• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top 10: snelste / krachtigste Porsches per tuner

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 januari 2013 om 12:53 – 53 Reacties

1981 Gemballa 911 - oervader


Hoewel de Porsche 911 bijna 50 jaar bestaat, duikt het tuning-gilde er pas echt sinds de vorige generatie (997) massaal op. Veredelaars als RUF, Koenig en Gemballa effenden het pad, en anno 2013 heeft de Porsche-rijder met een pk-fetisj meer keus dan ooit. Een top 10.

De essentiële vraag is: hoe definieer je zo’n top 10? Kijk je puur naar pk’s, of neem je ook de handling van de auto in acht? Er zijn per slot van rekening zat Porsches die met de helft aan pk’s hun opgepompte anabolen-broeders alle hoeken van het circuit laten zien (vergelijk het maar met het in de boksring zetten van een Muay Thai-vechter tegenover een bodybuilder).

Uiteindelijk is er een mix van brute kracht en agiliteit uit komen rollen, en is de historie van sommige tuners ook niet vergeten. Hier moet u het mee doen:

#10 Evolution Motorsports

  • Evolution Motorsports 911 Turbo (997 Turbo – 1500 pk)

Een Amerikaanse Porsche, dus je kunt er donder op zeggen dat rechtdoorsnelheid het belangrijkst is. En inderdaad, deze rode duivel mocht zich al meermalen bewijzen op de Texas Mile.

#09 Jürgen Alzen Motorsport

  • JAM Mission 400+ (997 Turbo – 1.050 pk)

Nomen est omen. Met deze 911 moet en zal je de 400 km/u-grens doorbreken. Kost je een halve Veyron, maar dan heb je ook wat.

#08 SpeedART

  • SpeedART BTR-II 650 Evo (997 Turbo – 650 pk)

Op basis van de Mk.2 997 Turbo kwam SpeedART met dit pakket: 150 extra pk’s en evenzoveel bonus-Nm’s komen er uit het 3,8 liter grote boxerblok. Voldoende grunt om de 0-100 sprint in 3,2 seconden te doen. De teller stopt bij volgas ergens boven de 320 km/u.

#07 Techart

  • Techart GT Street RS (997 GT2 RS – 720 pk)

720 powerpaardjes en 900 Nm aan koppel op de achterwielen. Zet deze maximaal aan het werk en je bereikt volgens de tuner 352 km/u.

  • Techart 911 Turbo (997 Turbo – 700 pk)

Ga je liever voor vierwielaandrijving, dan moet je de 997 Turbo van Techart hebben. Nagenoeg dezelfde specs, alleen doe je de 0-100 km/u in minder dan 3 seconden (2,8), waarmee je de GT2 RS vlak achter je laat.

#06 Sportec

  • Sportec SPR1M (997 Turbo – 858 pk)

Het grootste kanon uit de Zwitserse Sportec-stal. Probeer deze 858 pk echter niet in de Zwitserse bergen los te laten, want overal staan flitskasten. Gelukkig is de Autobahn nooit ver weg.

  • Sportec GT2 R (997 GT2 RS – 720 pk)

Ga je liever voor RWD, dan is deze GT2 RS wellicht een betere keuze. Qua specs verschilt hij weinig van de Techart, dus het gaat er hier vooral om welke je beter gelukt vindt.

#05 Wimmer

  • Wimmer GT2 RS (997 GT2 RS – 1.020 pk)

Ook Wimmer treedt toe tot de 1.000+ pk-club. Met een GT2 RS is de basis al sterk, maar de tuner sleept er even 400 bonuspk’s uit. Wimmer, you cray.

#04 9ff

  • 9ff GTurbo 1200 (997 GT3 – 1.200 pk)

Deze pk-tijger hoeft op straat bijna niemand voor zich te dulden. Of het ook berekenbaar is, daar kunnen wij niet over meepraten.

9ff GT9 Vmax (997 GT3 – 1.400 pk)

De naam zegt het al: deze Porsche is gebouwd om heel hard rechtdoor te gaan. En voor topsnelheid heb je pk’s nodig. Zijn 1.400 paardjes genoeg?

#03 Gemballa

Gemballa Avalanche GTR 800 Evo-R (997 Turbo – 800 pk)

Als een lawine dendert hij over je heen, deze 800 pk sterke 911 Turbo. Na decennia in het vak kan Gemballa het nog steeds!

#02 Edo Competition

Edo Competition GT2 RS (996 GT2 – 670 pk)

Hard rechtdoor gaan is één doel, maar met deze 911 pakte Edo het anders aan.

Op zich best grappig, dat er vijf jaar voor Porsches 911 GT2 RS al een tuner was die dezelfde naam gebruikte. De basis voor deze bochtenridder was echter een 996 GT2, die met veel extra pk’s en een giga-vleugel serieus snel en wendbaar was.

Kijk maar naar deze Ringvideo, waarin Patrick Simon in slechts 7:15 minuten zijn natuurlijke habitat, de Nordschleife, lapt. In 2005.

#01 RUF

RUF RT12R (997 – 730 pk)

RUF RGT-8 (991 – 550 pk)

Een V8 achterin een Porsche 911 leggen, waarom ook niet? RUF doet het in ieder geval.

RUF CTR3 (997 – 750 pk)

Je zou denken dat je met een Cayman te maken hebt, maar de CTR3 is onderhuids toch echt een 911. Een op het oog nogal afwijkende creatie, maar hard gaat ‘ie zeker!

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Video: politieagent veroorzaakt bijna een aanrijding
  • Primeur: AUDI E5 Sportback voor het eerst in levende lijve gespot
  • Zoveel elektrische auto’s zijn er in jouw gemeente
  • Oei: volledig elektrische Audi RS6 C9 wordt een zwaargewicht!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 996, 997, 9ff, edo-competition, evolution-motorsports, gemballa, lijstjes, Porsche, ruf, speedart, sportec, techart, top10, tuning, wimmer

Vorig bericht: « Te koop: Ferrari ‘F48’ Koenig (348 TS, incl video)
Volgend bericht: Klassieke Corvette van GM-baas voor $270.000 geveild »

Lees Interacties

Reacties

  1. motmot86 zegt

    19 januari 2013 om 12:56

    kwijl kwijl

    Login om te reageren
  2. motmot86 zegt

    19 januari 2013 om 12:57

    Techart 911 Turbo!!!

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    19 januari 2013 om 12:58

    Ik zie geen verschil?

    Login om te reageren
    • dheep zegt

      19 januari 2013 om 13:30

      @norge: Liefde maakt blind.

      Login om te reageren
  4. motmot86 zegt

    19 januari 2013 om 13:01

    @norge specificaties?

    Login om te reageren
  5. brennie-1994 zegt

    19 januari 2013 om 13:15

    Ik mis de porsche van P-Switzer.

    Login om te reageren
  6. BananaMan zegt

    19 januari 2013 om 13:18

    Albert is ook leuk, zie bijv:

    http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=787

    Login om te reageren
    • BananaMan zegt

      19 januari 2013 om 13:19

      @BananaMan: 1055 pk trouwens

      Login om te reageren
      • BananaMan zegt

        19 januari 2013 om 13:22

        @BananaMan: o wacht.. staat hierboven ook al, maar dan met een verkeerde naam…

        Login om te reageren
        • BananaMan zegt

          19 januari 2013 om 13:25

          @BananaMan:
          correctie ANDERE naam, blijkbaar staat de Alzen motersport te koop bij Albert motersport om het allemaal extra verwarrend te maken

          Login om te reageren
          • 964rs zegt

            19 januari 2013 om 14:03

            @BananaMan: je bent er wel maar druk mee he

            Login om te reageren
  7. adyton zegt

    19 januari 2013 om 13:20

    Alleen de CTR3 is begerenswaardig.

    Login om te reageren
  8. Rob zegt

    19 januari 2013 om 13:33

    De enige leuke in dit rijtje vind ik de RUF RGT8. Een vanillevla gele 911 met een V8 achterin, bestaat er een nog leukere 911??? Euhm, ja die bestaat (Singer 911), maar de RUF RGT8 komt dan op plekje 2 ;-)

    De rest in dit rijtje zijn opgefokte pk-monsters, die ik waarschijnlijk binnen 10 seconden om een 100 jaar oude eikenboom zou vouwen.. Niks voor mij, die zelfmoord Porsches

    Login om te reageren
  9. vale46 zegt

    19 januari 2013 om 13:40

    foutje in de tekst? “Wimmer, you cra(Z)y.”

    Login om te reageren
  10. 964rs zegt

    19 januari 2013 om 13:44

    ruf yellowbird iemand? nee?
    Singer porsche? nee?

    tunen is niet alleen pk’s het is de hele auto.

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      19 januari 2013 om 13:49

      @964rs: iddd doe mij maar een singer idd in mijn ogen de mooiste 911 die je op het moment kan kopen

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        19 januari 2013 om 14:14

        @nicktexel:
        Helemaal correct. Als je fan bent van Singer, moet je het volgende filmpje kijken: (wellicht al eens voorbij gekomen op Autoblog)
        http://www.youtube.com/watch?v=fJQ4hQSusjE

        Login om te reageren
    • petervee zegt

      19 januari 2013 om 14:10

      @964rs: yellowbird, de beste en enige

      Login om te reageren
      • bassen zegt

        19 januari 2013 om 18:06

        @petervee: Maar ja is dan ook geen Porsche tuning, geldt ook voor de 3 die in het lijstje staan.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 januari 2013 om 16:49

      @964rs:

      Groot gelijk. Maar dat vergeten ze hier te pas en te onpas nogal eens.

      Login om te reageren
  11. vale46 zegt

    19 januari 2013 om 13:48

    Waarom staat Manthey niet in dit lijstje? Het zijn misschien niet de aller-krachtigste Porsches die er zijn, maar ze zijn wel retesnel in een rondje door hun achtertuin (de ‘ring).
    Ik zou de Avalanche op #1 gezet hebben, echt een dikke bak, nog eens snel ook, echt een supercar!

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      19 januari 2013 om 13:54

      @vale46: Ik vind die GT-look wel jammer op de Avalanche. Dan apprecieer ik meer wat RUF gedaan heeft met de CTR3. Dat lijkt een volledig nieuw model van Porsche.

      Login om te reageren
  12. midasracer zegt

    19 januari 2013 om 13:53

    Doe mij maar een Singer 911. Filmpje van Drive/Chris Harris gezien over Singer en de auto en ik ben helemaal hooked aan dit autootje. Helaas wel een half miljoen dollar.

    Login om te reageren
  13. bullgod76 zegt

    19 januari 2013 om 13:59

    Eerst worden we lekker gemaakt met een plaatje van een klassieke Gemballa 911 en dan zien we uiteindelijk alleen maar redelijk nieuwe wagens.
    Dat vind ik dus jammer.

    Login om te reageren
  14. bmwe46csl zegt

    19 januari 2013 om 14:25

    doe mij die tijger maar

    Login om te reageren
  15. vali1992nl zegt

    19 januari 2013 om 14:45

    Voor mij de rauh welt begriff Porsches. Dat vind ik nog steeds de mooiste getunede 911’s. http://8000vueltas.com/wp-content/uploads/2011/05/41.jpg

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      19 januari 2013 om 17:30

      @vali1992nl: wat een vet ding!

      Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    19 januari 2013 om 15:12

    Doe mij de 9FF maar

    http://youtu.be/RSiknkki29w

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      19 januari 2013 om 17:30

      @rufctr01: VAG lover!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        19 januari 2013 om 18:01

        @solmatje: hahaha…zelf

        Login om te reageren
  17. hanzel zegt

    19 januari 2013 om 15:17

    Ben niet echt een Porsche fan maar als het moet dan de Sportec SPR1M de minst opvallende creatie ziet er gewoon zeer gelikt uit en de pk’s boeien mij niet zoveel in dit geval.

    Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    19 januari 2013 om 15:21

    De RUF’s. Die zien er tenminste een beetje normaal uit. De rest is pipo de clown tuning vind ik. Flitsende kleurtjes en moeke’s strijkplank op de kofferbak. RUF is meer een soort Alpina. Meer op techniek dan crazy bodykits. Die Mantey Boxster die jullie getest hebben, doen die geen 911? Dat was toch ook meer een techniek tuner?

    Login om te reageren
  19. awesome zegt

    19 januari 2013 om 15:25

    Niet één RWB? Waardeloos lijstje dan.

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    19 januari 2013 om 16:05

    De titel is wel een beetje misleidend. Ik maakte eruit op dat er een top 10 lijstje per Porschetuner zou staan.

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    19 januari 2013 om 16:51

    Geen van allen zou ik in willen rijden. TE veel vermogen. Dat kan nooit niet goed zijn. Maak liever de wagen sneller door er echt aan te zitten prusten.

    Waarom brute kracht als je de motor zo fijn kunt laten lopen als een naaimachientje. De ophanging kunt uitbalanceren zodat je aan het asphalt kan voelen welke samenstelling het heeft.
    En het de stuurinrichting zo kan manipuleren dat je nooit die handen moet kruisen.

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      19 januari 2013 om 17:57

      @Hupke: De RUF RGT-8 is geen getunde porsche motor, maar een door RUF ontwikkeld blok.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 januari 2013 om 18:10

      @Hupke: Nooit niet goed.. dus altijd goed? ;) :P

      Login om te reageren
  22. bassen zegt

    19 januari 2013 om 17:56

    Pfffff, RUF is geen tuner, leer dat nu eens. Het is gewoon een auto fabrikant en heeft zijn eigen chassisnummer die compleet anders is als die van Porsche.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      20 januari 2013 om 14:53

      @bassen: ja en paarden hebben zeker ook benen? Veel respect voor wat Alois Ruf bereikt heeft, zeker. En op papier mag het dan een merk zijn. Maar in de echte wereld hebben paarden poten en is Ruf een tuner

      Login om te reageren
  23. bassen zegt

    19 januari 2013 om 18:03

    @sir_smokalot, doe eens wat research. RUF is een onafhankelijk automerk en geen tuner. Alle modellen die jij hier opnoemt hebben een RUF chassisnummer en zijn dus geen getunde Porsches.

    RUF RGT-8, dit blok is ontwikkeld door RUF zelf en geplaatst in een RUF en geen Porsche

    RUF CTR3, hoe kom je erbij dat het onderhuids een 911 is, chassis is door RUF ontwikkeld en daar is dan ook niks 911 aan.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 januari 2013 om 18:10

      @bassen: Ach, doe niet zo moeilijk, uiteindelijk is het niks meer dan een getunede Porsche..

      Login om te reageren
      • bassen zegt

        19 januari 2013 om 18:15

        @dennisr: Heb je gelezen wat ik schreef, het is geen tuning maar een automerk.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          19 januari 2013 om 18:18

          @bassen: Heb je gelezen wat ik schreef, doe niet zo moeilijk.

          Login om te reageren
          • bassen zegt

            19 januari 2013 om 19:33

            @dennisr: Hij zegt er toch onwaarheden neer, wat heb je aan een blog als die uit de duim is gezogen? De CTR3 is niet op basis van een 911 maar een geheel door RUF ontwikkelde auto.

            Maar goed schijnbaar maakt dat voor jouw niet uit, evenals de 3 likers op je comment.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              19 januari 2013 om 19:43

              @bassen: Nou goed, nu we het er zo over hebben begin ik het nog wel interessant te vinden..

              Goed, onwaarheden.. ”Een V8 achterin een Porsche 911 leggen, waarom ook niet? RUF doet het in ieder geval.”

              Klopt dus niet? (weet het echt niet) RUF neemt dus niet een bestaande 911, maar bouwt een geheel eigen 911..

              RUF is dus eigenlijk dom bezig.. veel werk van iets wat niemand er aan af ziet..

              Login om te reageren
              • bassen zegt

                19 januari 2013 om 22:45

                @dennisr: RUF koopt in het geval van de RGT-8 een blanco carrosserie. Voorschermen et cetera is allemaal eigen fabricaat, dat jij het er niet van afziet en veel andere leken niet doet er niet toe. RUF heeft genoeg afnemers die dit soort details wel zien en laat die nu het geld op tafel leggen.

    • mashell zegt

      20 januari 2013 om 14:38

      @bassen: hahaha. Als RUF echt een onafhankelijk automerk zou zijn (net als Alpina zijn ze dat formeel wel en in de praktijk natuurlijk helemaal niet) dan werden ze genadeloos door de juristen van Porsche in de pan gehakt omdat ze designs van Porsche stelen.

      Login om te reageren
      • bassen zegt

        20 januari 2013 om 15:28

        @mashell: Als, met andere woorden je weet het niet. Ik weet het wel, heb ook persoonlijk contact gehad met Alois Ruf, heb een RUFdatabase dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.

        Login om te reageren
  24. Svda zegt

    19 januari 2013 om 23:00

    Word nog een belangerijke Porsche vergeten namelijk de 911 ’76 van Bisimoto met 771 pk.Een bekende in de performance wereld, vooral in de Vagscene.
    Hij ontwikkeld ook vele snelle Honda’s voor sprints

    http://www.speedhunters.com/2012/06/the-new-old-kid-on-the-block/bisi911_02/

    Login om te reageren
  25. replicant zegt

    19 januari 2013 om 23:40

    De Porsche wordt van alle merken in mijn ogen het best getuned..

    Login om te reageren
  26. salberts93 zegt

    19 januari 2013 om 23:56

    hoeveel haast moet je hebben in je leven als je besluit dat 500 pk in een 911 Turbo niet genoeg is, en besluit er voor het gemak maar 1500 van te maken xD

    Login om te reageren
  27. schoeneke zegt

    20 januari 2013 om 07:50

    Die blauwe van wimmer vind ik serieus mooi. Die oranje zebra is ook wel vet.

    Login om te reageren
  28. vwally zegt

    20 januari 2013 om 15:39

    Die EDO is ook lelijk zeg..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North