• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Corolla met 2 miljoen(!) km op de teller verdient het écht

Auteur: Loek, gepost 25 maart 2022 om 21:04 – 19 Reacties

2 miljoen kilometer(!) rijden in een Toyota Corolla en dat alles zonder de motor of transmissie te vervangen.

Toevallig: eerder vanavond wijdden we nog een artikel aan de vraag: inruilen of doorrijden? Wanneer is het weer eens tijd voor iets anders? Soms baseer je die vraag op de kilometerstand. Bij een bepaalde kilometerstand slijt de auto dusdanig dat het misschien eens tijd is voor een jonger/frisser exemplaar. Soms kan een auto dwars door die kilometerbeperkingen heen banjeren en voor een prikkie het gewoon blijven doen. Dat laatste lijkt het geval bij het verhaal van een Toyota Corolla met 2 miljoen kilometer op de klok. Jawel, een twee met zes nullen. Net geen vijftig keer de wereld rond. Bizar!

Echt verdiend

De Toyota Corolla Wagon in kwestie is niet de eerste auto ooit die de 2 miljoen heeft gehaald. Ergens ter wereld is er wel een taxi in zijn zevende leven die ook al meerdere keren door zijn kilometerteller heen is gegaan. Het verhaal van de Corolla is anders. De auto is bijgehouden met minimaal onderhoud. Sterker nog: de originele motor én versnellingsbak zit nog in de Corolla.

Toyota Corolla met 2 miljoen

Verantwoordelijk voor tot het uiterste gaan met deze Corolla is een Nieuw-Zeelandse bezorger genaamd Graeme Hebley. In 2000 kocht hij de Corolla Wagon (voor de nerds, de zevende generatie van het model) met zo’n 80.000 km op de teller. Daar zette Hebley dus nog even 1.920.000 kilometer bij. Originele motor, originele transmissie, vrijwel alles is origineel. Wel zijn de wiellagers en zaken als de distributieriem meer dan 20 keer vervangen. Een auto is sterk, maar niet onverwoestbaar.

Bezorgen

Het jaarkilometrage binnen het eigenaarschap van Hebley (van 2000 tot 2022) valt eigenlijk best mee: 87.200 kilometer, waar Hebley wekelijks zo’n 5.000 km voor heeft moeten rijden. De Toyota Corolla heeft zijn 2 miljoen kilometers kunnen rijden vanaf 1993 en dus heb je het in totaal over net geen 69.000 kilometer per jaar. Nog steeds boven het gemiddelde, maar Dat aantal kilometers tikt lekker aan voor de Nieuw-Zeelander vanwege een baantje als krantenbezorger. Met zo’n jaar- en weekkilometrage staat de auto zo’n beetje om de 14 dagen bij de garage voor een grondige controle. Zie je wel, met een beetje liefde en een beetje zorgen haalt een auto dat makkelijk. Al zijn het wel vaak Toyota’s die zulke standen halen. (via Whanganui Chronicle)

Ook interessant!

  • Corolla Nürburgring Edition bestaat gewoon echt
  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV
  • Best verkochte auto ter wereld passeert de 50 miljoen
  • Video - het geluid van de Toyota driecilinder op waterstof

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

corolla, nieuw-zeeland, Toyota

Vorig bericht: « Hennessey Venom F5 tikt 437 km/u aan [video]
Volgend bericht: Autoblog Garage: eerste update A6 duurtester »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomassnelweg zegt

    25 maart 2022 om 21:38

    Zo hey! Verder ben ik sprakeloos!

    Login om te reageren
  2. rutgerg zegt

    25 maart 2022 om 22:14

    Ben wel benieuwd hoeveel liter olie er doorheen zijn gegaan, die dingen konden olie zuipen niet normaal. Ik had een rode hatchback, moest bijna iedere 500km een liter olie erbij. Toen ik m verkocht ging ie naar Afrika, rijdt ie vast nog steeds rond , dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • Joseppe zegt

      26 maart 2022 om 00:49

      Valt mee,ik heb er zelf een 12 jaar gehad. Altijd minimum onderhoud.
      En dik anderhalve ton mee gereden. Olieverbruik was minimaal. Ook niet erg bekend bij de leden van de Corolla club waarbij ik aangesloten was.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      26 maart 2022 om 18:17

      @rutgerg: Corolla e10 heeft nooit bekend gestaan om olieverbruik…zowel de diesel als benzine uitvoeringen niet.Denk dat jij de e11 type bedoeld die hierna kwam met de vvt-i motoren.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        26 maart 2022 om 19:46

        @redbeams: mijne was een e10 uit 93 wellicht een pech geval dan ;-)

        Login om te reageren
  3. gamma81 zegt

    25 maart 2022 om 22:29

    Wist niet dat een jaar in Nieuw-Zeeland veel minder weken telt dan bij ons. In Nederland zou hij 1677 km per week hebben gereden. Of werkte hij maar 17,44 weken per jaar?

    Login om te reageren
    • ishiban zegt

      26 maart 2022 om 00:51

      Dan is die door jou of je voorganger waarschijnlijk al meerdere keren zwaar mishandeld door te lang met te weinig olie te rijden of nooit verversen. Ik rijd zelf een corolla uit 99 (motorisch identiek aan 93) die met 206.000km op de teller die nog altijd maar 1 liter olie op de 6000 km lust. En daar worden de laatste 5 jaren vooral toch echt korte stukken mee gereden. Iedere dag zo’n 15 km max, weekends wil het wel eens wat meer zijn waarbij die niet ontzien word(mits op temperatuur). Daarbij loopt die in Duitsland gewoon nog 4 km harder dan fabrieksopgave. Besef dat als motoren onderhouden worden zoals het hoort en alleen maar draaien in hun gebied (temperatuur/ toerental) waar ze voor gemaakt zijn ze bijna oneindig mee kunnen gaan. Zeker deze oldskool motoren zonder milieu restricties.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    25 maart 2022 om 22:52

    Als je als krantenbezorger maar 19 cent per kilometer krijgt dan moet je wel in een oud barrel blijven rondrijden…

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    26 maart 2022 om 00:23

    Van krantenbezorger tot multimiljonair.

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    26 maart 2022 om 00:46

    Rijden als een krantenbezorger is:
    – optrekken en stationair draaiend stilstaan
    – optrekken en stationair draaiend stilstaan
    – optrekken en stationair draaiend stilstaan
    – optrekken en stationair draaiend stilstaan
    – optrekken en stationair draaiend stilstaan
    – enz., enz.
    En dat dag in dag uit. niks geen ellenlange autosnelwegritten op de cruise control. Goed, er zullen in Nieuw-Zeeland vast (veel) grotere afstanden te overbruggen zijn tussen twee brievenbussen dan in Nederland, anders kom je niet aan 5000 km per week, maar toch. Het maakt dit verhaal alleen maar indrukwekkender.

    Het moet trouwens wel goud geld verdienen zijn, zo’n baan als krantenbezorger want wat die man per maand aan onderhoud heeft besteed, dat doet een ander in 6 tot 12 maanden.

    Login om te reageren
  7. Joseppe zegt

    26 maart 2022 om 00:53

    Van 2005 tot 2016 zo’n E10 in Hatchback gehad met het vermaarde 4AFE 1.6 Motorblok.
    Reed geweldig, en niet kapot te krijgen.
    Grote beurt kreeg hij om de vier jaar soms….. voor de rest alleen nieuwe banden, APK en soms een ashoes….meer niet….

    Login om te reageren
  8. osmo zegt

    26 maart 2022 om 02:14

    In heel NZ is er maar 1 krantenbezorger? 🤔

    Login om te reageren
    • degrotemuis zegt

      26 maart 2022 om 06:24

      Zo, die Corolla staat er nog knap bij voor die leeftijd en km stand!

      @osmo In ieder geval grotere en beter betalende krantenwijken. Wat een krantenbezorger hier krijgt per krant zou de kosten niet echt dekken. Zijn route loopt zo te lezen in het bronartikel langs de westkust, van Wellington naar New Portsmouth. Dat is al meer dan 350 km via de snelste route, waar hij ongetwijfeld nog van afwijkt. Ook weer wat extra km. En dan moet hij ook weer terug en nog van en naar huis in New Hutt waar dat ook precies mag zijn, 6 dagen in de week. Dus 800-900 km per dag voor een krantenroute, mogelijk met wisselende auto’s. Zo niet, dan hebben de jaren in NZ een stuk minder weken, anders zou die Corolla nu eerder de 5.000.000 aan moeten tikken.

      Login om te reageren
      • osmo zegt

        26 maart 2022 om 09:09

        dat zal me leren om midden in de nacht grappig te willen zijn 👋

        Login om te reageren
  9. mustang750supersnake zegt

    26 maart 2022 om 07:50

    die mensen daar en oook in afrika gebruiken pas écht een auto tot ie OP is……ofnouja…de motor dan…en dan komt er gewoon n ander blokje in….niet zoals hier…na 2 ton zeggen ‘naar de sloop ermee’…..

    Login om te reageren
  10. wimof zegt

    26 maart 2022 om 08:58

    ik heb bij 504.000 km, buiten een 120.000 beurt er een nieuwe koppeling, schokdempers en nieuwe wiellagers vooraan ingezet.
    En no wat andere dingen omdat de motor er dan toch uit was (koelslangen en dergelijke)
    T4 2.5tdi

    Login om te reageren
  11. audiA41.8TFSI2013 zegt

    26 maart 2022 om 18:54

    Bijzonder sterke auto’s inderdaad. Heb iets van vijf jaar in een Toyota Corolla 1,8 Diesel gereden. Bouwjaar 1987. Niet kapot te krijgen en geen olieverbruik. In 1995 gekocht met 2,5 ton op de teller. En ingeruild bij circa 4 ton. Geen olieverbruik en nooit reparaties, Alleen op tijd een beurtje, banden en remblokken. Auto heeft het redelijk zwaar gehad in mijn bezit. Wel konden ze roesten.

    Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    27 maart 2022 om 13:44

    2 miljoen km. Gemiddelde snelheid van 30km/u? Dan betekent dat dattie zo’n 60.000 uur ofzo achter het stuur heeft gezeten. En dat betekent weer dat deze krantenbezorger in die 22 jaar zo’n 12 – 15 uur per dag heeft gewerkt ……

    Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    31 maart 2022 om 09:45

    Ik denk dat dit veel beter voor het milieu is dan om de 5 jaar van auto wisselen naar een “zuiniger” modelletje. Knap wel van die man. Is ook precies niet veel op vakantie geweest als je zijn gemiddeldes bekijkt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North