• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herleven

Auteur: hayte, gepost 6 november 2019 om 14:57 – 23 Reacties

Afbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herlevenAfbeelding Toyota laat met deze 5 Supra’s oude tijden herleven

Toyota Supra
Denk je aan de Supra, dan denk je aan de tuningscene van rond de eeuwwisseling!

The Fast and the Furious, Pimp My Ride, Need for Speed, de vierde generatie van de Japanse coupé was destijds een leeg canvas waar menig tuner zijn of haar hart kon luchten. Blijkbaar probeert Toyota met het nieuwste model die oude tijd naar het heden te halen, want voor de Amerikaanse SEMA-beurs neemt Toyota vijf Supra’s mee die door allerlei mensen zijn aangepakt.

GR Supra Heritage Edition
Voor de Heritage Edition heeft de vicepresident van de marketingdivisie Ed Laukes duidelijk in de geschiedenisboeken gespiekt. De flinke vleugel met de gebogen hoeken aan de achterkant alleen al schreeuwt MKIV Supra. Enige jammere is dat deze er niet zo gaaf uitziet als twintig jaar geleden. Wel leuk zijn de nieuwe voor- en achterlichten, lijken net uit het verleden te komen.

Naast de achtervleugel is ook de voorkant aangepakt; deze Supra krijgt namelijk een geïntegreerde splitter mee. De achterste diffuser is eveneens nieuw. De mods zijn niet alleen voor het vertoon; de motor is gekieteld om dankzij onder meer een gemodificeerde turbo en uitlaat, ‘meer dan’ 500 paardenkrachten naar de achterwielen te drijven. Banden, remmen, vering en wielen zijn eveneens aangepakt.

Toyota neemt rits gepimpte Supra’s naar SEMA

GR Supra HyberBoost Edition
Bij de HyperBoost zijn de grootste aanpassingen onder de motorkap gedaan; zo is de standaard turbo vervangen door een Garrett GTX3582R en produceert deze Supra nu ruim 750 paardjes. Om wat gewicht te besparen zit er een nieuw dak op gemaakt van koolstofvezels en hangt er een nieuwe bodykit aan.

Toyota neemt rits gepimpte Supra’s naar SEMA

GR Supra Performance Line Concept
Dit concept van Toyota Customizing & Development heeft praktisch alleen de buitenkant aangepast. Bij de wielkasten zitten nieuwe winglets die moeten zorgen voor extra downforce, zodat de Supra bij hoge snelheden en het betere bochtenwerk stabieler moet blijven. De voor- en achterkant krijgen tevens extra spoilers, die ook moeten bijdragen aan betere downforce.

Omdat je bij de nieuwe winglets sneller naar de wielen gaat kijken, is het ook leuk als die niet standaard zijn. Daarom krijgt de Performance Line 19-inch-wielen gemaakt van aluminium, die lichter zijn dan de stock velgen. Deze TCD-velgen zijn omwikkeld in de Pilot Sport 4 S-banden van Michelin.

Toyota neemt rits gepimpte Supra’s naar SEMA

GR Supra 3000GT Concept
TCD brengt nóg een auto naar SEMA, deze 3000GT Concept is, zoals de naam misschien doet vermoeden, niet gebaseerd op de gelijknamige auto van Mitsubishi. In plaats daarvan heeft de Toyota-divisie zich laten inspireren op oud werk. Voor de MKIV-Supra maakten ze namelijk een bodykit die ze de TRD3000GT noemden, dus anno 2019 doen ze dat gewoon… nog een keer.

Deze Supra heeft volgens Toyota een agressiever uiterlijk. Ze hebben wel veel dingen van de Performance Line overgenomen, de winglets bij de wielkasten bijvoorbeeld, alleen is de 3000GT wat rauwer. Neem de gaten in de motorkap als voorbeeld. Ook ziet deze er wat ons betreft wat gaver uit, vooral de zilvergouden kleuren zien er gelikt uit.

Toyota neemt rits gepimpte Supra’s naar SEMA

GR Supra Wasabi Concept
De laatste Pimp My Ride-Supra van het Toyota Genuine Accessory Team moet een wat pittig randje hebben, als je naar de naam kijkt. Wie naar de velgen kijkt, ziet sowieso al dat het rijcomfort wat… pittiger zal zijn dan de andere auto’s. De Wasabi krijgt namelijk vier 20-inch-wielen mee, gemaakt door Toyota zelf. Het geluid moet ook wat heter zijn, de twee uitlaten zijn namelijk gemodificeerd om uit te komen op twee pijpen van 102 mm groot die in het midden van de achterkant uit de auto komen.

De bodywork is aangepast door Five Axis, de grootste aanpassing is de spoiler achterop. Het complete pakket moet volgens Toyota meer lijken op een raceauto. Toyota lijkt onder de motorkap ook het enig ander te hebben aangepakt, al zeggen ze niet of de auto nu ook meer paardenkracht produceert. Wel geven ze aan dat de Wasabi-auto bedoeld is om ‘te onderzoeken wat de markt wil’, misschien is deze Toyota dus binnenkort aan te schaffen…

Wasabi

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu's in de prullenbak
    Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu’s in de prullenbak
  • Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
    Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
  • Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro's
    Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro’s
  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
FacebookTweetPinLinkedIn

sema, sema-2019, supra, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Audi RS Q8 stoot AMG GLC 63 S van de troon
Volgend bericht: Eet Brabus E63’s voor het ontbijt met ultieme powersedan »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    6 november 2019 om 15:12

    Ik wil er graag een met een gigantisch turbogat waar je heel lang op moet wachten, maar als hij dan op stoom is, helemaal niemand op deze planeet je meer bijhoudt. Gewoon, voor de nostalgie.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      6 november 2019 om 15:25

      @fanboy: idd. 930 turbo had dat ook, vanaf 3000 revs volle bak. Enkel tricky als je dit in een bochtje doet :-)

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        6 november 2019 om 15:36

        @dwfc: Nou ja, de grap met de A80 Supra was dat ze een hele mooie en soepele twin-turbo setup hadden affabriek. Die volgens mij echt geen groot turbo gat had.

        Maar dan kwam er een tuner die zo nodig 500, 800 of wel 1000pk moest maken en die schroefde er dan de grootste turbo op die hij kon kopen, met alle gevolgen van dien.

        Login om te reageren
  2. rikv99 zegt

    6 november 2019 om 15:14

    Die rooie is zeer goed gelukt!

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      6 november 2019 om 15:18

      @rikv99: die achterlichten staan goed!

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    6 november 2019 om 15:17

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
  4. bierbuik zegt

    6 november 2019 om 15:17

    Geen oranje? Fast and Furious stijl zou cool zijn!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      6 november 2019 om 19:33

      @bierbuik: nee das echt niks. Gewoon normaal houden

      Login om te reageren
  5. isn1981 zegt

    6 november 2019 om 15:29

    3000GT vind ik toch wel heel erg geslaagd. Die mag zo voor de deur gezet worden.

    Login om te reageren
  6. vanfleppensteyn zegt

    6 november 2019 om 15:41

    Voor de fanboys… kijk maar eens op YouTube naar theStradman of Dailydrivenexotics

    Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      6 november 2019 om 16:23

      @vanfleppensteyn: vind die van TJ Hunt een stuk beter gelukt maar die van Stradman is nog wel aardig

      Login om te reageren
    • supercarboy zegt

      6 november 2019 om 18:55

      @vanfleppensteyn: doe maar niet. Dat zijn van die smerige widebody gevallen

      Login om te reageren
  7. lowrider zegt

    6 november 2019 om 15:49

    Doe mij die rooie maar ✌?

    Login om te reageren
  8. v10m5 zegt

    6 november 2019 om 17:50

    Doe mij maar 1 zonder plaatwerk en verlichting! Maak ik er zelf wel een Z4 Coupé van ?

    Login om te reageren
  9. carfreakjim zegt

    6 november 2019 om 18:34

    Die heritage editie is wel heel erg fraai. Zou mooi zijn als toyota dat als optie zou gaan aan bieden.

    Login om te reageren
  10. dirkiii zegt

    6 november 2019 om 19:35

    Ben ik nou de enige die het gewoon een lelijke auto vindt?

    Login om te reageren
  11. Donstil zegt

    6 november 2019 om 19:52

    Onder het plaatwerk is alles al van BMW maar nu ook de spiegels van een M product zie ik.

    Login om te reageren
  12. maferick74 zegt

    6 november 2019 om 20:30

    Ik zou zo graag willen dat ik hem gaaf vond, oke heb hem nog niet in t echt gezien maar ik vind hem niet fantastisch. Ik vind hem rommelig.

    Login om te reageren
  13. hylkedw zegt

    7 november 2019 om 07:22

    Hyberbeast in titel

    Login om te reageren
  14. karel_bahati zegt

    7 november 2019 om 08:41

    Ik vind ’t een lelijke bak. Niet half zo mooi als de jaren’ 90 supra. Een lelijke Z4 in plaats van een legendarische opvolger. Helaas. Brn namelijk dol op mooie Coupé’s en rijd er zelf 1 van Fiat.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      7 november 2019 om 11:14

      @karel_bahati: welke rij je? De Coupé Fiat?

      Login om te reageren
  15. choi zegt

    7 november 2019 om 12:55

    Die rooie voor mij graag!

    Login om te reageren
  16. grandmasterb zegt

    11 november 2019 om 23:37

    Je kunt er blijkbaar wel veel bodyparts aanhangen, maar het helpt niet, het blijft een vrij lelijke auto, de Z4 ziet er veel beter uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North