• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Highlander aangekondigd voor Nederland

Auteur: RubenPriest, gepost 11 mei 2020 om 09:47 – 25 Reacties

Toyota Highlander aangekondigd voor Nederland

Er komt een nieuwe zevenzits SUV naar ons land in vorm van de Toyota Highlander.

Hij is groot, praktisch en door zijn hybride aandrijflijn als het meezit nog een beetje zuinig ook. De nieuwe Toyota Highlander komt naar Europa, waaronder Nederland. Dat heeft de Japanse autofabrikant vandaag bekendgemaakt.

In Europa (en dus ook in Nederland) brengt Toyota deze Highlander uitsluitend als hybride op de markt. Een duim omhoog voor de boomers en Gerda’s onder ons. Deze Highlander heeft namelijk een maximaal trekgewicht van 2.000 kg. Ideaal om een sleurhut mee te nemen.

Toyota Highlander achterkant

Standaard uitrusting

Dat zal dan wel een lange combinatie worden, want de SUV is bijna 5 meter lang. Met zijn standaard 20-inch lichtmetalen velgen is de Toyota Highlander een opvallende auto voor Nederlandse begrippen. Zijn grote formaat komt de interieurruimte ten goede. Er zijn zeven zitplaatsen en de bagageruimte bedraagt maximaal 1.909 liter met de stoelen plat. De tweede zitrij is verschuifbaar. Zo kan er eventueel ruimte gemaakt worden voor personen op de derde zitrij. Verder maken Apple Carplay/Android Auto, lederen bekleding, een draadloze oplader voor smartphones en een 11 speaker JBL audiosysteem deel uit van de standaard uitrusting.

Toyota Highlander interieur

Aandrijflijn

Zoals gezegd is de Toyota Highlander hier in Nederland een hybride. Het betreft een 2.5-liter benzinemotor met 244 pk en de SUV komt standaard met vierwielaandrijving.

Toyota Highlander zitrijen

Wanneer komt de Toyota Highlander naar Nederland?

Voor de nieuwe Toyota Highlander moet je nog een klein jaartje geduld hebben. De Japanse autofabrikant stelt dat de 7-persoons SUV begin 2021 naar ons land komt. Een (richt)prijs is niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Herken jij het logo op deze Toyota Highlander?
  • Dit is de Toyota GR86 voor Nederland!
    Dit is de Toyota GR86 voor Nederland!
  • Toyota bZ4X als eerste elektrische SUV van het merk
  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

highlander, Hybride, SUV, Toyota

Vorig bericht: « CBR verrast door enorme interesse theorie-examens
Volgend bericht: Wat kost de goedkoopste Alfa Romeo Giulia Q tegenwoordig? »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    11 mei 2020 om 10:09

    Al heel lang op de US markt en andere markten beschikbaar, als hybrid, nu toch ineens naar Europa gehaald. Interessant, maar wellicht een beetje aan de late kant.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      11 mei 2020 om 12:42

      @fanboy: de auto is te laat voor wat? De huidige Highlander is pas sinds december leverbaar.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        14 mei 2020 om 10:15

        Ik bedoel laat alsin deze Highlander is al jaren als hybride leverbaar en was daardoor altijd al interessant geweest voor Nederlandse markt. Ook dankzij belasting regels. Niet dat ze er veel zouden verkopen maar dat gaan ze nu ook niet doen. Toch nemen ze nu wel de moeite.

        Login om te reageren
  2. sleuteltje13 zegt

    11 mei 2020 om 10:16

    Boomers en Gerda’s hebben waarschijnlijk geen 7-zitter nodig. Het dashboard vind ik maar een rommeltje, zeker als de klima instellingen 40% van het beeldscherm innemen.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      11 mei 2020 om 11:21

      Dat scherm zal je wel zo kunnen configureren als je zelf wilt middels een splitscreen optie. Wel apart dat het in de persplaatjes zo wordt gepresenteerd, want onder het scherm lijkt nog een volwaardige clima-unit te zijn voor stoelverwarming/-koeling en temperatuur in het algemeen.

      Login om te reageren
  3. arias zegt

    11 mei 2020 om 10:28

    In VS inmiddels een doodnormale auto. Hier in Canada is ie minder succesvol deels doordat men de RAV4 boven de Highlander verkiest en omdat Nissan Murano zeer goed verkoopt. Weet niet hoe die het in Europa zal doen… de Ford Edge bijvoorbeeld was ook geen succes

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      11 mei 2020 om 11:13

      @arias: Dat was vooral omdat die er (als ik me niet vergis) alleen als diesel was. Een auto die zo zwaar is als de Ford Edge, diesel…men koopt als starter een auto voor het bedrag wat je per maand af moet tikken aan wegenbelasting bij de Edge. Een hybride als de Toyota kan nog wel eens (relatief) meevallen

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    11 mei 2020 om 10:29

    Als je dit interieur nou vergelijkt met die Kia Mohave van eerder. Dan is dit toch gewoon janken?

    Login om te reageren
  5. eklasse zegt

    11 mei 2020 om 10:31

    Ik zie liever die Harrier.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    11 mei 2020 om 11:08

    Mag ik een gokje doen? Meer als vijfhonderd gaan ze er niet verkopen….

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      11 mei 2020 om 11:20

      @dutchdriftking: in 5 jaar?

      Uitgaande van verkoopcijfers van de Sorento, Santa Fe, Grand Cherokee en de Discovery gecombineerd met de cijfers van de Camry en de Land Cruiser verwacht ik niet dat ze er meer dan 2 of 3 per maand verkopen.

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        11 mei 2020 om 11:43

        Hangt ervan af hoe ze hem in de markt gaan zetten. Als hij idd rond de 60k gaat kosten gaat het niets worden, maar als ze hem qua prijs in de buurt van een Tiguan Allspace weten te krijgen (+/- 45k) weet ik het nog niet. En doordat de BPM-boete waarschijnlijk een stuk lager zal uitvallen dan de concurrentie zou dat nog wel eens kunnen lukken. De Camry is hier ook verrassend scherp geprijd tov de concurrentie.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          11 mei 2020 om 11:55

          @basman147: de RAV4 met 2.5 hybride zit al op 45k en is dus vergelijkbaar met de Tiguan Allspace. Deze Highlander wordt daarboven gepositioneerd én is ook echt groter.

          Login om te reageren
          • basman147 zegt

            11 mei 2020 om 12:27

            Nog eens nagekeken op de US website en het gat is idd een stuk groter dan ik dacht, dus een prijs onder 50k zal er wel niet inzitten. Dan zal dit wel geen gigantisch succes gaan worden.

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 mei 2020 om 12:04

        Ik bedoelde minder dan vijfhonderd in de totaal leverbare periode. Maar wellicht kan ik zelfs veilig minder dan honderd zeggen…..

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 mei 2020 om 14:22

        Als ik die cijfers zo bekijk, zou je inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben. De markt voor dit soort auto’s is in Nederland, mede door ons belastingklimaat, gewoon heel erg klein. Zelfs als het zou lukken om de Highlander door de hybriedeaandrijflijn goedkoper in de markt te zetten dan de concurrentie, zie ik niet heel veel kansen hier in Nederland.
        Die auto zal vooral naar Europa gehaald worden voor de landen waar het belastingklimaat voor autokopers- en bezitters gunstiger is en je niet direct tegen een premium prijskaartje aan zit te hikken voor Highlander. Bij Toyota zullen ze vast gedacht hebben dat ze hem dan maar net zo goed in Nederland op de markt kunnen brengen, aangezien de Europese typegoedkeuring er toch al is. En voor de vertaling van de brochures, instructieboekjes en menu’s in de auto hoef je het ook niet te laten, want in België komt de auto ook op de markt.

        Ik vraag mij alleen af in hoeverre Nederlandse dealers hierop zitten te wachten. Ik weet niet hoe het doorgaans zit met de financiering van showmodellen en demowagens. Als je als dealer een Highlander voor in je showroom en een Highlander als demowagen moet aanschaffen en je verkopers moet bijscholen voor een auto die ze amper verkopen lijkt mij dat toch zonde van het geld. Vooral als je kijkt naar de website van Toyota. Volgens die site telt Nederland liefst 100 dealers (en nog eens 17 erkende reparatiepunten). Zelfs als je dan zéér optimistisch jouw cijfers verdubbelt zit je nog ruim onder de 1 verkochte auto per dealer.

        Login om te reageren
        • arias zegt

          12 mei 2020 om 00:27

          @Edge: Ja Nederland zal niet de reden zijn dat Toyota de Highlander hierheen haalt. Ik denk dat de Highlander het verhouding in Oost-Europa goed kan doen aangezien ze daar meer van zulke auto’s houden. De Highlander wordt al in Rusland en Oekraïne verkocht. gekeken naar de aantallen, denk ik dat de grootste markten voor de Highlander Duitsland, VK en Zwitserland en eventueel België en Polen zullen zijn.

          Login om te reageren
  7. Richmond zegt

    11 mei 2020 om 11:18

    Ik krijg er een beetje een Subaru gevoel bij door de grille.

    Login om te reageren
  8. baklava zegt

    11 mei 2020 om 11:52

    Erg vet! Heb alleen liever een fortuner

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      11 mei 2020 om 13:57

      Je riep? ?

      Maar ik geef je wel gelijk ja! Ik ben altijd al voorstander van de Highlander geweest. Zelfs als hybride. Maar doe mij mijn naam genoot maar. Mét V6 graag.

      Login om te reageren
  9. s2kdriver zegt

    11 mei 2020 om 12:59

    Zal wel storm lopen in de Toyota showroom met al die ‘Amerikaanse’ modellen als de Highlander, camry en

    Login om te reageren
  10. s2kdriver zegt

    11 mei 2020 om 13:01

    De Toyota verkopers krijgen in de showroom. Naast de camry en Supra nu nog zo’n hardloper er naast

    Login om te reageren
  11. flik2punt0 zegt

    11 mei 2020 om 16:13

    Hybride auto’s met trekgewicht is altijd goed. Jammer dat het dan weer een enorme SUV is.

    Login om te reageren
  12. Papageno zegt

    11 mei 2020 om 16:18

    Mooi zo. Zie hem veel in USA rijden en vroeg me af waarom nog niet in NL. Lijkt me een goede concurrent in de lease (hoge restwaarde).

    Login om te reageren
  13. bvdp zegt

    12 mei 2020 om 14:09

    Niks mis mee. Mooier dan de RAV 4. Ik zeg: laat maar komen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North