• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toto Wolff wil meer gezeik tussen Bottas en Hamilton

Auteur: jaapiyo, gepost 12 december 2017 om 13:02 – 16 Reacties

Toto


Niets zo veranderlijk als een mens?

Vanaf het seizoen van 2014, was Mercedes drie jaar lang zo dominant dat Lewis Hamilton en Nico Rosberg onderling mochten uitvechten wie er kampioen werd. Het leidde tot een paar mooie gevechten op de baan, die een paar keer eindigden in touché’s. Naast de baan liep de spanning misschien wel nog hoger op. Zo hoog zelfs dat Mercedes naar verluidt ooit dreigde de coureurs weg te sturen als ze niet meer normaal met elkaar om konden gaan. De verhalen lopen uiteen over wie de kop-van-jut zou moeten worden in dat geval.

Maar hoe het uiteindelijk daadwerkelijk afliep is bekend. Rosberg besloot er eind 2016 de brui aan te geven na het binnenhalen van de titel, Bottas werd zijn vervanger. Direct na de komst van de Fin werd er, ondere andere door Toto Wolff, gerept over de enorme verbetering van de sfeer binnen het team. Valtteri en Lewis gingen zo leuk met elkaar om et cetera, je kent het wel.

De sfeer was goed en bleef goed, waarschijnlijk vooral omdat Bottas Hamilton slechts sporadisch partij kon bieden. Maar wellicht geldt hier een gevalletje careful what you wish for. Wolff geeft tegenover Autosport aan dat er wat hem betreft volgend jaar wel iets meer wrijving mag zijn binnen het team:

We are not trying to build a new family here, we want to be the most effective racing team, and an effective racing team needs stress, needs tension, needs disruption as much as it needs calmness and a positive attitude and mindset.

Zoals wellicht bekend heeft ondergetekende er een hard hoofd in dat Bottas kan zorgen voor die wrijving, maar wie weet. Van Rosberg hadden de meesten waarschijnlijk ook niet meer verwacht dat hij Lewis zou kunnen verslaan, zeker niet meer na het seizoen van 2015. Mocht Mercedes volgend jaar weer de dominante auto hebben (zoals onder andere Ross Brawn verwacht), zou het wel erg prettig zijn voor de fans als Valtteri zich enigszins kan verbeteren.

Ook interessant!

  • "Hamilton zal zich willen distantiëren van Wolff"
  • Wolff Weet
    Wolff weet waarom Hamilton totaal afwezig is
  • Toto Wolff hamilton
    Toto Wolff: Hamilton stopt misschien wel met racen
  • Video: Toto Wolff is de meest sympathieke teambaas

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Nico Rosberg, Racing, Toto Wolff, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Dit wordt de meest gehate man binnen Volkswagen
Volgend bericht: Novitec neemt de Tesla Model S bij de kladden »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    12 december 2017 om 13:24

    Als ze gezeik willen, dan moeten ze Vettel naast Hamilton zetten.

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      12 december 2017 om 13:28

      @berlinetta: Of Alonso

      Login om te reageren
  2. realhustler zegt

    12 december 2017 om 13:34

    Ik denk Alonso geeft wat teveel gezeik. Wat Alonso bij Hamilton flikte, zou ik niet accepteren, sterker nog, ik zou zijn ontslag eisen, en als dat er niet kwam zou ik hem zo hard in de wielen rijden, dat hij huilend naar zijn mama rende en nooit meer op een circuit zou durven komen. Strijden is ok, maar express je team maat zijn qualifying vertragen zodat hij de flag mist, is vals spelen = bij mij pek en veren en weiger ik ooit nog met je op 1 baan te rijden

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      12 december 2017 om 17:31

      @realhustler: Iets meer context: Ron en z’n team was woest op Hamilton voor het negeren van een team order en de Brit kreeg dan ook de volle laag over de board radio van Ron. Uiteraard had Hamilton de kwalificatie van Alonso al zo goed als verpruts en gooide hiermee als eerste het balletje op wat jij “vals spelen” noemt. Ik was eerst ook verbaasd dat Ron Lewis helemaal uitkafferde over de boardradio na de actie van Fernando, je zou verwachten dat Alonso de volle laag kreeg. Zelfs bij de persconferentie nam Ron het niet op voor zijn favoriete leerling maar nam het op voor de Spanjaard. Het verklaard nu waarom Alonso al lachend naar de McLaren motorhome liep en zich niet druk maakte.

      Login om te reageren
  3. realhustler zegt

    12 december 2017 om 13:34

    Op de vuist gaan is natuurlijk wel leuk voor het publiek

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    12 december 2017 om 13:44

    Je moet eens weten wat ik allemaal wil…

    Login om te reageren
  5. piquet1986 zegt

    12 december 2017 om 13:56

    Toto heeft er nogal een handje van de boel te willen controleren. Hij doet net of hij sensatie en spanning wil, maar t blijft een Duits team, geordend en uitgerekend tot op het bot. Net zoals die zogenaamde “spannende” races waarbij beide Benzen op kop lagen. Leuke marketingpraat, maar een poepsaaie race is een poepsaaie race. Ookal was er voor Mercedes een klein probleempje of wat dan ook. Dat is waarom Mercedes mij niet ligt, ze doen alsof de fans dom zijn.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    12 december 2017 om 13:56

    Het zou de spanning ten goede komen maar ik vrees dat Bottas tekort komt om een vuist te slaan tegen Hamilton.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      12 december 2017 om 17:00

      @viezefreddyw: ik ben het daar wel mee eens echter, ik wil daar wel aan toevoegen dat dit zijn eerste jaar is / was bij Mercedes.

      Login om te reageren
  7. Breinstein zegt

    12 december 2017 om 14:11

    Ik zie dit vooral als oproep naar Bottas om nog meer z’n ballen uit z’n broek te rijden. Hij moet meer weerstand bieden en zich meer kunnen meten met Hamilton en anders is het boek Mercedes na volgend jaar schluss.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 december 2017 om 14:33

      @breinstein: zit die Wolff z’n uiterste best te doen om z’n woorden zorgvuldig te kiezen ga jij lekker tussen de regels door zitten lezen.

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        12 december 2017 om 15:44

        @mashell: Door dat politiek correcte gelul moet gewoon heen geprikt worden. Ik zeg, vanaf 2019 rijd Ocon voor Mercedes.

        Login om te reageren
  8. BRuud zegt

    12 december 2017 om 14:13

    Ik wil meer gezeik tussen Toto en andere teambazen.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      12 december 2017 om 14:30

      @BRuud: ja , dat zou ik ook wel graag willen meemaken, hopelijk wordt het komende seizoen beter qua relletjes tussen de teams. Wellicht is hier ook wel een taak voor Red Bull weggelegt. Tussen Ferrari en MB wordt het hopelijk een gespannen seizoen met gelijkwaardige resultaten.

      Login om te reageren
  9. 2wheeler zegt

    12 december 2017 om 14:13

    Valtteri is een middenmoot coureur in een erg goede auto, meer niet imo. Het zal misschien werken in een team met een dominante nummer 1 rijder zoals Lewis, maar laten we vooral niet doen alsof ze aan elkaar gewaagd zijn. Zet Perez in een MB en ik denk dat hij dan de betere van de twee is.

    Login om te reageren
  10. realhustler zegt

    12 december 2017 om 19:58

    En met 3 motoren zijn ze meer bezig met motor sparen dan met racen en wij zien niet hoe vaak de rijders het power atandje mogen gebruiken en zo kan het team de boel onzichtbaar beïnvloeden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North