• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: Automerken met de meeste motorproblemen

Auteur: ricardo, gepost 16 januari 2013 om 21:51 – 211 Reacties

Rover 75 V8

Een falende motor in je auto. Het is de absolute draak der pechgevallen, en vaak het meest prijzige ‘onderdeel’ om te laten fiksen. Maar welke merken hebben het vaakst te kampen met motorproblemen? Een Britse verzekeraar zocht het voor je uit, en vouwde er een top 10 van. Ook worden de 10 met de minste motorproblemen genoteerd.

Warranty Direct is een van de grootste verzekeraars in Groot-Brittannië en hier geen onbekende als het op het aanleveren van data uit hun auto-bestand van 50.000 klanten aankomt. Zo tekenden ze al eens op wat de tien beroerdste auto’s van de afgelopen vijftien jaar zijn en werd de Seat Ibizia recent nog afgefikt in een onderzoek naar de minst fijne occasions. En DIT is volgens de verzekeraar de stomste auto ooit. Zij weten het, zij ontvangen immers de rekeningen.

Nu waren de motorproblemen aan de beurt. Een opsomming van merken die in 2012 het meest bij de verzekeraar geregistreerd werden met een defect aan de krachtbron. Het punt is alleen: er wordt niet gespecificeerd welke defecten het exact zijn. Van brandende lampjes tot een uitgelubberde distributieketting? We weten het niet, want Warranty Direct houdt het vaag en gooit alles maar op de hoop van ‘engine repairs’. Ook data over bouwjaren houden ze achterwege.

Maar de uitkomst liegt er niet om. Afgaande op de cijfers wordt de Premium Leugen opnieuw ontmaskerd. MG Rover staat op 1 in de Zuigende Motoren Top Tien, maar over die Britse bagger zal niemand zich verbazen. Het is de nummer twee, Audi, die toch voor een pijnlijke situatie zorgt. De Duitsers worden op de voet gevolgd door MINI, waarachter Saab de vierde plek inneemt. Ook BMW (7) en Volkswagen (9) komen er eigenlijk best wel bekaaid vanaf.

Hieronder de tien merken met de meeste motorproblemen. Een opvallend gegeven is vooral om te zien hoeveel auto’s in verhouding (1 in X) geregistreerd wordt met panne.

Merk – Failure Rate (%) – Failure Rate (1 in x)

1. MG Rover – 7.88% – 1 in 13
2. Audi – 3.71% – 1 in 27
3. MINI – 2.51% – 1 in 40
4. Saab – 2.49% – 1 in 40
5. Vauxhall (Opel, red-) – 2.46% – 1 in 41
6. Peugeot – 2.26% – 1 in 44
7. BMW – 2.20% – 1 in 45
8. Renault – 2.13% – 1 in 46
9. Volkswagen – 1.91% – 1 in 52
10. Mitsubishi – 1.70% – 1 in 59

En dan de beste jongens van de klas. Bij de tien merken die het minst vaak een garage opzochten voor motor-troubles is het, niet geheel onverwacht, een Japans feestje. Honda staat op één, met slechts 1 motorprobleem-auto op de 344. Een schril contrast met de 1 in 27 van Audi of de 1 in 40 van MINI. Mercedes redt de Germaanse eer nog enigszins met een derde plek.

Merk – Failure Rate (%) – Failure Rate (1 in x)

1. Honda – 0.29% – 1 in 344
2. Toyota – 0.58% – 1 in 171
3. Mercedes-Benz – 0.84% – 1 in 119
4. Volvo – 0.90% – 1 in 111
5. Jaguar – 0.98% – 1 in 103
6. Lexus – 0.99% – 1 in 101
7. Fiat – 1.17% – 1 in 85
8. Ford – 1.25% – 1 in 80
9. Nissan – 1.32% – 1 in 76
10. Land Rover – 1.38% – 1 in 72

Met dank aan goedkoopsteautoverzekering.net!

Ook interessant!

  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Top 10: bijzondere opties op een nieuwe auto
  • Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
    Honda maakt eigen auto's tot hondenhok

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverzekering, lijstjes, motor, premium, Techniek, top10

Vorig bericht: « Google: “Wij hebben deze ezel niet vermoord”
Volgend bericht: Porsche 911 (1.500 pk) brengt de aarde uit baan [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. sulobb zegt

    16 januari 2013 om 21:55

    Ik dacht dat er bij Mercedes juist wél veel motorproblemen voorkwamen….(en bij jaguar, Land Rover & lexus)

    Login om te reageren
    • ronin1130 zegt

      16 januari 2013 om 21:57

      @sulobb: over welke moteren hebt u het bij deze merken?

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      16 januari 2013 om 21:59

      @sulobb: moet je misschien is stoppen met denken en is ECHT gaan kijken hoe het zit. Rij je toevallig vag ;) ?

      Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        16 januari 2013 om 22:04

        @lambo4all: niet te hard happen jongen. Hij zegt nog zo denkt. Hij erkend dus zijn fout.

        Login om te reageren
      • sulobb zegt

        16 januari 2013 om 22:07

        @lambo4all: het is niet slecht bedoelt hoor, ik zeg nu gwn wat ik hoor… Ik ken mensen die in een mercedes hebben gereden, ze waren er niet echt blij mee….

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          16 januari 2013 om 22:32

          @sulobb: nee ik geef toe: koop nooit een mercedes uit 2000-2005 want dan is ie gewoon ruk!

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            16 januari 2013 om 22:35

            @lambo4all: pas op wat je zegt hoor, mijn vader heeft een E-Klasse uit 2003 gehad, nooit problemen mee gehad, echt nooit. Hij heeft hem 6 jaar gehad, voor veel geld verkocht omdat de nieuwe eigenaar hem heel goed in staat vond. Pas op hè!

            Login om te reageren
          • darrock zegt

            16 januari 2013 om 22:46

            @lambo4all: het waren niet de motoren, mercedes staat er juist bekend om dat ze (motorisch gezien) vrijwel onverwoestbaar zijn.

            Kijk maar naar de 190e’s die maar blijven rijden, 30 jaar oude s-klasses die naar 500.000 nog vrolijk rondrijden. Of de huidige e-klasse taximobielen, die tikken zelfs de 1-miljoen km aan.

            De problemen zaten vooral in de grote hoeveelheid ingewikkeldeelektronica die er rond 2000 opeens inkwam, hier waren eerst erg veel problemen mee.

            Maar om een lang verhaal kort te maken: kwa motoren is mercedes oersterk, ik had alleen niet verwacht dat audi zo hoog zo zijn, het is toch een kwalitatief goed merk zou ik zo zeggen…

            Login om te reageren
            • eklasse zegt

              17 januari 2013 om 08:43

              @darrock: die techniek was ook gewoon goed. Het enige probleem waar ze echt mee te kampen hebben gehad was het slechte metaal in de jaren 97/03. En ook dat uitte zich niet bij alle modellen. Enige echte misser zijn de vito’s. Eerste series dramatisch; tweede serie al beter maar niet wat je van een Mercedes verwacht. Reden: auto moet voor bepaalde prijs in de markt gezet worden. En aangezien die dingen vrijwel allemaal ‘kaal’ verkocht worden geen marges op opties.

              Login om te reageren
      • Orichy zegt

        16 januari 2013 om 22:49

        @lambo4all: Jij wil iedereen aan de VAG hebben, zo aan je naam te zien.
        Dus hier klopt iets niet, wat betreft jouw opmerking aan sulobb.

        Login om te reageren
      • umadbrah zegt

        17 januari 2013 om 09:20

        @lambo4all: Ach joh, zolang je er zelf geen last van hebt is het toch prima? Gewoon motoren van andere merken blijven bashen.

        Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      16 januari 2013 om 22:31

      Ik mis de Smart motoren in de lijst met de slechtste motoren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Smart_%28automerk%29

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 januari 2013 om 04:30

        @audicoupe84:
        Yep, die waren idd heel slecht. Sinds 2007 liggen er Mitsubishi motoren in en dat is een hele verbetering.
        Ik kan hier niet zien over welke periode het gaat trouwens.
        Zelf heb ik er nog een met het Mercedes motortje dus die wordt nog wel een keer gereviseerd. Dat kost trouwens amper meer dan een grote beurt bij een Golf met die kilometerstand.

        Login om te reageren
      • ibmw zegt

        17 januari 2013 om 12:48

        @audicoupe84: Jep, ik heb er pas ook 1 gekocht, 4 weken plezier van gehad, reclame al besteld. APK gehad en de dag erop draait de motor in de soep.
        Revisie kost €1500,- niet veel geld dus. Maar wel als je een arme student bent.;)

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 januari 2013 om 22:55

      @sulobb: Dat Saab in de UK zo hoog eindigt is misschien niet gek. Is een echt diesel-land, en die kwamen nooit bij Saab zelf vandaan… De 4-cilinder benzine Turbo’s made in Sweden zijn onverwoestbaar!

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        17 januari 2013 om 08:56

        @Svenska_Aeroplan_AB: ja alleen saab zelf was niet onverwoestbaar. Eind goed al goed

        Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        17 januari 2013 om 10:34

        @Svenska_Aeroplan_AB: De laatste 8 jaar gebruikte Gm voor zowel Opel als Saab de JTD diesels van Fiat. En laat die nou net ook hoog staan. De 2.2 Opel diesel was natuurlijk een ramp, onzuinig, zwaar en niet vooruit te branden.

        Login om te reageren
    • luuktb zegt

      17 januari 2013 om 00:51

      @sulobb: Wat ik vooral vreemd vind is het verschil tussen Audi en VW, die over het algemeen (lease

      Login om te reageren
  2. jobh zegt

    16 januari 2013 om 21:55

    Is het niet gewoon autos die langer door rijden er vaker last van hebben, behalven Volvo dan

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 januari 2013 om 22:52

      @jobh: ja zeker de Saabs! Die kunnen geen nieuwe meer kopen…

      Login om te reageren
  3. slipstreamer zegt

    16 januari 2013 om 21:55

    Waar staat Ferrari? Of telt een motorbrandje niet?

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      16 januari 2013 om 22:19

      @slipstreamer: Misschien heeft 1 op de 500 Ferrari’s een motorbrand. Daar kom je niet mee in de top 10.

      Login om te reageren
      • nickmercedes zegt

        17 januari 2013 om 09:27

        @kickass:
        Dan stond ferrari op nummer 1 van de miste problemen.. :p

        Login om te reageren
    • Simpson zegt

      17 januari 2013 om 10:16

      @slipstreamer: die gaan niet meer terug naar de garage

      Login om te reageren
  4. KEV9 zegt

    16 januari 2013 om 21:55

    Met alle motorproblemen die de VAG groep heeft had ik ze veel hoger geschat. Dat van de Audi klopt wel, pas na 2009 hebben ze de problemen in de hand gekregen. De V6 2.5 TDI was een enorme miskleun met de supersnel slijtende nokkenassen, de slechte automatische versnellingsbak.

    Login om te reageren
    • Lohran zegt

      17 januari 2013 om 01:35

      @Soulmaster: Dat was dan ook alleen die.. Heb daarom ook de 1.9 TDI gekozen. Heb de 130pk, nu op de 223.000km, mijn pa had dezelfde en weggedaan met 280.000 (deed het ook goed), heb 2x een 1.9 TDI 110pk gehad, probleemloos en een 2.5 TDI 5-cylinder gehad, rijdend verkocht met 430.000km en de eigenaar na mij heeft ‘m nog over de 500.000km getild. Mij verbaasd het dus dat Audi zo hoog staat. Misschien dat de nieuwe TSI’s wat minder goed zijn?

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        17 januari 2013 om 09:15

        @lohran: misschien dat er meer mensen zijn dan jij en je pa?

        Login om te reageren
        • Lohran zegt

          3 februari 2013 om 21:55

          @Svenska_Aeroplan_AB: Dat zeg ik toch ook.. Maar bedankt voor je bijdrage.

          Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 februari 2019 om 12:21

        @lohran: De problemen in 2010 met zowel de ketting als een slechte zuigerkeuze in de tfsi’s verklaard al veel.
        Anderzijds als men de rede kent achter de TFSI’s is het om te huilen.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      23 februari 2019 om 12:19

      @soulmaster: De 2.5 v6 was enkel bouwjaar ’98 en de multitronic’s gingen stuk door ontbrekend technisch inzicht. (de mijne heeft over de 300.000km gereden en volgehouden)

      Login om te reageren
  5. ronin1130 zegt

    16 januari 2013 om 21:56

    En maar zeggen dat die Japanners niet betrouwbaar meer zijn tegenwoordig…

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      16 januari 2013 om 21:59

      @ronin1130: wie zegt dat ? het is al jaren een bewezen feit dat japanse motoren door en door betrouwbaar zijn. Maar …. nu wil ook ook eens een top tien zien van de meest betrouwbare motoren met 300.000km en meer op de teller. Dan krijg je een heel andere lijst.

      ik vermoed dat bij de diesels zomaar eens een 5-cylinder 2.4JTD van alfa/lancia heel hoog scoort kwa betrouwbaarheid

      Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        16 januari 2013 om 22:04

        @Soulmaster: ik bedoelde ook dat al lang geweten is dat Japanse motoren ok zijn, hoewel door velen hier het tegendeel wordt beweerd. En ook de motorische falingen van de Fiat-groep is onzin, het is meestal de electronica of andere afwerkingen die het wat laten afweten.

        Login om te reageren
      • michelyman zegt

        16 januari 2013 om 22:55

        @Soulmaster: 246990km met een Toyota 2.0 uit 1994. En het gaat maar door, vrij weinig olieverbruik.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          23 februari 2019 om 12:24

          @michelyman: 426.000 met een 2.5tdi in een T4, 1 liter olie per 30.000km en 8.3 liter verbruik.

          Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    16 januari 2013 om 21:58

    Nou @kapiteinaudi: dit is dus een van de redenen waarom ik mercedes en jaguar hoger heb staan dan audi en bmw.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      17 januari 2013 om 14:40

      @lambo4all: Audi, Audi, Audi toch…….

      Login om te reageren
  7. trigger565 zegt

    16 januari 2013 om 21:58

    Nog maar eens het bewijs dat alle vooroordelen over Italiaanse (Fiat, Alfa Romeo) betrouwbaarheid bij het vuilnis kunnen worden gezet. Nu heb je geen enkel excuus meer om een grijze muis i.p.v. een Italiaanse schone te kopen.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      16 januari 2013 om 22:06

      @trigger565:
      Of gewoon een Jaguar, dat is nog beter!

      Login om te reageren
    • Orichy zegt

      16 januari 2013 om 22:58

      @trigger565: De Italiaanse motoren kunnen dan wel goed zijn, maar als de electronica en de overige mechanica ruk is, dan sta je nog stil en heb je niets aan de goede motoren.
      Dan heeft het ook nog steeds geen zin, om een Alfa, Fiat, of Lancia te kopen, om zogenaamd onder het “grijze muizen”-gevoel uit te komen. Heel jammer voor je.
      Koop dan een Honda, ook geen “grijze muis”, maar wel in het totaal, een stukje beter in elkaar geschroefd en dat kost een lieve duit, ook qua onderhoud, maar dan heb je wel wat en een grotere zekerheid, dat het blijft doen, wat het moet doen. En dat kunnen blijven rijden.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        17 januari 2013 om 04:37

        @Orichy:
        Maar toch vervang ik liever een zekeringetje dan een blok.
        Trouwens de enige italiaan waar ik ooit electrische problemen mee heb gehad was een Lancia.
        Dat probleem heb ik uiteindelijk zelf gevonden, opgelost en nooit meer last van gehad.
        Het ging om een ontstekings sensor van 20 tientjes….

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        17 januari 2013 om 06:16

        @Orichy: gelul! Ik keen veel mensen met een Alfa, sommigen al meer dan 3 ton op de teller en daar is nooit wat mee.

        Login om te reageren
        • eelco74 zegt

          17 januari 2013 om 10:38

          @rufctr01: Zag net bij een dealer mijn oude lease 156 staan, 256.000 kilometer met een TS op gas. Mijn 159 2.4 gaat ook al weer richting de 2 ton. Zero olieverbruik en geen enkel probleem gehad. Wel regulier onderhoud laten plegen, nu voor het eerst is de vrijloop poelie van de dynamo aan het verslijten.

          Login om te reageren
          • solmatje zegt

            17 januari 2013 om 11:47

            @eelco74: Het zijn allemaal individuele verhalen.. bij iedereen is het anders.. dus wat jij toevallig hebt mee gemaakt staat weer lijnrecht tegenover wat iemand anders met hetzelfde merk heeft meegemaakt!
            Los van dat ik het een mooie auto vind, viel me wel altijd op dat alle 156’s met een rammelend geluid voorbij kwamen (mijn eigen ervaring).. ik denk dat de 156’s die nu nog over zijn, de gelukspoeperts zijn.

            Login om te reageren
        • Orichy zegt

          17 januari 2013 om 11:54

          @rufctr01: Maar waarom zie wij dan zo weinig alfa’s van voor 1995 op de openbare weg?
          Dat wekt de indruk, dat zij toch niet zo goed waren, zoals sommige willen beweren.
          Oké, de huidge Alfa’s zijn een heel stuk beter, dat kan en zal ik beamen, maar van voor 1995 toch echt niet.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            17 januari 2013 om 12:00

            @Orichy: Hoeveel auto’s zie je nog van voor 1995? Gewoon alledaagse gebakjes, geen classic ofzo. Ik zie de Volvo 440 of Nissan Primera ook niet elke dag hoor.

            Login om te reageren
    • barrrry zegt

      17 januari 2013 om 16:57

      @trigger565: 100% mee eens! Daarnaast ontstaan de vooroordelen over Alfa door mensen die voor 2k zo’n hok kopen en denken dat ze dan een betrouwbare auto hebben. Een Alfa onderhouden bij een universele garage is sowieso zelfmoord voor zo’n wagen. De techniek is héél anders dan bij een polo’tje!

      Login om te reageren
  8. drivingpleasure zegt

    16 januari 2013 om 21:59

    Tja ik blijf het zeggen: Voorsprong door techniek is alleen marketing, met een Audi sta je alleen maar in de garage… Op alle testen zowel fouten per nieuwe auto is Audi gewoon slecht en dus vraag ik mij weer af hoe kan het dat men het als kwaliteit ziet?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      16 januari 2013 om 22:21

      @drivingpleasure: vanmiddag nog het motorblok (2.0 Turbo) van een Audi A4 uit 2005 afgeschreven. Kwam al slecht lopend en ratelend binnen. Olie vervangen samen met het filter. In de oude olie zat metaalslijpsel. Olie goed door de motor laten lopen en een stukje rustig gaan rijden. Terug de oprit van het bedrijf op en toen begon het gezeik. Naar binnen gezet en goed geluisterd maar het was overduidelijk: cilinderkop overleden en misschien nog wel meer. Overigens pas 151.000 op de teller…

      Login om te reageren
      • salti zegt

        16 januari 2013 om 23:23

        @ej20g: check de kettingaandrijving van de balansasmodule + de zeskantige aandrijfas van de oliepomp, veel voorkomend probleem, gevolg hiervan is te lage oliedruk met lagerschade en turboschade als gevolg
        De 2.0 tdi bj 2005-2007 van audi is waarschijnlijk 1 van de grote redenen dat audi zo hoog staat in dit lijstje

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          17 januari 2013 om 07:33

          @salti: dat zou ik graag checken maar hij is helaas teruggegeven aan de eigenaar omdat de Audi niet bij ons in onderhoud was en hij gerepareerd/verder nagekeken moet worden door het bedrijf dat ook het onderhoud pleegt. Jammer maar helaas. Wel een hele mooie, RS4 velgen, S-Line, rood met zwart leder, full option en automaat. Doodzonde.

          Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 januari 2013 om 12:25

        @ej20g: Het wordt als kwaliteit aangeschreven maar uit onderzoek blijkt gewoon dat ze onder gemiddeld scoren. En uit eigen ervaring uit mijn omgeving blijkt dat ook. Overigens hebben Volkswagens daar ook vaak mee te maken.

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 januari 2013 om 22:59

      @drivingpleasure: omdat bij Audi de naadjes van het premium plastic in het interieur zo mooi recht zitten… De rest sodemietert uit elkaar, maar dat maakt de Audi koper niet uit…

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        17 januari 2013 om 09:00

        @Svenska_Aeroplan_AB: en toch!! Verkoopt audi zoveel auto’s, het lijkt wel een raadsel…..

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          17 januari 2013 om 09:17

          @mightymike: nee hoor, dat is heel simpel: marketing. Audi is nu gewoon ‘in’, net zoals Opel dat 35 jaar lang is geweest. Waait wel weer over..

          Login om te reageren
          • solmatje zegt

            17 januari 2013 om 11:51

            @Svenska_Aeroplan_AB: Misschien heb je gelijk.. de tijd zal het leren!

            Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            18 januari 2013 om 12:29

            @Svenska_Aeroplan_AB: AMEN

            Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 januari 2013 om 12:59

        @Svenska_Aeroplan_AB:
        Soms he Svenska, moet ik zo vreselijk hard lachen om je comments.
        Rechte naadjes maar wel een gescheurd blok, zie het voor me.
        Twee mensen in de vrieskou in een Audi langs de kant van de weg.
        Maar wel de mooiste naadjes he !

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 januari 2013 om 12:26

        @Svenska_Aeroplan_AB: Dat is het ook ja. Goede marketing en het interieur ziet er vaak degelijk uit, hoewel dingen na een jaar ook beginnen te ratelen en af te brokkelen maarja… Voor de rest moet je echt niet bij Audi aankloppen want het is simpelweg gewoon geen hoge kwaliteit.

        Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      17 januari 2013 om 09:14

      @drivingpleasure: Het gaat mij erom hoe het eruit ziet. Reparaties maken mij geen zak uit. Toch lease.

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 januari 2013 om 12:31

        @Jimmy: Tja voor een grijze muis is het prima. Toch wil ik niet als ik een auto lease steeds met gezeik zitten. En uiteindelijk wil je neem ik aan ook wel een auto gaan kopen, een auto die echt van jou is. En dan ga je dus sneller een Audi kopen omdat je die steeds geleasd hebt, en dan beginnen de problemen.

        Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    16 januari 2013 om 21:59

    Foei, VAG en BMW Group!

    Login om te reageren
  10. kraakensmaak zegt

    16 januari 2013 om 21:59

    Niet heel vreemd dat Audi en BMW zoveel problemen hebben, zoveel mogelijk vermogen uit die blokjes rammen met biturbo of zelfs drie turbo’s op een gewone 6 in lijn diesel. Mercedes liet dit lange tijd langs zich heen gaan, helaas begint de hype omtrent vermogen en een zo klein mogelijke cilinder inhoud daar nu ook; kijkend naar de A45 AMG en V8 biturbo AMG.

    Login om te reageren
    • koenmb zegt

      16 januari 2013 om 23:00

      @kraakensmaak: Ja want de modellen met 2 of 3 turbo’s worden relatief tot de rest zoveel verkocht…

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        17 januari 2013 om 10:15

        @koenmb: misschien zit ik nu fout, maar motoren zonder biturbo moet je bij bmw in de brochure met een vergrootglas zoeken. Welke zijn dan zonder biturbo?

        Login om te reageren
        • koenmb zegt

          21 januari 2013 om 12:29

          @lambo4all: Alle 4-cilinder (in-lijn opstelling) motoren hebben gebruikelijk maar 1 (of geen) turbo (dus dat zal bij BMW ook wel zo zijn) en die worden het meest verkocht. 2 turbo’s komen te pas bij motor in V-opstelling (1 voor links, 1 voor rechts).

          Login om te reageren
  11. Joel_D zegt

    16 januari 2013 om 22:00

    Grappig dat Mercedes zo laag staat, wij hebben toch hele andere ervaringen…

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    16 januari 2013 om 22:02

    Van LR ben ik verbaasd, dacht dat die aan de BMW motoren zaten.

    VW, zal wel over die kleinere blokjes gaan de 2.0 en 3.6 kan ik toch niets slecht over zeggen.

    Login om te reageren
  13. autobart zegt

    16 januari 2013 om 22:02

    Een waardeloos onderzoek. Niet iedereen geeft goed onderhoud en gaat goed met een motor overweg. Overigens is het wel te zeggen dat japanse auto’s zeer degelijke motoren hebben.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      17 januari 2013 om 06:19

      @autobart: tja, nu je Audi zo hoog staat is het in een keer een flut onderzoek. Wordt maar lekker wakker en kijk naar je omhooggevallen nachtmerrie met de 4 nullen in de grill.

      Login om te reageren
      • solmatje zegt

        17 januari 2013 om 11:56

        @rufctr01: Het feit dat jij je feiten op onderzoeken zoals deze baseert, geeft al aan hoe bekrompen jij denkt. Het onderzoek geeft geen duidelijkheid over de toestand waarin de auto’s verkeren, het aantal km’s op de teller, welk type van het merk. BMW en Audi rijders gaan sowieso sneller naar de garage wanneer ze iets horen of zien wat niet goed is.. Mensen is goedkopere auto’s stellen die vaker uit. Logisch toch? wanneer je minder te besteden hebt. Ik concludeer uit dit onderzoek dat Mercedes stevig is..

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      17 januari 2013 om 13:01

      @autobart:
      Die lui zijn zo slecht, dat ze de Mini Cooper S niet meer in dekking nemen.
      Zo slecht zijn ze.
      Not.

      Login om te reageren
  14. 4991 zegt

    16 januari 2013 om 22:03

    gaan de welbekende audi-fanaten hierdoor anders piepen?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 januari 2013 om 22:11

      @4991: Natuurlijk niet.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        16 januari 2013 om 22:54

        @SimonMc: ik dacht dat jij geen audi fanaat was?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          17 januari 2013 om 04:41

          @4991:
          Is hij ook niet, maar die plaat krijg je toch niet voor de kop van een Audirijder weg….

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            17 januari 2013 om 08:19

            @jrk68: Precies. Ik bedoelde dat dit toch niets uitmaakt voor Audi fanaten. Die zullen toch wel weer beginnen lullen over de afwerkingskwaliteit van het interieur…wat schijnbaar belangrijker is dan betrouwbare mechaniek.

            Login om te reageren
          • 4991 zegt

            17 januari 2013 om 15:13

            @jrk68: en @SimonMc: ik kan jullie alleen maar gelijk geven

            Login om te reageren
    • solmatje zegt

      17 januari 2013 om 12:02

      @4991: Ik vind alle duitse merken wel cool, behalve opel (alhoewel ik die nieuwe astra wel mooi vind). Audi vind ik 1 van de mooiste. Dus nogmaals: Onderzoek zegt niet veel, lees in mijn reactie hierboven, daarnaast gaat uiterlijk en PK’s idd boven reparaties en de kosten daarvan bij mensen die BMW, Audi, Mercedes etc etc rijden. Of de auto wordt geleased en dan maakt het niets uit, of hij wordt gekocht door mensen die genoeg te besteden hebben. In beide gevallen (me uitzondering daar gelaten) gaan afwerking, uiterlijk, PK’s, snelheid en luxe boven een paar garage bezoekjes en (eventueel) kosten daarvan!

      Login om te reageren
  15. mgmgb zegt

    16 januari 2013 om 22:04

    Ach, MG-Rover is natuurlijk niet heel verrassend. Geen MG TF te vinden met zijn originele koppakking. Het verbaast me wel heel erg dat Jaguar, Fiat en Land Rover in de betrouwbaarheid top 10 staan. Waarbij Jaguar nog een heel respectabele plek heeft. Niet alles uit Engeland is bagger!

    Login om te reageren
  16. tomleeuw zegt

    16 januari 2013 om 22:06

    VAG ehhh vaag dat VW en Audi zo ver uit elkaar liggen, zover ik weet gebruiken die redelijk dezelfde motoren. (dit geld natuurlijk ook voor Seat en Skoda, maar die krijgen ze pas later en zijn de fouten wel redelijk opgelost

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      16 januari 2013 om 22:09

      @tomleeuw: komt waarschijnlijk door het feit dat audi-rijders denken dat ze in sportievere bakken rijden als vw-rijders.

      Login om te reageren
  17. The_12oach zegt

    16 januari 2013 om 22:09

    Saab is een merk waar ik me over verbaas. Maar dit zal natuurlijk gaan over de nieuwere motoren. En niet die uit de 900ng en de 9-3(de eerste) waar ik alleen maar positief over blijf lezen. Black Sludge probleem nagelaten als het word onderhouden. En Volvo staat er top bij.

    Laatst nog in een Mercedes E220 CDI gezeten uit het jaar kruik met 686000 km op de teller. Nog nooit problemen mee gehad, alleen wel al 2 automaatbakken versleten. Originele turbo ook als ik het goed heb gezien in de boekjes.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 januari 2013 om 22:12

      @The_12oach: In de nieuwere Saabs zaten uitsluiten Opel motoren dacht ik. Do I need to say more?

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 januari 2013 om 23:02

      @The_12oach: klopt. En aangezien het onderzoek in de UK gehouden is, zal het voornamelijk over dieselmotoren gaan… En dat zijn geen échte Saabblokken natuurlijk!

      Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        17 januari 2013 om 21:31

        @Svenska_Aeroplan_AB: @SimonMC Nog beter om het zo te horen =D al rijd die stomme TTID toch wel goed hoor in de oude 9-5, ben sowieso een diesel rijder, dus dan wint het al gauw terrein.

        Login om te reageren
  18. agera zegt

    16 januari 2013 om 22:12

    Kan iemand mij vertellen welk blok er ligt in Land Rover en Jaguar.

    Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      16 januari 2013 om 22:25

      @agera: gebaseerd op Ford geloof ik.

      Login om te reageren
  19. j00rs zegt

    16 januari 2013 om 22:13

    En waar staan de Italianen? Juist, in het tweede lijstje met de minste failures. Iets wat ik de mensen met hun vooroordelen al jaren probeer uit te leggen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 januari 2013 om 22:16

      @j00rs: Die accepteerde de verzekeraar niet..

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      17 januari 2013 om 13:47

      @j00rs: alleen de motor, de rest eromheen vervalt gewoon.

      Login om te reageren
  20. toroloco zegt

    16 januari 2013 om 22:13

    Ai,ai,ai heb morgen een afspraak bij de mini dealer. Verwarming werkt niet zoals het hoort (and it’s F****** cold outside) airco werk nog wel! Lampje autocheck brand!? ben benieuwd hoeveel dit gaat kosten? Onlangs nog voorste en achterste remblokken vervangen. Thats what you deserve when you go to The Green hell, Zolder and Spa Francorchamps!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      16 januari 2013 om 22:34

      @toroloco: wat rij je dan ? ^^

      Login om te reageren
      • toroloco zegt

        16 januari 2013 om 22:41

        @Megakix: Mini R55 JCW

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          16 januari 2013 om 23:38

          @toroloco: oh…dacht dat alleen jouw dealer ‘mini’ was :)

          Login om te reageren
  21. jens28 zegt

    16 januari 2013 om 22:15

    ik had verwacht dat subaru ook nig wel hoog zou scoren maar die zie ik niet.

    Login om te reageren
  22. delioglan zegt

    16 januari 2013 om 22:15

    Gaat het hier over benzine of diesel wagens? Mercedes had veel problemen met de injectors, bmw met de egr kleppen, audi met de versnellingsbak

    Login om te reageren
  23. glashelder zegt

    16 januari 2013 om 22:15

    De vier fases:

    Ontkenning

    Verdriet

    Boosheid

    Claim bij PON

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      17 januari 2013 om 13:04

      @glashelder:

      De vijfde :

      Nooit meer VAG.

      Login om te reageren
  24. zakar36 zegt

    16 januari 2013 om 22:15

    Tja, ze laten wat cijfers zien, maar wat zijn de variabelen? Particulier of Lease? Beurten op tijd gehad? Neemt niet weg dat het gewoon schaamte is dat er zoveel motorproblemen zijn met zogenaamde “premium” merken…

    Login om te reageren
  25. ej20g zegt

    16 januari 2013 om 22:16

    En toch durf ik te wedden dat Subaru net zo goed of zo niet beter is dat Honda. Al moet er wel toegegeven worden dat Subaru in verhouding tot Honda natuurlijk véél, véél minder verkoopt. Toch zeker wel netjes dat Mercedes op nummer 3 staat, dat bewijst maar weer eens dat dat geneuzel over de betrouwbaarheid van Mercedes geneuzel is.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      16 januari 2013 om 23:23

      naast Subaru had ik Mazda ook verwacht in het rijtje met goede motoren.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        16 januari 2013 om 23:26

        @ej20g: vergeten je naam erbij te zetten

        Login om te reageren
      • ej20g zegt

        17 januari 2013 om 07:35

        @agera: ja ik dus ook… Ik twijfel toch wel aan dit lijstje daardoor, is het niet vanwege Subaru dan wel door Mazda.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          17 januari 2013 om 07:44

          @ej20g: Dit lijstje is nog vager dan de WK trekkingen van Fifa, niet zoveel van aantrekken dus.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            17 januari 2013 om 10:09

            @kaasboerin: nee dat doe ik ook niet. Nog steeds op koers voor een Scuby.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              17 januari 2013 om 10:40

              @ej20g: Hou me op de hoogte, vind die dingen gaaf.
              En geen DTM einddemper eronder hè.. :)

              Login om te reageren
              • ej20g zegt

                17 januari 2013 om 12:41

                @kaasboerin: komt goed, zal ik doen!:) Nee absoluut niet haha! Als het geld ervoor is wil ik een HKS Silent Power uitlaat eronder hebben. Maar die dingen kosten 650 Pond. Hopelijk over een maand of 9 á 10 staat er één op de parkeerplaats.

  26. toroloco zegt

    16 januari 2013 om 22:16

    Wait a minute, waar is Citroen? Die gebruiken ook de 1.6 4L die in de mini steekt.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 januari 2013 om 04:46

      @toroloco:
      Vooral de eerste generatie new Mini had veel motor problemen. Bovendien ragt een Citroën rijder zijn auto vaak minder af dan een Mini rijder.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        17 januari 2013 om 07:45

        @jrk68: Hoe dan?

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          17 januari 2013 om 13:48

          @kaasboerin: ander publiek.

          Login om te reageren
  27. lowbird zegt

    16 januari 2013 om 22:17

    Wat hebben jullie er bij elkaar toch veel verstand van! Ik vind het “ik roep maar wat” gehalte hier vrij hoog. Kom eens in de werkplaats kijken, dan kun je met eigen ogen aanschouwen wat echte pechauto’s zijn en wat goede auto’s zijn.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      16 januari 2013 om 22:20

      @lowbird: Ik kom weleens in een werkplaats bij een BMW specialist en zie daar inderdaad voornamelijk BMW’s ter reparatie, mag ik dan concluderen dat dit echte pechauto’s zijn?

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      16 januari 2013 om 22:23

      @lowbird: true. Ik kom op mijn stage heel veel Renaults tegen. Vaak elektronisch. In de afgelopen 2 weken liefst 2x Espace naar de sloperij gebracht. Beide van de generatie vanaf 2003. Volvo’s, Opels en Saabs hebben nooit iets (groots).

      Login om te reageren
  28. bmwe46csl zegt

    16 januari 2013 om 22:18

    Auwtsj audi op 2

    Login om te reageren
  29. toroloco zegt

    16 januari 2013 om 22:19

    Subaru heeft een super motor, maar alle andere onderdelen kunnen wel falen, zoals de turbo, benzinepomp, het piepende interieur,…

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      17 januari 2013 om 10:12

      @toroloco: meah valt mee. Piepend interieur heeft niks met betrouwbaarheid te maken. De turbo’s van Subaru zijn ook ijzersterk (zeker met standaard druk) en je moet wel héél gek doen wil je die slopen. Brandstofpomp akkoord, maar dat is ook geen extreem veel voorkomend probleem. Subaru’s grootste probleem zijn mensen die niet met een turbomotor kunnen rijden (warmrijden, afkoelen e.d.).

      Login om te reageren
  30. sulobb zegt

    16 januari 2013 om 22:20

    Ik vind het eigenlijk best raar dat CHRYSLER niet op het lijstje staat!

    Login om te reageren
  31. pleiades zegt

    16 januari 2013 om 22:21

    lol… audi…

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      16 januari 2013 om 22:26

      @pleiades: Audi wordt veel geleased en daarbij dus dagelijks in het rood getrapt met koude motor, geen wonder dus. Mercedes zie je minder als huurauto, en eigenaren die hem zelf kopen zullen hem minder mishandelen.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        17 januari 2013 om 06:22

        @alcantara: jij moet minister worden. Die lullen ook alles recht wat krom is. Audi is niet zo best jongen….

        Login om te reageren
  32. yanneman zegt

    16 januari 2013 om 22:26

    Gemiddeld aantal km/miles op de teller? Meer rijden is meer slijtage is het niet? Er zijn in maar weinig vertegenwoordigers met een Fiat Panda of een Land Rover (PC/Chelsea tractor)

    Login om te reageren
  33. martijnnijenkamp zegt

    16 januari 2013 om 22:28

    En daarom rijd pap een echte Volvo V70 10V op G3 met al een half miljoen op de teller..

    Login om te reageren
    • mustang84664 zegt

      16 januari 2013 om 22:33

      @martijnnijenkamp: daarom rijd ik er ook een, alleen dan op diesel;)

      Login om te reageren
  34. Megakix zegt

    16 januari 2013 om 22:33

    BMW = koplampjes die het laten afweten….Lekker onderzoek dus zo…

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      16 januari 2013 om 22:36

      @Megakix: Porsche = koplampen niet goed vastzetten en 20% van alle Porsches koplampen laten amputeren.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      16 januari 2013 om 22:44

      @Megakix: Sinds wanneer vallen kapotte lampjes onder motorproblemen?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 januari 2013 om 22:45

        @alcantara: Stelmotor van de xenon?

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          16 januari 2013 om 22:51

          @E34M5Touring: Dan is het de stelmotor die kapot is maar niet het lampje.

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        16 januari 2013 om 23:41

        @alcantara: omdat je hele systeem uitgelezen moet worden alvorens ze gevonden hebben ‘waarom alle lampjes in je dashboard oplichten’ ! Kijk, da’s BMW…de hele flikkerse boel lijkt op een hoerenkeet aan licht, zodat je nimmer denkt dat het ‘gewoon een defecte koplamp is’. Pas nadat ze de motor uiteen getrokken hebben, 13 monteurs zich erover gebogen hebben…komt het verlossende woord: “geen probleem hoor mijnheer, uw koplampje hebben we vervangen”…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          17 januari 2013 om 10:46

          @Megakix: Koop een E34 525TDS of Merc E300TD. Krijg je een hatelijke relatie met je dealer. Die ziet je namelijk maar 2x per jaar :)

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            17 januari 2013 om 10:50

            @E34M5Touring: Ik ben exact 1x naar de dealer geweest in 2 jaar tijd.. En dat was voor de standaard beurt.
            Lucky me! :D

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              17 januari 2013 om 11:00

              @kaasboerin: Beter toch! Als je weinig rijdt kan dat prima. En een beetje netjes met de spullen omgaan. Warmrijden etc. scheelt je een hoop gezeik. Jullie Panamera zal ook zo’n variabele beurt indicator hebben neem ik aan. De Cayenne kan bijna 10k verder zonder beurt. Zelfs bij Porsche zeggen ze dat er goed gereden wordt met de auto. Scheelt je toch weer, zeker als je al niet zo vaak naar de garage hoeft.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                17 januari 2013 om 12:04

                @E34M5Touring: Klopt, hij rijd wel wat meer nu er nog een vrouwmens mee rijd zo nu en dan. (als ik werk)
                Maar die is gelukkig erg zuunig op de auto, en als ze brokken maakt is het gewoon cashen voor haar.
                De Panamera 1 beurtje gehad idd, voor de rest niks aan de hand, zijn al bijna de locatie vd dealer vergeten.
                Ben overigens is in de garage geweest van de Porsche dealert, niet normaal..
                Je wil bijna niet meer weg. Keurig netjes.
                Zit zelf overigens naar iets snellers te kijken om de 318i op in te ruilen (325/330i).. Moet toch m’n andere broer’s GTI (200pk) eruit kunnen rijden.. Hahahaha.

              • E34M5Touring zegt

                17 januari 2013 om 12:13

                @kaasboerin: Laatste serie x25 met 218pk is leuk. Mijn stiefma heeft een 125i met die motor. Rijdt lekker. 330i is wel een stuk sneller. Heeft meer koppel en dat is wel prettiger met wat meer wagengewicht.

              • kaasboerin zegt

                17 januari 2013 om 12:39

                @E34M5Touring: Klopt, kan ook wel maar moet even kijken hoe dat gaat met verzekeren + beginnend bestuurder, gaat niet zo 123.
                Kan een 325i met een paar rooien erbij krijgen met mijn 318i erbij.
                Maat van me had ’s ochtens trouwens een leuke spot in Hoorn, hij heeft geen AJ account dus vroeg of ik het effe kon uploaden;
                http://www.autojunk.nl/2013/01/ford-gt40-21

              • E34M5Touring zegt

                17 januari 2013 om 12:48

                @kaasboerin: Mooi blok. Klinkt beter dan een 330i. En is wel lekker vinnig. Bereid je wel voor op wat meer verbruik. Zeker als je er mee gaat peunen. Dan lust ie wel wat zo’n 25i. Heb een dagje lopen knallen met die 1serie door Zwitserland en dan schrik je wel ff. Zuipt harder dan het baasje.

              • xiran zegt

                17 januari 2013 om 13:51

                @kaasboerin: die van amsterdam? Die is idd gaaf, op de 1ste verdieping staan de oudere modellen.

  35. jellet zegt

    16 januari 2013 om 22:34

    118 in 119 MB’s stonden heel 2012 stil bij een failliet taxi bedrijf… 102 in 103 Jag’s hadden voor 2011 al motorpech of stonden stof te vangen in de parkeergarage…

    Met andere woorden, dit lijstje zegt ook niet alles :P

    Login om te reageren
  36. E34M5Touring zegt

    16 januari 2013 om 22:36

    Hahahahaha Jag gewoon in het betrouwbaar lijstje en Audi op 2 in het onbetrouwbaar lijstje. Goed nieuws voor Jag. Slecht nieuws voor de afschrijving. Nou moet ik langer wachten.

    Login om te reageren
  37. jeanclaude zegt

    16 januari 2013 om 22:43

    erg raar lijstje, Ik heb een tijdje bij de Mercedes importeur gewerkt, en daar kwamen de 220/250 cdi bij bosjes binnen met enorme problemen. (zo’n 1 op de 4 220/250 cdi’s) wat dik maar dan ook dik meer was dan de 2 grote concurrenten met dezelfde motoriseringen.

    Login om te reageren
  38. zender zegt

    16 januari 2013 om 22:46

    En nu wil ik wel eens weten met welke gegevens ze hebben gewerkt..

    Login om te reageren
  39. xilver zegt

    16 januari 2013 om 22:48

    Land Rover in de top 10 meest betrouwbaar! Wahaha laat me niet lachen! Die dingen dingen zijn echt supergoed…als ze werken. Mijn vader heeft een Range Rover en een Discovery (2009-2007 gekocht) en die dingen doen niets anders dan in de garage staan met o.m. problemen aan het onderstel, ophanging, lichten, electronica (vaak),… Zoals gezegd, hele leuke auto’s maar je hebt er twee nodig om er fulltime van te kunnen genieten.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      16 januari 2013 om 22:50

      @xilver: Oh wacht, motorproblemen… dat neem ik terug, want als er 1 ding werkt op die wagens is het de motor wel…

      Login om te reageren
  40. CL65 zegt

    16 januari 2013 om 22:50

    Zo zoe je maar weer goedkoop is duurkoop. Ik rijd onder andere ook om deze reden enkel ‘linkerrij’ auto`s. MB en Volvo.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      16 januari 2013 om 23:15

      @CL65: grappig, dat blijkt juist helemaal niet uit die lijstjes!!

      Login om te reageren
  41. bmwalpina zegt

    16 januari 2013 om 22:51

    WAAR STAAT CITROËN?

    Login om te reageren
  42. Lennart95vdk zegt

    16 januari 2013 om 22:52

    VW pas op plaats 9? en Mitsubishi op 10? Die lijst kan haast niet kloppen.

    Login om te reageren
  43. realcar zegt

    16 januari 2013 om 22:53

    Wat is de gemiddelde leeftijf van de auto’s. Verwacht dat de Mercedes gemiddeld wat ouder omdat de Honda’s en Toyota eerder op de sloop belanden. Relatief gezien doet de Mercedes het dan het beste.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      17 januari 2013 om 00:38

      @realcar:

      Niet op de sloop maar denk eerder export.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        17 januari 2013 om 13:53

        @redbeams: kan ook maar ze worden wel eerder van de weg gehaald dan een MB.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          17 januari 2013 om 22:57

          @xiran:

          Correcttie: eerder vd weg in nederland ja om daarna in Afrika verder te rijden.

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            18 januari 2013 om 12:18

            @redbeams: alleen die cijfers worden niet meegenomen omdat het een engels onderzoek is ;)

            Login om te reageren
  44. nasty zegt

    16 januari 2013 om 22:54

    Amen!!

    Vooral Fiat verrast me. Proficiat :)

    Login om te reageren
  45. igor zegt

    16 januari 2013 om 22:57

    Misschien moet Nissan zig dan maar meer gaan bemoeien met de motoren van Renault.

    Login om te reageren
  46. woot zegt

    16 januari 2013 om 22:58

    Nu kan ik dus zeggen:
    Wat moet je met zo’n onbetrouwbare Audi? Ga toch voor iets dat wat betrouwbaarder is, een knappe Alfa ofzo!

    Login om te reageren
  47. Griffin zegt

    16 januari 2013 om 23:00

    Hoe lang gaat dat lijstje terug? Want de motoren van de mgb bijvoorbeeld waren behoorlijk robuust. En geen smart in het lijstje?

    Login om te reageren
  48. nibor zegt

    16 januari 2013 om 23:01

    Zonder bouwjaren heb je gewoon niks aan deze informatie…

    Login om te reageren
  49. S8-2000 zegt

    16 januari 2013 om 23:11

    Mijn ouders hebben al 2x een Volvo gahad, 740 en nu 940, beide met 400.000 op de teller. Laatste still going strong. Zelf een Audi A6 uit 2000 gehad, verkocht met 300.000 km. Misschien heb ik geluk gehad, maar op tijd olie vervangen en natuurlijk altijd rustig warm rijden zullen wel geholpen hebben.

    Login om te reageren
  50. Orichy zegt

    16 januari 2013 om 23:18

    Eigenlijk kun je er niet veel uit concluderen, behalve dat reparaties aan motoren van klanten van Warranty Direct, regelmatig zijn geclaimd in 2012.

    Het zegt mij eigenlijk vrij weinig, in algemene zin.

    Login om te reageren
  51. jack_abarth zegt

    16 januari 2013 om 23:22

    “geen onbekende als het op het aanleveren van data uit hun auto-bestand van 50.000 klanten aankomt”

    Eén van de grootste van GB en dan maar 50.000 klanten? Hoeveel verzekeraars hebben ze daar dan wel niet?

    Login om te reageren
  52. Rob zegt

    16 januari 2013 om 23:35

    Mitsubishi op 10?? Had ik niet gedacht. Uitgaande van eigen ervaring kan ik namelijk melden dat het 1.3 naaimachintje van mijn Coltje niet kapot te krijgen is! Forumleden van Mitsubishi forum zijn het met mij eens. Je moet wel een volslagen mafketel zijn, wil je dat blok in de soep laten lopen.
    Mijn vader heeft in het verleden een Galant gereden, motorische ook niet kapot te krijgen: nieuw gekocht, met 3 ton op de teller weggedaan. Geen noemenswaardige problemen mee gehad.
    Ook een vriend van mij heeft Mitsubishi gereden. Spacestar, zelfde 1.3 als mijn Colt. Totaal afgetrapt, maar motorisch nog uitstekend..

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      16 januari 2013 om 23:38

      @Rob:
      Begin ik mij nu af te vragen welke bouwjaren ze hebben genomen? Zonder bouwjaren kun je niks met dit lijstje.

      Login om te reageren
  53. ThomasBol zegt

    16 januari 2013 om 23:47

    Was het niet zo dat er Honda techniek verstopt zat in een Rover?

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      17 januari 2013 om 02:20

      @ThomasBol: Ja dat klopt.

      Login om te reageren
  54. C6_R zegt

    17 januari 2013 om 00:15

    Premium…

    Login om te reageren
  55. Tommy2 zegt

    17 januari 2013 om 00:19

    Mercedes kopen dan maar!

    Login om te reageren
  56. Bart_V zegt

    17 januari 2013 om 00:21

    Ai jammer dat van toyota
    Maar ik weet al gelijk 2 motoren van de afgelopen 15 jaar die dat vern**kt hebben

    De eerste generatie vvti 1.6 motor in de corolla olietankers had je nodig om er nog genoeg olie in te houden

    En ook in dezelfde corolla ’00 – ’02 zat een peugeot diesel in nou daar zal ik maar niet over uit gaan

    Maar de 4a. 4e en 3s motoren zijn echt oer sterk en 3 ton km zowat gegarendeerd

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      17 januari 2013 om 10:04

      @Bart_V:

      1e gen 1.8vvt-i (1zz-fe) waren ook olieboten…en wat te denken van de 2.2 d-cat

      Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        17 januari 2013 om 10:42

        @redbeams: de D-CAT geeft enkel problemen uit 2006-2007

        Login om te reageren
      • Bart_V zegt

        22 januari 2013 om 01:04

        @redbeams: en waar heb jij je Beams in zitten als ik vragen mag ?

        Login om te reageren
  57. norge zegt

    17 januari 2013 om 00:36

    Blijft leuk dit soort lijstjes.De premium jongens zijn opeens opvallend stil…

    Login om te reageren
    • Davidov zegt

      17 januari 2013 om 01:28

      @norge: hoera voor Mercedes!

      Login om te reageren
    • besaram zegt

      17 januari 2013 om 01:28

      @norge: haha de mensen bij autoblog voelen ook pijn denk ik zo.

      ” Het punt is alleen: er wordt niet gespecificeerd welke defecten het exact zijn. Van brandende lampjes tot een uitgelubberde distributieketting? We weten het niet, want Warranty Direct houdt het vaag en gooit alles maar op de hoop van ‘engine repairs’. Ook data over bouwjaren houden ze achterwege.”

      Zegt al genoeg tog!

      Login om te reageren
  58. lowbird zegt

    17 januari 2013 om 00:39

    @alcantara:
    Zeker mag jij dat. BMW heeft ook veel motorstoringen. Dit lijstje is leuk, maar zegt niet alles over de betrouwbaarheid van een auto. Wat dacht je van fiat twin air’s met turbo problemen..Toch scoren zij goed in dit overzicht. Voor een verzekeraar zal dit misschien wel kloppen als men de hoogte van de schadeposten meeneemt in de beoordeling, maar in de werkplaats zie je nog weer hele andere zaken aan het licht komen.

    Login om te reageren
  59. moveyourmind zegt

    17 januari 2013 om 04:36

    Totaal nutteloze informatie omdat leeftijd, kilometerage en last but not least de reparatiekosten niet bekend zijn gemaakt. En al hadden ze dat gedaan voor motorische mankementen, dan heb je nog steeds geen compleet beeld over de totale onderhoudskosten. Uiteindelijk is het enige wat interessant is de totale kosten per kilometer, inclusief afschrijving, brandstof, verzekering en noem maar op.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      17 januari 2013 om 07:02

      @moveyourmind: En dan heb je nog de verdeling per model (A1 vs A8) of het jaar (Golf IV vs Golf V) waar behoorlijke verschillen kunnen zitten.

      Maar blijft leuk om de fanboys over de vloer te zien rollen.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        17 januari 2013 om 19:42

        @heidekonijn: Haha, blijft leuk inderdaad om te zien hoe sommigen krampachtig hun merk proberen te verdedigen en het niet kunnen hebben dat een ander een voorkeur heeft voor een ander merk. Vol tegen elkaar in, en uiteindelijk zijn er alleen maar loosers.

        Login om te reageren
  60. dotternetta zegt

    17 januari 2013 om 07:32

    Leuke onderzoekjes, iedereen weet het beter maar dit zijn gewoon feiten die je niet kunt ontkennen: met japans heb je een kleinere kans op motorproblemen.

    Login om te reageren
  61. midasracer zegt

    17 januari 2013 om 07:35

    Klopt aardig. Problemen gehad met de motor van een oud type Mitsubishi Lancer (wat een k@t auto), het K-blok van een Rover 214SI (wel 125pk, maar wat een k@t blok) en tot nu toe perfecte ervaringen met mijn Toyota 2 liter blok.

    Login om te reageren
  62. besaram zegt

    17 januari 2013 om 08:03

    Iedereen die dese test kut vind!

    1opde40 van jullie is flink de lul ! Hahaga

    Login om te reageren
  63. hollow zegt

    17 januari 2013 om 08:47

    Duitse auto’s zijn meestal leasebakken, dus veel kilometers en minder respect door de bestuurder.
    M’n vroegere buur had nooit problemen met zijn Toyota, zelfs na 14 jaar niet!!! Hij had wel amper 60.000 km gereden.

    Login om te reageren
  64. paginl zegt

    17 januari 2013 om 09:03

    Zo makkelijk om weer over MG te praten. Er is 1 type motor de K moter (what is a name) Ja die hebben last van een koppakking die niet goed is en dat is al 10 jaar geleden. Als de pakking wordt vervangen (voordat hij kapot gaat) dan is er niks aan de hand. Kosten vallen dan ook heel erg mee. Probleem is dat mensen dom weg door blijven rijden en de auto niet warm rijden maar vol open trappen. Daar kan een Alfa blok uit die tijd ook niet tegen.

    Login om te reageren
  65. hectorae86 zegt

    17 januari 2013 om 09:08

    Mijn schoonvader ging van een 2006 Passat met 230.000 kilometer op de teller ( piepen en kraken en hij voelde gewoonweg oud aan als je er in reed, alsof hij 20 jaar oud was ).
    Nu heeft ie een Toyota Avensis uit 2007 met 340.000 op de teller en het ding rijdt als nieuw, geen gepiep, geen gekraak, starten en lopen en spinnen als een kat.
    Ik heb de schijt aan diesel, maar dat ding is kwalitatief gezien gewoon PERFECT.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      17 januari 2013 om 10:06

      @hectorae86: dat is op zich best bijzonder. Want hoewel ik geen VAG fan ben en ze ook niet zal verdedigen is de door jouw genoemde Avensis wel een van de slechtste Toyota’s die er zijn. Dus jullie hebben gewoon heel veel geluk denk ik…

      Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        17 januari 2013 om 10:45

        @RRenault: Waarop is gebaseerd dat de Avensis een van de slechtste Toyota’s ooit is? Heb er nog nooit iets van vernomen. Alleen de D-CAT uit 2006-2007 had problemen met de olieschraapringen.

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        17 januari 2013 om 23:03

        @RRenault:

        Wat een onzin…is juist 1 vd betere toyota’s ooit.
        Enkel de d-cat diesel had wat problemen.

        Login om te reageren
  66. notsobig zegt

    17 januari 2013 om 09:30

    In dit lijstje heeft Audi inderdaad voorsprong door techniek!

    Login om te reageren
  67. pursuit zegt

    17 januari 2013 om 10:09

    Lekkere score VAG :)

    Login om te reageren
  68. osmo zegt

    17 januari 2013 om 10:18

    Ik heb een Volvo 240 2.4D gehad, 1 maal een kapotte koppakking gehad op 260.000km en op 390.000km doorverkocht waarna na de nieuwe eigenaar er nog een vijftal jaar mee heeft rondgereden.

    Daarna een nieuwe Audi A2 1.4 tdi gekocht (2001) waar ik niets dan problemen mee gehad heb, oa. aircopomp, abs sensor, airco sensor, waterpomp, de banden sleten van dag 1 scheef af zonder dat de auto ooit een ongeval of zware tik gehad heeft. Doorverkocht op 130.000km

    Nu rij ik al 3 jaar rond met een Volvo C30 en dit voelt echt wel beter aan, 50.000km en nog niets aan de hand gehad. Gisteren een oliewissel laten doen en nu kan hij er weer een jaartje tegen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 januari 2013 om 10:48

      @osmo: Ik geloof dat de A2 voor Audi echt een debacle is geweest. Ken twee mensen die er een hebben gehad en beide noemen exact jouw problemen. Vooral de banden en remblokken slijtage was of the scale.

      Login om te reageren
  69. 406_v6 zegt

    17 januari 2013 om 10:37

    Blij dat ik Honda rij !! :-))

    Login om te reageren
  70. christophe12 zegt

    17 januari 2013 om 10:49

    Hmm dat toyota in het rijtje van beste van de klas staat is wel grappig , ik heb een mr2 gehad die tot 3 x toe een nieuwe motor heeft gekregen. En dat lag niet aan mij, de eerste heeft zich opgeblazen en de tweede zoop meer olie dan benzine. Als je dan van toyota een nieuwe krijgt zelfs na garantieperiode weten ze goed genoeg dat er iets met de motor mis is. Het is trouwens dezelfde motor die in veel lotus elise’s heeft gezeten(of nog zit)

    Login om te reageren
    • hectorae86 zegt

      17 januari 2013 om 11:13

      @christophe12: In de MR2 lag een 1ZZ-FE ( heel specifiek een 1ZZ-FED ) met een boring van 79 mm en een slag van 91.5 mm, dit was niet echt bepaald ideaal om te gebruiken in een sport-auto. In de lotus Elise lag de 2ZZ-GE met een boring van 82 mm en een slag van 85 mm, deze boor-slag-ratio is veel beter voor een sportief rijgedrag, daar hoef je niet eens een deskundige voor te zijn.
      Ze hadden die motor gewoon nooit in een sportieve auto moeten gooien en al helemaal niet in eentje met een te gecompliceerd koel-systeem ( gezien het feit dat de motor achterin ligt ).

      Login om te reageren
  71. panzerknacker zegt

    17 januari 2013 om 10:55

    Niet bepaald verassend dat Honda op 1 staat, maar bijvoorbeeld Jaguar, Fiat en Ford terugvinden in de top 10 had ik echt niet verwacht. Goed werk.

    Login om te reageren
    • rogierrs zegt

      17 januari 2013 om 14:50

      @panzerknacker: wij hebben thuis 2 italianen staan. een alfa 159 en een brava uit 1997 met bijna 250.000 op teller. probleemloos. je moet de auto gewoon goed onderhouden

      Login om te reageren
  72. vwally zegt

    17 januari 2013 om 11:57

    Had verwacht dat VW veel hoger zou staan door die problemen met de tsi motoren.

    Login om te reageren
  73. fadje104 zegt

    17 januari 2013 om 12:25

    Ben ik ff blij dat ik seat rij.

    Login om te reageren
  74. johanw zegt

    17 januari 2013 om 13:29

    verbaasd mij niets dat honda op 1 staat, heb 14 jaar honda gereden en nooit motorproblemen…nu 1 van de Duitse drie en als benzinelampje aanschiet met een geluidje ben ik al bang “ohnee niet weer problemen, zoals dat de motor weer foutmelding geeft”.

    Login om te reageren
  75. ramshoek zegt

    17 januari 2013 om 14:41

    Ik blijf me toch verbazen over de uitkomsten van de verschillende kwaliteit/betrouwbaarheid/klanttevredenheid onderzoeken.

    In dit onderzoek is Audi echt slecht en VW iets minder slecht (maar nog steeds ver onder de maat).
    In de Autoweek tevredenheidsonderzoek is Audi het enige VAG merk dat juist wel redelijk presteert. Wanneer je naar de onderzoeken van de ADAC kijkt, dan doen de ‘eigen’ merken het juist wel erg goed qua betrouwbaarheid. Maar het ADAC onderzoek is zo ongeveer het enige onderzoek dat iets positiefs over de VAG producten roept want ook het JD Power onderzoeken dat TOPgear een aantal jaren heeft gedaan, laten uitslagen zien vergelijkbaar met die van Autoweek (en haar internationale collega’s).

    Maar goed, leg de verschillende onderzoeken over elkaar heen en je krijgt toch wel een redelijk beeld van wat goed is (Honda, Toyota, Mazda) en welke merken hun kwaliteitsimago echt niet waard zijn.

    Helaas steken mensen vaak meer research in hun nieuwe foto camera dan in de auto waar ze dag in dag uit mee op pad gaan…

    Login om te reageren
  76. popoff zegt

    17 januari 2013 om 15:56

    Wat een hoop ophef over een totaal niets zeggende lijst.
    Als dingen als leeftijd, ervaring in miles, motorinhoud en type (diesel, benzine),verhoudingen geregistreerde units t/o pechgevallen niet geregistreerd worden zegt deze lijst helemaal niets. Neemt niet weg dat de uitkomst niet verbaasd.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      17 januari 2013 om 17:49

      @popoff:
      Gewoon je kop in het zand steken en je zuurverdiende centjes verbranden aan een VAG…, omdat je denkt dat je dan indruk maakt op de buren en je vrienden….

      Login om te reageren
      • popoff zegt

        17 januari 2013 om 22:57

        @jrk68: Waarom zó agressief ? Heeft niets met ‘je kop in het zand steken’ te maken. Zonder bovengenoemde info is dit onderzoek toch een face ? Jouw Rover blok komt er immers ook niet zo goed uit..
        Daarnaast besluit ik toch dat de uitkomst ‘niet verbaasd’
        Sluit naadloos aan op onderzoeken elders in Europa.
        Maar ik weiger klakkeloos aan te nemen dat dit -DE- feiten zijn zonder overige specs. Is erg kortzichtig.

        Login om te reageren
        • popoff zegt

          17 januari 2013 om 22:58

          @popoff: Farce**

          Login om te reageren
  77. camber24 zegt

    17 januari 2013 om 18:31

    Ik had BMW in dit lijstje niet verwacht.

    Login om te reageren
  78. TT225man zegt

    17 januari 2013 om 22:55

    In 3 jaar 3(!) maal nieuwe motor in (2) nieuwe Audi(s), dacht dat ik de enige was, maar nu begrijp ik dat dat zeker niet zo is…… :-(

    Login om te reageren
  79. babybenzer zegt

    19 januari 2013 om 10:02

    Vaak zijn dat lease audis die dik over de 2,5 ton hebben gelopen en vaak moet er dan een riemetje of iets vervangen worden, same story bij bmw en volkswagen enz. Dus eigenlijk zegt deze test helemaal niks

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 januari 2013 om 10:07

      @babybenzer: kletspraat.. geen enkele grote leasemaatschappij sluit contracten af boven 180.000

      Login om te reageren
  80. freez65 zegt

    19 januari 2013 om 15:42

    Verschillende vragen,

    Mini staat mogelijk hoog door de toepassing van Peugeot THP blokken. Hoeveel van de defecten van Ford zijn overigens van de PSA diesels?

    EIgenlijk wil je het weten naar motorproducent en niet zozeer naar autoproducent.

    Login om te reageren
  81. aries zegt

    6 april 2013 om 12:08

    Rover MG staat op nummer 1 van de meeste motorproblemen, honda nr 1 van de minste, een rover 25 14i 16v uit 2003 heeft een honda motor :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North