• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Touring Superleggera Aero 3 is een moderne klassieker

Auteur: willeme, gepost 21 september 2020 om 13:01 – 16 Reacties

De nieuwe Touring Superleggera Aero 3 kan zo naast je Disco Volante geparkeerd staan in je droomgarage.

De Touring Superleggera Aero 3 is onthuld. We kennen Carrozzeria Touring natuurlijk van zeer fraaie kunstwerken, zowel klassieke beauties als moderne creaties. Vaak zie je dat designhuizen op de proppen komen met de meest vreemde creaties, denk bijvoorbeeld aan de Spada Codatronca en Bertone Mantide.

Beide auto’s zijn niet mooi te noemen en ondanks de bijzondere koetswerken zijn het gewoon omgekatte Corvettes. Bij Touring doen ze het vaak eventjes anders. Daar pakken ze een zeer prestigieuze en fraaie auto bij de kladden en maken ze er een nog prestigieuzere en nog fraaiere auto van.

We kennen allemaal de Touring Disco Volante, dat een schitterende auto is op basis van de eveneens schitterende Alfa Romeo 8C Competizione. Voor nu hebben de Italianen het hogerop gezocht.

  • Touring Superleggera Aero 3
  • Touring Superleggera Aero 3
  • Touring Superleggera Aero 3
  • Touring Superleggera Aero 3

Touring Superleggera Aero 3

Ook voor deze schoonheid moet er een exotische Italiaan worden opgeofferd, in dit geval een Ferrari F12berlinetta. Onder de kap vinden we dan ook diens twaalfcilinder motor. Vooralsnog heeft Touring niets aan de motor gedaan. De 7.3 liter V12 levert 740 pk bij 8.250 toeren en 689 Nm bij 6.000 toeren. Nog een echte machine, dus.

  • Touring Superleggera Aero 3
  • Touring Superleggera Aero 3
  • Touring Superleggera Aero 3

Gewicht

Qua prestaties zal de Touring Superleggera Aero 3 de F12berlinetta minimaal evenaren. Een groot verschil is namelijk het gewicht. Want Superleggera betekent superlicht en dat is deze auto dan ook. Volgens Touring weegt de Aero namelijk 1.641 kilogram, dat 150 kilo lichter is dan de F12.

  • Touring Superleggera Aero 3
  • Touring Superleggera Aero 3

Mocht je denken: maar Ferrari geeft toch 1.525 kg op? Ja, dat is echter met alle carbon-frutsels en lichtgewicht opties, helemaal leeg, zonder vloeistoffen. Dus dat moet je er allemaal nog bovenop tellen. Het koetswerk van de Aero is geheel uit koolstofvezel opgetrokken.

Beschikbaarheid Touring Superleggera Aero 3

Mocht je denken: “Ja, ik wil de dit apparaat in mijn collectie hebben!”, dan moet je er snel bij zijn. De Italiaanse carrossier gaat er namelijk slechts 15 bouwen.

Prijzen zijn onbekend, want volgens Touring is geen exemplaar hetzelfde en is de prijs afhankelijk van de gewenste specificatie. Reken in elk geval op een enorme hoop.

Ook interessant!

  • Touring Superleggera Arese RH95 is een mooiere Ferrari
  • comeback touring superleggera
    Comeback Touring Superleggera met supercar
  • GT3 touring occasion
    Knalgele GT3 Touring voor de Nederlander met durf
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

carrozzeria-touring, coachbuilding, Coupe, f12berlinetta, Ferrari, Supercars, superleggera, touring, V12

Vorig bericht: « 992 GT3 Touring Package gespot in het wild
Volgend bericht: M3 met varkensneus afbeeldingen in nevelen gehuld »

Lees Interacties

Reacties

  1. mennoforza888 zegt

    21 september 2020 om 13:25

    Een F12 heeft geen 7.3 liter V12 volgens mij

    Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      21 september 2020 om 13:32

      @mennoforza888: dacht ook een litertje minder…

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 september 2020 om 13:42

    Tja, als je een Ferrari V12 wilt, en je wilt meer uitgeven dan een F12 tweedehands kost, dan is een nieuwe 812 ook een idee……

    Login om te reageren
  3. pyrat zegt

    21 september 2020 om 13:51

    Lijkt net of er een set aftermarket ledlichtjes uit 2003 op zit.
    Verder vind ik de voorkant veel te rommelig.
    Uitlaten ook wat over-the-top.
    Doe mij maar een gewone

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    21 september 2020 om 13:57

    Veel te druk dit ontwerp. Er zitten wel dege mooie elementen in dit ontwerp; maar als je ze allemaal bij elkaar neemt en op deze auto zet; is het toch een stuk minder.
    Het Z8-achtige van de achterkant it mooi; maar dan wel met een subtielere split ipv die haaienvin. Ook die 2 nieren uit de 4-serie die ze achterop hebben gezet, lijken meer op pijpen die rioolwater in de zee komen dumpen dan op uitlaten.
    Dezelfde nieren doen het ook niet echt lekker voorop; breekt het ontwerp net te veel (net zoals de Alfa RZ neus, maar dan groter).
    De ledjes lijken te veel op Halford en te weinig op de ledjes uit een Ferrari FF.
    Van de zijkant is dat gat in de deur opeens wel erg groot.
    De lijnen zin in de basis prachtig verder.
    Tja, niet voor mij dus.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    21 september 2020 om 14:01

    Wat een lelijk ding joh.

    Login om te reageren
  6. imaginenl zegt

    21 september 2020 om 14:01

    Als je die kokers aan voor en achterzijde + de fin op de koffer weglaat blijft er best een fraai ontwerp staan

    Login om te reageren
  7. karaya zegt

    21 september 2020 om 14:08

    Ik had er een Bizzarrini Breadvan van gemaakt in plaats van die vin op de achterzijde.

    Ziet er voor de rest wel weer netjes uit, zijn we gewend van Touring.

    En voor alle jonge lezertjes onder ons, de Passat van je pappa heeft inderdaad de mooiste ledlichtjes en het beste infotainment.

    Login om te reageren
  8. SvenskaAeroplanAB zegt

    21 september 2020 om 14:13

    Door achterkant is fan-tas-tisch! En-profil ook zeer fraai. Jammer z’n neus…

    Login om te reageren
  9. fmgarcia zegt

    21 september 2020 om 14:20

    Hier klopt echt geen hout van.

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    21 september 2020 om 14:27

    Dit is als een Pizza met leftovers, soms pakt het goed uit, maar vaak kan je het weggooien

    Login om te reageren
  11. machielvdd zegt

    21 september 2020 om 14:44

    De basis van het design is fraai, maar dat hebben ze vervolgens verpest met teveel drukke designelementen. Wat dat betreft was hun vorige creatie op basis van de F12, de Berlinetta Lusso, beter gelukt.

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    21 september 2020 om 14:51

    Als ze de voorkant origineel gelaten hadden was naar mijn mening echt wel een schitterende auto geweest. Nou oogt het front heel rommelig en goedkoop. Terwijl die achterkant juist enorm gaaf is.

    Login om te reageren
  13. erce zegt

    21 september 2020 om 16:02

    Die stortkokers aan de voorkant en de achterkant zijn wat over the top, maar verder is het weer fabelachtig mooi wat ze neerzetten

    Login om te reageren
  14. clubbtraxx zegt

    21 september 2020 om 22:29

    Nee, compleet mislukt ding wat mij betreft.
    Ze kunnen het echter wel bij Touring: https://www.okanelavers.com/2017-ferrari-berlinetta-lusso
    Die vind ik echt prachtig.

    Login om te reageren
  15. vaakbenjetebang zegt

    21 september 2020 om 22:30

    In concept is die achterkant met vin echt fantastisch, maar er is veel te veel aan de auto gestyled. Op een gegeven moment moet je ophouden met lijnen tekenen. Minder is meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North