgt een auto die volgens wie er al mee gereden heeft leuker is dan een 3-serie (en praktischer). Toegegeven, de afwerking binnen is niet op hetzelfde niveau. Maar kleed die 3 een beetje leuk aan, en je zit makkelijk boven de 60.000. En dan heb je nog eens de nadelen van het verbruik en de belastingen. Je kan niet verwachten dat als Tesla een 3-concurrent uitbrengt, ze de prijs gaan rekenen van een Polo.

      Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        4 januari 2019 om 14:07

        @bara: het zou de Tesla voor de massa worden. Dat is het (nog) niet, dat is gewoon een feit. Maar wat niet is, kan nog komen.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          4 januari 2019 om 18:04

          @geenidee1975: Dat is het wel. Iedereen die een BMW 3 kan betalen, kan ook deze auto betalen. Wat wil je? Dat ze een auto op de markt brengen voor 10k en dan zeggen dat achterstandsgezinnen de auto nog steeds niet kunnen kopen?

          Login om te reageren
          • geenidee1975 zegt

            4 januari 2019 om 18:19

            @laptom: oh sorry, ik zag de 3 serie over het hoofd in het lijstje ‘meest verkochte modellen 2018’…Polo, Clio, Picanto, Fiesta, Karl….wacht nog een keer….Polo, Clio, Picanto, Fiesta, Karl…wat gek…hoe vaak ik ook lees, ik zie de 3 serie er niet in. Waar ga ik de fout in? 3.402 stuks 3 serie in 2018. Waar ligt jouw massa-indicator precies?

            Login om te reageren
            • fransananas zegt

              4 januari 2019 om 19:58

              @geenidee1975: het formaat is toch ook helemaal niet dat van een Polo…

              Login om te reageren
              • geenidee1975 zegt

                4 januari 2019 om 20:26

                @fransananas: oke, lange omweg dit, ben je het met me eens dat “auto voor de massa” impliceert dat het een auto is/wordt die door de meeste mensen (de massa) gekocht kan worden (en dús in het aangehaalde rijtje moet staan)? En dat de Model 3 met deze prijsstelling (en ja, de grootte zal daar invloed op hebben, net als nig 30+ factoren) NIET door de meeste mensen gekocht kan/zal worden en dat het daarmee geen EV voor de massa is? Voor de goede orde: ik vind het indrukwekkend wat Tesla doet en ik zou ze nooit aanraden om daadwerkelijk een auto voor de massa te maken. Daar zijn de marges en de eer nl. ruk.

              • fransananas zegt

                5 januari 2019 om 19:51

                @geenidee1975: dat ben ik met je eens. Een elektrische auto van 10-15.000 euro zo erg leuk zijn. Maar mensen begrijpen niet dat de technologie nog wat duur is en ze willen er 1000km per acculading mee kunnen rijden. Dit terwijl de auto van 10-15k zelden meer dan 100km per dag rijdt. Ach over paar jaar lachen we erom

              • geenidee1975 zegt

                5 januari 2019 om 21:16

                @fransananas: lachen ga ik ook voor :). Range vind ik idd ook een kulargument. Mijn R36 rijdt er ook maar tegen de 500 per tank, wel tank ik in 5 minuten, dat vind ik wel oprecht fijn. Maar in the end zal ook ik ooit overgaan op EV als daily. Mét lach, en nu nog lachend met benzinemotor :).

      • RiKe zegt

        4 januari 2019 om 16:38

        @BaRa: ongetwijfeld dat de rijbeleving heel anders is als bij een 3 serie, en je hebt volkomen gelijk dat ook die 3-serie makkelijk over de €60.000 gaat met de optielijst (sterker nog, dat red je ook met een Seat Leon), echter wordt dat niet gepresenteerd als de revolutionaire auto die betaalbaar moet zijn voor de massa. Tevens is de 3-serie wel praktischer dan deze Tesla omdat je die veel sneller weer vol hebt met brandstof vergeleken met de Tesla

        Login om te reageren
        • fransananas zegt

          4 januari 2019 om 19:59

          @rike: onjuist. Je ’tank’ zit elke dag vol als je in de buurt of thuis kan laden. Dus minder tanktijd. En ja dit is betaalbaar met deze technologie.

          Login om te reageren
          • RiKe zegt

            5 januari 2019 om 19:39

            @fransananas: En nu onderweg naar je vakantiebestemming…

            Login om te reageren
            • fransananas zegt

              5 januari 2019 om 19:49

              @rike: dan kom je daar gemakkelijk via superchargers.

              Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      4 januari 2019 om 14:03

      @rike: veruit de meeste auto’s die in Nederland nieuw ‘verkocht’ worden boven het koekblik segment zijn stiekem leasebakken. En voor leaserts is deze auto rijden net zo duur als een Golfje. Dus ja, deze auto gaat samen met de Kona EV de markt verdelen. Er zullen er net zoveel geleverd worden als de fabrikant beschikbaar kan stellen.

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        4 januari 2019 om 14:27

        @jaapiyo: en de Kia Niro EV.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          4 januari 2019 om 14:42

          @kobus1967: word

          Login om te reageren
      • crepito zegt

        4 januari 2019 om 14:54

        @jaapiyo: Alleen is de wachttijd voor een Kona of E-niro helaas inmiddes 1jaar+..

        Login om te reageren
      • RiKe zegt

        4 januari 2019 om 16:40

        @jaapiyo: Dat is precies mijn punt in andere items over verkoopcijfers, bijna alles wat boven het koekblik segment uit steekt is lease, maar wordt wel als verkoop geteld, wat in mijn ogen onterecht is aangezien het geen eigendom is/wordt van de bestuurder, maar het meer een lening is (betaald bruikleen, net als een bus die je huurt om te verhuizen).

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          4 januari 2019 om 19:17

          @rike: tsja…de auto’s zijn wel in NL verkocht, maar dan aan de lease-mij. Als we betrouwbare data bij elkaar kunnen grissen komt hier waarschijnlijk nog een artikel over.

          Login om te reageren
  20. geenidee1975 zegt

    4 januari 2019 om 14:06

    Ik voel tot nog flink wat weerstand in mezelf en weet niet waar het precies aan ligt. Ergens op de dimensie dat je ook liever met een echt mens praat dan met een robot. Dus alsof zo een EV geen ziel/karakter heeft. Raar, maar waar ?.

    Login om te reageren
    • balboni zegt

      5 januari 2019 om 03:50

      @geenidee1975: ooit met een Tesla gereden? Dikke kans dat het (een deel van) je twijfel weghaalt

      Login om te reageren
      • geenidee1975 zegt

        5 januari 2019 om 09:19

        @balboni: met een model X één keer, van die beleving komt ook m’n oordeel. Het voelde wat vervreemdemd. Maar ik ben het helemaal met je eens dat ook hier en voor mij “onbekend maakt onbemind” opgaat. Punt blijft dat ik dan zal wennen aanniets wezenlijks anders dan wat ik nu onder een auto-liefde versta, zoals je ongetwijfeld ook kunt wennen aan een relatie met een robot, en die zelfs bijzonder kan waarderen. Allemaal niks mis mee, maar voor mij lijkt het wezenlijk anders.

        Login om te reageren
  21. mats106rallye zegt

    4 januari 2019 om 14:22

    Yess! Zo lang op gewacht! Not.. ik stel wel gewoon lekker een Aston Martin samen!

    Login om te reageren
  22. dondeboer zegt

    4 januari 2019 om 14:36

    Wat een verademing, paar klikkies en je hebt je auto geconfigureerd. Bij de Duitse drie wordt ik altijd helemaal knettergek van alle pakketten, waarbij wat ik dan wil, weer net niet kan. U wilt de comfortstoelen, dan kunt u geen zwarte grill krijgen. Tenzij u het priemium hutseflutspakket neemt van 4.000 euro, maar dan krijgt u ook een sportuitlaat en 24″ velgen. Oh een zonnedak? Nee, dan kunt u geen verwarmbare achterbank krijgen. Ach ja :)

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      4 januari 2019 om 14:38

      @dondeboer: Eens! Simplicity is the key to happiness.

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      4 januari 2019 om 14:45

      @dondeboer: Qua de configurators : ben ik met je eens. Overigens blijken combinaties van opties, die volgens de configurator niet kunnen, bij een bezoek aan de dealer vaak toch mogelijk. Rare jongens, die Duutsers.

      Login om te reageren
    • crepito zegt

      4 januari 2019 om 14:49

      @dondeboer: Precies. En als die niet bevalt (zonder testrit) gratis binnen 3 dagen retourneren. Dit wordt gewoon de toekomst, maandelijks tarief betalen. Alles via de app regelen (kan nu al voor service afspraken).

      Login om te reageren
  23. alassad zegt

    4 januari 2019 om 14:40

    trouwens mocht iemand een tesla referral code nodig hebben of referral aan leasemaatschappij let me know.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      4 januari 2019 om 14:51

      @alassad: dank voor het aanbod, maar wat houdt dit precies in?

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        4 januari 2019 om 15:01

        @stephane8200: google / tesla referral program

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          4 januari 2019 om 15:09

          @crepito: wat is dat? Google?

          Login om te reageren
          • crepito zegt

            4 januari 2019 om 18:07

            @stephane8200: Als je een link post wordt die pas over 8 dagen goedgekeurd. Vandaar zo :)

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              4 januari 2019 om 18:12

              @crepito: dank je. Ik heb het antwoord inmiddels ontvangen.

              Login om te reageren
  24. hijman85 zegt

    4 januari 2019 om 14:50

    Zijn die acceleratietijden 0-100kmh Europees gemeten (vanuit stilstand tot 100kmh)? Of Amerikaans (eerste voet krijg je cadeau en dan maar tot 60 mijl)?
    Scheelt zo meer dan 0,5 seconde.
    Ik zou eigenlijk wel benieuwd zijn naar een bruikbare acceleratie meting van een model S en een model drie, bijvoorbeeld de acceleratie van 50 tot 150 km/h.
    Ik ben erg benieuwd hoe dat zich verhoudt tot bijvoorbeeld een BMW 320d, een BMW 435i, 530d en een 540i.
    Mijn ervaring is dat op de snelweg mijn 435 cabrio boven 100 km/h aanzienlijk sneller is dan een model S P90d

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      4 januari 2019 om 14:58

      @hijman85: nee dat is die niet, er zijn zoveel van dit soort testen gedaan en alleen supercars komen er rond de 170kmh pas een keer voorbij zetten, en jouw bmw doet dat niet beter

      Login om te reageren
      • hijman85 zegt

        4 januari 2019 om 15:33

        @thierryvth: ik heb het even nagevraagd, het was een P85d van die kennis, dus geenP90d. Die deed 100-200 in ongeveer 15-16 seconden. Mijn BMW doet dat in 12.5.
        De BMW is dus toch wel aardig wat sneller van 100-200. Bij een P90d zal dat verschil wel kleiner zijn/weg zijn.

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          4 januari 2019 om 17:12

          @hijman85: P85D of P90D maakt geen enkel verschil qua acceleratie. Accupack is ietsje groter. Verwar je je niet met het P85 model zonder dual motor, uit 2013-2014? Een P85D doet de 0-200 in 14.7. Haal daar de 0-100 tijd vanaf (3.5) en je zit op 11.2 sec van 100-200. Sneller dus.
          En zeker als je beiden 100 kmh rijdt en allebei gaspedaal intrapt gaat de model s phieeeuw ervandoor met maximaal vermogen waar je bmw nog wat toeren moet verzamelen waar je al iets van momentum verliest.

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            4 januari 2019 om 18:14

            @Joerek: Yep. Een S6 die op scherp staat heeft moeite met de 90d tot de 200. Daarna gaat de S6 wel echt terrein winnen. Ik stond er laatst van te kijken hoelang de 90d snelheden boven de 225kmpu goed vond. Ik had verwacht dat deze eerder zou terug schakelen in snelheid en acceleratie ivm de warmte, maar we hebben toch tientallen km’s kunnen stampen met zijn 2en…

            Login om te reageren
          • hijman85 zegt

            4 januari 2019 om 18:40

            @Joerek: ik heb nog even op youtube gekeken, en een P85d zit in al die filmpjes op 14 á 15 seconden voor 100-200, daar komt voor 0-100 dan nog een aantal seconden bij.
            Maar los van het feit dat in dit toevallige geval de bmw duidelijk sneller is, pleit ik vooral voor een meet methode (bijv. 50-150kmh) die én relevant is, en voor alle auto’s (elektro, benzine, diesel, handgeschakeld, automaat, US of EU) tot een duidelijk te vergelijken resultaat komt.

            Login om te reageren
    • crepito zegt

      4 januari 2019 om 15:00

      @hijman85: Er staat 0-100 km/h. Zelfs een Lamborghini Urus legt het af tegen de walvis model X P100D.. Dat je de sportieve rij-eigenschappen bekritiseert kan ik me in vinden, maar je weet toch wel inmiddels dat Tesla wel sprintkoning is? 0-200km/h tijd is ook gewoon erg rap.

      Login om te reageren
  25. tijgerhaai zegt

    4 januari 2019 om 15:23

    Ik snap alle zure reacties niet echt.
    Ja het is veel geld, interieur is wat minder fraai. Maar je krijgt wel veel performance, range en tech.

    Veel van jullie beseffen niet dat dit de full option modellen zijn. Alle streaming navi, Climate control, keyless entry, duurdere stereo, verwarmbare elektrische stoelen, leer, lampen, nood en hulpsystemen. Bij de Duitsers kost dit 20-50 procent extra. Dan is die prijs ineens helemaal zo gek nog niet. Als ik in die prijsklasse 65k zou mogen shoppen dan zou ik het wel weten. Alle full option d segmenters van de niet “premium” (hekel die benaming nog steeds) merken kosten ook richting de 60k en bieden minder tech.

    Dan nog onderhoud en verbruik, mrb. Dit is gewoon een game changer!

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      4 januari 2019 om 16:05

      @tijgerhaai: Ik vermoed, dat de gemiddelde automobilist in den lande het met je eens zal zijn qua “performance, range en tech”. Maar op een site als deze kom je bovengemiddeld veel liefhebbers van auto’s met een ICE tegen en verhoudingsgewijs weinig mensen, die een auto als niets/weinig anders zien dan een middel om van A naar B te komen. Dat verklaart de veelheid aan niet zo positieve reacties, lijkt me. Ik loop ook nog niet erg warm voor elektrieke auto’s als een Tesla, zie meer in een goedkopere EV met een goede range zoals een Kona EV of een e-Niro. Als het hard moet gaan heb ik liever een auto met ICE zolang de zich boven ons gesteld voelenden dat niet onmogelijk maken.

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        4 januari 2019 om 17:00

        @amghans: Voor mij als autoliefhebber ben ik erg positief over Tesla. Ik heb dan ook dit ding besteld. Ik doe het niet voor het milieu zoals vele al snel roepen maar voornamelijk omdat het gewoon erg goed rijdt. Als dat niet zo was was Tesla ook lang niet zo populair, in de basis moet het goed rijden, klaar. Dat hij zo snel is is leuk maar niet meer dan dat.
        Ik denk dat vele weinig tot geen echte rij en beleef ervaring hebben met een Tesla omdat de nu beschikbare modellen voor een hoop mensen onbereikbaar zijn. Er dan tegen schoppen is makkelijk.
        Daarnaast is er best veel anders aan een Tesla (en EV in het algemeen) en zal je daarvoor ook een andere mindset moeten hebben. Dingen die heel anders zijn ondervinden altijd weerstand bij mensen.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          4 januari 2019 om 17:29

          @evdw: Je hoort mij niet zeggen/schrijven, dat een autoliefhebber niet positief kan zijn over een Tesla dat kan natuurlijk wel degelijk. Denk, dat @e34m5touring het qua een belangrijk deel van de “weerstand bij mensen” wel bij het rechte eind had toen-ie schreef, dat Tesla aficionado’s soms weerstand oproepen vanwege “…het neerbuigende toontje en hypocrisie…” dat ze zich veroorloven (zie z’n plemp onder het item over het zgn. dure OV in NL van gisteren). Op die andere autosite is er ook zo’n figuur, die zich bij elk item over het onderwerp EV verliest in dedain. Dat helpt niet erg.

          Ik ben qua EVs rijden niet verder gekomen dan een Nissan Leaf II. Die vond ik best fijn rijden, zou in dat opzicht een prima daily driver zijn. De beperkte range (van de huidige 40 kw versie) en het feit, dat ik er niet prettig in zit hebben een aanschaf vooralsnog voorkomen. Qua prijs en prestaties zou-ie prima voldoen.

          De Tesla ken ik alleen van meerijden (een vroege Model S, een 70 of 75 geloof ik). Gaat natuurlijk meer dan prima vooruit, maar ik wil niet zo veel geld uitgeven aan een EV, als het hard moet gaan heb ik op dit moment nog liever een ICE.

          Login om te reageren
          • evdw zegt

            4 januari 2019 om 18:31

            @amghans: Ik zeg toch ook nergens dat jij beweert dat een autoliefhebber niet positief kan zijn over een Tesla? Mensen met een neerbuigende toon heb je overal, niet alleen onder Tesla rijders.
            Ik heb ook met de nieuwe Opel Ampera gereden en die reed ook prima.
            Heb wel liever een Tesla, die is toch wat meer s3xy dan die Opel.

            Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            4 januari 2019 om 19:22

            @amghans: nonsens dit…

            …er zijn geen andere autosites.

            Login om te reageren
            • BaRa zegt

              4 januari 2019 om 21:28

              @jaapiyo: google “andere autosite”… warempel, je hebt gelijk!

              Login om te reageren
            • kniesoor zegt

              4 januari 2019 om 21:38

              @jaapiyo: o ja, dat was ik even vergeten ?

              Login om te reageren
    • w0ut zegt

      4 januari 2019 om 19:18

      @tijgerhaai: Niet 100% zeker van. In Belgie configureer ik een 330i met veel opties (sport, leer navi., sound upgrade, zetel verw, heads-up, laserlicht, parkeerhulp, driving assistance, …) voor 59.000 euro catalogusprijs. Min de standaard 8% dan kost die wagen nog een 54.280 euro. Dan heb je geen electrische/ ecologische wagen en de Tesla gaat sneller naar 100. Maar daar geven alleen wij (autofreaks) om. Als dat optrekken het argument is bij aankoop dan zou iedereen met een Focus RS, Megan Sport, Civic R-type rondrijden en dat is niet.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        4 januari 2019 om 21:29

        @w0ut: Klopt. Maar de model 3 die nu wordt aangeboden is NIET het instapmodel. Die configuratie moet nog komen.

        Login om te reageren
        • w0ut zegt

          4 januari 2019 om 23:02

          @bara: Met de huidige configuratie is het prijsverschil tussen USA en EU 37%. Doe dat met de 35.000$ wagen en je komt op 48.000 Euro uit. Veel geld voor een wagen met een theoretische range van 340km en minder opties. Nog steeds 6000 euro minder dan mijn prijsvoorbeeld hierboven maar ook bij BMW kan je opties laten vallen. Opgelet ik geloof niet dat Model 3 een slechte wagen is. Betreft EV wagens staan ze nog steeds voor op concurrentie maar met de stevige startprijzen verliezen ze al een hoop potentiele kopers. Velen hadden een groter prijsverschil verwacht met conventionele luxe merken. Nu lijkt me het verschil te klein om de (range) twijfelaars over de streep te trekken.

          Login om te reageren
  26. bk4life zegt

    4 januari 2019 om 17:12

    Ik dacht dat de Tesla 3 rond de 35000 zou gaan kosten. Wat is er in de tussentijd gebeurd???

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2019 om 17:49

      @bk4life: ooit zal Telsa in de VS wel een model van $35k gaan aanbieden. Maar tot het zover is mogen we ze alleen tegen de reële prijs kopen.

      Login om te reageren
    • w0ut zegt

      4 januari 2019 om 18:56

      @bk4life: 35.000$ dat is een USA richtprijs voor een nog uit te brengen ‘basis model’. Het goedkoopste model waarvan hier sprake kost in USA 42.950$. Dat is prijs zonder sales tax, destination charge, (in sommige staten) environmental tax. Als ik goed kan rekenen is 42.950$ naar 58.800 Euro + 37%. Ga er dus maar vanuit dat die 35.000$ wagen hier rond de 48.000 Euro gaat kosten. Dan heb je een wagen met 350km range en (geschatte) een 0-100km/u van 5.9sec.

      Login om te reageren
      • bk4life zegt

        4 januari 2019 om 19:38

        @w0ut: Apart, ik verwachtte juiat dat ze de concurrentie wilden voor zijn met een goedkope elektrische bak, maar op deze manier bereiken ze weinig mensen met een kleinere porto. Voor hetzelfde geld heb je een ander merk met een premiuminterieur. Ik snap dus niet wat het voordeel dan zou moeten zijn voor Tesla.

        Login om te reageren
        • bk4life zegt

          4 januari 2019 om 19:39

          @bk4life: bedankt voor je uitgebreide reactie trouwens. Het was heel leerzaam ?

          Login om te reageren
  27. mashell zegt

    4 januari 2019 om 17:50

    Als je deze prijzen bekijkt is dan is zo’n Jaguar iPace of Audi E-tron gewoon een goede aanbieding.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      4 januari 2019 om 21:30

      @mashell: moet-ie wel leverbaar zijn.

      Login om te reageren
  28. iannuzi zegt

    4 januari 2019 om 18:30

    Hoe kan het dat een kleurenoptie op een model 3 duurder is dan op een model S?

    Login om te reageren
  29. bmw335d zegt

    4 januari 2019 om 20:50

    Ik lees in de commentaren “het goedkoopste model waarvan hier sprake kost in USA 42.950$….Als ik goed kan rekenen is 42.950$ naar 58.800 Euro + 37%.”

    Kan iemand mij rechtvaardigen waarom is dezelfde auto in Nederland, beide zonder belastingen, 37% duurder is? Aan de shippingkosten kan het niet liggen…

    Login om te reageren
    • bmohnee zegt

      4 januari 2019 om 21:52

      @bmw335d: dat gaat om een ander model, in amerika is een mid-range tekoop die 41k $ kost. De long-range waar jij op doelt kost in amerika 51k $ (vanaf) Buiten dat zijn er ook import tarieven op amerikaanse producten van toepassing die de prijs iets hoger maken. Vergelijk dit bijv. maar eens met andere amerikaanse producten.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North