• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota aast wederom op ‘coole’ Yaris

Auteur: Loek, gepost 16 oktober 2019 om 22:04 – 9 Reacties

Zoveel NL


De auto kan het gebruiken, in ieder geval.

De Toyota Yaris is zo’n B-segmenter met een existentiële crisis. Het is zo’n auto die van origine scoort bij de ouderen van dage, maar wanhopig probeert om een jonger publiek aan te trekken. Om beide markten trouw te blijven is het zo’n typische ’tussenin-auto’. De proporties zijn afgestemd op het feit dat je er lekker in moet zitten, dus qua styling is het net niks. De aankleding kan juist weer op allerlei manieren leuk worden voor jonge kopers, maar zorgen wel ervoor dat de auto duurder wordt dan je misschien wil. Kortom: hoe los je dit op?

Toyota doet dat op twee manieren. Beide hebben te maken met het GR-label. Gazoo Racing doet hun werk goed als het gaat om elke Toyota te voorzien van een sportbadge, zo ook de Yaris. In eerste instantie kwam de Yaris GRMN. Deze 200+ pk sterke supercharged limited edition van de Yaris maakte hebberig, al is om en nabij 50.000 euro voor een Yaris krankzinnig duur. Je moet dan heel zeker van je zaak zijn.

Het betaalbare alternatief is de GR Sport. Net zoals bij vele andere merken krijg je dan GR-styling op de reguliere Japanse B-segmenter. Veel show, weinig go. En op een Yaris is deze mate van show niet genoeg. Kortom: de Yaris werd nog steeds geassocieerd met een modale hatchback, in het grijs met wieldoppen.

Toyota presenteert twee nieuwe modellen van de Yaris

Toyota wil met de nieuwe Yaris dat imago nou toch echt afschudden. Niet alleen ziet de auto er nu al gelikter uit, ook heeft Toyota haar zinnen gezet op meerdere hete Yarissen, zo meldt AutoExpress. Sowieso een iets hetere Yaris, een GR Sport met daadwerkelijke sportmotor, zou op de planning staan. Maar ook een homologatieversie van de Yaris WRC is niet ondenkbaar. Toyota rijdt nu al een tijdje mee in de WRC met heftig gemodificeerde Yarissen (of is het Yari?) en om dat te ‘vieren’ wil Toyota een Yaris bouwen die in meerdere aspecten lijkt op zijn WRC-broer. Heet spul: misschien wel dé manier om de Yaris eens een écht coole sportversie te geven.

Toyota Yaris Hybrid '19

Ook interessant!

  • Officieel: dít is de extra hete Toyota GRMN Yaris!
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!
  • Toyota stuurt Yaris Cross Adventure de hoogte in

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Gazoo-Racing, grmn, Toyota, wrc, yaris

Vorig bericht: « Elektrische bedrijfswagens, hoe staat het daar mee?
Volgend bericht: Als je kunt raden wat voor auto dit is, mag je hem hebben »

Lees Interacties

Reacties

  1. torsen zegt

    16 oktober 2019 om 22:27

    160 – 180pk moet toch al leuk zijn als het gewicht laag blijft.
    Ik zie het wel zitten icm het uiterlijk van de nieuwe.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    16 oktober 2019 om 22:28

    Wellicht de naam Yaris dumpen en net als vroeger Suzuki twee modellen? Baleno en Swift. Yaris en Starlett…

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      16 oktober 2019 om 22:42

      @dutchdriftking: Waarom dat? De Yaris naam is hartstikke sterk.
      Niet altijd met sportiviteit geassocieerd helaas, de leuke versies (RS turbo etc) zijn altijd in buitenland gebleven.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        16 oktober 2019 om 22:55

        @fanboy: De T sport was ook altijd leuk. Vooral de eerste in het blauw.

        Denk ook niet dat het veel zin heeft. Als je de mensen wilt bereiken waarvoor het nodig is een naam te wijzigen kun je er beter gelijk een Lexus van maken.

        Login om te reageren
        • poes zegt

          17 oktober 2019 om 07:41

          @torsen: Lexus in dit formaat? Waarom zouden ze? Past totaal niet bij het merk.

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            17 oktober 2019 om 10:12

            @poes: Waarom? Om brandwhores te bereiken die Toyota niet eens overwegen vanwege het ‘imago’ van het merk, dat zit niet alleen vast aan de typenaam Yaris.
            Of Lexus genoeg status heeft om mensen uit hun DS3, Mini of A1 te krijgen betwijfel ik overigens ook.

            Net zoals met veel dingen maakt het vaak geen hol uit of iets bij een merk past als het maar verkoopt.
            Getuige alle SUV’s van merken waar het ook totaal niet bij past(te).

            Login om te reageren
  3. niex zegt

    17 oktober 2019 om 03:43

    Onzinverhaal. Als jonge mensen het geld hadden kochten ze massaal zon hippe Aygo/Yaris. Niet iedereen heeft geld voor een nieuwe auto, nee binna niemand heeft dat.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      17 oktober 2019 om 07:44

      @niex: de populariteit van private lease is je ontschoten? Zijn voornamelijk jonge mensen die dat doen. In dit soort formaat auto’s. Maar die willen allemaal een Polo of een Fiesta. Zeker geen Yaris. Daar rijden hun ouders in. Of opa en oma. Het model heeft een behoorlijk imago probleem.

      Login om te reageren
  4. Dutchcarwizard zegt

    17 oktober 2019 om 08:39

    In het normale TNGA platform past de 2.0 hybrid aandrijflijn…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North