• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Top10 lastdieren / vakantieauto’s

Auteur: Alwood, gepost 13 april 2009 om 12:00 – 99 Reacties

De beste pakezel

Leuk natuurlijk: sportauto’s, cabrio’s (zomerauto’s) en klassiekers. In het échte leven heb je er weinig aan. Zelfs in de zomer is het best handig als er veel in een auto past. De tandenborstel én alle onderdelen voor een van de voorgaande auto’s moet je ergens kunnen verstoppen, tijdens de vakantie. Een beetje pakezel heeft ook een trekhaak nodig. Niet alleen om bumperklevers op afstand te houden, ook om het nieuwe brik naar Nederland te slepen. Wat zijn hier nu de meest ideale auto’s voor?

Nu zou je meteen voor een Hyundai H200 diesel kunnen gaan. Een rationele, voordelige en praktische oplossing. Juist ja. Een saaie, tergend langzame en saaie oplossing. We zijn immers op de wereld gezet om van auto’s te genieten, niet om langzaam weg te kwijnen in een emotieloos stuk auto. Als autoliefhebber wil je dan ook een machine die overstroomd van passie, emotie, kracht en geluid. De soundtrack moet die Ferrari naast je, in de file, kleineren en ook met aanhangsel moet bumperkleven met 150km per uur mogelijk zijn.

Tijd voor een nieuw pakket van eisen. De basiseisen (saai, duurt lang, overslaan): voldoende laadruimte, een flinke toegestane aanhangerlast en een voldoende koppelrijke motor. De rest van het eisenpakket: lekker geluid, belachelijk snel en een duidelijke aanwezigheid op de weg.

10. Dodge Ram SRT10.
Achteraan in het rijtje komt de Dodge Ram SRT10. Een van de meest bizarre creaties die op deze wereld rondrijdt. Heel veel ruimte, een lekker lomp voorkomen en een beest van een motor. Echter voor de lange rit sta je zelfs voor autoblog-begrippen wel heel vaak stil bij onze vrienden, de oliemaatschappijen.

Dodge Ram SRT-10

9. Buick Estate.
Nummer negen is nauwelijks zuiniger dan de SRT10, wel een stuk trager, maar wel met meer uitstraling. De Buick Estate is lekker eighties. Vierkanter kan niet! Verder is de ruimte immens, de roffel van de V8 erg lekker en het uitzicht over de vierkante motorkap geweldig. Gewoon twee ton erachter hangen en hij trekt het wel van de plek.

Buick Estate

8. Audi RS6 (C5).
Wederom een grootverbruiker. De Audi RS6 C5 is nauwelijks zuiniger dan een G55 AMG. De onhandige ronde designs van Audi zorgen verder voor schrikbarend weinig laadruimte. Toch wil dit beestje nog best een flinke last trekken. Dit in tegenstelling tot de nieuwere, sterkere RS6, waar een trekhaak niet meer tot de mogelijkheden blijkt te horen.

Audi RS6 C5

7. Volkswagen Touareg V10 TDI.
De eerste diesel in het lijstje. De Touareg heeft zelfs bewezen een Boeing te kunnen trekken, dus dan moet die tandemasser ook wel lukken. Verbluffende techniek en genoeg kracht om de aarde sneller rond te laten draaien, maar totaal geen emotie. Toch jammer.

Volkswagen Touareg V10 TDI

6. Audi Q7 V12 TDI.
Deze is zelfs nog sterker dan de V10 TDI uit de Touareg. Bovendien lekker luxe en best ruim van binnen. Net als de VW echter ook een veel te klinische auto. Fijne kracht, leuke reisauto maar niet een die blijvend het hart sneller doet kloppen.

Audi Q7 V12 TDI

5. Mercedes G55 AMG.
De G55 kan alles. Net als voor de SRT10 geld echter dat deze vaker moet ‘stoppen om te plassen’ dan de vrouw/vriendin. Ondanks het betoverende motorgeluid kan dit toch zorgen voor de nodige frustraties op een reis.

Mercedes G55 AMG

4. Land Rover Discovery 300tdi.
De Land Rover Discovery 300tdi, een update van de auto die de naam heeft gemaakt. De motor is net wat sterker dan de 200tdi die voorheen geleverd werd. In een tijd dat CO2 nog schoon was en seks nog vies, was dit de auto die je achter Defenders aan zag rijden op het Britse platteland. Geen snelheidsmonster, maar wel een auto die met de zwaarste last (3500kg!) nog steeds kan accelereren.

Landrover Discovery

3. Volvo 740 station.
Een persoonlijk favoriet op de laatste podiumplek. Een auto als een zwart gat. Wie een 740 station heeft gehad weet hoe groot deze is. Er is altijd nog wel ergens ‘plek voor meer’. Weliswaar zakt de auto op een gegeven moment door de assen, nog steeds zal deze prima rijden en altijd is er ruimte over. De 2.3 viercilinder is niet te verslijten en de turbo zorgt voor ‘genoeg’ kracht.

Volvo 740 turbo estate

2. Land Rover Defender.
De Land Rover Defender (90/110/130). Helaas hebben emissie eisen er al snel voor gezorgd dat de vijfcilinder diesel door een elektronisch rietje moest ademen, maar dit was ook weer elektronisch te verhelpen. Vooruit, het snelheidspuntje gaat hier niet op, bij 130km per uur is het leuk geweest. De auto barst van de passie en emotie. Op een of andere manier weten de Britten gevoel in auto’s te leggen wat weinig andere fabrikanten lukt. Samen met de G-wagon, Disco en SRT10 behoort de Defender tot de 3500-kilo-club.

Landrover Defender

1. Mercedes E63 AMG combi.
Om af te sluiten met het snelle broertje van “der G”. De Mercedes E63 AMG combi. De V8 is in deze combi véél zuiniger dan in de G55 en dus verantwoord, en groen! Alles moet je in verhouding zien. Verder mag deze Benz maarliefst 2 ton meenemen en kan je er ook nog leuk mee over de camping driften. Wat een wagen!

Mercedes E63 AMG combi

Bij deze, de autoblog caravantrekauto van het jaar…

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

740, Asobakken, caravan, defender, Dodge, g55, Land Rover, lijstjes, Mercedes, Q7, rs6, top10, touareg, Volvo

Vorig bericht: « Te koop: Lincoln Sentinel conceptcar uit 1995
Volgend bericht: BMW Z3M met tapijtstof anyone? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    13 april 2009 om 12:02

    De RS6, please!!

    Kan me al heel lang voorstellen hoe het is om daarmee de tol op de autoroute te betalen en vervolgens keihard verder scheuren naar het volgende tolpoortje!

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    13 april 2009 om 12:07

    En ahem, topicstarter, niets mis met een H200 diesel…

    Onze Satellitte 2.5 diesel had ons altijd overal heen gebracht en zelfs op 2500 meter hoogte had ie nog meer dan voldoende zuurstof. Dat is bijna een kilometer hoger dan waar onze Space Wagon 2.0TD oververhit raakte. Daarbij haalde deze 1840kg zware captainchair-cruiser met z’n 85 pktjes een geijkte topsnelheid van 160! :)

    Login om te reageren
  3. CustomCruiserMan zegt

    13 april 2009 om 12:10

    De mijne is toch nog net wat vierkanter dan de Buick 8)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Oldsmobile_Custom_Cruiser
    (2de generatie)

    Login om te reageren
  4. T-Bird zegt

    13 april 2009 om 12:14

    Ik nam de Buick! Wat een bak zeg. Heerlijk om lekker in te cruisen, lekkere V8 onder de kap, veel ruimte, wat wil je nog meer?

    Jammer dat ze zo niet meer worden gemaakt!

    Login om te reageren
  5. renaultfreak zegt

    13 april 2009 om 12:14

    renault espace 3.5 v6 intaile aub!

    Login om te reageren
  6. GH zegt

    13 april 2009 om 12:16

    Bij de Mercedes G55 AMG:

    Net als voor de SRT10 geld echter dat deze vaker moet ’stoppen om te plassen’ dan de vrouw/vriendin.

    geld = geldt?

    OT: zeker leuk rijtje, die SRT klinkt zeker leuk. Hier in de straat staat een Toyota met 5,7 V8 blok, die ook heel leuk klinkt.

    Login om te reageren
  7. Sander zegt

    13 april 2009 om 12:16

    Na zelf 360 000km in een onverwoestbare volvo 740 station (diesel) gereden te hebben kan ik het alleen maar beamen: een betrouwbaar werkpaard zoals er geen meer gemaakt worden!

    Login om te reageren
  8. vØlvØ frǽk zegt

    13 april 2009 om 12:17

    @ Alwood
    Maak van die 740 eens eeen 240. Een 240 heeft namelijk nog meer laadvermogen! Ik heb eens op internet een lijst gezien met de inhouden van alle Volvo’s (volgens mij zelfs hier op autoblog) en de 240 had de grootste kofferbak ooit.

    En er gaan echt wel 5 personen + heeeeeeeel veel bagage mee. De motor is dezelfde 2.3 als in de 740. 1/6 is haalbaar ;)

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    13 april 2009 om 12:17

    Met dit lijstje kan ik leven :D

    Op het moment bezit ik een 1988 Volvo 740 GL (Sedan) en zelfs daar kan de hele familie met bepakking in :P

    Login om te reageren
  10. DavidZ zegt

    13 april 2009 om 12:18

    Betrouwbaarheid lijkt me ook wel handig op vakantie: dat je niet ergens in de Franse of Spaanse binnenlanden staat met een kokende motor. En dat ‘ie start en zo…… Of, wanneer je een onderdeel nodig hebt, ’t ook lokaal te krijgen en te monteren is.
    Toyota LandCruiser 120 series als 5 deurs en in benzine uitvoering is misschien praktisch.

    *lampje smiley*

    Login om te reageren
  11. BananaFlip zegt

    13 april 2009 om 12:18

    Pass mij die G maar, en als de nieuwe E63 AMG er ook tussen staat doen we die er gewoon bij :mrgreen: .

    @ renaultfreak

    Weet je wat, doen we er ook nog een Modus tussen!
    :roll:

    Login om te reageren
  12. ZwerverRoodbaard zegt

    13 april 2009 om 12:18

    Mijne heeft trouwens bijna de magische 500.000 op de teller ;) en dat trouwens op LPG :D

    Login om te reageren
  13. Apache zegt

    13 april 2009 om 12:21

    Login om te reageren
  14. renaultfreak zegt

    13 april 2009 om 12:21

    @bananaflip,

    jij gaat niet in een modus rijden met 7 personen + plus een beetje bagage met een sleurhut erachter.

    Login om te reageren
  15. Sander zegt

    13 april 2009 om 12:22

    geen M5 Touring?

    Login om te reageren
  16. ///M zegt

    13 april 2009 om 12:22

    Toch liever een M5 Touring ;)

    Login om te reageren
  17. rudi zegt

    13 april 2009 om 12:23

    die mij die rs6 maar, en dus ook zeker de nieuwe NIET. Oude is veel ruiger, maar egt wel vet ruim hoor die auto. En trouwens op de c5 ook geen trekhaak geleverd, heeft te maken met fabriekgarantie, net als bij de c6. Kan er wel gewoon een van de a6 op bouwen.

    Login om te reageren
  18. RoT___ zegt

    13 april 2009 om 12:23

    Onze vorige auto, een Peugeot 406 diesel, was een heerlijke reiswagen. Weliswaar niet het meest snel, maar o zo comfortabel. Nooit gebroken uit de auto gestapt als we ergens aan kwamen. En nog fijner: het actieradius van de 406 was bij het rijden van snelwegen meer dan 1000km, ideaal!

    Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    13 april 2009 om 12:26

    Bekijk dit eens.

    Login om te reageren
  20. EnzoR zegt

    13 april 2009 om 12:26

    doe mij maar 1 – 8 en 10 ! alle 3 :P is prima hoor

    Login om te reageren
  21. Dennis zegt

    13 april 2009 om 12:27

    Perfect topic, ben op zoek naar een reiswagen, weliswaar iets betaalbaarder.
    Wat dacht je van een BMW 320d Touring (bj 1999-2005)

    Login om te reageren
  22. m5 zegt

    13 april 2009 om 12:27

    een e39m5 touring ;)

    Login om te reageren
  23. vØlvØ frǽk zegt

    13 april 2009 om 12:28

    aah hier is het lijst. Kwam id van autoblog:
    volvo 240 1200-2151 l
    volvo 740 992-2120 l
    volvo 940 992-1705 l
    volvo v90 992-1702 l
    volvo 850 960-1580 l
    volvo v702 485-1641 l
    volvo v703 540-……. l

    Zie de reactie van Florijn:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/01/dit-is-de-nieuwe-volvo-v70

    Login om te reageren
  24. RoT___ zegt

    13 april 2009 om 12:30

    @Dennis: diesel is altijd fijn, vooral op de snelweg lopen ze heerlijk zuinig. Grote tankinhoud is ook een pre. Plus een paar comfortabele stoelen + onderstel.

    Login om te reageren
  25. Micheloo0 zegt

    13 april 2009 om 12:33

    Ik vind die maserati granturismo nog altijd de beste caravanauto hoor :D

    Login om te reageren
  26. SjoRs zegt

    13 april 2009 om 12:33

    Doe mij de Landrover defender maar daar ga ik dan liever mee offroad op vakantie als met de E63 AMG te driften tussen de drempels op de camping;)
    Als aanvulling: Chrysler 300C SRT8 Touring, Alpina B5 Touring, Volvo 855 T5-R

    Login om te reageren
  27. Bas zegt

    13 april 2009 om 12:42

    Doe mij die 240/740 maar.
    Hoezo kleineren en bumperkleven….is vakantie niet gewoon om van te genieten?

    Oja….da’s waar ook….bumperkleven is voor de meesten leasebaklullen ook genieten.

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    13 april 2009 om 12:43

    CL500 anyone?

    Login om te reageren
  29. derx zegt

    13 april 2009 om 12:43

    Ik mis toch echt de lamborghini LM002 in dit rijtje… Over een dikke caravan trekker gesproken :)

    Login om te reageren
  30. Project America zegt

    13 april 2009 om 12:43

    Gisteren een 535d met 330 pk gereden(opgevoerd), dat is een heeeeeerlijk automobieltje om mee naar Spanje te rijden;)

    Login om te reageren
  31. Mr. V8 zegt

    13 april 2009 om 12:44

    Doe dan maar een M5 Touring of X6 M ;)

    Login om te reageren
  32. EJS zegt

    13 april 2009 om 12:50

    @vØlvØ frǽk

    haha, dat was onze vorige station.. met een 2.3 turbo. Kon idd moeiteloos alles in mee, incluus heel gezin van 5 personen, en verder zijn ze onverslijtbaar.. jammer dat het weggedrag niet zo super is;)

    zelf zou ik als reisauto uit dit rijtje voor de E63 of de RS6 gaan.. De Buick Estate zou ik ook wel willen hebben, maar niet om lange afstanden mee te rijden, die moet je koesteren als Oldtimer:D

    Login om te reageren
  33. Benjamin1 zegt

    13 april 2009 om 12:53

    Ik zou een Lotus Elise kiezen, geen idee waarom.

    Login om te reageren
  34. Alwood zegt

    13 april 2009 om 12:57

    De E39 en E60 M5’en hebben geen goedkeuring voor een trekhaak voor zover ik weet/heb kunnen vinden. Anders had de E39 er in ieder geval in gestaan :) Toch kan de Mercedes sowieso veel meer last dragen en trekken dan de beemer.

    @Dennis
    een 3’tje heeft vrij weinig ruimte voor bagage… Volvo kan ook best op budget, en is rwd :)

    @EJS
    Voor het weggedrag van oude volvo’s hebben ze aftermarket onderdelen genoeg :) zelf kortgeleden Bilstein B6 op de sturende wielen gezet en de auto is getransformeerd. De voorheen ‘oude amerikaanse’-wegligging heeft plaatsgemaakt voor behoorlijk strak stuurwerk.

    Login om te reageren
  35. Michiel_vd_Brink zegt

    13 april 2009 om 12:57

    Ook leuk voor op vakantie… en praktisch!
    Vierdeurs VW Kever, gebouwd door Rometsch.

    http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_1.jpg
    http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_2.jpg
    http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_3.jpg

    Login om te reageren
  36. bmw330i touring zegt

    13 april 2009 om 12:59

    RS6 of buick estate :D

    wat een auto trouwens zo n buick, echt heel leuk. Volgeladen in de alpen naar beneden is dan weer wat spannend lijkt me.

    Login om te reageren
  37. T-Bird zegt

    13 april 2009 om 13:10

    @EJS, Zo’n Buick Estate is juist gemaakt voor lange afstanden hoor.

    Login om te reageren
  38. Stahlblau zegt

    13 april 2009 om 13:11

    Voor mij de G-klasse graag, maar dan wel op oldtimerchassis voordat hij op kenteken wordt gezet (circa 15 mille). Scheelt weer wat BPM en wegenbelasting. Lekker de krentenkakker uithangen… ;)

    Login om te reageren
  39. Oom Agent zegt

    13 april 2009 om 13:17

    Haha, driften over de camping. Doe mij de AMG dan inderdaad maar.
    Alhoewel ik met de Dodge ook gelukkig zal zijn :)

    Login om te reageren
  40. NLBUURMAN zegt

    13 april 2009 om 13:17

    dit is het beste rijtje caravantrekkers ever, ben benieuwd waarom de ANWB deze auto’s niet adviseert….

    Login om te reageren
  41. BananaFlip zegt

    13 april 2009 om 13:18

    @ Benjamin

    Lekker, voor de caravan ;) .

    Login om te reageren
  42. BananaFlip zegt

    13 april 2009 om 13:20

    @ renaultfreak

    Bekijk dit eens.

    Login om te reageren
  43. Een betere ontwerper zegt

    13 april 2009 om 13:22

    G55 en E63 please. Leuke foto’s btw.

    Login om te reageren
  44. Lotus Omega zegt

    13 april 2009 om 13:27

    Volvo V70 R ?
    en de nieuwe R Design…

    M5 Touring…

    Login om te reageren
  45. VonStroke zegt

    13 april 2009 om 13:30

    Wat trekt een M5 Touring? Of heeft die geen trekhaak? (niet dat ik zoiets erg zou vinden :P)

    Login om te reageren
  46. ripjans zegt

    13 april 2009 om 13:38

    Ik zou voor de M5 Touring gaan :D
    Past vast genoeg in om met de hele familie een weekje er tussenuit te gaan

    Login om te reageren
  47. Emile_Benz zegt

    13 april 2009 om 13:46

    Beide Benzen please :D

    Login om te reageren
  48. Emile_Benz zegt

    13 april 2009 om 13:47

    … o, en de SRT-10 :P

    Login om te reageren
  49. El Loco zegt

    13 april 2009 om 13:53

    5 personen: Gr. Espace 3.5

    Login om te reageren
  50. El Loco zegt

    13 april 2009 om 13:55

    Kut.

    Minder dan 6 man: RS6 Avant
    Meer dan 5 man: Gr. Espace 3.5

    Login om te reageren
  51. bartholomeo zegt

    13 april 2009 om 13:55

    bestaat er ergens geen nederlandse site waarop ze eens “de beste sleurhut-trekker” hebben gezocht ? Ik geloof dat dat een paar jaar geleden de subaru impreza was

    Login om te reageren
  52. Benz.. zegt

    13 april 2009 om 13:56

    Tja, voor mij in ieder geval de E63 AMG Estate of de G55 AMG.. Waarom staat de ML AMG trouwens niet in het rijtje. Lijkt mij ook een koppelbeest! :D

    Login om te reageren
  53. RenesisHP zegt

    13 april 2009 om 14:05

    Lekker simpel. Een Fiat Panda. ;)

    Login om te reageren
  54. Ali Baba zegt

    13 april 2009 om 14:05

    dom lijstje…

    Login om te reageren
  55. BMW M8 zegt

    13 april 2009 om 14:05

    Voor mij de nieuwe Toyota Landcruiser V8. Die sleurt je tenminste overal naartoe met 3500 kg aan de trekhaak.

    Wat de volvo 740 betreft. Ik heb nog met een 940 gereden met dezelfde 2.3 motor, maar ik heb helaas 3x een andere motor moeten plaatsen (2x onder garantie). Dus zo onverwoestbaar zijn die niet.

    Login om te reageren
  56. SJ zegt

    13 april 2009 om 14:05

    Volvo 850 T-5R AWD had ook niet misstaan. Zeker als een ‘gewone’ 740 er ook in mag.

    Login om te reageren
  57. RenesisHP zegt

    13 april 2009 om 14:08

    Voor de ultieme rust..

    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    13 april 2009 om 14:11

    Voor de echte caravantrekker..

    Login om te reageren
  59. Nick_BE zegt

    13 april 2009 om 14:19

    Met nr 10. Die SRT-10 mag je geen zware lasten trekken. De transmissie kan dit niet aan. De Quad cab versie zoals op het plaatje wel denk ik, die heeft een andere versnellingsbak.

    Login om te reageren
  60. Jochempie zegt

    13 april 2009 om 14:20

    Mijn opa trekt de caravan hier mee:

    Niet slecht voor een Nederlander, dacht ik zo :)

    Login om te reageren
  61. Oom Agent zegt

    13 april 2009 om 14:27

    Leuk allemaal, zo’n 4-deurs Kever en 20 meter banketstaaf Panda.
    Maar er moet natuurlijk wel een tandemasser (bij voorkeur Tabbert uiteraard) achter kunnen hangen hè. :)

    Login om te reageren
  62. Jeroen zegt

    13 april 2009 om 14:37

    Een Citroën CX break 25TRD, kan je ook genoeg troep mee versjouwen en lekker comfortabel.

    Gaat trouwens wel af en toe wel wat aan stuk, daarom zal ie wel op plaats 11 staan ;)

    Login om te reageren
  63. Sjakie Peters zegt

    13 april 2009 om 14:47

    @ jochempie

    wat moeten we dan zo geweldig vinden aan zo’n landcruiser?

    Login om te reageren
  64. Emile_Benz zegt

    13 april 2009 om 14:50

    Dit is pas ’n lastdier:

    Login om te reageren
  65. Emile_Benz zegt

    13 april 2009 om 14:52

    … en deze:

    Login om te reageren
  66. BmwMPower zegt

    13 april 2009 om 14:53

    Range Rover Overfinch.

    Login om te reageren
  67. kowalsk zegt

    13 april 2009 om 15:34

    ‘Een saaie, tergend langzame en saaie oplossing.’ 2x saai.

    OT: Geef mij de RS6 maar, verreweg de mooiste met het onhandige ronde design!

    Login om te reageren
  68. timberleek zegt

    13 april 2009 om 15:46

    als je dan een 63 amg neemt. neem dan de nieuwe.

    diegene die hierboven staat heeft nog die lelijke bejaardevoorkant

    Login om te reageren
  69. Magnatic zegt

    13 april 2009 om 16:55

    Voor de grootste laadruimte in een Zweedse auto moet je toch echt deze hebben:

    In september 2003 gespot in Noorwegen.

    Login om te reageren
  70. 480wit zegt

    13 april 2009 om 17:16

    Doe maar een gele 855 t5-r. lach er porches mee uit. sommige

    Login om te reageren
  71. VLS54 zegt

    13 april 2009 om 17:29

    Wat is er mis met de Suburban?

    Login om te reageren
  72. Mao zegt

    13 april 2009 om 17:38

    A8 W12 L

    Trekt 2300 kg van zn plaats, niet echt klein, genoeg koppel en vermogen voor alle wielen en ziet er beter uit dan de hele top 10 :)

    Login om te reageren
  73. Mao zegt

    13 april 2009 om 17:41

    @VLS54

    Die past niet in Nederland :) dan sta je met 1 kant in belgie of de Noordzee das niet handig.

    Login om te reageren
  74. BananaFlip zegt

    13 april 2009 om 17:42

    @ kowalsk

    De H200 is ook twee keer saai…

    Login om te reageren
  75. timberleek zegt

    13 april 2009 om 17:43

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/12/effe-met-je-tank-de-stad-in

    power zat. hij zal best een caravan trekken(eerst een trekhaak zoeken)
    ruimte is wel wat beperkt maar er kan een extra grote sleurhut achter voor de bagage.
    waarschijnljik wordt je weinig ingehaald ;-)

    alleen het verbruik is wat hoog. maar ja de baas lust ook wel eens een slokje meer. dan mogen zijn wielen (rupsen) dat ook

    top idee toch:P
    iedereen aan de tank. weg blikschade

    Login om te reageren
  76. VivelaFRANCE zegt

    13 april 2009 om 18:28

    Tegenwoordig zijn er zoveel alternatieven qua transport, dat de auto voor afstanden langer dan Amsterdam-Brussel eigenlijk onnodig wordt. Het vliegtuig en de trein worden steeds goedkoper, zuiniger en de verbindingen steeds beter, dat naar Zuid-Frankrijk of Parijs de auto gewoon thuis wordt gelaten. Niettemin is het natuurlijk heerlijk om in een grote auto op vakantie te gaan, maar is het in het dagelijks leven niet altijd even handig.

    @ autoblog, “Bij deze, de autoblog caravantrekauto van het jaar…”, wat?! Caravans, dat zijn toch van die lelijke hokken die achter je auto slingeren? :P

    @ Renaultfreak, helemaal mee eens! Dé auto om Frankrijk door te cruisen!!

    @ VLS54, wat er mis mee is? Niks, alleen ik volgens mij valt een bouwkeet op wielen niet echt onder de categorie auto’s… :roll:

    @ Bananaflip, oh, een Modus? Ik dacht toch echt dat je dat zo’n lelijk boodschappenkarretje vond. Maar goed, als je het de ideale reisauto vindt, dan Alwood of hij ‘m er bij zet? ;) :P (NB: ik geef toe; ik wordt ook niet opgewonden van de Modus, maar het is wel een ontzettend handig karretje, ook voor onderweg (lees: géén sarcasme ditmaal!))

    Login om te reageren
  77. VivelaFRANCE zegt

    13 april 2009 om 18:30

    Corrrectie @ mezelf (sorry Autoblog, voortaan lees ik mijn tekst eerst door en dán plaats ik ‘m pas! :) )

    @ VLS54, wat er mis mee is? Niks, alleen volgens mij valt een bouwkeet op wielen niet echt onder de categorie auto’s…

    @ Bananaflip, oh, een Modus? Ik dacht toch echt dat je dat zo’n lelijk boodschappenkarretje vond. Maar goed, als je het de ideale reisauto vindt, dan vragen we toch aan Alwood of hij ‘m er bij zet? (NB: ik geef toe; ik word ook niet opgewonden van de Modus, maar het is wel een ontzettend handig karretje, ook voor onderweg (lees: géén sarcasme ditmaal!))

    Login om te reageren
  78. Vinny_93 zegt

    13 april 2009 om 18:49

    Dus dáár zijn die auto’s voor… Ze zuipen dan wel, maar als de portemonnee toch zo groot is, hoort dat niet uit te maken, en je hebt meer rijplezier door de langere tijd.

    Login om te reageren
  79. Jasper zegt

    13 april 2009 om 19:20

    Wat dachten we van een:

    -2003 Chevrolet Surburban LT premium (5)
    -1996 Mercury Sable Wagon (8)
    -1995 Citroen XM Break V6 Ambiance (2)
    -2009 Range Rover Sport 4.2SC (7)
    -2009 Porsche Cayenne 4.5v8 Turbo (10)
    -1998 Opel Omega MV6 Wagon (4)
    -2007 Chrysler 300c SRT8 Wagon (9)
    -1987 Peugeot 505 2.0GR (6)
    -1985 Mercedes 300TDT wagon(3)
    -1977 Chrysler Town and Country (1)

    Dat is mijn top 10, zie de cijfers tussen haakjes.

    Login om te reageren
  80. Jipino zegt

    13 april 2009 om 19:33

    Of je koopt een Enzo en slaapt in een hotel…

    Login om te reageren
  81. Mao zegt

    13 april 2009 om 20:23

    Of dit lelijk hok :) wel ideaal als reisauto voor meer personen en natuurlijk 63 AMG

    Login om te reageren
  82. Huin zegt

    13 april 2009 om 20:29

    T3 Transporter met 911 blok, slapen kan binnen dus je hoeft niets te trekken en op de snelweg krijg je de grijns niet van je kop. Ook een dorstig baasje, maar wel leuk.

    Login om te reageren
  83. sven zegt

    13 april 2009 om 21:59

    en hoeveel overvolle Espace’s kom je niet tegen in de zomer… meer dan je lief hebt in ieder geval, de mensen doen alsof ze plaats tekort hebben in zo’n achterlijke grote kist met wielen om… Nee als ik op vakantie ga, neem ik de C3 pluriël van mijn ma, dan heb ik een reden om alles nieuw te kopen, want er past niets in!
    ps: op de terugweg stuur ik alles op met de post :p

    Login om te reageren
  84. anoniem zegt

    13 april 2009 om 22:06

    laat me raden mercedes geeft geld op dit forum ofja de duitsers?

    Login om te reageren
  85. kowalsk zegt

    13 april 2009 om 22:42

    @ BananaFlip:

    Daar zit wat in ;)

    Login om te reageren
  86. Bob zegt

    14 april 2009 om 00:03

    Toch maar weer 2 Land Rovers in het lijstje. Persoonlijk denk ik dat de D130 toch iets handiger is met zijn laad vermogen. In het geval van wat militaire vehicles … de Bushmaster wint het ;)

    Login om te reageren
  87. Guido zegt

    14 april 2009 om 00:23

    Jammer dat de meesten der bestuurders van deze wagen het type “zonnebril met oranje spiegelglazen in wielreneditie” zijn :P

    Login om te reageren
  88. Rob USA zegt

    14 april 2009 om 09:13

    Het word toch de SRT10 ten eerste omdat je daar zo’n (vrachtwagen)schotel
    op kan zetten en er dan een caravan achter kan hangen die lijkt op een gooise bungalow (wie plaats de foto?)en dat deze SRT10 naast dat hij deze bungalow ook deze top 10 zonder moeite naar Z-Frankrijk sleept! :)

    Login om te reageren
  89. Jansen zegt

    14 april 2009 om 10:39

    Alles leuk en aardig; als ik destijds -in 1987- voor de keuze had gestaan een estate te kopen had ik niet de Volvo 240 gekozen… er was namelijk nog iets groters en -ik zou een diesel willen- snellers op de markt; de Citroen CX 25 TRD Turbo…. 105 kilo meer laadvermogen, als de bank niet neer is geklapt 2128 liter! daar moet bij de Volvo de bank voor naar beneden, en dan red je ’t net. Bovendien zuiniger (1 op 14 ipv. 1 op 12) en sneller (188 tegen 155 km/h) en meer vermogen (120 tegen 79 PK) ik zou het wel weten….

    Login om te reageren
  90. Jansen zegt

    14 april 2009 om 12:34

    Login om te reageren
  91. EJS zegt

    14 april 2009 om 13:33

    @T-bird

    maar dat betekend neit dat je er een auto op die leeftijd nog voor moet gebruiken. Zeker als je naar warme gebieden gaat is ’t overigens niet eens handig, je mist airco;)

    Login om te reageren
  92. Jasper zegt

    14 april 2009 om 14:19

    @ Jansen

    De CX had ik nog helemaal niet aan gedacht, tevens heb ik wel de opvolger van de CX op nummer 2 staan, een Citroen XM V6 Ambiance wagon….net als bij de CX een overvloed aan ruimte, goede prestaties en vele andere voordelen tegenover concurrenten.

    Login om te reageren
  93. Alwood zegt

    14 april 2009 om 14:25

    @Jansen

    is die drieasser standaard geleverd dan? :? de normale CX had met neergeklapte achterbank max 2129L achterin…

    Citroën CX 1163-2128 l
    Volvo 740 992-2120 l
    Volvo 240 1200-2151 l

    Verder mist de 240 veel beenruimte op de achterbank, de plek waar bij de 740 het meeste ruimte is gewonnen.

    Login om te reageren
  94. Jansen zegt

    14 april 2009 om 16:44

    Nee, de drieasser is niet standaard geleverd, je kon m bestellen bij in iedergeval Tissier, maar er waren er meer die dit soort moois konden leveren.. Voordeel van een CX ten opzichte van een XM is dat ze de wielbasis hebben verlengt, niet achter de achteras verder doorgebouwd, beter voor je gewichtverdeling… en de achterpassagiers. Wat precies de verhoudingen van de achterbak zijn wil ik nu toch maar even in het midden laten, mijn basis op dit moment zijn de online overzichten van autoweek, en die kloppen niet omdat niet alle CXen break lijken het zelfde te zijn qua afmetingen daar, wat natuurlijk wel zo is. Blijft staan dat de prestaties véél beter zijn dan van de Volvo, de dieseltechniek van PSA was nu eenmaal veel verder, en je zakt niet door de veren…. ik betwijfel of dat bij een Volvo geen onvloed op het weggedrag heeft….

    Login om te reageren
  95. BMW Freak zegt

    15 april 2009 om 12:10

    Wat te denken van een Civic Hybrid met ongeveer 2 ton op de aanhangwagen??

    Voor welke plaats zou die goed zijn?

    Login om te reageren
  96. BmwMPower zegt

    15 april 2009 om 12:15

    @ BMW Freak

    Voor een plaats hier hééééél ver vandaan ;)

    Login om te reageren
  97. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 april 2009 om 13:30

    @ Apache: jaaaaaa, de spijltjesbus hoort er natuuuuuurlijk tussen!

    Super-stylish! Krijg direct zin om te surfen…
    :D

    Login om te reageren
  98. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 april 2009 om 13:32

    @ Jansen: super-auto’s die CX’en, met 1 kleiiiiin nadeeltje:

    de kans is groot dat je in Zuid-Frankrijk aankomt in een huurauto van de ANWB…

    Login om te reageren
  99. Nick-Benz zegt

    3 mei 2009 om 16:12

    geef mij die amg’s maar ik kan dat nog wel gebruiken al ben ik 9 jaar oud haahahah

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North