• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model Y bewijst dat Model 3 Performance sneller kan

Auteur: RubenPriest, gepost 31 maart 2020 om 09:58 – 15 Reacties

Tesla Model Y bewijst dat Model 3 Performance sneller kan

Alsof de Model 3 al niet snel genoeg was!

De Tesla Model 3 Performance kun je nu niet bepaald bestempelen als een langzame auto. De elektrische sedan sprint in slechts 3,4 seconden naar honderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op 261 km/u. Het kan echter allemaal nog een tandje sneller. Dat bewijst de Tesla Model Y.

De Model Y is technisch sterk verwant aan de Model 3. Het is in feite een Model 3 die wat hoger op z’n pootjes staat. Brooks Weisblat van het YouTube-kanaal DragTimes heeft echter ontdekt dat de Model Y Performance meer vermogen heeft dan de Model 3 Performance. Omdat beide auto’s dezelfde techniek hebben, betekent dit dat de Model 3 Performance net krachtig zou kunnen zijn als zijn broertje.

De Model Y weegt net iets meer dan de Model 3. Volgens Weisblat is dit dan ook een verklaring waarom de elektrische crossover net wat meer vermogen heeft. Het extra stukje vermogen dient als een compensatie. Volgens de fabrieksopgave sprint de Model Y in 3,7 seconden naar honderd kilometer per uur. De Tesla Model 3 Performance komt volgens Weisblat uit op een systeemvermogen van 579,215 pk. De Tesla Model Y Performance gaat door tot 623,77 pk.

Een upgrade van het vermogen zou Tesla via een over-the-air update kunnen aanbieden op de Model 3 Performance. Het is niet ondenkbaar dat de Amerikaanse autofabrikant dit op termijn gaat aanbieden. (via Teslarati)

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, model-3, model-y, motor, Tesla

Vorig bericht: « Thuiswerken door Corona, autoschades nemen af
Volgend bericht: Fastned krijgt harde klappen door coronacrisis »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericd zegt

    31 maart 2020 om 10:13

    Wat is die Model Y een rare broodbol op wielen geworden.

    Login om te reageren
  2. aarsgewei zegt

    31 maart 2020 om 10:19

    Laat maar komen die update, het is nu al elke dag een feestje met de performance maar elke pk is welkom. Tractie is ook bizar, lijkt wel of je altijd het volledige vermogen kwijt kan.

    Login om te reageren
  3. padoempats zegt

    31 maart 2020 om 10:22

    PK’s tonen met 3 cijfers achter de comma is onzin, zo nauwkeurig kan de meting niet zijn

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      31 maart 2020 om 10:55

      @padoempats: HP is naar PK omgerekend denk ik.

      Login om te reageren
      • florisje zegt

        31 maart 2020 om 12:56

        @b088y: Ik denk eerder kW van de elektromotoren naar PK

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      31 maart 2020 om 12:02

      Dit is niet meten, dit is gewoon vooraf bepalen hoeveel vermogen je in de elektromotor pompt. Dus hoeveel Volt en hoeveel Ampere. Dan weet je dus precies hoeveel vermogen je hebt.
      Maar goed, het zal een gevolg zijn van omrekening naar pk’s/hp.

      Login om te reageren
  4. fastforward zegt

    31 maart 2020 om 10:25

    “weegt net iets zwaarder” –> weegt net iets meer of is net iets zwaarder

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      31 maart 2020 om 10:33

      Hij kost ook net wat duurder.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    31 maart 2020 om 10:43

    Het is geen mooie auto, het is geen bijzonder comfortabele auto, het is geen enorme bochtenridder (ja er zijn ook zat beroerder sturende auto’s) maar idioot snel voor belachelijk veel vermogen, dat zijn ze zeker wel!

    Login om te reageren
    • w0ut zegt

      31 maart 2020 om 11:15

      Zoals alle wagens uit USA sinds 1965. ;-)

      Login om te reageren
    • arta zegt

      31 maart 2020 om 11:57

      @dutchdriftking:
      Hier kun je ook Astra, Golf, Capture, Kona,… invullen

      Allemaal geen uitblinkers/spectacle, maar wel de auto’s die mensen kopen/leasen en rijden.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      31 maart 2020 om 17:04

      @dutchdriftking: voor zijn segment zijn de operatiekosten zeer laag, veel ruimte achterin en ongewone acceleratie. Op papier een geweldige auto.

      Login om te reageren
  6. poeperman zegt

    31 maart 2020 om 13:49

    Die is toch een pak knapper dan de Model 3… die walvisneus past beter op dat hoge design

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    31 maart 2020 om 23:09

    Djeezes, een gezinsgebakkie met 600+ pk.

    Waar is de tijd dat je met je 1.9 TDI nagelbakkie van 110pk een snelle jongen was?

    De pk wedloop begint een beetje in overdrive te gaan. Straks rijdt Jan en alle-modaal met 600pk rond en ben je nergens meer veilig op de openbare weg…

    Login om te reageren
  8. pietje zegt

    5 april 2020 om 11:40

    Eigenlijk is het bijna zielig voor de concurrentie, Porsche had eindelijk een iets snellere elektrische auto, één “over the air” update en de Tesla was weer het snelste. Je kunt het bijna geen concurrentie meer noemen, je kunt net zo goed een kip met een adelaar vergelijken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North